معرفی کامل بازی های Pay-to-Fast

67
0
بازی های Pay-to-Fast

احتمالاً قبلاً اصطلاح Pay-to-Fast را شنیده اید. اگرچه این اصطلاح آنقدر محبوب نیست، اما بازی های Pay-to-Fast بیشتری از آنچه فکر می‌کنید وجود دارد. این اصطلاح چندان محبوب نیست و اغلب با Pay-to-Win اشتباه گرفته می شود. با این حال، تعداد زیادی بازی جدید و محبوب وجود دارد که میتوان آنها را Pay-to-Fast در نظر گرفت.

بازی های Pay-to-Fast چیست؟

Pay-to-fast که با نام Pay 2 fast یا P2F نیز شناخته می‌شود، اصطلاحی است که برای بازی های ویدیویی استفاده می‌شود که به شما امکان می‌دهد در صورت خرج کردن پول واقعی در بازی سریع تر پیشرفت کنید. شایان ذکر است که بازیکنان P2F هیچ آیتم انحصاری یا قدرتی دریافت نمی کنند، به این معنی که بازیکنان رایگان بازی همچنان این شانس را خواهند داشت که بدون صرف هزینه در طول بازی، بازی کنند و پیشرفت کنند. با این حال، آنها باید زمان بسیار بیشتری را نسبت به بازیکنانی که P2F دارند، صرف کنند.

بازی های پرطرفدار P2F کدامند؟

وقتی به بازی های Pay-to-Fast یا Pay-to-Win فکر می کنید، احتمالاً بسیاری از بازی های رایگان به ذهن شما خطور می کند. حقیقت این است که بسیاری از بازی های رایگان نیز به عنوان P2F یا حتی P2W در نظر گرفته می شوند.

شما به وضوح می توانید نحوه عملکرد P2F را در بسیاری از بازی های موبایل مشاهده کنید. بسیاری از بازی های ویدیویی مانند کلش رویال، برول استارز یا کلش آف کلنز جزو بازی های P2F محسوب می‌شوند (اگرچه بسیاری از افراد از اصطلاح P2W نیز استفاده می‌کنند).

این بازی ها با پرداخت راحت تر بازی می‌شوند زیرا پول واقعی که در بازی استفاده می‌کنید به شما کمک می‌کند کارت ها یا مبارزان خود را سریع تر ارتقا دهید. در حالی که بدیهی است که به شما مزیتی می دهد، به خصوص زمانی که در مقابل یک بازیکن آزاد بازی می کنید، لزوما باعث نمیشود که بازی ها را به طور خودکار برنده شوید.

مثال عالی دیگر بازی Genshin Impact است. برخی از جنبه های بازی ممکن است P2W در نظر گرفته شوند، اما حقیقت این است که اگر پول واقعی را خرج کنید، این شانس را خواهید داشت که قفل قهرمانان بیشتری را باز کنید یا سریع تر از بازیکنان معمولی سطح خود را بالا ببرید. باز هم، این یک مزیت ناعادلانه است، شما از نظر فنی برای برنده شدن پولی پرداخت نمی کنید.

این بدان معنا نیست که همه بازی های موبایل بازی ناعادلانه هستند. هنوز هم بازی های تلفن همراه رایگان و عالی بدون تبلیغات یا خرید درون برنامه‌ای وجود دارد، اما پیدا کردن آنها سخت است.

P2W در مقابل P2F: تفاوت چیست؟

بازی های «Pay-to-Fast» و Pay-to-Win» شباهت های زیادی با هم دارند. با این اوصاف، آنها یک اصطلاح نیستند، اگرچه بسیاری از بازی ها ممکن است هم P2W و هم P2F در نظر گرفته شوند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بازی های P2F به شما امکان می‌دهند قفل سلاح ها، آیتم ها، قهرمانان و غیره را باز کنید، که در هنگام رویارویی با حریف رایگان به شما مزیتی ناعادلانه می‌دهد، اما لزوماً به شما این پیروزی را نمی‌دهند.

به عنوان مثال، اگر کلش رویال بازی می‌کنید و برای ارتقای تمام کارت های خود به سطح 13 پول پرداخت کرده‌اید، در مقابل حریفی با کارت های سطح 11 برتری آشکاری خواهید داشت. با این حال، بازیکن آزاد می‌تواند در نهایت همان کارت های سطح 13 را داشته باشد، اما باید تلاش بیشتری نسبت به شما انجام دهد.

علاوه بر این، اگر هر دو بازیکن در یک مسابقه با کارت هایی در یک سطح بازی کنند، بازیکن ماهرتر شانس بیشتری برای برنده شدن دارد، صرف نظر از اینکه در بازی پول خرج می‌کند یا خیر.

از سوی دیگر، بازی های P2W به خریداران مزیت کاملی می دهد که یک بازیکن رایگان هرگز نخواهد داشت. به عنوان مثال، یک بازی ممکن است ابزار یا شخصیت های انحصاری را برای بازیکنانی که مایل به پرداخت پول واقعی برای آن هستند ارائه دهد. بازیکنانی که به صورت رایگان بازی می کنند هرگز شانسی برای برنده شدن در برابر یک گیمر P2W ندارند، مهم نیست که چقدر ماهرتر باشند.

P2W در مقابل P2F

قطعاً یک منطقه فاصله بین این دو عبارت وجود دارد. بیشتر بازی ها در ازای پول واقعی، مزایایی را به بازیکنان ارائه می‌دهند، که می‌توان آن را P2W یا P2F در نظر گرفت.

در حالی که P2W و P2F متفاوت هستند، اما هر دو معنای تقریباً یکسانی دارند: یک مزیت ناعادلانه برای افرادی که مایل به پرداخت پول واقعی هستند.

با این حال، برخی تمایزات میتواند یک بازی را کاملاً P2W یا کاملاً P2F کند. مهم‌ترین جنبه ای که باید بدانید این است که باید در مورد هر دو نوع بازی بسیار مراقب باشید، زیرا آنها بیشتر در تلاش هستند تا شما را به خرید اقلام دیجیتالی برای پول نقدی که به سختی به دست آورده اید، ترغیب کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس