بهترین خنک کننده های AIO برای خنک نگه داشتن کامپیوتر شما در سال 2024 

38
0
خنک کننده های AIO

کامپیوتر خود را با یک سیستم خنک کننده همه کاره خنک نگه دارید که می تواند دمای کامپیوتر شما را حفظ کند و مشکلات گرمای بیش از حد را کاهش دهد. 

خنک کننده های همه کاره (AIO) به شما این امکان را می دهند که ویژگی های جدیدی را به کامپیوتر های خانگی یا محل کار خود اضافه کنید و در عین حال از گرم شدن بیش از حد آنها یا آسیب دیدن فن جلوگیری می کند. AIO ها در اتلاف گرما بسیار کارآمد هستند، صدای کمی تولید می کنند و به راحتی نصب می شوند. برخی حتی کنترل تنظیم سرعت فن و نور RGB را در اختیار شما قرار می دهند، بنابراین بیایید نگاهی به بهترین خنک کننده های AIO بیندازیم تا کامپیوتر شما را زیبا و خنک نگه دارد. 

بهترین خنک کننده AIO به طور کلی: خنک کننده MSI MEG CoreLiquid S360 

خنک کننده MSI MEG CoreLiquid S360 یک گزینه خوب و قابل اعتماد برای محیط های خانگی و محل کار است و دارای آخرین ویژگی ها است. این خنک ‌کننده فن‌های دوست ‌داشتنی Silent Gale P12 را که با سکوت کامل مهندسی شده‌اند، ادغام می‌کند تا فضای کاری خنک و راحت را به شما ارائه دهد. همچنین دارای یک پمپ تعبیه شده در رادیاتور است که همه چیز را خوشه ای نگه می دارد و صدا و ارتعاشات را کاهش می دهد. 

در عملکرد خنک کنندگی خود کاملاً مؤثر است، ویژگی که با 2000 RPM قدرتمند آن ممکن شده است. فن 60 میلی متری که در داخل بلوک آب قرار گرفته، گرما را برای درایو حالت جامد M.2 (SSD) و اجزای اطراف آن پخش می کند. مرکز MSI خنک کننده ویژگی‌های کلیدی مانند سرعت فن و نور آدرس ‌پذیر RGB (ARGB) را بر روی صفحه نمایش سوئیچینگ داخل هواپیما (IPS) تنظیم می‌کند تا از کنترل کامل در دستان شما اطمینان حاصل کند. 

صفحه نمایش 2.4 اینچی IPS به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از اطلاعات سخت افزاری و گرافیک های قابل تنظیم را مشاهده کنید. نصب این خنک کننده ساده است و به شما امکان می دهد سیستم خود را به راحتی راه اندازی نمایید. 

خنک کننده MSI MEG CoreLiquid S360 

به طور کلی بهترین 

228 دلار 

280 دلار 

52 دلار صرفه جویی کنید 

خنک کننده MSI MEG CoreLiquid S360 در مورد عملکرد و پوشش بسیار فراتر از آن است. نه تنها با جدیدترین سوکت های AM5 و LG1700 مقابله می کند، بلکه اجزای مجاور مانند VRM و M.2 SSD شما را نیز خنک می کند. 

مزایا 

  • عملکرد خنک کننده شگفت انگیز 
  • صفحه نمایش IPS قابل تنظیم 
  • نصب آسان 

معایب 

  • صدای فن در حالت بازی کاملاً بلند است 

بهترین خنک کننده AIO میان رده: ARCTIC Liquid Freezer III 360 

 

ARCTIC Liquid Freezer III 360 بسیار بالاتر از رده وزنی خود تکان دارد، که با توجه به نسل قبلی، سری LF II، همین کار را انجام می داد، تعجب آور نیست. نسبت بین عملکرد و نویز بدون شک چشمگیرترین جنبه آن است. حتی زمانی که به حد خود برسد، به سختی فراتر از یک زمزمه هست. 

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که رادیاتور در سمت ضخیم تر قرار دارد. در 38 میلی‌متر، باید اطمینان حاصل کنید که کیس شما فضای سر متناسب با فریزر مایع ARCTIC III 360 را دارد. اما ارزش آن را دارد، زیرا این سطح اضافی خنک ‌سازی کارآمدتری را فراهم می ‌کند. همچنین نصب آن بسیار آسان هست و تمام سیم های لازم در جلد شلنگ پنهان شده است. 

خنک کننده مایع Arctic III 360 

بهترین میان رده 

Arctic Liquid Freezer III 360 با مدیریت کابل یکپارچه، نصب آسان و بی‌صدا بودن در زیر بارهای سنگین، ضربه‌ای نمی‌زند. خنک کننده کارآمد آن هیچ ابایی از خنک کردن Ryzen 9 3950X یا i7-14700K ندارد. 

مزایا 

  • نسبت عملکرد به نویز عالی 
  • نصب ساده 
  • سازگار با LGA1851، LGA1700، AM5 و AM4 
  • همچنین دارای گزینه A-RGB است 

معایب 

  • ممکن است برای برخی تنظیمات خیلی بزرگ باشد 

بهترین خنک کننده AIO ارزان قیمت: EK Nucleus CR240 AIO 

EK Nucleus CR240 یک پیشرفت خوشایند در Basic AIO EKWB به تمام معنا هست، تا نشان تجاری EK. حتی بلوک آب سازگار جهانی خود را که با جدیدترین سوکت‌ های AMD5 و LGA 1700 کار می ‌کند، حمل می ‌نماید. 

نصب EK Nucleus CR240 بسیار ساده هست. دفترچه راهنما به خوبی نوشته شده است، طراحی AIO کاربرپسند می باشد و تمام اجزای آن دارای برچسب هستند، بنابراین حتی اگر تازه وارد ساخت کامپیوتر شخصی شده باشید، مشکل زیادی نخواهید داشت. پس از نصب، EK Nucleus CR240 مستقیماً وارد کار می شود. دو فن 120 میلی متری با استفاده از طراحی فول فریم، که به وصل کردن هوای فرار کمک می کند، جریان هوای ثابت و خنک کننده چشمگیری برای رادیاتور 240 میلی متری دارند. 

EK Nucleus CR240 AIO 

بهترین بودجه 

EK Nucleus CR240 به همان اندازه که با AIOها ساده است، بنابراین اگر به دنبال چیزی فانتزی نیستید، بیشتر از این به دنبال آن نباشید. CR240 با سرعت 2300 دور در دقیقه (حداکثر)، یک راه عالی برای خوب و خنک نگه داشتن کامپیوتر شما می باشد. 

مزایا 

  • نصب ساده 
  • بودجه قابل اجرا AIO 
  • موجود در 240mm، 280mm، و 360mm (و RGB) 
  • می تواند بالای پمپ را بچرخاند 

معایب 

  • به اندازه ای پر سر و صدا است که متوجه شوید اما هنوز نسبتاً ساکت است 

فشرده ترین خنک کننده AIO: Corsair H60x RGB Elite 

جمع‌وجور، از نظر زیبایی ‌شناختی دلپذیر و کارآمد – Corsair H60x RGB Elite AIO 120mm به راحتی هر سه را به نمایش می ‌گذارد. اگر به دنبال AIO هستید که ساختار کوچک شما را زیبا و خنک نگه دارد، پیدا کردن چیزی بهتر با همان قیمت دشوار است. 

Corsair H60x RGB Elite AIO دارای یک رادیاتور با ضخامت 27 میلی‌متر هست که پراکندگی گرمای زیادی را بدون فشار دادن به محدودیت‌ های قاب شما فراهم می ‌کند. خود فن 25 میلی ‌متر با حداکثر دور در دقیقه 1500 و حداکثر جریان هوا 47.73 CFM است که همگی یک سیستم خنک‌ کننده جامد ایجاد می ‌کنند که اگر از یک خنک‌ کننده فن استوک استفاده نمایید ارزش حرکت را دارد. این سوکت به ترتیب از جدیدترین سوکت های CPU AMD و Intel، AM5 و LGA 1700 پشتیبانی می کند. به عنوان یک امتیاز، RGB روی بلوک مسی و فن بسیار جذاب هستند. 

Corsair H60x RGB Elite 

فشرده ترین 

خواه فضا یا بودجه باشد که نگران کننده است، Corsair H60x RGB Elite ناامید کننده نیست. همچنین به طرز شگفت انگیزی با انواع مختلفی از سوکت های اینتل و AMD سازگار می باشد. 

مزایا 

  • پشتیبانی از سوکت های AM5، AM4، LGA 1700، 1200، 115X و 2066 
  • یک انتخاب محکم برای ساخت های کوچکتر 
  • شامل خمیر حرارتی از قبل استفاده شده است 
  • عالی به نظر می رسد 

معایب  

  • بدون دفترچه راهنمای فیزیکی 
  • اگر بودجه و فضا اجازه دهد، گزینه 240 میلی متری بهتر است 

شیک ترین خنک کننده AIO: خنک کننده MasterLiquid PL240 

در حالی که زیبایی شناسی هیچ مزیتی از نظر عملکرد ارائه نمی دهد، ویژگی خاصی در مورد برجسته کردن بهترین اجزای دکل خود با پخش شدن رنگ وجود دارد. در مورد Cooler Master MasterLiquid PL240، شما رنگ های زیادی می پاشید. 

Cooler Master MasterLiquid PL240 هم فن ها و هم بلوک پمپ را با نورپردازی RGB بسیار برجسته می کند که می توانید آن را سفارشی نمایید. همه اینها برای برجسته کردن ستاره های نمایش هست: فن های SickleFlow 120 میلی متری و پمپ. نکته ویژه در مورد فن ها این است که چگونه Cooler Master MasterLiquid PL240 از ترکیبی از رینگ های بهم پیوسته تیغه فن و شیب دار برای بهبود جریان هوا استفاده می کند. وقتی دکل خود را فشار می دهید، فن ها در خنک کردن مداوم رادیاتور بسیار بهتر خواهند بود. 

خنک کننده مستر MasterLiquid PL240 

شیک ترین 

Cooler Master MasterLiquid PL240 فقط برای پمپاژ مایع با سرعت بالا ساخته نشده است، بلکه به لطف پمپ دو محفظه و فن های SickleFlow، هوا را با سرعت بیشتر در رادیاتور منتقل می کند. این کار را انجام می دهد در حالی که با پوشش سفید و RGB بسیار جذاب به نظر می رسد. 

مزایا 

  • فن های Flux جریان هوای بهتری را ارائه می دهند 
  • رادیاتور به اندازه کافی باریک است که می تواند در ساختمان های کوچکتر قرار بگیرد 
  • در صورت کمبود کانکتور، دارای یک کنترلر USB ARGB است 
  • همچنین دارای گزینه 360 میلی متری می باشد 

معایب 

  • اگر یک CPU رده بالا دارید به جای دیگری نگاه کنید 

سوالات متداول 

AIO مخفف چیست و چرا به آن “AIO cooler” می گویند؟ 

در مورد کامپیوتر، “AIO” مخفف “همه در یک” است. اگرچه می تواند به کامپیوتر های همه کاره اشاره کند، اما در اینجا در مورد خنک کننده های مایع صحبت می کنیم. در مورد اینکه چرا آنها را “AIO cooler” می نامند، برای متمایز کردن از حلقه های سفارشی استفاده می شود. خنک کننده های مایع همه کاره تقریباً همیشه همه چیز مورد نیاز برای خنک نگه داشتن کامپیوتر شما را دارند. 

متوسط ​​طول عمر یک خنک کننده AIO چقدر است؟ 

با کنار زدن تفاوت در دوام و کیفیت، خنک کننده AIO شما می تواند 5 تا 7 سال دوام بیاورد. البته استفاده زیاد می تواند طول عمر AIO و همچنین عدم نگهداری را کاهش دهد. 

آیا خنک کننده های AIO می توانند آب خود را تمام کنند؟ 

اگر نشتی وجود نداشته باشد، آب خنک کننده AIO شما تمام نمی شود. از آنجایی که یک AIO یک سیستم بسته هست، فقط به طور مداوم همان آب را بارها و بارها چرخانده است. و نگران تبخیر هم نباشید. در طول زمان کم تبخیر می‌شود، سال‌ها طول می‌کشد تا متوجه تفاوت شویم. 

چه مایعی در خنک کننده AIO استفاده می شود؟ 

در مورد خنک ‌کننده مایع، کمپ‌ های کمی وجود دارد، اما در یکی از دو گزینه قرار می‌گیرد: آب مقطر و خنک ‌کننده. اگر احساس خاصی دارید، می ‌توانید آب مقطر را با ضد یخ مخلوط کنید، در صورتی که نسبت آن را بدانید (و بدانید چه کار می‌کنید)، ما آن را توصیه نمی‌کنیم. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس