انواع مو: 4 نوع اصلی مو و نکات آرایش مو

160
0
انواع مو

نوع مو به چه معناست؟

نوع مو به ویژگی هایی اشاره دارد که ظاهر و حس طبیعی موهای شما را می سازد. نوع موی شما به ژنتیک بستگی دارد که عوامل زیر را تعیین می کند:

. خشکی: مانند مراقبت از پوست، رطوبت برای سلامت موهای شما ضروری است. موهای خشک به طور متوسط ​​چربی کمتری تولید می کنند. برخی از موها ممکن است به خصوص پس از فعالیت بدنی نسبت به سایرین چرب تر باشند و روغن طبیعی بیشتری تولید کنند. شامپوهای ویژه و محصولات حالت دهنده عمیق می توانند به تجمع چربی کمک کنند تا تولید چربی مو را خشک و معتدل کند. همچنین می توانید از سرم ها یا نرم کننده ها برای افزایش هیدراتاسیون استفاده کنید.

. بافت: از نظر بافت مو، چهار حالت اصلی مو عبارتند از: صاف، موج دار، مجعد و حلقه دار. ژنتیک می تواند شکل فولیکول های موی شما را تعیین کند که منجر به یک یا ترکیبی از این بافت های مختلف می شود.

. ضخامت: موهای ضخیم به این معنی است که پوست سر شما مو با تراکم بیشتری تولید می کند، در حالی که موهای نازک به این معنی است که فضای منفی قابل توجهی بین هر فولیکول مو وجود دارد. موهای نازک همیشه نشانه ریزش مو یا موهای ناسالم نیستند. برخی از افراد به طور طبیعی موهای نازکی دارند.

انواع مو

صنعت مراقبت از مو موها را به چهار نوع به اضافه زیر شاخه های دیگر دسته بندی می کند. دانستن نوع مو می تواند به شما در انتخاب موس، ماسک مو و سایر محصولات مراقبتی کمک کند که می توانند به تقویت کوتیکول و بهبود سلامت تارهای مو برای جلوگیری از شکستگی کمک کنند. بیاموزید که چه چیزی هر نوع را تعریف می کند و چگونه آنها با یکدیگر متفاوت هستند:

1. نوع 1: موهای صاف، نوع 1، دارای فولیکول های گرد هستند، صاف رشد می کنند و روی پوست سر قرار می گیرند. موهای نوع A1 صاف و ظریف هستند، در حالی که نوع B1 حجم بیشتری دارد و ممکن است فرهای بیشتری را نگه دارد. نوع C1 ضخیم و درشت است که می تواند منجر به وز شود.

2. نوع 2: موهای موج دار، نوع 2، فولیکول های مستطیلی دارند و به صورت زیگزاگی خفیف رشد می کنند. موهای موج دار می توانند در گرما و رطوبت وز شوند و حتی فرفری تر از حد معمول به نظر برسند. موهای موج دار نوع A2 ظریف هستند و زمانی که خشک می شوند به شکل S شکل می گیرند. نوع B2 دارای امواج در طول وسط است، در حالی که نوع 2C ضخیم تر است و مستعد وز شدن شدید است.

3. نوع 3: موهای مجعد نوع 3 دارای فولیکول های بیضی شکل هستند که نسبت به موهای موج دار فرهای محکم تری ایجاد می کنند. الگوهای فر از نظر شکل و اندازه متفاوت خواهند بود. موهای نوع 3A دارای فرهای شل و مارپیچ هستند، در حالی که نوع B3 دارای فنرهای کمی محکم تر است. نوع 3C فرهای تنگ با بافت ضخیم تر را توصیف می کند.

4. نوع 4: موهای قلابدار از نوع 4 هستند. موهای قلابدار دارای کلاف هستند، یک نوع حلقه محکم بسته بندی شده شبیه حلقه یا پیچ چوب پنبه. این فرهای تنگ تراکم سنگین تری به موها می بخشد. نوع A4 دارای سیم پیچ های تعریف شده است، در حالی که نوع B4 دارای یک الگوی چین دار است. نوع C4 موی حلقه دار با بافت ضخیم است.

تخلخل مو چیست؟

تخلخل مو توانایی مو در جذب رطوبت را توصیف می کند. تست شناور این تخلخل را اندازه گیری می کند. پس از برس زدن موهای خود، یک تار را بردارید و آن را در یک کاسه آب گرم قرار دهید تا ببینید تخلخل کم، متوسط ​​یا زیاد دارد:

. تخلخل کم: اگر تار مو در آب شناور شود، سطح تخلخل پایینی دارد، یعنی رطوبت را به خوبی حفظ نمی کند و برای مراقبت بیشتر به محصولات مراقبت از مو نیاز دارد. از استفاده از روغن هایی که روی رشته ها می نشینند و به خوبی جذب نمی شوند، خودداری کنید.

. تخلخل متوسط: اگر موهای شما به پایین فرو می رود، دارای تخلخل متوسط ​​است. به راحتی رطوبت را می گیرد و نسبتاً خوب آن را حفظ می کند. در صورت تمایل، موهای شما می توانند از استفاده از محصولات با وزن متوسط ​​که به حفظ رطوبت بهتر آن کمک می کند، سود ببرند.

. تخلخل زیاد: اگر تار موی شما به ته آب فرو رود، تخلخل بالایی دارد. به راحتی رطوبت را جذب می کند اما ممکن است نتواند آن را برای مدت طولانی حفظ کند. از نرم کننده های عمیق و درمان های ترمیم کننده مانند ماسک مو استفاده کنید.

3 نکته برای حالت دادن به انواع مختلف مو

هر نوع مو به محصولات مراقبت از مو و حالت دهنده خاصی نیاز دارد. توصیه های آرایشگر خود را بپرسید و این نکات را دنبال کنید:

1. نوع موهای خود را به درستی خشک کنید. اگر موهای صافی دارید، قبل از خواب آن ها را خشک کنید و از محصولات طبیعی مو برای جلوگیری از موخوره استفاده کنید. می‌توانید موهای موج‌دار را سشوار کنید تا ظاهری کامل‌تر به آن‌ها بدهید و آن‌ها را در جهت الگوی موج طبیعی خود حالت دهید. برای موهای مجعد، از روش های حالت دهی حرارتی خودداری کنید زیرا می توانند به کوتیکول مو آسیب برسانند. موهای حلقه شده را بعد از دوش گرفتن با حوله خشک کنید تا آب اضافی از بین برود. از آنجایی که این نوع مو در حال حاضر خشک شده است، از استفاده از سشوار خودداری کنید – خشک کردن آن با هوا خطر شکستگی را کاهش می دهد.

2. یک روال مراقبت از مو را حفظ کنید. انواع مختلف مو به برنامه های مختلف مراقبت نیاز دارند. به عنوان مثال، موهای صاف و نازک به شستشوی مکرر – حدود سه بار در هفته – نسبت به سایر انواع برای کنترل تولید روغن نیاز دارند. افرادی که کویل های تنگ دارند می توانند هفته ای یکبار موهای خود را بشویند تا از شکستگی جلوگیری کنند.

3. از محصولات مناسب استفاده کنید. استفاده از بهترین محصولات متناسب با نوع مو برای حفظ سلامت مو ضروری است. به عنوان مثال موهای حلقه شده خشک ترین نوع مو هستند. هر هفته از نرم کننده های عمیق استفاده کنید. موهای مجعد چربی طبیعی کمتری دارند و از استفاده از شامپوی بدون سولفات که موها را مرطوب می کند، سود می برند.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس