بررسی مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R

102
0
مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R

بعد از موفقیت سوزوکی GSX-8S حالا ژاپنی‌ها سراغ مدل 2024 با تیپ GSX-8R رفته‌اند. همانطور که پسوند R نشان می‌دهد با یک نسخه کامل از موتورسیکلت‌های میان وزن جاده‌ای روبرو هستیم. در این پست به بررسی مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R می پردازیم.

مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R

قیمت پایه مدل 2023 سوزوکی GSX-8S در بازار مالزی حدود 11 هزار دلار بود. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که ویرایش GSX-8R چیزی بین 1000 تا 1500 دلار بیشتر باشد.

مشخصات فنی سوزوکی GSX-8R

از نظر مشخصات فنی هر دو محصول از مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برند؛ یعنی یک پیشرانه دوقلوی موازی آب-خنک با حجم 776 سی‌سی. این موتورسیکلت با میل‌لنگ 270 درجه و متعادل‌کننده اولیه می‌تواند 82 اسب‌بخار قدرت را در 8500 دور در دقیقه و 78 نیوتن‌متر گشتاور را در 6800 دور در دقیقه فراهم کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته و سیستم کلاچ کمکی سوزوکی موسوم به SCAS به کاهش خستگی در سواری‌های طولانی کمک می‌کند.

سیستم سواری هوشمند سوزوکی موسوم به SIRS و سیستم‌های کمک الکترونیکی پیشرفته ازجمله انتخاب‌گر حالت رانندگی سوزوکی SMDS و در نهایت سیستم کنترل کشش سوزوکی STCS با چهار سطح ازجمله مهم‌ترین فناوری‌های پیشرفته این موتورسیکلت هستند.

مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R
مشخصات موتور سیکلت سوزوکی GXS-8R

در این محصول سیستم ترمز ABS دوکاناله با کالیپرهای دو پیستونه که توسط دیسک‌های 310 میلی‌متری در جلو و 240 میلی‌متری در عقب حمایت می‌شوند، به توقف این سازه پرقدرت و پرسرعت کمک می‌کند. بازوهای دوشاخه وارونه هیتاچی (قبلاً به اسم Showa شناخته می‌شد) در کنار چنگال‌های SFF-BP مجموعه‌ای قابل‌اعتماد از سیستم تعلیق را تشکیل داده‌اند.

مشخصات ظاهری سوزوکی GSX-8R

سوزوکی GSX-8R با صندلی به ارتفاع 810 میلی‌متر وزنی حدود 205 کیلوگرم دارد و حجم مخزن سوخت آن نیز 14 لیتری است. شرکت برای این محصول چهار گزینه رنگی جدید را هم در نظر گرفته که خاص‌ترین آن مشکی متالیک مات شماره 2 است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس