بررسی ماشین چانگان UNI-K سایپا | قیمت ماشین چانگان یونی کی

130
0
ماشین چانگان UNI-K سایپا

آذر 1401: انتشار تصاویر ورود اولین محموله چانگان یونی کی به گمرک مازندران، احتمالا به این معنی است که سایپا، برنامه‌های بلندمدتی برای فروش محصولات جدید چانگان (بصورت CKD) در ایران دارد. در این مطلب به بررسی ماشین چانگان UNI-K سایپا می پردازیم.

بررسی چانگان UNI-K سایپا

ماشین چانگان UNI-K سایپا
ماشین چانگان UNI-K سایپا

بعد از حضور مدل‌های CS35 PLUS و همچنین UNI-T، کراس‌اور جدید UNI-K را باید سومین چانگان جدید بازار کشورمان بدانیم.
چانگان UNI-K به لحاظ ابعادی، اندکی بزرگتر از UNI-T بوده و همچنین موتور حجیم‌تر و قدرتمندتری نیز در سینه دارد. جالب است بدانید که در بازار چین، گران‌ترین تیپ UNI-T، تقریبا هم‌قیمت ارزان‌ترین تیپ UNI-K است.

طراحی مدرن چانگان یونی کی

زمستان سال 1398 بود که چانگان، سری جدید محصولاتش را با کد UNI و با طراحی انقلابی معرفی کرد. نخستین محصولی که از خانواده «یونی» دیدیم، کراس‌اور کامپکتی بنام چانگان UNI-T یا چانگان «یونی تی» بود. پس از آن خودرو، چانگان، دومین عضو خانواده UNI را معرفی کرد؛ خودرویی بنام UNI-K که چانگان، در نمایشگاه گوانگژو 2020 برای نخستین‌بار از آن رونمایی کرده بود.

چانگان یونی کی، نسخه تولیدنهایی همان کانسپتی است که چانگان در نمایشگاه خودرو پکن 2020 و با نام چانگان ویژن وی رونمایی کرده بود. البته در آن زمان، فکرش را هم نمی‌کردیم که چنین محصول آینده‌نگرانه‌ای را خیلی زود در خیابان‌ها ببینیم.

ماشین چانگان UNI-K سایپا
ماشین چانگان UNI-K سایپا

چانگان یونی کی با اینکه با همان استایل چانگان «یونی تی» طراحی شده اما در جزییاتی مانند سپرها، چراغ‌های عقب، گلگیرها، رکاب‌ها و حتی رینگ‌های 21 اینچی، با آن تفاوت‌های محسوسی دارد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های چانگان یونی کی را باید طراحی خلاقانه جلوپنجره آن بدانیم؛ طرحی که بعید است آنرا ببینید و به یاد فیلم‌های علمی تخیلی نیفتید!

مشخصات فنی چانگان UNI-K

یکی دیگر از تفاوت‌های چانگان UNI-K با UNI-T، وقتی مشخص می‌شود که ابعاد آنها را باهم مقایسه کنیم. چانگان، یونی کی را با طول 4865 میلیمتر، عرض 1948 میلیمتر و ارتفاع 1700 میلیمتر ساخته و فاصله محوری‌اش را هم 2890 میلیمتر درنظر گرفته است؛ بنابراین از آنجایی که چانگان یونی تی در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور قرار داشت، حالا باید چانگان یونی کی را (با کمی ارفاق) در یک کلاس بالاتر از آن و در رده کراس‌اورهای متوسط قرار دهیم.

ماشین چانگان UNI-K سایپا
ماشین چانگان UNI-K سایپا

چانگان از قدرتمندترین موتور خانواده Blue Core NE برای یونی کی استفاده کرده که همان موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت تقریبی 233 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر است. گیربکس 8 سرعته اتومات Aisin نیز وظیفه همراهی با موتور توربوشارژ را برعهده گرفته. چانگان یونی کی، بصورت استاندارد، دیفرانسیل جلو (FWD) است اما با اندکی هزینه بیشتر، می‌توانید نسخه چهارچرخ محرک آن (AWD) آنرا نیز سفارش دهید.

ماشین چانگان UNI-K سایپا
ماشین چانگان UNI-K سایپا

هرچند تاکنون، دو عضو معرفی شده از خانواده چانگان یونی، در سگمنت کراس‌اور بوده‌اند اما چانگان در سال 2021، اولین سدان خانواده UNI را هم به بازار چین آورد و نامش را چانگان UNI-V گذاشت.

قیمت چانگان UNI-K

در بازار چین، قیمت چانگان یونی کی، از حدود 145 هزار یوآن شروع می‌شود و در فول‌ترین تیپ، که مجهز به سیستم محرکه دو دیفرانسیل است، حداکثر قیمتش به 185 هزار یوآن نیز می‌رسد. به عبارت بهتر، مابا خودرویی سروکار داریم که چیزی حدود 20 تا 26 هزاردلار می‌ارزد.

bama

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس