نقد و بررسی فیلم In the Land of Saints and Sinners 

137
0
فیلم In the Land of Saints and Sinners 

بعد از فیلم های «Blacklight» و «Memory»، مطمئن بودم لیام نیسون قبل از امضای قرارداد، فیلمنامه را اصلا نمی‌خواند. علیرغم ایراداتش، نمی‌توان در مورد In the Land of Saints and Sinners ساخته رابرت لورنز چنین گفت، فیلمی که شاید مخاطبان VOD نیسون را به دلیل اینکه بیشتر یک فیلم درام است تا یک فیلم اکشن، ناراضی کند. 

 در واقع، این فیلم بیشتر یک وسترن اگزیستانسیال است، حتی اگر در ایرلند اتفاق بیفتد. لورنز ده ها سال است که با کلینت ایستوود همکاری داشته و فیلم هایی مانند Mystic River، A Million Dollar Baby و American Snjper را تولید کرده است و دیدن خود ایستوود در نسخه ای از این داستان سخت نیست. این داستان در مورد از مردی است که کارهای بدی انجام داده است اما وجدان اخلاقی خود را حفظ کرده و اکنون توسط کسی که چنین اعتقادی ندارد مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

 تعدادی از بازیگران بزرگ ایرلندی در In the Land of Saints and Sinners به رهبری نیسون به عنوان یک قاتل با نام بزرگ فینبار مورفی بازی می‌کنند. او برای یک کله گنده محلی به نام رابرت مک‌کوی (کلم مینی) کار می‌کند و قبل از شلیک به آنها، درختی را روی زمینی می‌کارد که توسط قربانیانش کنده شده است. بیایید بگوییم جنگلی از قربانیان مورفی در حاشیه شهر دونگال وجود دارد. البته، مانند هر ضدقهرمانی در وسترن مانند این، مورفی آماده است تا تفنگ خود را کنار بگذارد و روزهای باقی مانده خود را در میخانه محلی سپری کند و با دوستش وینی اوشی (سیاران هیندز)، محلی گپ بزند. اما زندگی برنامه های دیگری برای او خواهد داشت. 

 فیلم در واقع با بمب گذاری آغاز می‌شود که توسط یک تروریست به نام Doireann McCann (کری کاندون) تنظیم شده است که به طرز وحشتناکی اشتباه انجام شده و منجر به مرگ سه کودک می‌شود. مک کان و همراهانش با دوری از مقامات، در دهکده مورفی مخفی می‌شوند و در نهایت با مردم آنجا رفیق می‌شوند. وقتی برادر Doireann کاری وحشتناک انجام داد، هدف مورفی قرار گرفت و مجموعه ای از اتفاقات را به راه انداخت که به ناچار منجر به خونریزی می‌شود. 

فیلم In the Land of Saints and Sinners 

این اتفاق برای Saints and Sinners نعمت و نفرین است. اگرچه چیزی جذاب در سادگی فیلمنامه مارک مایکل مک نالی و تری لون وجود دارد، اما در اواسط فیلم زمانی که روایت شروع به افت می‌کند، کمی زیاده روی دارد. ما می‌دانیم که این روند به کجا می‌رود، و لورنز از نظر بصری به عنوان یک کارگردان به اندازه کافی قوی نیست که بتواند تنش را غیر قابل پیش بینی نگهدارد. مواقعی وجود دارد که این فیلم به طور قابل‌توجهی افت می‌کند. 

 به نظر می‌رسد که لورنز کارگردان بسیار بهتری برای اجرا است، اگرچه کارگردانی این تیم پر ستاره به احتمال زیاد بسیار آسان بود.هیندز که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد به نوعی کمتر استفاده شد، اما کاندون در نقشی که اساساً نقش شرورانه ای است، عالی عالی عمل می‌کند. برخلاف برخی از افت های اخیر، نیسون در واقع آکوردهای آرامی را در اینجا پیدا می‌کند. او مردی را ترسیم کرده که می‌داند کارهای بدی انجام داده است اما خودش با خدا صلح کرده است. 

 با توجه به این نکته، ایده های توسعه نیافته‌ای در Saints and Sinners در مورد دین، گناه و رستگاری وجود دارد که می‌توانست در روایت آن کمک کند. فضای ایرلندی فیلم مقداری از آن را می‌طلبد. تعداد زیادی از فیلم «در سرزمین مقدسین و گناهکاران» راضی است که سطح آن را بگذرانند و فقط به دلیل انتخاب هوشمندانه بازیگران بزرگش، به زیر آن می رسند. خوشبختانه، طبیعت ایرلند شمالی به اندازه کافی زیباست که عملاً خود یک شخصیت باشد و فیلمی را تقویت کند. حتی ممکن است ایمان شما را به نقش های آینده نیسون احیا کند. 

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس