نقد و بررسی قسمت سوم سریال گناه فرشته

88
0
نقد و بررسی قسمت سوم سریال گناه فرشته

قسمت سوم سریال گناه فرشته جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد بودیم که کارگردان تلاش کرد با بردن قصه به پیش از قتل امیر عشیری کمی بیشتر روی شخصیت‌ها تمرکز کند و در واقع با نقب زدن به رابطه افراد مخاطب را بیشتر در جریان داستان قرار دهد. در این پست به نقد و بررسی قسمت سوم سریال گناه فرشته می پردازیم.

نقد و بررسی قسمت سوم سریال گناه فرشته

تردیدهای مهتاب

مهتاب پس از آنکه با حامد تهرانی بر سر قبول نکردن پرونده وکالت فرشته دعوا کرد حالا و در قسمت سوم سریال گناه فرشته با تردید جدی در کنار رفتن از پرونده قتل عشیری روبرو شده است. او که تا پیش از این نگاهش به پرونده قتل یک جریان عادی و شغلی بود و به این پرونده هم مانند دیگر پرونده‌هایی که قبول می‌کند نگاه می‌کرد حالا با ورود حامد به ماجرای پرونده عشیری و قبول کردن وکالت فرشته احساس خطر کرده و زندگی‌ خصوصی و خانوادگی‌اش را در معرض بحران می‌بیند. مهتاب به خوبی می‌داند نوید عشیری دیگر به دنبال انتقام گرفتن از فرشته نیست و ماجرای قصاص فرشته تنها یک بازی برای از بین بردن خانواده تهرانی است.

امیر عشیری چه شخصیتی دارد؟

در قسمت سوم شاهد هستیم که امیر عشیری یک مرد مستبد و بدرفتار است که سعی می‌کند به جنگ عماد تهرانی برود اما از آنجایی که زورش به او نمی‌رسد تلاش می‌کند با حیله و نیرنگ وارد این رقابت شود. عشیری برای آنکه عنایت و دخترش که مورد بی‌مهری عماد قرار گرفتند بدون حامی نباشند دختر عنایت را به عنوان کارگر وارد خانه و زندگی‌اش می‌کند. اما گمان نمی‌کرد ورود فرشته به خانه آن‌ها باعث شود چالش‌های جدی با او پیدا کند. چهره و شخصیت مرموز عشیری هنوز هم علامت سئوال‌های زیادی دارد که در قسمت‌های بعد بیشتر نمایان می‌شود.

انگیزه‌های حامد تهرانی در قسمت سوم گناه فرشته

حامد تهرانی با پذیرفتن وکالت فرشته رسما وارد یک بازی جدی شد. بازی‌ای که او برای از بین بردن نام عشیری دستاویز محکمی همچون بی‌گناهی فرشته پیدا کرده است. حامد حتی قید زندگی شخصی‌اش را هم زده است و به خاطر مرگ مادرش که امیر عشیری را مقصر می‌داند حاضر است تا پای همه چیز پیش برود. حتی کنار گذاشتن خانواده و این چیزی است که نوید عشیری حتی نمی‌تواند فکرش را هم بکند.

تقابل عشیری‌ها و تهرانی‌ها

تقابل نوید عشیری و حامد تهرانی در قسمت سوم و در سکانس پایانی نوید یک جدال میان خیر و شر را می‌دهد. حالا دیگر مخاطب مشتاق آن است که کش‌مکش‌های این پرونده و رازهای پشت پرده آن را به خوبی کند و کاو کند. آیا سریال گناه فرشته تنها درباره یک پرونده قتل است و یا با ورود وکیل کارکشته‌ای چون حامد تهرانی شاهد برملا شدن رازها و فسادهای دیگری هستیم؟

چهره مرموز عماد تهرانی و روشنفکران قدیمی

در یکی از سکانس‌های ورود مهتاب به خانه پدر حامد در قسمت سوم سریال گناه فرشته دیدیم که تابلوهایی از عکس‌های یادگاری پدر حامد باچهره‌های مطرح روشنفکری همچون هوشنگ ابتهاج به دیوار نصب شده است. شاید این نشانه‌هایی باشد از پیشینه و نگاه و نگرش خانواده تهرانی که خاستگاهی در فضای روشنفکری دارند و همین موضوع یکی از علامت سئوال‌هایی است که باعث می‌شود شخصیت عماد تهرانی بیشتر برای مخاطب رمزگشایی شود.

مشفق وارد می‌شود

مشفق حالا بیش از هر زمان دیگری دست به کار شده است تا در کنار حامد باشد. همراهی مشفق با حامد در پرونده قتل عشیری یک پیغام واضح برای مهتاب دارد و آن هم این است که دیگر نمی‌توان به حقانیت این پرونده به نفع فرشته شک کرد. مشفق با جستجوها و پرس‌وجوهایی که آغاز کرده است زنگ هشدار را برای خانواده عشیری به صدا درآورده است.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس