بهترین سرخ کن های هوا برای 2023

81
1
بهترین سرخ کن های هوا

اگر هنوز یکی از آنها را نخریده اید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. بهترین سرخ کن های هوا را در ادامه بخوانید.

آیا شما توسط سرخ کن هوا وسوسه می شوید، اما می ترسید که یک ابزار آشپزخانه به درد نخور دیگری داشته باشید که فضای آشپزخانه کوچک شما را اشغال کند؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. سرخ کن هوا، که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد، می تواند افزودنی همه کاره برای بسیاری از آشپزخانه ها باشد، زمانی که بدانید چه قابلیت هایی دارد. در سال گذشته، شکل‌ها و اندازه‌های سرخ‌کن‌های هوا جای گرفته‌اند، و مانند دیگ فوری که قبلاً عرضه شد، یک ابزار آشپزخانه است که اغلب در فروش‌های آنلاین بزرگ مانند جمعه سیاه یا هفته نخست ظاهر می‌شود.

این عملکرد حتی به قدری محبوب شده است که چندین لوازم آشپزخانه یکپارچه و حتی اجاق‌های معمولی اکنون دارای تنظیمات سرخ کن هوا هستند. این تطبیق پذیری برای آشپزخانه های کوچکتر با فضای کمتر مفید خواهد بود. برخی از سرخ کن های هوا دو منطقه پخت متفاوت را ارائه می دهند به این معنی که می توانید پخت و پز دو مورد مختلف را بدون اینکه اجازه دهید چیزی خنک شود، هماهنگ کنید.

اول از همه، بیایید یک چیز را روشن کنیم: سرخ شدن نیست. نه واقعا. سرخ کن های هوا بیشتر شبیه اجاق های همرفت کوچکتر هستند، اجاق هایی که اغلب به شکل غلاف (pod) هستند. بیشتر آنها با ترکیب عنصر گرمایش و فن کار می کنند، به این معنی که هوای گرم معمولاً بهتر از سایر روش ها می تواند بیرون غذا را ترد کند. آنها اغلب به دمای بالاتری نسبت به اجاق های توستر می رسند – که بخشی از جذابیت است.

برای اکثر دستور العمل ها، یک لایه نازک روغن (معمولاً اسپری شده) به تکرار آن ظاهر سرخ شده و احساس بهتر کمک می کند. با این حال، به ندرت طعم آن دقیقاً شبیه نسخه سرخ شده است. با این حال، اجازه ندهید که شما را ناامید کند، زیرا سرخ کن هوا، در اشکال مختلف آن، برخی از بهترین بخش‌های دیگر فرآیندهای پخت و پز را با هم ترکیب می‌کند و آنها را به روشی کم‌مصرف برای پختن شام به هم می‌رساند. یا صبحانه یا ناهار.

در سرخ کن هوا به دنبال چه چیزی باشیم

کوره های همرفت

شما می توانید اکثر سرخ کن های هوا را به دو نوع تقسیم کنید و هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. اجاق های همرفتی معمولاً اجاق هایی با تنظیمات و ویژگی های سرخ کن هوا هستند. آنها ممکن است تنظیمات دمای بالاتری داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که غذا ترد می شود و بیشتر شبیه غذای سرخ شده است. بیشتر اجاق‌های همرفتی بزرگ‌تر از سرخ‌کن‌های مخصوص هوا هستند و برخی از اهداف کسانی را که به دنبال کوچک کردن سطح دستگاه پخت و پز هستند، ناکام می‌گذارند. با این حال، آنها اغلب با چندین عملکرد پخت و پز تطبیق پذیرتر هستند و اکثر آنها کنترل های دقیق تری برای دما، زمان بندی و حتی سرعت فن دارند.

اگر اجاق گاز همرفتی مناسبی دارید، ممکن است هرگز به اجاق داخلی نیاز نداشته باشید. آنها اغلب حجمی برای رسیدگی به کباب‌ها، مرغ‌های کامل یا پخت سینی دارند، و به سادگی بیشتر از نظر ظرفیت پخت می‌کنند، که باعث می‌شود در مقایسه با رقبای غلاف (pod) شکل، همه کاره‌تر شوند.

طرف دیگر این است که برای قرار دادن آنها به فضای پیشخوان در آشپزخانه نیاز دارید. همچنین به این معنی است که می‌توانید از لوازم جانبی سنتی فر، مانند سینی‌های پخت یا قالب‌های کیک، که ممکن است از قبل داشته باشید، استفاده کنید.

سرخ کن های غلاف (pod) شکل

سرخ کن های غلاف شکل همان چیزی است که وقتی فکر می کنید “air fryer” تصور می کنید. آنها مانند یک ابزار آشپزخانه خنک و عصر فضا هستند، بزرگتر از یک کتری اما کوچکتر از یک اجاق توستر. بسیاری از آنها از کشو برای نگهداشتن مواد در هنگام پخت و پز استفاده می کنند، معمولاً یک ورقه مشبک یا یک سینی جامدتر و نچسب با سوراخ هایی برای گردش هوای گرم. به استثنای چند مورد، اکثر آنها از شما می خواهند که در حین پخت و پز، کشو را باز کنید و اقلام نیمه پخته را برگردانید یا تکان دهید تا از توزیع یکنواخت گرما و جریان هوا در همه چیز اطمینان حاصل کنید.

این یکی از چند اخطار است. بیشتر سرخ کن های هوای غلاف شکل – چند استثنا وجود دارد – پنجره ای برای مشاهده نحوه پخت و پز ندارند، بنابراین باید هنگام پختن چیزها را به دقت بررسی کنید و دستگاه را برای بررسی پیشرفت باز کنید. سرخ کن های بادی سبک سبدی نیز معمولاً انرژی کمتری مصرف می کنند – فضای کمتری برای گرم کردن وجود دارد – و بسیاری از آنها قطعاتی دارند که می توانند مستقیماً در ماشین ظرفشویی قرار گیرند.

برخی از سرخ کن های بزرگتر به شکل غلاف دارای دو محفظه مجزا هستند که به ویژه برای افرادی که قصد دارند یک وعده غذایی کامل را با دستگاه طبخ کنند مفید است. می‌توانید چند بال مرغ خوشمزه بپزید و همزمان سیب زمینی سرخ کرده یا سبزیجات منجمد را به اندازه کافی برای همه سرو کنید. به طور طبیعی، این گزینه‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و معمولاً به اندازه‌ای سنگین هستند که شما را از نگهداری آن‌ها در کمدها یا قفسه‌ها در جای دیگر بازدارند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، ممکن است مجبور شوید چیزهای اضافی بخرید تا این سرخ کن ها همانطور که می خواهید کار کنند. برخی از تولیدکنندگان بزرگ‌تر، مانند فیلیپس و نینجا، موارد اضافه‌ای راحت ارائه می‌دهند، اما شما باید هزینه آن‌ها را بپردازید.

مزایا و معایب سرخ کن بادی (Air)

فراتر از نقاط قوت و ضعف هر مدل، استفاده از سرخ کن های هوا از همان ابتدا بسیار آسان است. اکثر مدل‌ها با یک دفترچه زمان پخت مناسب ارائه می‌شوند که بیشتر غذاهای اصلی را که در هوا سرخ می‌کنید پوشش می‌دهد، بنابراین حتی مبتدی‌ها نیز می‌توانند بر این دستگاه‌ها مسلط شوند.

یکی از نکات اولیه فروش، توانایی طبخ سیب زمینی سرخ کرده، بال، غذاهای منجمد و سایر لذت ها با چربی کمتر نسبت به روش های دیگر مانند سرخ کردن عمیق است. از آنجایی که سرخ‌کن‌های هوا با گردش هوای گرم شده کار می‌کنند، سینی‌ها و صفحات آشپزی دارای سوراخ‌هایی هستند که می‌توانند اجازه دهند روغن و چربی از گوشت خارج شود، به این معنی که وقتی ظرف‌ها را در ظرف پخت می‌کنید، چربی کمتر و غذای تردتر می‌شود. برای بیشتر موقعیت‌های آشپزی، احتمالاً باید به آرامی غذا را با روغن گیاهی اسپری کنید. اگر این کار را نکنید، به احتمال زیاد چیزها می سوزند یا سوخته می شوند. روغن چیزها را روی سطح مرطوب نگه می‌دارد و توصیه می‌کنیم وقتی وسایل را در حین پخت و پز می‌چرخانید، با کمی اسپری روغن تازه کنید.

تمیز کردن اکثر سرخ کن های هوا آسان است – به خصوص در مقایسه با سرخ کن های کم عمق یا عمیق. کمی بعد به راهنمایی تمیز کردن خواهیم پرداخت.

با فضای کوچک‌تری برای گرم کردن، سرخ‌کن‌های هوا معمولاً نسبت به وسایل بزرگ‌تری مانند اجاق‌ها انرژی کارآمدتری برای پخت غذا دارند. و اگر اجاق ندارید، سرخ کن های هوا بسیار مقرون به صرفه تر هستند – به خصوص گزینه های غلاف (pod).

با این حال، برخی از اشکالات وجود دارد. در حالی که استفاده از سرخ کن های هوا به اندازه کافی آسان است، برای تسلط بر آنها زمان می برد. شما زمان پخت را برای ساده ترین انواع غذاها – مانند ناگت مرغ، سیب زمینی سرخ کرده منجمد یا کلم بروکسل تنظیم خواهید کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند از اینترنت الهام بگیرند، طبق تجربه ما، می‌توانید زمان‌بندی آنها را از پنجره بیرون بیاورید. گزینه های زیادی برای سرخ کردن هوا وجود دارد و عواملی مانند سرعت گرم شدن آنها و نحوه توزیع خوب آن گرما می تواند – و می تواند – بر پخت و پز تأثیر بگذارد.

همچنین محدودیت فضا برای سرخ کن های هوا وجود دارد. این یک TARDIS نیست – فضای کمتری نسبت به اکثر اجاق‌های سنتی و بسیاری از سرخ‌کن‌های چربی عمیق وجود دارد. اگر خانواده بزرگ‌تری دارید، احتمالاً می‌خواهید به سراغ یک سرخ‌کن با ظرفیت بزرگ بروید – احتمالاً سرخ‌کنی که چندین منطقه پخت و پز دارد.

همچنین ممکن است برای پختن بسیاری از اقلام مشکل داشته باشید زیرا تنظیمات حرارت سطح ظروف را مدت ها قبل از پختن درست می کند. اگر قصد دارید یک مرغ کامل یا کباب بپزید، لطفا یک دماسنج گوشت داشته باشید!

بهترین لوازم جانبی سرخ کن هوا

فراتر از لوازم جانبی رسمی سازنده، سعی کنید ابزارهایی با نوک سیلیکونی را انتخاب کنید. انبرها مانند کاردک سیلیکونی برای شل کردن آرام مواد غذایی که ممکن است در کناره های سرخ کن هوا گیر کنند ایده آل هستند. این تشک های سیلیکونی همچنین به جلوگیری از چسبیدن اشیا به قفسه های سیمی در برخی سرخ کن ها کمک می کند. آنها سوراخ هایی دارند تا اطمینان حاصل شود که هوای گرم شده همچنان قادر به گردش در اطراف غذا است.

کاسه های سیلیکونی برای استراحت دادن به غذای پخته شده در حالی که بقیه غذا را مرتب می کنید مفید است. و اگر متوجه شدید که به یک اسپری روغن نیاز دارید، اما تمایلی به خرید مکرر بطری های کوچک ندارید، می توانید روغن گیاهی مورد علاقه خود را به یک روغن دائمی مانند این تبدیل کنید.

نحوه تمیز کردن سرخ کن بادی (air fryer)

ما در اینجا به سادگی پاکسازی می کنیم. بله، می توانید از پاک کننده های برقی موجود در فروشگاه مواد غذایی استفاده کنید، آنها می توانند به سطح سرخ کن بادی شما آسیب برسانند. به همین ترتیب، آبشکن یا برس های فلزی می توانند پوشش نچسب را از بین ببرند. به یاد داشته باشید که دستگاه را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود.

سینی ها، سبدها و هر چیز دیگری را از داخل خارج کنید. اگر سازنده بگوید قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند – و شما ماشین ظرفشویی دارید – کار تقریباً انجام شده است.

در غیر این صورت، هر قسمت را با دست در مخلوطی از آب گرم، با پاشیده شدن سپیده دم یا صابون ظرف قوی دیگر بشویید. از یک برس نرم استفاده کنید تا خرده‌ها، رسوبات چرب یا تکه‌های غذایی چسبیده به هر سطحی را از بین ببرید. به یاد داشته باشید که همه چیز را بشویید. در غیر این صورت، دسته بعدی بال های شما می تواند طعم ملایمی به سحر داشته باشد. به ما اعتماد کنید.

یک پارچه میکروفیبر بردارید و قسمت‌های بیرونی و دسته‌ها را که ممکن است پس از استفاده مکرر کمی کثیف شوند، بپوشانید. این به ویژه برای سرخ کن های هوا به سبک فر مفید است – از پارچه برای پاک کردن قسمت های داخلی استفاده کنید.

اگر سحر لکه‌های روغنی را از بین نمی‌برد، سعی کنید مقدار کمی جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و آن را بمالید تا به هیچ بخش الکتریکی یا عنصر گرمایش نفوذ نکند. قبل از استفاده از یک پارچه مرطوب برای از بین بردن لکه های چرب آن را چند ثانیه بگذارید تا عمل کند. پارچه را بشویید و دوباره همه چیز را پاک کنید، و باید برای دفعه بعدی که نیاز به سرخ کردن هوا دارید آماده باشید.

چگونه دستور پخت سرخ کن هوا را پیدا کنیم

فراتر از سیب زمینی سرخ کرده، ناگت و – یک مکاشفه – گیوزای منجمد، چند راه برای یافتن دستور العمل برای سرخ کن هوای جدید شما وجود دارد. اول، ما متوجه شدیم که دستورالعمل‌های دستورالعمل سرخ‌کن هوا اغلب دارای راهنمای آشپزی و پیشنهاداتی هستند که می‌توانید آن‌ها را در ابزار آشپزخانه جدید خود امتحان کنید. خوبی اینها این است که آنها برای مدل سرخ کن بادی شما ساخته شده اند، به این معنی که موفقیت باید تضمین شود. با این حال، آنها اغلب کمی بی خیال هستند.

بسیاری از سایت‌ها و پرتال‌های برتر دستور غذا هیچ کمبودی در دستور العمل‌های سرخ‌کن بادی ندارند، و هیچ ضرری برای جستجوی غذاهای مورد علاقه‌تان در گوگل و افزودن کلمات «air fryer» در انتهای رشته جستجو وجود ندارد. ما برخی از گزینه های قابل اعتماد را از دلیش انتخاب کرده ایم، که همچنین دارای یک مبدل زمان سرخ کن هوا برای تغییر اجاق ها و دستور العمل های سرخ کن سنتی است.

BBC Good Food همچنین برای یافتن برخی ایده های ساده، از جمله آشپزی NYT، ارزش مرور دارد.

بهترین سرخ کن های هوا: بهترین کلی: Instant Vortex Plus

Instant Vortex Plus 6-QAir Fryeruart

ما از کنترل‌های بصری Instant Vortex، سبد کشوی نچسب که به راحتی تمیز می‌شود و فضای داخلی جادار آن قدردانی می‌کنیم – به اندازه کافی بزرگ است تا چهار ران مرغ را در خود جای دهد.

شما احتمالاً نام تجاری “Instant” را از سری زودپزهای بسیار محبوب فوری می شناسید، اما آیا می دانستید که این شرکت سرخ کن های هوای فوق العاده ای نیز تولید می کند؟ ما به خصوص تحت تأثیر Instant Vortex Plus با ClearCook و OdorErase هستیم که دارای یک پنجره دید واضح است تا بتوانید در حین پختن غذایتان سبد سرخ کردنی را ببینید، به علاوه یک فیلتر حذف بو. در آزمایش ما متوجه شدیم که بوها را به طور کامل از بین نمی برد، اما در مقایسه با اجاق گاز هوشمند Breville ما به طور قابل توجهی دود کمتری به نظر می رسد. ما عاشق سهولت استفاده از کنترل‌های بصری، سبد کشوی نچسب با قابلیت تمیز کردن آسان، به‌علاوه فضای داخلی جادار آن هستیم – آنقدر بزرگ است که چهار ران مرغ را در خود جای دهد. بعلاوه، این بالابر بسیار سریع و تقریباً بدون زمان پیش گرمایش گرم می شود.

یک گزینه کمی مقرون به صرفه تر، نسخه قبلی آن، Instant Vortex Plus 6-Quart است. فاقد پنجره دید و فیلترهای حذف بو است، اما همچنان همان پنل کنترل بصری و فضای داخلی نچسب را دارد. اگر گزینه بزرگ‌تری می‌خواهید، Instant Instant Vortex Plus را در مدل 10 کوارتی ارائه می‌کند که دارای پنجره دید و ویژگی جوجه‌گردان است.

بهترین دو منطقه ای: سرخ کن هوای دو منطقه ای Food Ninja

بهترین سرخ کن های هوا: Ninja DZ401 Foodi Air Fryer

دو محفظه مجزای نینجا به شما امکان می‌دهد همزمان دو غذای مختلف را با حالت‌های پخت کاملاً متفاوت آماده کنید یا از Match Cook برای استفاده از تنظیمات یکسان در هر دو اتاق استفاده کنید.

اکثر ماشین‌ها می‌توانند در یک زمان یک چیز درست کنند، اما سرخ‌کن دیجیتالی Ninja’s Dual Zone می‌تواند دو غذای کاملاً متفاوت را به طور همزمان مدیریت کند. این دستگاه که در ظرفیت‌های 8 و 10 لیتری موجود است، فشرده نیست، بنابراین برای کسانی که آشپزخانه‌های کوچک‌تری دارند، گزینه خوبی نخواهد بود. با این حال، اگر فضای پیشخوان دارید، می تواند بهترین سرخ کن هوا برای سرمایه گذاری باشد، به خصوص اگر برای یک خانواده پر جمعیت آشپزی می کنید. می‌توانید دو غذای کاملاً متفاوت، مانند بامیه سرخ‌شده و براونی، را با حالت‌های کاملاً متفاوت به طور همزمان آماده کنید، یا از Match Cook برای تهیه غذاها در دو سبد به روش مشابه استفاده کنید. مناطق گرمایش مستقل هستند، بنابراین اگر می خواهید فقط یک طرف را با سیب زمینی سرخ کرده پر کنید و طرف دیگر را خالی بگذارید، می توانید این کار را نیز انجام دهید.

ما از سرعت گرم شدن سرخ کن بادی نینجا قدردانی می کنیم (زمان پیش گرم کردن آن کم است یا اصلاً وجود ندارد) و نسبتاً بی صدا کار می کند. همچنین دارای قابلیتی به نام Smart Finish است که به طور خودکار زمان پخت را تنظیم می کند تا ران مرغ سرخ شده شما در محفظه اول و مارچوبه در اتاق دوم به طور همزمان آماده شوند و دیگری سرد شود. به طور کلی، سرخ کن‌های هوای دو منطقه‌ای برای اکثر مردم ضروری نیستند، اما کسانی که اغلب آشپزی می‌کنند از دستگاه‌هایی مانند این نینجا استفاده زیادی می‌کنند.

بهترین بودجه: Instant Vortex Mini

Instant Pot Vortex Mini Air Fryer

Instant Vortex Mini نه تنها با قیمت کمتر از 100 دلار مقرون به صرفه است، بلکه بسیار جمع و جور است.

Instant Vortex Mini نه تنها با قیمت 60 دلاری مقرون به صرفه است (و اغلب می توانید آن را با قیمت کمتری در فروش پیدا کنید)، بلکه کاملاً جمع و جور است. بیشتر سرخ کن های هوا فضای گرانبهای زیادی را اشغال می کنند، اما این مدل دو کوارتی برای کسانی که چیز زیادی برای صرفه جویی ندارند عالی است. Vortex Mini می‌تواند با هوا سرخ شود، بپزد، برشته و دوباره گرم کند، و می‌توانید دما و زمان پخت را با استفاده از صفحه‌ای که در وسط صفحه لمسی آن قرار دارد، کنترل کنید. برخلاف برخی دیگر از سرخ کن‌های گران‌تر که آزمایش کردیم، که حالت‌ها و تنظیمات مختلفی دارند، استفاده از Vortex Mini بسیار ساده است. فقط آن را وصل کنید، روش پخت از پیش تعیین شده انتخابی خود را فشار دهید، دما و زمان پخت را سفارشی کنید و Start را فشار دهید. دستگاه حدود نیمی از چرخه را به صدا در می آورد تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی غذای خود را برگردانید، و پس از اتمام آن دوباره زنگ می زند.

بدون شک بزرگترین اخطار به Vortex Mini نیز بزرگترین نقطه قوت آن است. آنقدر جمع و جور است که پختن بیش از یک چیز، یا بسیاری از یک چیزها، آسان نخواهد بود. اما من توانستم یک بلوک کامل از توفو را که به صورت مکعبی بریده شده بود (با کمی همپوشانی) بپزم و باقیمانده های آن را دوباره گرم کنم (و دوباره ترد) برای خودم و نامزدم بدون مشکل. به طور کلی، این سرخ کن بادی جمع و جور برای کسانی که بودجه کمی دارند و آشپزخانه های کوچک دارند سخت خواهد بود.

بهترین سرخ کن هوای چند منظوره: Breville Smart Oven Air Fryer Pro

بهترین سرخ کن های هوا: Breville Smart Oven Air Fryer Pro

اگر عاشق آشپزی هستید، خانواده پرجمعیتی دارید یا میهمانی‌های زیادی برگزار می‌کنید، احتمالاً از فریر پرو هوشمند Breville’s Oven Air استفاده خواهید کرد.

Breville Smart Oven Air Fryer Pro برای دانلود در دسترس است. اما اگر عاشق آشپزی هستید، خانواده پرجمعیتی دارید یا میهمانی های زیادی برگزار می کنید، احتمالاً از این دستگاه استفاده زیادی خواهید کرد. این اجاق میز یک هیولا است و اندازه آن یک فوت مکعب است، بنابراین آماده باشید که فضایی در آشپزخانه خود برای آن در نظر بگیرید. اما اندازه آن به آن اجازه می دهد تا یک بوقلمون 14 پوندی را بپزد و چیزهایی مانند یک اجاق هلندی پنج لیتری و یک تابه 9×13 را در داخل آن قرار دهد. این سرخ کن هوای بزرگ اساساً مانند فر دوم یا حتی اگر فر اصلی شما از کار افتاده باشد، مانند فر اصلی عمل می کند.

به عنوان بهترین توستر سرخ کن بادی در این لیست، کاملاً توانمند است و اندازه آن به شما کمک می کند، زیرا می توانید غذای خود را پخش کنید تا اطمینان حاصل کنید که مواد تا حد ممکن ترد هستند. همچنین به شما کمک می کند که بتوانید تعداد زیادی غذا را به طور همزمان بپزید، که اگر تنقلاتی مانند نان شیرینی برای برانچ، پیش غذا برای یک مهمانی یا یک غذای جانبی برای یک شام خانوادگی تهیه کنید، کار را آسان تر می کند. علاوه بر سرخ کردن در هوا، دارای چندین حالت پخت دیگر از جمله نان تست، برشته، پخت، پیتزا، آبگیری و پروف است. با وجود نام «هوشمند»، این مدل اتصال اپلیکیشن ندارد – اما اگر به ژول ارتقا دهید، می‌توانید این ویژگی را دریافت کنید. این به شما امکان می‌دهد وقتی غذایتان آماده شد، اعلان‌های فشاری دریافت کنید، و برنامه همراه نیز دستورالعمل‌هایی دارد که می‌توانید آنها را دنبال کنید. جای تعجب نیست که مانند بسیاری از گجت های برویل، هر دو ژول و Smart Oven Air Fryer Pro بسیار گران هستند و به ترتیب 500 و 400 دلار قیمت دارند. اما اگر به دنبال افزودن تطبیق پذیری یک دستگاه چند منظوره به آشپزخانه خود هستید، برویل شما را پوشش می دهد.

3.9/5 - (16 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “بهترین سرخ کن های هوا برای 2023

  1. یکی از بهترین‌ها که قیمتش یک سوم فیلیپس هست و مزایاش هم بیشتره سرخکن گوسونیک 757 هست عالیه

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس