بهترین شیرینی و دسر شب یلدا ۱۴۰۲

152
0
بهترین شیرینی و دسر شب یلدا ۱۴۰۲

شب یلدا نزدیک است و خانم‌های خانه دار می‌توانند در خانه، انواع شیرینی و دسر ویژه شب یلدا را درست کنند تا در کنار اعضای خانواده از خوردن آن، لذت ببرند. در این مطلب به معرفی بهترین شیرینی و دسر شب یلدا ۱۴۰۲ می پردازیم.

بهترین شیرینی و دسر شب یلدا ۱۴۰۲

نزدیک شب یلدا شیرینی‌های ویژه شب یلدا در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها بسیار دیده می‌شود. چند روز مانده به این شب بلند، خیلی از قنادی های، کیک‌ها و شیرینی‌های مخصوصی را برای این شب تهیه کرده و بیشتر آن‌ها از طرح هندوانه و رنگ‌های سبز و قرمز با دانه‌های سیاه رنگ برای تهیه کیک‌های مخصوص شب یلدا استفاده می‌کنند. اگر دلتان هوس شیرینی یلدایی خوشمزه و خوشگل کرده همراه ما باشید.

شیرینی‌ها و کیک‌های یلدایی فقط در قنادی‌ها پیدا نمی‌شود. چنانچه سری هم به آشپزخانه خانم‌های خوش سلیقه ایرانی بزنید متوجه می‌شوید با صبر و حوصله خیلی زیادی در حال آماده کردن شیرینی‌های خانگی برای شب یلدا هستند.

اگر شما هم از آن دسته آدم ­های خوش‌سلیقه و با حوصله­‌ای هستید که ترجیح می­ دهید خودتان پخت و پز شب یلدا را دست بگیرید در بخش بعدی فهرستی از شیرینی ­های سنتی و دوست داشتنی شب چله است برایتان آورده ایم تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

فهرست شیرینی‌های شب یلدا

– شیرینی‌های انگشتی تهیه شده با میوه‌های مشهور یلدا به همراه مواردی مثل: خامه، مربا، مارمالاد، سس شکلات، برگه‌ها و مغز‌ها

– شیرینی‌ها و نان‌های سنتی مانند: گز، سوهان، پشمک، کاک، نان برنجی، شیرینی نخودچی، نان شیرمال و…

– کیک و شیرینی‌تر مانند: رولت، نان خامه‌ای، کیک‌های اسفنجی و خامه‌ای، ردولوت و…

– کاپ کیک، مافین و کوکی با طرح یلدا

– دسر‌های شیرین مانند: شله زرد، مسقطی، فرنی، قوتو، ارده شیره و…

– شیرینی‌های خشک مانند: کشمشی، باقلوا، ترافل، خرمایی، قطاب و…

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس