16تکنیک ضروری مراقبت از پوست برای پوست های مختلط

131
0
مراقبت از پوست برای پوست های مختلط

صندلی اتاق خواب من به سختی نور روز را می بیند. کشوهای کمد من اصلا مرتب نیستند و لباس هایم به سختی تا می شوند. با این حال یک بخش از لایف استایل عجیب غریب من که دقیق است و آن میز آرایش من است. مراقبت از پوست برای پوست های مختلط را در ادامه بشناسید.

قفسه ها به صورت دقیق طبقه بندی شده اند و محصولات بر اساس فرمول و کاربرد دسته بندی شده اند. درواقع هزارتویی از بطری ها، شیشه ها و کرم های مراقبتی است.

ببینید اینکه بگویم من یک روتین مراقبت از پوست مفصل دارم حرف بزرگی است. در واقع این روتین های پوستی به طور طبیعی با شغل من ارتباط دارد اما من برای داشتن پوستی براق، پرآب و صاف تلاش می کنم. و این را بدانید که مراقبت بسیار دقیق نتیجه می دهد. اعتراف می کنم، من پوست خوبی دارم. با این اوصاف، من آزمون و خطاهای زیادی انجام داده‌ام تا فرمول‌هایی را پیدا کنم که برای من بهترین نتیجه را دارند. در زیر تک تک محصولاتی را که به صورت روزانه استفاده می‌کنم (و من تعداد کمی از آن‌ها را به صورت هفتگی، ماهانه یا برای درمان لکه‌ای استفاده می‌کنم) را معرفی می کنم.

مراقبت از پوست برای پوست های مختلط: روتین روزانه

فکر نمی کنم هرگز بتوانم این پاک کننده را از روتین پوستی خود حذف کنم. این تنها شوینده ی صورت است که من تا به حال استفاده کرده ام و نتایج مطلوبی به همراه داشته است. سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مهم هستند اما به گفته‌ی رنه رولو، زیبایی‌شناس مشهور، بخش پاک‌سازی در روتین مراقبت از پوست شما شاید حیاتی‌ترین بخش باشد. Joshua Zeichner متخصص پوست، در این باره می گوید: ” پاک کننده اشتباه می تواند سد پوستی شما را خراش دهد و منجر به التهاب شود (یا ممکن است کار موثری انجام ندهد). به یاد داشته باشید که پاک کننده کننده هر کسی متفاوت است.” به طور خلاصه نمی توان برای پوست خود از یک قاعده کلی استفاده کرد.

همانطور که گفته شد تقریباً همه در برابر قدرت جادویی پاک کننده Eve Lom تسلیم شده است. من نمونه‌هایی از آن را در هر جیب، کشو و کیف و هرجایی که با ان سروکار دارم نگه می‌دارم. این فرمول به بهبود گردش خون، باز کردن منافذ پوست، پاکسازی، لایه برداری و تناژ پوست شما در مدت زمانی که آن را به صورتتان ماساژ میدهید کمک میکند. ترکیبی از روغن‌های ضروری بابونه، اکالیپتوس و میخک به از بین بردن کثیفی، چربی و مواد آرایشی کمک میکند و شبیه اسپا است.

پس از پاکسازی به سراغ تونر می‌روم به‌ ویژه لوسیون Biologique Recherche. من در ابتدای استفاده از این تور با فرمول سرکه در حین انجام یک فیشینگ صورت در اسپای اروپایی توسکا احساس مورمور شدن در صورتم داشتم. وقتی که نتیجه ی آن در از بین بردن لکه های تیره، کوچک کردن منافذ و متعادل کننده رنگ صورت را دیدم باعث تعجب من شد. توسکا هوستد متخصص زیبایی می گوید: P50 یک تونر اسیدی است که پوست را لایه برداری می کند و در عین حال آن را با عصاره های گیاهی و ویتامین ها تغذیه می کند.

این مواد ترکیبی از چند مورد معمول هستند شامل : اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک و اسید سیتریک که با هم ترکیب شده اند با مجموعه ای از سایر اجزا مانند عصاره پیاز، ترب کوهی، گوگرد و سرکه (که باعث بوی آن می شود ). بلافاصله پس از خیس کردن یک پد پنبه ای با محتویات بطری و کشیدن آن به دقت روی صورتم (دو بار در روز، طبق پیشنهاد Husted)احساس سوزن سوزن شدن می کنم. این احساسی است که باعث آزار یا ناراحتی نمیشود.

ترکیبات کلیدی: اسید سیتریک یک آلفا هیدروکسی اسید است که از مرکبات استخراج می شود. لایه برداری را تقویت می کند و به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است.

رولو میگوید دانشمندان در سراسر جهان معتقدند که یکی از دلایل اصلی پیری ما این است که الکترون‌های ناپایدار در مولکول‌ها (به نام رادیکال‌های آزاد) به سلول‌های سالم حمله می‌کنند و ترکیب آن‌ها را تغییر می‌دهند که باعث می‌شود دیگر مانند سلول‌های طبیعی و جوان‌تر عمل نکنند. به همین دلیل استفاده از سرم ویتامین C حیاتی است.

اگر مجبور بودم یک محصول مکمل برای P50 انتخاب کنم این همان محصول است. ترکیب اسید فرولیک و ویتامین C و E به خودی خود محافظت پوست من را در برابر آسیب های محیطی ناشی از رادیکال های آزاد افزایش می دهد، علائم پیری و خشکی پوست را بهبود می بخشد، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد و هر بار که از آن استفاده می کنم رنگ پوستم را روشن می کند. این دو به همراه P۵۰ یک روتین پوستی قدرتمند است.

بوی این محصول مانند “آب هات داگ در حال جوشیدن” است. با این حال شما به این بو عادت می کنید. کری بنجامین، متخصص زیبایی و بنیانگذار StackedSkincare می گوید: «اسید هیالورونیک یک پلی ساکارید طبیعی است که در بدن انسان یافت می شود. این ماده به عنوان یک عامل نرم کننده و روان کننده مفاصل، اعصاب، مو، پوست و چشم های ما عمل می کند. جادویی در توانایی این ترکیب برای حفظ رطوبت نهفته است.

برای پیروی از CE Ferulic من از یک محصول نسبتاً جدید در لیست بلندبالای موارد مورد علاقه ی آزمایش شده خود استفاده می‌کنم: تقویت‌کننده اسید هیالورونیک SkinCeuticals (98 دلار) که تمام وظایف دشوار لازم برای به دست آوردن جایگاه خود در قفسه های داروهای من را انجام داده است. این ترکیبی قوی از اسید هیالورونیک خالص، پرو زایلان، ریشه شیرین بیان و برنج بنفش است. واضح است که این فقط هر سرم اسید هیالورونیک نیست. بافتی غلیظ تر و ژل مانند دارد و با استفاده از آن به وضوح پوست من را تقویت می کند. درست است. این محصول به پوست شما نفوذ می کند. من از آن در تمام صورتم استفاده می کنم، اما به طور خاص دوست دارم وقتی خسته هستم یا صورتم پف دارد آن را زیر چشمم بزنم و بلافاصله زیر چشمم شاداب تر میکند. بعلاوه برای زیر آرایش به لطف خواص صاف کنندگی فوق العاده است.

کرم صورت دکتر باربارا استورم با ارزش‌ترین مرطوب‌کننده من است. من صبح و شب از آن استفاده می‌کنم تا روتین چند مرحله‌ای خود را به پایان برسانم. خود استورم آن را «اسپای سلولی شما در هنگام خواب» می‌نامد، زیرا به شدت احیا کننده است. این کرم حاوی خرفه (یک گیاه آبدار پر از اسیدهای چرب امگا 3) برای کاهش قرمزی و عصاره گیاه گل قاشقی است تا تولید کلاژن طبیعی را تحریک کند. دروغ نیست که استفاده از این مرطوب کننده منجر به ظاهری جوان تر در صبح می شود.

این کرم دور چشم جدید توسط برند دانمارکی مراقبت از پوست Ole Henriksen فرموله شده است. پیش از این من تقریباً موافق این ایده بودم که هیچ محصولی هرگز در حلقه‌های زیر چشم، سیاهی زیر چشم من تفاوت قابل مشاهده ایجاد نمی‌کند و این ژنتیکی است.

مانند اکثر کرم‌های دور چشم این کرم نیز ادعا کرده است که خطوط ریز را هدف قرار دهد، حلقه‌های تیره را کاهش دهد و تولید کلاژن طبیعی را تقویت کند. درواقع بلافاصله زیر چشم شما را روشن می‌کند. این فرمول از پودر موز الهام گرفته شده است محصولی که برای اصلاح رنگ تیره زیر چشم استفاده می شود و حاوی رنگدانه های زرد است که در واقع این کار را انجام می دهد. فقط آرایش نیست این ترکیبی از ویتامین C، کلاژن و آبرسانی است. این محصولی پوستی مانند یک بوم صاف برای آرایش ایجاد می کند و اگرحتی بدون محصولات دیگر استفاده کنید همچنان کار می کند.

مراقبت از پوست برای پوست های مختلط: روتین شبانه

در شب از پاک کننده (80 دلار) و لوسیون P50 1970 (65 دلار) و سرم Biologique Recherche (68 دلار) استفاده میکنم که یک سرم ترمیم کننده فشرده است که حاوی عصاره پروتئین placental biostimulin برای کمک به التیام، تقویت و بازسازی پوستم است. این به ویژه برای آن دسته از لکه های قرمز ماندگار که به صورت مزمن پس از برطرف شدن جوش باقی می مانند مفید است. به علاوه این محصول کوچک برای روشن کردن حلقه‌های تیره و بازگرداندن لطافت به پوست و روشن‌کردن لکه‌های رنگدانه‌ای و همچنین کاهش پف‌کردگی بعد از هفته کاری پر استرس به خوبی عمل می‌کند.

سرم بعدی از Biologique Recherche این بار برای سفت کردن منافذ پوست است . Dermopore (79 دلار) منافذ گشاد شده را مجدداً متعادل می کند و با اصلاح بی نظمی های پوست رنگ چهره را یکدست می کند. این درخشش ناخواسته را از بین می برد در حالی که همچنان اجازه میدهد در مکان هایی که می خواهید تازگی داشته باشید .

من این اواخر هرشب از این سرم استفاده می کنم بیشتر به این دلیل که متوجه مقداری چربی اضافی و جوش در چانه ام شده ام. در شرایط عادی هر روز از آن استفاده نمی کنم و تنها زمانی از آن استفاده می کنم که احساس کنم پوستم واقعا به آن نیاز دارد.

من قسمت سرم روتین پوست را با دوزی از ژل B5 آبرسان SkinCeuticals (82 دلار) که یک سرم سبک هیالورونیک اسید و برای بازیابی و رساندن رطوبت به پوست به منظور افزایش درخشندگی است به پایان میرسانم. این رطوبت اضافی مورد نیاز من قبل از خواب را فراهم میکند.

همانطور که قبلا گفتم من به اندازه کافی سیاهی دورچشم داشته ام که این سیاهی و گودی ها بیشتر ژنتیکی هستند. البته بعد از یک شب دیر وقت خوابیدن یا کمبود خواب کمی پف اضافی وجود خواهد داشت. اما من تقریبا مجبور بودم آن ها را به عنوان بخشی از صورتم بپذیرم.

این تا زمانی که تبلیغات پیرامون Philosophy’s Ultimate Miracle Worker Fix Eye Power-Treatment Fill & Firm (60 دلار) آنقدر مثبت بود که نمیشد آن را نادیده گرفت. طبق این وب سایت پس از یک مطالعه مستقل بالینی و خود ارزیابی چهار هفته ای با 31 زن 45 تا 65 ساله ، 97٪ از زنان یک ناحیه چشم بدون چین و چروک را دیدند که در عرض 12 روز صاف به نظر می رسید و 100٪ یک ناحیه چشم با چروک کمتر را فقط در 31 روز دیدند.

خطوط پنجه کلاغی من به هیچ وجه عمیق نیست اما خطوط کوچکی در زیر چشم من ظاهر میشود. این درمان چشمی مواد فعال از جمله بی رتینوئید، عصاره پپتید سویا و اسید هیالورونیک را با هم ترکیب می کند. به وضوح پوست صاف، سفت و متراکم می شود،حفره هارا پر میکند و هر گونه چین و چروک درحال رشد را هدف قرار می دهد. من این را اغلب نمی گویم اما این یک محصول عالی است (و یک متخصص پوست هم این را به من گفته است).

مراقبت از پوست برای پوست های مختلط: روتین هفتگی

Renée Rouleau رفیق همیشگی من است. اساساً لایه برداری شیمیایی به پوست شما کمک می کند کاری را که به طور طبیعی انجام می دهد بهتر انجام دهد. با افزایش سن پوست ما نمی تواند مانند قبل خود را به خوبی تجدید کند. لایه برداری لایه بالایی پوست آسیب دیده را حذف می کند تا رشد پوست جدید و سالم را تقویت کند که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و کارایی روتین مراقبت از پوست فعلی شما را بهبود می بخشد.

هر هفته 10 دقیقه خوشبختی را با Renée Rouleau’s Triple Berry Smoothing Peel ($87)سپری می‌کردم . یک لایه‌بردار صورت با قدرت حرفه‌ای و خانگی که به آرامی تیرگی را از بین می‌برد. این محصولی است که همیشه وقتی می‌خواهم پوستم روشن و درخشان به نظر برسد به آن روی می‌آورم .این محصول حاوی ترکیبی از انواع توت‌های غنی از آنتی اکسیدان، میوه‌های AHA، BHAs و آنزیم هایی برای پاک کردن منافذ مسدود شده، محو کردن جای جوش، ازبین بردن لکه و تحریک بازسازی سلولی است. پس از شسته شدن بلافاصله متوجه تفاوت مشهود در پوست خود می شوم و این تاثیر حتی صبح روز بعد بیشتر می شود. این محصولی است که واقعا به شما امکان می دهد با پوستی بهتر از شب قبل از خواب بیدار شوید. بعلاوه بوی مربا می دهد (و مدیر تحریریه ما Faith تقریباً آن را می خورد که البته من آن را توصیه نمی کنم).

روتین پوستی وقتی خیلی خسته هستم

این ماسک کرم از “اولین محافظ پوست در بدو تولد” (معروف به مایع آمنیوتیک و پوست نوزاد تازه متولد شده) الهام گرفته شده است. این ماسک ترکیبی از چربی ها، پروتئین ها و پپتیدهای آنتی اکسیدانی برای محافظت و کمک به ترمیم سد چربی است. اساساً آبرسانی فوق العاده ای دارد. من آن را برای بیش از یک ساعت روی پوست می گذارم و رطوبت از دست رفته به دلیل آب نخوردن و کم خوابی را جبران می کنم .

این یکی (که من آن را با ماسک ورنیکس در بالا مخلوط می کنم) یک درمان ضد آلودگی اکسیژن رسان و مرطوب کننده است که پوست استرسی را ترمیم می کند. فرمول آن غنی از ترکیبات گیاهی مرطوب کننده است و حاوی یک ماده اکسیژن رسان است. مجموعه ای که بازسازی اپیدرم را تحریک می کند. قبل از استفاده آن را در یخچال قرار دهید و یک لایه ضخیم به همه جای صورت بمالید مخصوصا زیر چشم و اطراف لب

روتین پوستی وقتی دچار سوزش می شود

رولو پیشنهاد می‌کند: «برای این مشکل از مرطوب‌کننده‌ای سنگین‌تر از حد معمول در زیر آرایش خود استفاده کنید. به دنبال آن از پرایمر و زیرسازی مایع استفاده کنید. ایده اینجا این است که صورت خود را با آرایش و محصولات پوستی لایه‌بندی کنید. از شکسته شدن سد به دلیل ساییدگی جلوگیری کنید. این به پوست دفاعی می دهد و از تحریک شدن آن به راحتی محافظت می کند.”

هیچ مرطوب‌کننده غلیظی مؤثرتر از La Mer’s original Crème de la Mer Moisturizing Cream ($175)برای انتخاب وجود ندارد. این مرطوب‌کننده مملو از ترکیبات عالی این برند است که به منظور ضد پیری، تسکین، آبرسانی و تجدید می‌باشد و به کاهش قرمزی و زخم آن کمک می‌کند. (یک گزینه ارزان تر، کرم کنسانتره Lait-Creme Embryolisse با قیمت 16 دلار است، زیرا غلیظ، کرمی و غنی شده با آنتی اکسیدان برای تغذیه و محافظت از پوست شما است.)

زمانی که با شکایت از سوختگی ریش نزد رولو آمدم به من گفت: “مراقبت های پس از درمان جایی است که شما می توانید بیشترین تفاوت را ایجاد کنید.” برای تسکین علائم قابل مشاهده ی تحریک، دمای داخلی پوست را کاهش دهید. رولوا توضیح می دهد: “شما می خواهید از یک سرم و مرطوب کننده استفاده کنید که برای بهبود عملکرد سد پوست ساخته شده است. انجام این کار می تواند به بستن ترک های کوچک ایجاد شده در سد پوست کمک کند که این ترک ها می توانند باعث خروج رطوبت شود و پوست احساس سفت و خشکی کند.

بنابراین من سرم آرامبخش Dr. Barbara Sturm (250 دلار) را پیدا کردم و عاشق آن شدم. این محصول هر گونه پوست تحریک شده را متعادل و آرام کند و به کاهش قرمزی کمک کند. این یک مجموعه گیاهی فعال است که برای تقویت دفاع طبیعی پوست شما کار می کند و واکنش حساس را به حداقل می رساند .گیاه خرفه (یکی از ترکیبات قهرمان خط) التهاب را آرام می کند و از پوست شما محافظت می کند.

روتین پوستی وقتی در حال جوش زدن هستم

من هرگز پاک کننده Eve Lom را رها نمی کنم اما در هنگام تغییرات هورمونی ام از تکنیک دو مرحله ای استفاده میکنم و از شوینده ی جدید Tata Harper استفاده میکنم. این پاک کننده کاملاً طبیعی دارای 17 ماده با کارایی بالا برای پاکسازی ناخالصی های سطحی است و در عین حال رطوبت را حفظ میکند تا احساس خنکی و طراوت به پوست بدهد. این محصول بسیار نیروبخش است (در آن مقداری زنجبیل تند وجود دارد) و آکنه کیستیک را در یک روز یا بیشتر از بین می برد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس