آموزش نصب Steam در لینوکس

51
0
نصب Steam در لینوکس

جالب است بدانید نصب Steam بر روی رایانه های لینوکس ساده است و نتیجه معمولاً همان تجربه بازی یکپارچه ای است که در ویندوز داشته اید. در این مقاله به آموزش نحوه نصب Steam در لینوکس و شروع بازی در لینوکس می پردازیم.

نصب Steam در لینوکس

بازی در لینوکس همیشه کمی سخت بوده است، و گیمر ها را به بازی‌ های منبع باز، شبیه‌ سازی، ماشین ‌های مجازی و شبیه ‌ساز غیر قابل اعتماد Wine که واقعاً یک شبیه‌ ساز نیست، محدود می ‌کند. با این حال، انتشار یک سرویس گیرنده Steam برای لینوکس و افزایش آهسته سازگاری توسط توسعه دهندگان، این موضوع را تغییر داده است.

اکنون می ‌توانید ویندوز را ترک کرده و به لینوکس (مخصوصاً اوبونتو) روی بیاورید، زیرا برخی از بازی‌ های مورد علاقه شما همچنان برای بازی در دسترس خواهند بود. در واقع، اگر از ابر Steam برای ذخیره فایل‌ های بازی ذخیره شده خود استفاده کرده باشید، می‌ توانید بدون زحمت از جایی که کار را رها کرده‌اید مجددا ادامه دهید.

نصب Steam در لینوکس
نصب Steam در لینوکس

نصب Steam بر روی رایانه های لینوکس ساده است و نتیجه معمولاً همان تجربه بازی یکپارچه ای است که در ویندوز داشتید.

استیم را برای لینوکس دانلود و نصب کنید

برای شروع کار با Steam در دستگاه لینوکس اوبونتو، ابتدا باید تأیید کنید که سخت افزار شما حداقل الزامات منتشر شده توسط توسعه دهندگان Steam Valve را برآورده می کند.

ما واقعاً با مشخصات پایین نیز بازی می کنیم، با یک گیگاهرتز Pentium 4 یا AMD Opteron به عنوان حداقل CPU مورد نیاز، 512 مگابایت رم و فقط 5 گیگابایت فضای هارد دیسک. بدیهی است که مشخصات بالاتر باعث عملکرد بیشتر می شود. Steam برای تحویل دیجیتال به اتصال اینترنت نیاز دارد، هر چه سریعتر بهتر و جدید ترین درایور گرافیکی نیز لازم است. برای کارت ‌ها یا تراشه ‌های NVidia و AMD، باید از نصب درایور های مناسب اطمینان حاصل کنید. این روز ها، درایور های کارت گرافیک به راحتی برای توزیع‌ های لینوکس در دسترس هستند، بنابراین از روش تعیین شده برای یافتن و نصب درایور مورد نیاز خود استفاده کنید. البته که پشتیبانی از درایور Intel HD 3000/4000 با استفاده از درایور های Mesa 9 یا جدید تر در دسترس است.

همانطور که باید از اوبونتو 14.04 LTS استفاده می کنید (نسخه هایی برای توزیع های دیگر نیز موجود است) این باید به طور خودکار اتفاق بیفتد، اما در غیر این صورت ترمینال را باز کنید و وارد شوید.

sudo apt-get install mesa-utils

و دستورالعمل ها را برای نصب درایور دنبال کنید. همچنین باید قبل از نصب استیم از به روز بودن اوبونتو اطمینان حاصل کنید.

نصب Steam در لینوکس
نصب Steam در لینوکس

اکنون باید آماده نصب Steam باشید. در اوبونتو، مرکز نرم افزار اوبونتو را باز کنید و عبارت Steam را جستجو کنید. ممکن است متوجه دو ورودی شوید، بنابراین روی اطلاعات روی هر کدام کلیک کنید تا مطمئن شوید که مورد درست را مشاهده می کنید.

هنگامی که خوشحال شدید، روی خرید کلیک کنید، سپس مراحل نمایش داده شده را برای نصب سرویس گیرنده Steam برای اوبونتو دنبال کنید. در برخی موارد، ممکن است نیاز به نصب نرم افزار اضافی باشد، اما این کار توسط USC انجام می شود، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبور خود را برای تأیید وارد کنید.

نصب Steam در لینوکس
نصب Steam در لینوکس

پس از اتمام نصب، از شما خواسته می شود یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید یا به حساب Steam موجود خود وارد شوید.

برترین بازی های Steam برای کاربران لینوکس

استیم در حال حاضر مجموعه ‌ای شگفت ‌انگیز از بازی‌ ها را برای لینوکس ارائه می‌ کند، با نام ‌های بزرگی مانند Borderlands 2، Civilization V (شما می ‌توانید به صورت انفرادی بازی کنید یا با چندنفره Civilization این کار را به درستی انجام دهید) و حتی Half-Life 2 (بله، قدیمی است، اما هنوز خوب است. ) و Counter-Strike: Global Offensive، Team Fortress 2 و کلی عناوین دیگر Valve (در واقع، Half-Life اصلی نیز موجود است).

نصب Steam در لینوکس
نصب Steam در لینوکس

همچنین XCOM: Enemy Unknown (یکی از سخت ‌ترین بازی ‌های استراتژیک تا به حال)، The Witcher 2، Serious Sam 3: BFE را خواهید یافت و مجموع آنها بیش از 700 عنوان گزارش شده در اواخر سال 2014 است (در حال حاضر در مجموع 2188 عنوان وجود دارد. در لیست SteamOS + Linux، اما این شامل نسخه ‌های ویژه و بسته‌ های توسعه نیز می باشد.

اگر ظاهراً قبلاً اینطور نبوده است، Steam نشان دهنده یک تغییر کامل در نحوه اجرای بازی ها در لینوکس است. توزیع ساده است و اگر بازی دارای لوگوی Steam Play باشد، می‌ توانید آن را در ویندوز، مک یا لینوکس نصب و بازی کنید.

نصب بازی روی لینوکس با استیم

با نصب Steam بر روی رایانه شما، نصب بازی ها ساده است. برنامه را باز کنید، از ویژگی جستجو در بالا سمت راست استفاده کنید یا به سادگی بازی مورد نظر خود را مرور کنید. اگر از Windows Switcher هستید، از نمای کتابخانه برای بررسی بازی های موجود خود استفاده کنید و بررسی کنید که کدام یک برای بازی در دسترس هستند. می توانید با کلیک راست و انتخاب “نصب بازی…” این مورد را بررسی کنید. اگر بازی در لینوکس موجود نیست، Steam به شما اطلاع خواهد داد.

نصب Steam در لینوکس
نصب Steam در لینوکس

همچنین، صفحه بازی را در Steam بارگذاری کنید و سیستم مورد نیاز را بررسی کنید. به دنبال لوگوی Tux، پنگوئن معروف لینوکس، به عنوان نشانگر قابل نصب بودن بازی باشید.

زمان نصب تا حد زیادی به سرعت اتصال اینترنت شما بستگی دارد و دانلود و نصب عناوین بزرگتر زمان زیادی می برد. در حالی که منتظر هستید، ممکن است مدتی را در انجمن Steam بگذرانید، جایی که می توانید با سایر گیمر های لینوکس چت کنید (البته هیچ تخلفی در انجمن Steam انجام ندهید). علاوه بر این، همه ویژگی ‌های اضافی جالبی که می ‌توانید در Steam برای ویندوز پیدا کنید، در اوبونتو وجود دارند و درست نیز کار می کنند.

گزینه ی بعدی برای Steam در سیستم عامل لینوکس چیست؟

به لطف توسعه SteamOS که بر روی لینوکس ساخته شده است، بازی های زیادی در لینوکس وجود دارد. در حالی که انتخاب عناوین موجود در حال حاضر چشمگیر است، و بیش از اندازه کافی برای مشغول نگه داشتن شما هستند، به وضوح کار های بیشتری برای انجام دادن نیز وجود دارد.

Valve در ساخت نام تجاری SteamOS بسیار کند عمل کرده است، با دستگاه هایی که هنوز عرضه می شوند. اگرچه خود سیستم عامل را می توان اکنون در فرم بتا دانلود و نصب کرد. هنگامی که کنسول‌ ها و رایانه‌ های SteamOS ظاهر می ‌شوند، به نظر می ‌رسد که توسعه ‌دهندگان بازی تلاش بیشتری برای اضافه کردن پشتیبانی از لینوکس انجام دهند، حرکتی که ممکن است پویایی پلتفرم بازی فعلی را بیشتر کند.

جالب تر این است که SteamOS و افزایش پشتیبانی توسعه دهندگان بازی از لینوکس ممکن است تأثیر زیادی بر ویندوز 10 داشته باشد. این اوقات قطعا هیجان انگیز است.

آیا استیم را روی اوبونتو نصب کرده اید؟ آیا برنامه ای دارید یا منتظر SteamOS هستید؟ زمان صحبت در مورد این موضوع فرا رسیده است، شما می توانید نظرات خود را در زیر با ما به اشتراک بگذارید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب بازی مد نظر خود در سیستم عامل لینوکس بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس