نقد و بررسی فیلم Deliver Us

201
0
فیلم Deliver Us

خاکستری، رنگ یخبندان زمستانی، نورپردازی با نور کم و فیلمبرداری خشن. فیلم Deliver Us یک فیلم ترسناک و هیجان انگیز به سبک «The Omen» به سبک ضد مسیح است. فقط به پوستر و تریلر فیلم نگاه کنید. خاکستری فقط یک رنگ یا یک زیبایی شناسی نیست – یک حال و هوای کاملاً وحشتناک است.

بنابراین، ممکن است نگران باشید که «Deliver Us» نیز سرگرم کننده نباشد. بیشتر این فیلم در مورد راهبه ای روسی است که ادعای لقاح بی‌نقص را دارد و سپس دوقلو به دنیا می‌آورد. «Deliver Us» به کارگردانی کرو انیس و لی روی کونز، شامل نوزادان، یک کشیش آلمانی قاتل یک چشم، برهنگی، تله های خرس، اجراهایی با کیفیت، سبک های متفاوت، تصورات آخرالزمانی، شیر دادن، بریدن سر و گرگ های استونیایی است. اگر با این صحنه ها مشکلی ندارد، پس می‌توانید آن را تماشا کنید.

فیلم Deliver Us با سر بریدن آغاز می‌شود. دوربین به آرامی خطی از چهره های لرزان را که در نمای نزدیک زانو زده اند، درست جلوتر از هموطنان خشن با قمه ردیابی می‌کند. ما فقط قمه قاتل را بعد از اینکه او برای آخرین قربانی آن را تیز کرد می‌بینیم. در هر صورت خون فوران می‌کند، بنابراین می‌توانید بگویید که همه این افراد وحشت زده بوده و از چیزی می‌ترسند. اتفاقاً اینها زرتشتی هستند.

پس از خشونت، اجساد برهنه و بدون سر را می‌بینیم که روی شکم روی زمین کشیده می‌شوند، احتمالاً به این دلیل که اگر اندام تناسلی بازیگران را به ما نشان دهند، از یک خط قرمز عبور می‌کند. کشیش یک چشم، پدر سائول (توماس کرچمان)، کنار منقلی روشن در انتهای یک سلول وسیع و کم نور پاتوق می‌کند. پوست یکی از قربانیان زرتشتی به او هدیه داده شده است او در حالی که روی پوست خون آلود و خالکوبی شده ضربه می‌زند، چیزی می‌سازد که انگار یک متن مقدس است. فیلم Deliver Us به طور همزمان چنین است، و این برای یک فیلم مناسب نیست.

پدر سائول به زودی برمی‌گردد، هرچند که مشخصاً یک قهرمان داستان نیست. در عوض، او پدر فاکس (لی روی کونز، همچنین نویسنده/کارگردان/تهیه کننده فیلم) را از روسیه تا استونی پس از اینکه پدر فاکس توسط واتیکان برای یک ماموریت ویژه فراخوانده شد، دنبال می‌کند. حضور فاکس به طور خاص توسط خواهر یولیا (ماریا ورا راتی)، یک راهبه روسی درخواست شده است که پس از صحنه ای مبهم که توسط صداهای باد و نورهای سوسوزن مورد حمله قرار می‌گیرد، به طور مرموزی دوقلو باردار می‌شود.

فاکس از قبل شهرت پیدا کرده است، زیرا در یک جن گیری در مورمانسک کمک کرده است. پدر فاکس با اکراه پرونده یولیا را قبول می‌کند، البته تنها پس از مشورت گرفتن از شریک استونیایی خود لورا (ژائون کیمل). لورا، فاکس را تشویق می‌کند در حالی که او با آرامش کلم قرمز را خرد می‌کند. لورا به رابطه خود ایمان دارد و حتی به آینده درخشان خود با پدر خوب اشاره می‌کند، زمانی که آنها در کانادا مستقر شوند.

بنابراین پدر فاکس به همراه کاردینال روسو (الکساندر سیدیگ) به صومعه روسی یولیا سفر می‌کند، یک کاتولیک با لهجه کنجکاو که فکر می‌کند عجیب ترین چیزها “جذاب” هستند. فاکس و روسو با هم به یولیا کمک می‌کنند تا دوقلو به دنیا بیاورد، یکی از آنها ممکن است “فرزند مسیح” و یکی از آنها دجال باشد. واتیکان می‌خواهد هر دو کودک را سقط کند تا در امان باشد. پدر سائول همچنین فرزندان یولیا را می‌خواهد، بنابراین او و فاکس را به املاک منزوی استونیایی لورا تعقیب می‌کند. فاکس همچنین کمپینگ را تجربه می‌کند، از جمله یک کابوس که در آن دوقلوها را از یک دریاچه یخی نجات می‌دهد. حداقل در یک صحنه، دوقلوها قدرت های روانی از خود نشان می‌دهند. یکی از آنها با صدای مردانه بزرگسال صحبت می‌کند.

برخی از شاخص های شناختی، مانند آهنگ شلوغ، سازهای زهی و کوبه‌ای و فیلم برداری هنرمندانه با تمرکز بر عمق، نشان می‌دهد که فیلمسازان این داستان را بسیار جدی بگیرند. با این وجود، «Deliver Us» به طرز خطرناکی در حالات و لحن هایی که به ندرت به طور کامل بیان می‌شوند، متمایل می‌شود. پخش خط های خش دار، دید موسیقی-ویدئویی نرم و خشونت های غیرقابل پیش بینی، صحنه های طبیعی این فیلم هستند. بی ثباتی مداوم “Deliver Us” حس بدی را در بیننده ایجاد می‌کند.

«Deliver Us» از بسیاری دیگر از فیلم های این ژانر جدا بوده و با انبوهی از شکوفایی های وحشتناک و ترسناک همراه است. تقلید از ژانر Eurosleazy دیروز کافی نیست. برای نزدیک شدن به آن عمق بی‌نظیر، باید آنقدر به واقعیت گونزو متعهد باشید که آن را تصور کنید. بسیاری از انتخاب های خلاقانه در «Deliver Us» مرا به این فکر انداخت که چه سالی بود و چگونه این فیلم با عنوان جایگزین «Beyond the Door VII: More Doors, More Problems» اکران نشد.

«Deliver Us» متمایز است زیرا سازندگانش تعادل ایده آل سکوت های آرامش بخش را با نشانه های نقطه گذاری بی‌نظیر ژانر ایجاد کرده‌اند. چندان منطقی نیست، یا به آرامی از یک صحنه به صحنه دیگر جریان می یابد. اما پسر، “ما را تحویل دهید” مطمئناً همان کاری را که انجام می دهد انجام می دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس