مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150 ایران دوچرخ

536
0
مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150

شرکت ایران دو چرخ، زیرمجموعه گروه بهمن است که مردادماه 1402 و در جریان دوازدهمین دوره نمایشگاه مدیریت شهری و حمل و نقل در استان اصفهان، دو محصول جدیدش را برای نخستین‌بار، رونمایی کرد که یکی در سگمنت موتورسیکلت‌های ادونچر بوده و KPT 200 PRO نام دارد اما دیگری در سگمنت اسکوترهاست و بزودی با نام CAPITAN 150 وارد بازار کشورمان می‌شود. در این پست به بررسی مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150 ایران دوچرخ می پردزایم.

مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150 ایران دوچرخ

قای آرمان موسوی، مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ، در رابطه با توسعه و ساخت اسکوتر کاپیتان 150 می‌گوید ساخت این محصول را می‌توان ناشی اعلام نیاز بازار که از ضعف اسکوترها نشات می‌گرفت دانست، سایز چرخ‌ها در اسکوترهای موجود، کوچک است که مصرف کنندگان از این موضوع گله‌مند بودند و باعث ناپایداری موتورسیکلت می‌شد. در گروه تحقیقات و پایش بازار ایران دوچرخ، ما با استفاده از این نقطه‌نظر، دست به تغییرات و خلق یک محصول جدید با احوال مناسب بازار ایران زدیم.

مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150
مشخصات موتور سیکلت کاپیتان 150

رنگبندی اسکوتر کاپیتان ایران دوچرخ

در اسکوتر کاپیتان 150، ظاهر موتورسیکلت برگرفته از سایر اسکوترهای دیگر بازار است اما سایز چرخ‌ها متفاوت شده و بزرگتر شده‌اند. حجم انجین 150 سی‌سی بوده و نوع گیربکس نیز اتوماتیک CVT است. انجین بکار رفته در کاپیتان 150، در واقع نسخه‌ای بهبود یافته است که با مجهز بودن به چهار سوپاپ، قادر به تولید توان 6.41 کیلووات و گشتاور 8.60 نیوتن‌متر است. بنابراین قدرت بیشتری نسبت به طرح کلیک تولیدی این شرکت (آوا کلیک 150) دارد.

ضعف دیگری که در این اسکوتر برطرف شده، ترمزهای عقب دیسکی شده که در رقبای این نوع موتور سیستم ترمز کاسه‌ای استفاده شده است. در بسیاری از اسکوترهای شناخته شده بازار، سیستم تعلیق در محور عقب به صورت تک کمک‌فنر است اما در اسکوتر کاپیتان 150 ایران دوچرخ، ما سیستم تعلیق را بهبود داده‌ایم و سیستم تعلیق به دو کمک‌فنر تغییر پیدا کرده تا بتواند در بلندمدت هم دوام بالاتری داشته باشد و همچنین سرنشینان راحتی بیشتری در سفرهای خود را تجربه کنند.

اسکوتر کاپیتان ایران دوچرخ

از آپشن های این اسکوتر میتوان به داشتن ریموت کنترل از راه دور اشاره نمود. در نهایت در خصوص این اسکوتر میتوان بیان کرد که موتورسیکلت کاپیتان 150، نسخه بهبودیافته طرح هوندا کلیک است که مناسب برای بخشی خاص از بازار است. قیمت این اسکوتر همچنان به صورت قطعی مشخص نشده است اما مبلغی بیشتر نسبت به موتورسیکلت طرح کلیک شرکت ایران دوچرخ خواهد داشت، که به دلیل تغییرات و بهینه سازی‌هایی است که در این اسکوتر صورت گرفته است.

2/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس