سریال Yellowjackets ( جلیقه زردها ) | 7 سریال در ژانر سریال Yellowjackets

88
0
سریال Yellowjackets

با افزایش چشمگیر تعداد طرفداران و بینندگان سریال Yellowjackets این سریال برای فصل دوم تمدید شده است و شبکه پخش این سریال یعنی  Showtime به رشد زیادی دست یافته است. در ادامه با معرفی 7 سریال در ژانر سریال Yellowjackets ( جلیقه زردها ) با ما همراه باشید.

سریال Yellowjackets ( جلیقه زردها )

در سریال Yellowjackets هواپیمای یک تیم فوتبال دختران دبیرستانی در سال 1996 هنگامی که راهی مسابقات ملی بودند، در جنگلی سقوط میکند. دختران در نهایت مانند فیلم Lord of the Flies دچار جنون میشوند و حوادث ماوراء طبیعی برای آن ها اتفاق می افتد. در قسمت اول ماه‌ها پس از سقوط، قتل‌های آیینی و آدم‌خواری را مشاهده می‌کنیم. در زمان حال، سریال زندگی بازماندگان را نشان میدهد. آنها تلاش می کنند تا گذشته را پشت سر بگذارند، اما اتفاق قبل و حوادث جدید آن ها را دوباره به هم نزدیک می کند.

سریال Lost

Yellowjackets از بسیاری جهات واقعاً یک سریال خاص است، اما از آنجا که داستان بازماندگان سانحه هواپیما را روایت میکند شبیه سریال Lost است. هر دو سریال دارای اتفاقات اسرارآمیز و درگیری های شخصیت های سریال با هم است.  Lost اولین سریال مشابه Yellowjackets است و مطمئناً ارزش دیدن دارد.

سریال The Outsider

سریال Yellowjackets
سریال Yellowjackets

The Outsider بر اساس رمان استیون کینگ نوشته شده است و شاید در نگاه اول مانند سریال جلیقه زردها نباشد. با این حال شباهت های زیادی دارند، برای مثال به مرور بخش های ماوراء طبیعی سریال بیشتر میشوند. یکی از قسمت‌های این مینی‌سریال HBO توسط Karyn Kusama کارگردانی شده است که تهیه‌کننده و کارگردان دو قسمت اول Yellowjackets بوده است. در این سریال کودکی به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد، همه شواهد دال بر قاتل بودن مربی ورزشی او دارد. اما او در زمان قتل از محل حادثه بسیار دور بوده است. بنابراین چگونه او می تواند همزمان در دو مکان باشد؟

سریال Pretty Little Liars

از نظر Constance Grady سریال جلیقه زردها مانند سریال دروغگویان کوچک زیبا است. گرچه این دو سریال کاملا شبیه هم نیستند اما در اتفاقات اسراسرآمیز شباهت دارند. میزان ترس و خشونتPretty Little Liars به مراتب کمتر از Yellowjackets است. داستان این سریال درباره پنج دختر دبیرستانی و ماجراهایی است که شهری به نام «رزوود» اتفاق می افتد. اگر به دنبال یک سریال درام نوجوانان هستید، Pretty Little Liars ارزش دیدن را دارد.

سریال The Wilds

سریال Yellowjackets
سریال Yellowjackets

یکی دیگر از سریال های مشابه Yellowjackets، سریال The Wilds است که از شبکه Amazon Prime Video پخش میشود. این سریال درباره گروهی از دختران نوجوان است که پس از یک سانحه هوایی در یک جزیره سرگردان می شوند. همچنین در این سریال فلاش بک هایی از زندگی قبلی شخصیت های داستان قبل از سقوط نشان داده میشود. بازماندگان در جزیره متروکه راز‌هایی که از یکدیگر مخفی کرده‌اند را متوجه می‌شوند و بعد از اینکه سرنخ ها در کنار هم قرار میدهند میفهمند که حضور آن ها در این جزیره اتفاقی نیست و این تصادف ممکن است بخشی از یک نقشه بزرگتر برای آنها باشد.

سریال Euphoria

یکی از قوی ترین عناصر سریال جلیقه زردها به تصویر کشیدن زندگی دختران نوجوان است. هر شخصیت این سریال دارای چند بعد است. به همین دلیل درام  Euphoria از شبکه HBO یک انتخاب عالی برای تماشا است.  Euphoria نمایشی بی‌پرده از زندگی نوجوانان کالیفرنیایی را ارائه می‌دهد که با اعتیاد به مواد مخدر، سلامت روان، جنسیت، عشق و خشونت سروکار دارند.

سریال The 100

سریال Yellowjackets
سریال Yellowjackets

100 داستانی علمی تخیلی است که در آینده ای دور و پس از یک حادثه تشعشات هسته ای اتفاق می افتد. جلیقه زردها درباره جوانانی است که برای بقا در محیطی وحشی می جنگند. 100 به طور مشابه داستان گروهی از جوانان است که از یک ایستگاه فضایی در مدار به زمین بازگردانده شده اند.

وظیفه آنها این است که آزمایش کنند آیا زمین هنوز قابل سکونت است یا خیر. در عین حال در طول مسیر با مشکلات فردی در میان خود درگیر هستند. مانند Yellowjackets، این سریال نیز در پس زمینه تخیلی بودن خود مشکلات بزرگسال شدن نوجوانان را نشان میدهد.

سریال Friday Night Lights

اگر به دنبال سریال در مورد نوجوانان در یک محیط ورزشی هستید Friday Night Lights را به شما پیشنهاد میدهیم. آیا این یک ترسناک درباره نوجوانانی است که برای زنده ماندن پس از یک فاجعه تلاش میکنند؟ قطعا نه. این سریال درباره تیم های ورزشی، بزرگسال شدن، و رقابت برای پیروزی در دنیای ورزش است.

Friday Night Lights داستان شهر کوچکی به نام “دیلن” است که در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است و زندگی، تیم و خانواده یک مربی فوتبال به نام اریک تیلور را دنبال میکند. در این شهر فوتبال یک شیوه زندگی و نماد و هویت شهر است.

منبع : androidauthority

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس