معرفی خودرو هوندا اینسپایر هیبرید

42
0
خودرو هوندا اینسپایر هیبرید

هوندا تصمیم گرفته نام اینسپایر (Inspire) را پس از 5 سال مجددا به چرخه حیات بازگرداند. اکنون قرار شده که نسخه اسپرت از نسل یازدهم هوندا آکورد با این نام در چین به فروش برسد. در این پست به معرفی خودرو هوندا اینسپایر هیبرید می پردازیم.

خودرو هوندا اینسپایر هیبرید

البته باید به این نکته اشاره کرد که هوندا در چین به صورت همزمان با گک (GAC) و دانگ‌فنگ همکاری دارد، که وظیفه تولید اینسپایر را به شریک دوم محول کرده است.

هوندا آکورد بازار چین با نسخه ایالات متحده تفاوت چندانی ندارد، اما هوندا اینسپایر با تغییراتی همچون جلوپنجره و چراغ‌های عقب متفاوت و باله لبه صندوق همراه شده است، تا چهره‌­ای دیگر از این سدان ژاپنی را نمایش دهد. درگاه شارژ هم در گلگیر جلو سمت چپ قرار دارد. طول، عرض و ارتفاع هوندا اینسپایر به ترتیب 4.979، 1.862 و 1.449 متر اعلام شده است، که فقط یک میلی‌متر کاهش در طول نسبت به آکورد را نشان می‌دهد.

در فضای کابین هوندا اینسپایر می‌­توان تفاوت‌های بیشتری نسبت به آکورد را تشخیص داد. طراحی متفاوت دریچه­‌های تهویه، نمایشگر کوچک تهویه مطبوع با کنترل دایره‌­ای، صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی بدون سایه‌بان و اهرم تعویض دنده دکمه‌­ای، از مهمترین تفاوت‌ها به‌شمار می­‌آید.

خودرو هوندا اینسپایر هیبرید
خودرو هوندا اینسپایر هیبرید

هوندا اینسپایر در تریم پایه به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 192 اسب­‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس CVT مجهز شده است. البته می‌­توان سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 148 اسب­‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور و پیشرانه برقی با 184 اسب‌­بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور را برای این خودرو سفارش داد.

در این سامانه، پیشرانه درون‌سوز تنها به صورت مولد برق برای شارژ باتری عمل می‌کند، ولی در سرعت‌های بالا هم وارد مدار می­‌شود. مجموعه باتری ساخت CATL به ظرفیت 17.7 کیلووات ساعت که زیر صندلی‌های عقب نصب شده، نیروی لازم برای پیمایش 82 کیلومتر (برمبنای WLTP) را فراهم خواهد کرد.

خودرو هوندا اینسپایر هیبرید
خودرو هوندا اینسپایر هیبرید

فروش هوندا اینسپایر در چین تا قبل از پایان ژوئن آغاز خواهد شد. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است، ولی توجه داشته باشید که در چین، هوندا آکورد درون‌سوز و هیبرید به ترتیب با قیمت پایه 25 و 32 هزار دلار به فروش می‌­رسد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس