بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید

111
0
بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید

از Stranger Things گرفته تا Black Mirror و Archive 81، سریال‌های علمی-تخیلی در سال‌های اخیر طرفداران بی‌شماری را جذب کرده‌اند. در این مقاله قرار است بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید را معرفی کنیم. و خیالتان راحت سریال آلمانی شاهکار Dark را نیز از قلم نیانداخته‌ایم. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

 

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید سریال تاریک، تاریکی

Dark (2017-2020)

نام فارسی: تاریک، تاریکی

برخلافِ Stranger Things، سریال علمی-تخیلی آلمانی Dark برای تثبیت داستان خود به زمان نیاز دارد. این سریال پیچیده و درگیر کننده به مقوله‌ی جذاب سفر در زمان می‌پردازد. اگر علاقه‌مند به داستان‌های پیچیده، چند لایه و پر پیچ و تاب هستید، Dark برای شما ساخته شده است. هر 3 فصل این سریال جذاب به مقوله‌ی سفر در زمان و تأثیرات آن بر انسان‌ها می‌پردازد. بنابراین این تجربه‌ی جذاب و درگیر کننده را از دست ندهید.

 

سریال گمشده در فضا

Lost in Space (2018-2021)

نام فارسی: گمشده در فضا

بازآفرینی سریال محصول 1965 میلادی ما را به سال 2046 خواهد برد، یعنی 2 سال پس از این‌که بشریت در معرض انقراض قرار گرفته است. خانواده‌ی با استعداد رابینسون در این بین راهی سیاره‌ای جدید می‌شوند تا کلونی تشکیل دهند. صرفنظر ماجراهای داخلی این خانواده آن‌ها با وقایع عجیبی در این سیاره روبه‌رو می‌شوند و رباتی بیگانه با  «ویل» جوان دوست می‌شود. ماجراهای اسرارآمیز Lost in Space این سریال را برای عاشقان عناوین علمی-تخیلی ماندگار می‌کند. همچنین فصل‌های 2 و 3 پیشرفت خوبی به خود دیده‌اند و تماشای آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

 

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید سریال دریای خاموش

The Silent Sea (2021—)

نام فارسی: دریای خاموش

بله Gong Yoo از سریال Squid Game (بازی مرکب) در اینجا حضور دارد. چه اطلاعات دیگری را می‌خواهید بدانید؟ این سریال علمی-تخیلی کره‌ای ماجرای گروهی فضانورد را دنبال می‌کند که به برای انجام مأموریت راهی پایگاه فضایی تحقیقاتی متروکه روی سطح ماه می‌شوند. هدف آن‌ها چیست؟ نمونه‌ای از یک ماده‌ی ناشناخته برای هدفی نامعلوم. خیانت، دروغ‌های حکومت و رازهای شخصی باعث می‌شود که این سفر فضایی به سر منزل مقصود نرسد.

 

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید سریال کربن تغییر یافته

Altered Carbon (2018-2020)

نام فارسی: کربن تغییر یافته

سریال Altered Carbon در جهانی سایبرپانکی جریان دارد که هوشیاری انسان را می‌توان به بدن‌های مختلف انتقال داد. این موضوع باعث می‌شود کارآگاه و سرباز سابق Takeshi Kovacs در فصل اول به بدن Joel Kinnaman و در فصل دوم به بدن Anthony Mackie منتقل شود. Kovacs در پی حل یک پرونده‌ی قتل است و در ادامه به دنبال این می‌رود که چه اتفاقی برای عشق از دست رفته‌اش رخ داده. سریال Altered Carbon در مواقعی در جا می‌زند ولی سبک هنری چشم‌نواز آن شما را میخکوب می‌کند.

 

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید سریال او ای

The OA (2016-2019)

نام فارسی: او ای

داستان این سریال حول Prairie Johnson جریان دارد، زن جوان و نابینایی که پس از سال‌ها مفقودی در حالی که بینایی خود را بازیافته برمی‌گردد. او ادعا می‌کند که  «فرشته» است و مردم محلی را قانع می‌کند تا به داستان ماورائی‌اش گوش فرا دهند. سریال The OA از آن دست سریال‌هایی است که شما را با داستان عجیب و غیرمنتظره‌‌اش غافل‌گیر می‌کند. شما می‌توانید 2 فصل ابتدایی سریال را تماشا کنید و امیدوار باشید اجازه‌ی ساخت فصل سوم آن صادر شود.

 

سریال حس هشتم

Sense8 (2015-2018)

نام فارسی: حس هشتم

سریالی از سازندگان ماتریکس که به مانند آن اثر واقعیت را به بازی می‌گیرد. سریال Sense8 داستان 8 فرد غریبه در سرتاسر جهان را تعریف می‌کند که متوجه می‌شوند ذهن و احساسات آن‌ها با هم مرتبط است. داستان این سریال علمی-تخیلی در نوع خود بکر و منحصر به فرد است و به احتمال زیاد شما را شیفته خواهد کرد. ماجراهایی که برای این شخصیت‌ها رخ می‌دهد عجیب و غیرقابل پیش‌بینی است.

 

سریال در دل شب

Into the Night (2020—)

نام فارسی: در دل شب

سریال پساآخرالزمانی علمی-تخیلی محصول بلژیک احتمالاً شما را از پرواز و سفرهای هوایی حسابی بترساند. سریال Into the Night ماجرای یک هواپیما ربایی را تعریف می‌کند که مسافران با هواپیما ربا همکاری می‌کنند. چرا که یک فاجعه‌ی بزرگ در سطح زمین رخ داده و آن‌ها در تلاش هستند تا به محلی امن برسند. اما آیا توان رساندن خودشان به مکان امن را خواهند داشت؟ تا چه زمان قادر خواهند بود به پرواز ادامه دهند؟ همین چند سؤال به ظاهر ساده کافی است تا حس کنجکاوی شما را قلقلک دهد و تماشای این سریال راغب شوید.

 

سریال دور افتاده، دور دست، دور

Away (2020)

نام فارسی: دور افتاده، دور دست، دور

ستاره‌ی بزرگ سریال Away کسی نیست جز خانم Hilary Swank. ایشان نقش Emma Green را بازی می‌کنند، یک فضانورد ناسا که هدایت گروه تحقیقاتی عازم مریخ را بر عهده دارد. اوضاع پیچیده می‌شود و اعضای گروه تحقیقاتی توان مدیریتی او را به چالش می‌کشند. این سریال علمی-تخیلی به خوبی ماجراهای درگیر کننده را با حال و هوای فضایی به تصویر می‌کشد.

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید آرشیو 81

Archive 81 (2022—)

نام فارسی: آرشیو 81

طرفدار سریال‌های علمی-تخیلی با خط داستانی مجزا هستید؟ عاشق داستان‌های ماجراجویانه و اسرارآمیز هستید؟ Archive 81 برای شما ساخته شده است. این سریال ترکیبی که چندین سبک را در هم ادغام کرده است Mamoudou Athie را در نقش Dan Turner می‌بیند. یک مرمتگر آثار تاریخی که وظیفه می‌یابد نوارهای ویدئویی دهه‌ی 90 میلادی را بازیابی کند. این سریال جنایی، ترسناک، علمی-تخیلی و اسرارآمیز با فضای دلهره‌آور را از دست ندهید. Archive 81 یک معجون از همه‌ی سبک‌هاست.

 

سریال چیزهای عجیب، اتفاقات عجیب

Stranger Things (2016—)

نام فارسی: چیزهای عجیب، اتفاقات عجیب

فهرست بهترین سریال‌های علمی-تخیلی ما بدون حضور Stranger Things، یک چیزی کم می‌داشت. این سریال نوجوانانه ولی جذاب داستان یک شخصیت تقريباً لال را تعریف می‌کند که سوژه‌ی تحقیقاتی و آزمایشاتی بوده است. او که قدرت‌های telekinetic پیدا کرده است، می‌بایست از این قدرت برای مبارزه با هیولاهایی که از دنیای موازی وارد جهان ما می‌شوند استفاده کند. این داستان جذاب و پرطرفدار را از دست ندهید.

 

سریال مسافران

Travelers (2016-2018)

نام فارسی: مسافران

متأسفانه این سریال پس از فصل سوم تمدید نشد و شاهد قسمت‌های جدید آن نخواهیم بود. اما پایان‌بندی آن شگفت‌انگیز بود. سریال با مارسی آغاز می‌شود، زنی معلول که پس از کمک کردن به دوستش برای فرار کردن از اشرار زیر باد کتک قرار می‌گیرد. او می‌میرد و سپس به زندگی باز می‌گردد. این سریال علمی-تخیلی عجیب شگردهای خود را آهسته آهسته رو می‌کند و کم کم متوجه پیچیدگی‌های داستان خواهید شد. Travelers یک زندگی دوگانه و مخفی را به تصویر می‌کشد که رفته رفته دشواری‌های آن عیان می‌گردد.

 

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید آینه‌ی سیاه

Black Mirror (2011—)

نام فارسی: آینه‌ی سیاه

سریال Black Mirror نسبت به سایر گزینه‌های این فهرست تفاوت‌هایی دارد. این سریال ایده‌های فناوری آینده نگارانه را به تصویر می‌کشد که با وقایع تاریخی شخصیت‌ها گره خورده است. داستان این اثر خیلی قابل توضیح نیست و برای درک بهتر آن می‌بایست به تماشای آن بنشینید.

خب دوستان نظرتان در خصوص فهرست بهترین سریال‌های علمی-تخیلی که باید تماشا کنید چیست؟ کدام یک از این سریال‌ها را تماشا کرده‌اید؟ چه سریالی را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس