آموزش پخت باترچیکن هندی

70
0
آموزش پخت باترچیکن هندی

باترچیکن نوعی غذای خوشمزه و مشهور هندی است که از ترکیب تکه‌های مرغ با ادویه‌های مختلف و یک سس خوشمزه تهیه می‌شود. در این پست به آموزش پخت باترچیکن هندی می پردازیم.

آموزش پخت باترچیکن هندی

امروزه غذا‌های بین‌المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته که مردم جز غذا‌های سنتی مانند انواع خورشت‌ها و پلو‌ها و آبگوشت و آش میل به امتحان سایر غذا‌ها نداشتند. در دنیای امروز با پیدایش اینترنت و گسترش فضای مجازی مردم با انواع غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا آشنا شده‌اند و در برخی از رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند. غذا‌های هندی معمولا در رستوران‌های بین‌المللی طرفداران زیادی دارد. شاید یکی از دلایل محبوبیت این غذا‌ها طعم تند و اسپایسی آن‌ها است، زیرا خیلی‌ها به این نوع طعم‌های تند و تیز علاقه دارند. باترچیکن یکی از غذا‌های مشهور و محبوب هندی است که برخلاف سایر غذا‌های هندی تند نیست و بسیار به ذائقه ایرانی‌ها نزدیک است. درست کردن این غذا کمی صبر و حوصله می‌خواهد، اما در پایان شما یک مرغ خوشمزه دارید با طعمی جدید که تابه حال آن را امتحان نکرده‌اید.

مواد لازم

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
حریره سیر یا سیر رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده یا یونانی: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
آبلیمو تازه: ۱ قاشق غذاخوری
پودر انبه: نصف قاشق چای‌خوری
شنبلیله خشک: نصف قاشق چای‌خوری
گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: نصف قاشق مرباخوری
پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری
نمک: به میزان لازم
پودر زنجبیل: یک چهارم قاشق مرباخوری

مواد لازم برای سس
پیاز متوسط: ۲ عدد
گوجه فرنگی: ۵۰۰ گرم
ساقه گشنیز: ۳ عدد
کره: ۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری
بادام هندی: ۱۰ عدد
سیر: ۸ حبه
نمک: به میزان لازم
پاپریکا: نصف قاشق غذاخوری
زردچوبه: یک چهارم قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز: نصف قاشق غذاخوری
زیره: ۱ قاشق چای‌خوری
هل: ۳ عدد
فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چای‌خوری
آب: نصف لیوان

مواد لازم برای روی غذا بعد از پخت
سرکه سفید: ۱ قاشق چای‌خوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک: ۱ قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: ۳ قاشق غذاخوری
گشنیز تازه خرد شده: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این باترچیکن خوشمزه باید کمی زمان و کمی حوصله داشته باشید. اول سینه مرغ را با چاقوی تیز به صورت مکعبی خرد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. حالا حریره سیر، ماست چکیده یا یونانی، روغن زیتون، پودر انبه، زنجبیل، نمک، آب لیمو، شنبلیله خشک، گشنیز تازه، فلفل قرمز، پاپریکا و زدرچوبه را به تکه‌های مرغ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزغ مزه‌دار شود.

در این فاصله باید سس این غذا را آماده کنیم. کره و روغن را داخل ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا کره ذوب شود. حالا زیره و هل را داخل روغن داغ بریزید و یک دقیقه تفت بدهید، سپس پیاز‌ها را که به صورت خلالی برش زده‌اید، داخل ماهی تابه بریزید. گوجه فرنگی‌ها را خرد کنید و به پیاز اضافه کنید، سپس ساقه گشنیز خرد شده، سیر‌های خرد شده، نمک، بادام هندی، پاپریکا، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و آب را به مواد بالا اضافه کنید و صبر کنید مواد جوش بخورد، سپس درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید و نیم ساعت زمان بدهید تا مواد کاملا بپزد و له شود. بعد از اینکه مواد پخت، اجازه بدهید کاملا خنک شود، سپس با دستگاه غذاساز یا گوشتکوب برقی مواد را بزنید تا پوره شود و بعد حتما از صافی رد کنید تا حالت خامه‌ای پیدا کند.

در مرحله بعد مرغ‌های مزه‌دار شده را از یخچال خارج کنید. داخل یک ماهی تابه مقداری روغن و کره بریزید و وقتی داغ شد، مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و حرارت اجاق گاز را زیاد کنید تا مرغ‌ها آب نیندازد و با حرارت بالا سرخ شوند، سپس حرارت را کم کنید تا مرغ‌ها مغزپخت شوند، بعد آن‌ها را از ماهی تابه خارج کنید. سسی را که آماده کرده‌اید، داخل ماهی تابه بریزید و مرغ‌های سرخ شده را به سس اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. ۵ دقیقه زمان بدهید تا مرغ‌ها با سس مخلوط شوند و مزه بگیرند و در آخر سرکه سفید، عسل، شنبلیله خشک را روی غذا بریزید. خامه صبحانه را ده ثانیه داخل مایکروفر بگذارید و بعد دورتادور باترچیکن بریزید. غذای هندی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

fararu

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس