مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی

138
0
مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی

شرکت مدیران خودرو در سکوت خبری، چندین دستگاه از خودروی چری آریزو 5 جی‌تی را در برخی از نمایندگی‌های منتخب خود در سراسر کشور، معرفی کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که خودرو رونمایی شده توسط شرکت مدیران خودرو، در بازار چین با نام آریزو 5 جی‌تی شناخته می‌شود اما در بازار ایران، قرار است با نام فونیکس آریزو 6 جی‌تی به بازار عرضه گردد. در این پست به بررسی مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی می پردازیم.

مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی

نمای ظاهری چری آریزو 6 جی تی نسبت به مدل فعلی تغییری نداشته و مواردی شامل جلوپنجره X شکل، چراغ‌های باریک LED، نشان GT در جلو و عقب بدنه، دو خروجی اگزوز و چراغ سرتاسری عقب با زمینه تیره را به همراه دارد. درواقع طراحی عقب بدنه این خودرو با فونیکس آریزو 6 پرو که در این می‌شناسیم، مشترک است.

ابعاد بدنه فونیکس آریزو 6 جی‌تی در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.71، 1.829، 1.49 و 2.67 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات آریزو 6 جی‌ تی

در فضای داخلی فونیکس آریزو 6 جی‌تی با دو نمایشگر دیجیتال با مجموع مساحت 20.5 اینچ، اهرم الکترونیکی تعویض دنده و جزئیات نارنجی در صندلی‌ها، کنسول میانی، دریچه­‌های تهویه و فرمان، روبرو هستیم. گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، قابلیت تنظیم چهارگانه برای فرمان، دستیار صوتی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و دوربین 360 درجه از مهمترین امکانات رفاهی این خودرو به‌شمار می‌­آید.

مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی
مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی

یک سامانه تصفیه هوا در چری آریزو 5 جی‌تی پیش‌­بینی شده است، که با پایش کیفیت هوا در داخل و خارج از کابین، گردش هوا بین این دو را به صورت خودکار جای می­‌کند.

مشخصات فنی آریزو 6 جی‌ تی

در بازار چین، فونیکس آریزو 6 جی‌تی را می­‌توان با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس CVT سفارش داد. اما شرکت مدیران خودرو برای بازار ایران، از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 195 اسب­‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده است. این پیشرانه به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل می­‌شود.

مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی
مشخصات خودرو آریزو 6 جی تی

نسخه‌های فول فونیکس آریزو 6GT در بازار چین، به سیستم دستیار رانندگی سطح دوم مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیق‌­پذیر در تمام سرعت‌ها، ترمز اضطراری AEB، حفظ حرکت بین خطوط، محدودکننده سرعت، ترمز اضطراری، پایش نقطه کور، هشدار تغییر خط و هشدار برخورد از عقب اشاره کرد. به یاری همین موارد، فونیکس آریزو 6 جی‌تی موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است.

قیمت چری آریزو 6 جی‌ تی

در بازار چین، قیمت فونیکس آریزو 6 جی تی با موتور 1.6 لیتری، حدود 110 هزار یوآن است که تقریبا معادل 15 هزاردلار می‌شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس