استفاده Auto-GPT بدون GPT-4

46
0
استفاده Auto-GPT بدون GPT-4

آیا می توانید از Auto-GPT با GPT-3.5 استفاده کنید یا باید منتظر دسترسی به GPT-4 باشید؟ در ادامه استفاده Auto-GPT بدون GPT-4 را بررسی کرده ایم.

فناوری هوش مصنوعی بسیار سریع در حال شتاب گرفتن است و ما به سمت هوش مصنوعی عمومی می رویم که می تواند همه چیز را در مورد آینده تغییر دهد. ما هنوز آنجا نیستیم، اما تا کنون، ChatGPT-4 به طور گسترده ای پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی در حال حاضر در نظر گرفته می شود.

خب، یک بچه جدید در بلوک وجود دارد که استفاده از GPT-4 را آسان‌تر می‌کند: Auto-GPT. چگونه کار می کند؟ و آیا می توانید بدون GPT-4 از آن استفاده کنید؟

Auto-GPT چیست؟

Auto-GPT یک مدل هوش مصنوعی اتوماسیون است که از GPT-3.5 یا GPT-4 برای تکمیل وظایف به طور مستقل استفاده می کند. به عبارت دیگر، Auto-GPT می تواند درخواست های خود را توسعه دهد و به طور مستقل به خود پاسخ دهد تا یک هدف را تکمیل کند. Auto-GPT با ChatGPT متفاوت است زیرا نیازی به یک عامل انسانی ندارد تا در هر مرحله از آن درخواست کند.

علاوه بر این، Auto-GPT از ChatGPT API برای برقراری ارتباط با نرم‌افزار، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. این بدان معناست که Auto-GPT می‌تواند به ایمیل‌های شما پاسخ دهد، برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها را توسعه دهد و حتی تنها با یک اعلان بازار سهام را به‌طور مستقل تحلیل کند.

اساساً، Auto-GPT مانند دستیار شخصی شما است که می تواند بیشتر وظایف شما را خودکار کند، و در حال حاضر چندین راه عملی وجود دارد که می توانید از Auto-GPT استفاده کنید.

چگونه به Auto-GPT در رایانه شخصی خود دسترسی پیدا می کنید؟

برای شروع، می‌توانید با استفاده از Windows، MacOS یا Linux به Auto-GPT دسترسی پیدا کنید. همچنین قبل از شروع به یک حساب OpenAI API نیاز دارید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه نصب Auto-GPT بر روی رایانه شخصی شما آورده شده است:

1.ابتدا آخرین نسخه پایتون را در رایانه خود دانلود کنید. در اینجا راهنمای نحوه نصب Python PIP در ویندوز، مک و لینوکس است. اگر از ویندوز استفاده می کنید، قبل از نصب پایتون را به متغیر Windows PATH اضافه کنید.

2. کد منبع Auto-GPT را از GitHub دانلود کنید.

3.بایگانی ZIP را استخراج کرده و پوشه Auto-GPT را در مکان دلخواه خود کپی کنید.

4. فایل “.env” را در پوشه جستجو کنید، روی آن کلیک راست کرده و Open with Notepad را انتخاب کنید.

5.از اکانت OpenAI خود دیدن کنید و در سمت راست بالای صفحه، روی Personal کلیک کنید و View API keys را انتخاب کنید. این باید شما را به صفحه کلیدهای OpenAI API در زمانی که وارد سیستم شده اید هدایت کند.

6. کلیدهای API مخفی خود را از Open AI کپی کنید. اگر کلیدهای API ندارید، روی Create new secret key کلیک کنید.

7. متن “your-openai-api-key” را در فایل “.env.template” با کلیدهای API جایگزین کنید.

8. یک اکانت کاربری رایگان در pinecone.io ایجاد کنید. پس از ورود به اکانت خود، کلیدهای API را انتخاب کنید و روی ایجاد کلید API کلیک کنید. با این حال، استفاده از pinecone.io برای نصب Auto-GPT اجباری نیست—اگر در لیست انتظار قرار می گیرید، می توانید به مرحله 12 بروید.

9. پس از نامگذاری و ایجاد کلید API جدید در Pinecone، مقدار کلید را کپی کرده و آن را به جای “your-pinecone-api-key” جایگذاری کنید – این در خط سوم زیر “PINECONE” در فایل “.env” که باز کرده اید قرار دارد. با استفاده از Notepad.

10.در اکانت pinecone.io، جزئیات را در قسمت Environment کپی کنید و آن را در “.env” جای‌گذاری کنید. فایل در کنار PINECONE_ENV—باید جایگزین «Your-pinecone-region» شود.

11. فایل “.env” را ذخیره کنید.

12.روی پوشه Auto-GPT کلیک راست کرده و Open in Terminal را انتخاب کنید.

13. پس از باز کردن ترمینال، برای دانلود و نصب خودکار کتابخانه های لازم برای Auto-GPT، «pip install -r requires.txt» را وارد کنید.

14. با اجرای دستور زیر، Auto-GPT را در رایانه خود راه اندازی کنید: “python -m autogpt”.

15. هنگامی که Auto-GPT را بر روی رایانه خود راه اندازی کردید، API از شما می خواهد که نام و اهداف خاصی را برای آن تعیین کنید. به عنوان مثال، می توانید نقش آن را تعریف کنید و به آن بگویید که بازار سهام را تجزیه و تحلیل کند و گزارش را در یک فایل ذخیره کند.

سپس، Auto-GPT برای شروع از شما اجازه می‌خواهد—شما می‌توانید با فشار دادن «Y» و کلید Enter آن را تأیید کنید. از طرف دیگر، می توانید “y-(تعداد اقدامات)” را فشار دهید. به طور خلاصه، اگر می خواهید Auto-GPT ده عمل را بدون درخواست مجوز شما انجام دهد، می توانید “Y-10” را فشار دهید و Enter را فشار دهید.

اگر می خواهید یک کار در حال انجام را به سرعت متوقف کنید، می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl + C استفاده کنید.

چگونه به Auto-GPT در مرورگر خود دسترسی پیدا می کنید؟

اگر دسترسی به Auto-GPT در رایانه شخصی شما بسیار پیچیده است، به خصوص اگر با ترمینال ویندوز آشنا نیستید، همچنان می توانید با استفاده از AgentGPT به آن در مرورگر خود دسترسی داشته باشید. همچنین اگر نگران حفظ حریم خصوصی رایانه شخصی خود هستید، می تواند گزینه ایمن تری باشد.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه نصب Auto-GPT بر روی رایانه شخصی شما آورده شده است:

به AgentGPT بروید و تنظیمات را در گوشه پایین سمت چپ انتخاب کنید.

از شما یک تب خواسته می شود تا کلید OpenAI API خود را برای GPT-4 یا GPT-3.5-turbo وارد کنید.

پس از ذخیره کلید API، از شما خواسته می شود تا آن را نامگذاری کرده و هدف آن را مشخص کنید.

برای شروع فرآیند روی Deploy Agent کلیک کنید. پس از اتمام، می توانید اطلاعات را کپی یا ذخیره کنید.

Auto-GPT 3.5 API در مقابل Auto-GPT 4 API

GPT-4 API محدود به توسعه دهندگان است و برای دسترسی باید در لیست انتظار ثبت نام کنید. متأسفانه، این بدان معناست که اکثر افرادی که از Auto-GPT استفاده می کنند فقط می توانند به کلید API برای GPT-3.5 دسترسی داشته باشند. خوشبختانه، ما Auto-GPT را با دسترسی به کلیدهای API به GPT-3.5 و GPT-4 امتحان کرده ایم، بنابراین می توانیم این دو را با هم مقایسه کنیم.

بزرگترین تفاوت این است که Auto-GPT با GPT-3.5 API در تکمیل وظایف بسیار سریعتر از GPT-4 API است. با این حال، در برخی موارد، Auto-GPT با GPT-3.5 API با توهمات هوش مصنوعی نادرست است. همچنین زمانی که هدفی را تعیین می کنید، تمایل دارد از موضوع خارج شود.

از سوی دیگر، Auto-GPT با GPT-4 API در مقایسه با Auto-GPT با GPT-3.5 API کمتر احتمال دارد که دچار توهم و خارج از موضوع شود. پاسخ‌های آن مشابه GPT-4 است، اما بزرگترین تفاوت این است که می‌تواند به صورت بلادرنگ در اینترنت بخزد و تا زمانی که کار کامل شود، از خود درخواست کند. در واقع کار خزیدن در اینترنت و گردآوری یک گزارش کامل را نسبت به هوش مصنوعی Bing مایکروسافت انجام می دهد – حتی Auto-GPT با GPT-3.5 API می تواند از هوش مصنوعی Bing بهتر عمل کند.

اما بزرگترین نقص Auto-GPT این است که می‌تواند در یک حلقه تلاش برای تکمیل یک کار گیر کند – چه از GPT-3.5 یا GPT-4 API استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در یک اقدام برنامه ریزی شده از خود بخواهد “هیچ کاری انجام ندهد”، می تواند به جای ادامه دادن به دوره بعدی اقدام برای تکمیل یک کار، در یک حلقه گیر کند.

Auto-GPT با GPT-3.5 یا GPT-4 API نیز برای تکمیل اقدامات پیچیده در یک جلسه تنظیم نشده است. این به این دلیل است که Auto-GPT یافته های قبلی خود را پس از تکمیل یک جلسه حفظ نمی کند. همچنین، اگر روی رایانه شخصی خود نصب شده باشد، فقط می توانید تا پنج هدف را در Auto-GPT در هر جلسه اضافه کنید.

با این حال، هوش مصنوعی هنگام انجام یک عمل، افکار، استدلال، برنامه و انتقاد خود را به شما اطلاع می دهد.

در نگاهی به گذشته، Auto-GPT با GPT-3.5 یا GPT-4 API می تواند برخی از وظایف شما را با اهداف ساده تعریف شده خودکار کند. البته، Auto-GPT با GPT-4 API برتری نسبت به GPT-3.5 دارد، زیرا در درک تصاویر دقیق تر و بهتر است. در اینجا تفاوت های کلیدی بین GPT-4 و GPT 3.5 توضیح داده شده است.

آیا ارزش استفاده از Auto-GPT بدون GPT-4 را دارد؟

اگرچه Auto-GPT با GPT-4 API بهتر از Auto-GPT-3.5 عمل می کند، همچنان می توانید از Auto-GPT 3.5 برای انجام وظایف به صورت مستقل استفاده کنید. به عنوان مثال، من از Auto-GPT با GPT-3.5 API خواستم تا در اینترنت بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را جستجو کند و گزارشی با مزایا و معایب به من بدهد.

به طور مشابه، ما Auto-GPT را با GPT-4 API با همان اهداف مطرح کردیم و گزارشی به ما داد.

بر اساس نتایج، می‌توان نتیجه گرفت که Auto-GPT هنوز یک ابزار مفید بدون GPT-4 API است. در واقع، توکن‌های Auto-GPT-3.5 بسیار ارزان‌تر از توکن‌های GPT-4 هستند. در اینجا چیزی است که باید در مورد محدودیت رمز ChatGPT بدانید.

علاوه بر این، Auto-GPT با GPT-3.5 API همچنین می‌تواند فرآیند توسعه برنامه‌ها، کدنویسی، سازمان‌دهی رویدادها و تجزیه و تحلیل بازارهای رمزنگاری را خودکار کند.

اما به گفته توسعه دهندگان، Auto-GPT هنوز صیقل داده نشده است تا بدون بررسی متقابل اطلاعات به طور کامل به آن تکیه کند – حتی اگر از GPT-4 API استفاده می کنید. همچنین اگر استفاده از رمز آن را محدود نکنید، ممکن است گران باشد. بنابراین، توصیه می کنیم پس از اتمام کار، اتصال آن را قطع کنید.

علاوه بر این، توسعه دهندگان Auto-GPT اذعان دارند که Auto-GPT آزمایشی است و ممکن است برای موقعیت های دنیای واقعی ایده آل نباشد.

Auto-GPT یک Gamechanger است

Auto-GPT نزدیک ‌ترین چیزی است که ما به هوش مصنوعی عمومی داریم، زیرا یک عامل هوش مصنوعی است که می‌تواند اکثر وظایف را به طور مستقل و تنها با چند دستور انجام دهد. تنظیم آن نیز آسان است و می توانید با GPT-3.5 یا GPT-4 از آن استفاده کنید. با این حال، Auto-GPT نقص‌های خود را دارد و به یک انسان نیاز دارد که اطلاعات را پس از تکمیل خودکار وظایف تأیید کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس