مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

76
0
مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

پزشکیان: حالا اصلاح‌طلبان فاسد، خائن و هرچه این‌ها می‌گویند؛ مشکل مردم را حل کنید

مسعود پزشکیان درباره این‌که برخی‌ اظهارنظر می‌کنند عده‌ای از جمله اصلاح‌طلبان به دنبال روی‌کار آمدن مجلسی مانند مجلس ششم هستند، گفت: حالا مجلس یازدهمی که این‌ها دارند چه گُلی به سر مملکت زده است؟ این‌ها دعواهای قدرت است، دعوای خدمت نیست، اگر قرار است خدمت کنیم، باید آدم‌های توانمند را پیدا کنیم، آدم توانمند نگاه اعتقادی و غیراعتقادی ندارد. توانمندی، توانمندی است. وی ادامه داد: حالا همه گذشتگان بد، اصلاح‌طلبان فاسد، خائن و هرچه این‌ها می‌گویند، مشکل مردم را حل کنند ما قبول‌شان داریم.

کشف حجاب، جرم درجه هشت

سخنگوی قوه قضاییه درباره کشف حجاب گفت: این جرم مستقیم در دادگاه در مجتمع ارشاد رسیدگی می‌شود و جرم درجه هشت محسوب می‌شود و همکاران قضایی ما ابتدا با ارشاد و توجه و در مرحله بعد با جریمه و جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی نسبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

سن مناسب بازنشستگی از نظر مردم

مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی نگرش مردم به صندوق‌های بازنشستگی و ابعاد مختلف اصلاحات آن را مورد بررسی قرار داده است که نتایج حاصل از این گزارش حاکیست میانگین سن مناسب مردان برای بازنشستگی از نظر مردم ۵۵ سالگی و برای زنان ۴۸ سالگی برآورد شده است. همچنین ۶۲.۲ درصد از مردم «مستمری بازنشستگی» را به عنوان منبع درآمد خود در دوران سالمندی در نظر گرفته‌اند.

۵ ورزشگاه مجوز حضور بانوان را گرفتند

منابع خبری به ایسنا گفته‌اند ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان مجوز میزبانی از زنان را دریافت‌ کرده‌اند و سایر ورزشگاه‌ها مانند شهید وطنی قائمشهر نیز در تدارک فراهم کردن مقدمات اولیه و میزبانی از زنان هستند. در هفته اول این امکان در سه بازی فراهم شده است: گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان در ورزشگاه شهید سلیمانی، پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی تهران و سپاهان و تراکتور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان.

ادعای عضو پارلمان عراق: انتقال پول به ایران با خودرو

 

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای یک عضو پارلمان عراق مبنی بر اینکه ایران دینار عراق را به آرژانتین ارسال کرده و پس از بازگرداندن آنها به بغداد، این دینار را به دلار تبدیل کرده و با خودرو به داخل مرزهای خود منتقل کرده و اینکه آیا آمریکا از این اقدام آگاه است؟ گفت که باید این مورد را بررسی کنم. میلر سپس با خنده گفت: من به صورت شخصی از این موضوع آگاهی ندارم اما ممکن است آمریکا از آن مطلع باشد.

قوه قضاییه: اتهام الهه محمدی و نیلوفر حامدی همکاری‌ با آمریکاست

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه به پرونده دو خبرنگار بازداشتی یعنی الهه محمدی و نیلوفر حامدی اشاره کرد و گفت: موضوع اتهامی دو خبرنگار «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» ارتباطی با گزارش مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری آنها ندارد. این دو متهم در مقاطعی همکاری‌هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند که به زودی گزارش کاملی از این موضوع در اختیار عموم ملت بزرگوار ایران قرار خواهد گرفت.

تعطیلی دو روزه سراسر کشور

سخنگوی دولت از موافقت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور خبر داد. پیشتر وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی شهرهای بالای چهل درجه را به دلیل گرمای هوا مطرح کرده بود اما همزمان شایعه ای در خصوص اینکه علت تعطیلی کمبود برق است، مطرح شد که سخنگوی صنعت برق آن را تکذیب کرد. بورس و بانک ها نیز تعطیل شده اند اما بازار تهران اعلام کرد که در این دو روز باز است.

چراغ سبز اسرائیل به ریاض

مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل تصریح کرد که اسرائیل می‌پذیرد عربستان سعودی از یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی از جمله «غنی‌سازی اورانیوم» برای «اهداف تحقیقاتی» برخوردار باشد. همچنین الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل می‌گوید تل آویو بیش از هر زمان دیگری به توافق عادی سازی با ریاض نزدیک شده است.

هفته اول لیگ برتر لغو شد

تمام مسابقات تحت مدیریت سازمان لیگ فوتبال ایران با توجه به اعلام تعطیلی سراسر کشور لغو شد.

«ازکی» رفع تعلیق شد

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی اعلام کرد: کارگزاری بیمه ازکی با دادن تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات کشور رفع تعلیق شد. «ازکی» با دادن تعهد رفع تعلیق شد .

فروش چارتری بلیت هواپیما متوقف شد

مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

بذرپاش وزیر راه گفت: در خصوص ممنوعیت فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری از امروز [سه شنبه] این تصمیم بر مبنای مقررات اتخاذ شده تا آرامش به بازار برگردد. ممکن است این تصمیم بعداً تغییر کند اما تا برگشتن آرامش به بازار خرید و فروش بلیت هواپیما جاری خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه: ما دستور پلمب سکوهای داخلی را صادر نکرده‌ایم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اخیراً چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود. پرونده قضایی برای این سکوها در واحدهای قضایی مربوطه در قوه قضائیه تشکیل شده است. اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است، بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.

جلب پاسپورت بی‌ حجابان در لایحه حجاب و عفاف

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لایحه حجاب گفت: وزارت کشور نظارت بر ارگان‌ها را دارد و اگر استنکافی رخ دهد مجازات سختی برای مسئولان در نظر گرفته‌ایم. وزارت ارشاد فقط بر وضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه نظارت می‌کند. همسر و فرزندان مسئولان که بی حجاب باشند مشمول تخفیف نمی‌شوند، جریمه‌ها مستقیماً از حساب افراد کسر می‌شود، پرونده آنها در دادسرا بدون نوبت بررسی می‌شود و جلب پاسپورت و … از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با بی حجابی است.

احتمال لغو حکم اعدام بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی محکوم به اعدام شده و اکنون در زندان است و مطلقا از مرخصی استفاده نکرده است. اگر ایشان همکاری کند، ممکن است در حدود مقررات با وی مساعدت صورت بگیرد.

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش شد

مهمترین خبرهای ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

پس از استعفای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان از ظهر امروز (سه شنبه) کار خود را در این وزارتخانه آغاز می‌کند. کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز (سه شنبه) نیز در محل وزارت ورزش و جوانان مراسم معارفه انجام می‌شود.

خودکشی ۱۳ رزیدنت در یک سال

نماینده پزشکان متخصص طرحی کشور از خودکشیِ یکی از رزیدنت‌ها طی چند هفته‌ی گذشته خبر می‌دهد و می‌گوید: «از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، یعنی فقط طی یک سال، سیزده رزیدنت خودکشی کرده‌اند». او می‌گوید: «رزیدنت‌ها با حقوق ناچیز و بدون بیمه و سنوات مجبورند کار سنگین انجام بدهند و با این وضعیت، امیدِ چندانی به آینده ندارند».

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس