بررسی تفاوت بازی های Triple-A و Indie | بازی های AAA | بازی های Indie

95
0
تفاوت بازی های Triple-A و Indie

آیا شما هم در درک تفاوت بازی های Triple-A و Indie گیج شده اید؟ پس بیایید باهم نگاهی بیندازیم که چه چیزی این دو نوع بازی را متمایز می کند.

گیمرها امروزه مجموعه عظیمی از عناوین بازی های مختلف ویدیویی برای انتخاب دارند. با این حال، با وجود تعداد زیاد بازی‌های موجود، می‌توانیم اکثر عناوین را در یکی از دو دسته قرار دهیم.  بازی های مستقل یا AAA.

 این تصور اشتباه وجود دارد که بازی های مستقل به اندازه بازی‌های AAA  جذاب نیستند، اما همانطور که به تازگی نام‌های بزرگ نشان داده‌اند، همیشه هم اینطور نیست. با این حال، درک تفاوت بین این دو ضروری است.

تفاوت بازی های Triple-A و Indie

 تفاوت بازی های Triple-A و Indie
تفاوت بازی های Triple-A و Indie

بازی‌های AAA (بازی‌های AKA Triple-A) عناوینی هستند که توسط استودیوهای بزرگ ساخته شده‌اند و صدها طراح بازی، هنرمند و توسعه‌دهنده روی آن‌ها کار کرده اند. همانطور که می توانید تصور کنید، بودجه این بازی ها شامل ارقام نجومی است.

 Grand Theft Auto V، که در سال 2013 منتشر شد و تنها در سه روز پس از انتشار از مرز 1 میلیارد دلار گذشت، حدود 140 میلیون دلار هزینه برای توسعه در اختیار داشت. حتی پس از آن، ناشران نیز میلیون‌ها دلار صرف بازاریابی می‌کنند.

در بسیاری از موارد، یک توسعه‌دهنده اصلی وظایفی را برای بازی های AAA توزیع می‌کند و چندین استودیو در جنبه‌های مختلف بازی مشارکت می‌کنند.  در نتیجه، بیشتر بازی‌های AAA به‌طور چشمگیری طولانی هستند و دارای داستان های پیچیده و دقیقی هستند که با دقت ساخته شده‌اند.

قاعدتا گرافیک این بازی ها نیز از بهترین‌های این صنعت است، به گونه ای که معمولا توانایی کنسول‌ها یا رایانه‌ها را نیز به چالش می کشند. از آنجایی که هزینه بیشتری صرف تولید و عرضه ی آنها شده است، با قیمت بسیار بالاتری نیز به دست مصرف کننده می رسند. به طور معمول این رقم می تواند چیزی بین 40 تا 100 دلار باشد.

برخی از بازی های محبوب AAA عبارتند از:

The Witcher 3: Wild Hunt

Red Dead Redemption 2

God of War

The Last of Us

Spider-Man

Star Wars Jedi: Fallen Order

توسعه‌دهندگان بازی همچنین نسخه‌های محدودی را منتشر می‌کنند که شامل DLC،  پوسته ها یا season passes  با هزینه اضافی است.

با این حال، فقط به این دلیل که توسعه دهندگان پول زیادی را برای بازی های AAA خرج می کنند به این معنی نیست که می توانید انتظار گیم پلی با کیفیتی را داشته باشید. در چند سال گذشته نسخه‌های زیادی ساخته شده اند که پس از راه‌اندازی با اشکالاتی همراه بودند، مانند:

Cyberpunk 2077

Fallout 76

Assassin’s Creed: Unity

مردم همچنین برخی از بازی های Triple-A را به دلایلی همچون عدم  قابلیت پخش مجدد، مورد انتقاد قرار داده اند. Star Wars Battlefront II نمونه بارز آن است.

Indie Games چیست؟

 تفاوت بازی های Triple-A و Indie
تفاوت بازی های Triple-A و Indie

برخلاف بازی های AAA، استودیوها یا افراد کوچکتر بازی‌های مستقل (Indie Games ) را توسعه می‌دهند، نه تیم‌های بزرگ. که این بازی ها گاهی اوقات پروژه های جالبی هستند که توسط خود توسعه دهندگان تأمین مالی می شوند.  بسیاری از استودیوهای مستقل به ندرت از حمایت ناشران برخوردار می شوند.

 Indie، در اینجا، فقط به معنای “مستقل” است و نشان می دهد که توسعه دهنده به تنهایی کار می کند. در قالب یک گروه کوچک یا یک فرد، که همانطور که ذکر شد، این فرد یا گروه آزاد است هر طور که می خواهد کار را انجام دهد زیرا شرکت دیگری که بازی ها را توسعه می دهد و/یا منتشر می کند مالک آنها نیست.

اکثر توسعه دهندگان مستقل اکنون برای پوشش هزینه های توسعه به سرمایه گذاری جمعی روی می آورند. به دلیل محدودیت در بودجه، بازی‌ها اغلب در مقیاس کوچک‌تر ساخته شده و طولانی نیستند.

 که البته لزوما چیز بدی نیست. Devs بازی های مستقل را برای جامعه ی بیشتری از مخاطبان طراحی می‌کنند تا علاقه بیشتری ایجاد کنند، و قیمت آن اغلب پایین است.  Markus Persson و Rolf Jansson Minecraft را ساختند که به عنوان یک بازی مستقل منتشر شد و سبک جدیدی از بازی ها را ایجاد کرد و هر نسخه از آن 13 دلار قیمت داشت.

این بازی یک بازی ویدیویی ساده exploration-based است که ممکن است شبیه یک بازی دهه 90 به نظر برسد، ولی جزئیات شگفت انگیزی در آن وجود دارد.  بسیاری از بازی های مستقل نیز از سبک‌های هنری پیکسلی استفاده می‌کنند تا به جای گرافیک، بیشتر روی داستان تمرکز کنند.

در نتیجه، بازی‌های مستقل همیشه به اندازه بازی های AAA از نظر گرافیکی جذاب نیستند. با این حال در زمینه گیم پلی این نقص را جبران می کنند. برخی از تحسین‌شده‌ترین بازی های مستقل در سال‌های گذشته عبارتند از:

Stardew Valley

Celeste

Hades

Dead Cells

Spelunky

Cuphead

Super Meat Boy

Bastion

علاقه به بازی های مستقل در حال افزایش است؛

علاقه به بازی های مستقل در حال افزایش است زیرا بسیاری از توسعه دهندگان بزرگ با تاخیر در راه اندازی و باگ مواجه شده اند. بازی‌هایی مانند Stardew Valley قابلیت پخش مجدد بی‌نهایت را ارائه می‌کنند و هزینه زیادی هم ندارند.

مایکروسافت استودیو Mojang، را که ماینکرافت را پشت سر گذاشته است، به قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده است.  نینتندو یک برنامه اختصاصی برای توسعه دهندگان بازی های مستقل دارد و حتی سونی نیز یک برنامه اختصاصی برای بازی های مستقل به نام Playstation Indies دارد. اگر نینتندو سوییچ دارید و بازی‌های مستقل را دوست دارید، تعداد زیادی بازی وجود دارد که باید حتما آنها را امتحان کنید.

منبع : makeuseof

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس