عاشقانه ترین رمان های جهان

46
0
عاشقانه ترین رمان های جهان

همه‌ی ما به عشق در زندگی نیاز داریم تا بتوانیم در برابر مشکلات و سختی‌ها بایستیم، گاهی اوقات رمان عاشقانه هم چنین کارکردی دارد. در این پست به معرفی عاشقانه ترین رمان های جهان می پردزایم.

عاشقانه ترین رمان های جهان

۱- عشق در روزگار وبا؛ رمان عاشقانه معروف گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز با انتشار این رمان عاشقانه شاهکار دیگری آفرید. او در رمان «عشق در روزگار وبا» عشقی نافرجام را روایت می‌کند. عشقی افلاطونی که در چارچوب زمان و مکان نمی‌گنجد. از روزی که فلورنتینو آریزا دلش شکست و فرمینا دازا دست رد به سینه‌اش زد و با دکتر جوونال اوربینو ازدواج کرد، پنجاه و یک سال و نه ماه و چهار روز می‌گذرد. فلورنتینو در این سال‌ها، آغوش باز زنان بسیاری را تجربه کرده اما به جز فرمینا، عاشق هیچ‌کس نشده. او قسم خورده به عشق فرمینا وفادار بماند و به امید ابراز علاقه‌ی دوباره به معشوق‌اش زندگی می‌کند. شوهر فرمینا، حین پایین آوردن طوطی‌اش از درخت انبه، سقوط کرده و کشته می‌شود. بعد از این اتفاق، فلورنتینو دوباره به فرمینا ابراز عشق می‌کند. اما عشقی افلاطونی بعد از سال‌ها زنده مانده؟ مارکز در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۸۸ گفت: «سوژه‌ی این کتاب لذت‌بخش را پدر بزرگ و مادربزرگم دادند. رمان می‌توانست خیلی طولانی‌تر باشد چون روایت زندگی دو نفر تا بی‌نهایت ادامه دارد اما کنترلش کردم.»

۲- پرنده خارزار؛ کتاب عاشقانه کالین مک کالو

عاشقانه ترین رمان های جهان

«پرنده خارزار» عشق ممنوع قهرمان داستان مگی کلیری، تنها دختر خانواده و پدر رالف دوبریکاسار کشیشی که از او بزرگ‌تر است را روایت می‌کند. قصه این رمان عاشقانه از جایی شروع می‌شود که مگی چهار ساله همراه خانواده به نواحی گرم و بیابانی استرالیا نقل‌مکان می‌کند. زندگی سه نسل از خانواده‌ی کلیریس که گله‌دارانی سرسخت هستند و از سرزمینی زیبا و خشن زندگی طلب می‌کنند به تصویر کشیده می‌شود.

۳- جنگل نروژی؛ قصه عاشقانه هاروکی موراکامی

تورو واتانابه، شخصیت اصلی رمان عاشقانه «جنگل نروژی» خاطرات‌ دوران دانشجویی‌اش در دهه‌ی شصت میلادی را روایت می‌کند. دورانی که سرشار از عشق، اشتیاق و از دست دادن است. ماجرای ارتباط عاشقانه‌ او با دو زن کاملا متفاوت در حین اعتراضات دانشجویی و ناآرامی‌های مدنی خواندنی است. موراکامی در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ی نیویورک تایمز گفت: «اگر نوشتن قصه‌های سوررئالیستی را ادامه می‌دادم، در آن ژانر شناخته می‌شدم. اما می‌خواستم وارد جریان اصلی شوم. بنابراین این رمان واقع‌گرایانه‌ را نوشتم.»

۴- دفتر خاطرات؛ رمان عاشقانه نیکلاس اسپارک

عاشقانه ترین رمان های جهان

به جرات می‌توان گفت نیکلاس اسپارکس جهان رمان‌های عاشقانه را متحول کرد. میلیون‌ها نسخه از آثارش فروش رفته و فیلم‌هایی که بر اساس قصه‌هایش ساخته شده‌اند بسیار دیده شده. یکی از بهترین کتاب‌های عاشقانه او «دفتر خاطرات» رابطه‌ی قهرمان اصلی قصه نوح کالهون سالخورده را با آلی که از زوال عقل رنج می‌برد را تعریف می‌کند. کالهان به معشوق‌اش دفتری می‌دهد تا خاطرات‌اش را بنویسد. الی نیز داستان عشق شورانگیز خود و همسرش را می‌نویسد.

داستان عشق نوح و آلی در این رمان عاشقانه معروف از پدربزرگ و مادربزرگ همسر نیکلاس اسپارک الهام گرفته شده است. نویسنده می‌گوید: «پدربزرگ همسرم وقتی به زن‌اش نگاه می‌کرد چشمانش می‌درخشید. دستش را می‌گرفت، برایش چای می‌برد و شبانه‌روز ازش مراقبت می‌کرد. رفتارشان بعد از شصت سال دقیقا مثل رفتار عاشق و معشوقی بود که عمر رابطه‌شان دو ماه است.»

۵- غرور و تعصب؛ از بهترین رمان‌های عاشقانه جهان اثر جین آستین

جین آستن با نوشتن یک رمان عاشقانه معروف که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز خوانده می‌شود، نام‌اش را ماندگار کرده. نویسنده در رمان «غرور و تعصب» زندگی و رسیدن شخصیت اصلی داستان الیزابت بنت به بلوغ عاطفی را روایت می‌کند. الیزابت بعد از لطمه خوردن از تصمیم‌های غلط، عجولانه و احساسی بالاخره یاد می‌گیرد عاقلانه و از سر صبر تصمیم بگیرد. او و خواهرانش که از ثروت پدرشان بی‌نصیب مانده‌اند تنها راه رسیدن به رفاه و آسایش را در ازدواج با مردان ثروتمند می‌بینند.

۶- جین ایر؛ کتاب عاشقانه شارلوت برونته

عاشقانه ترین رمان های جهان

«جین ایر» که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده و با عمه‌اش زندگی می‌کند، روزهای سخت و غم‌انگیزی دارد. او که در مدرسه‌ی خیریه‌ی لوودبر با رنج و درد درس خوانده، صداقت و درستی را زیر پا نگذاشته، سر اصول‌اش ایستاده و زیر بار هر رابطه‌ای نمی‌رود. بالاخره به عشق‌اش می‌رسد و با مردی که دوست دارد ازدواج می‌کند.

۷- مثل آب برای شکلات؛ رمان عاشقانه لورا اسکویول

«مثل آب برای شکلات» رمانی پر از اشتیاق است. مادر بد رفتار تیتا دخترش را از ازدواج منع کرده تا در کنارش باشد. اما این مانع از آن نمی‌شود دخترش عاشق همسایه‌شان پدرو شود. تیتا به کمک آشپزی انرژی لازم برای رها شدن از مشکلات و پیوندهای مادرش را به دست می‌آورد و به مردی که دوست دارد می‌رسد.

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس