42 مکان دیدنی ایران + برنامه سفر 1 تا 3 هفته ای

103
0
مکان دیدنی ایران

ایران کشوری است که می‌توانید مهربان‌ترین مردم دنیا، آرام‌ترین فضا، طبیعت نفس‌گیر و معماری بی‌عیب و نقص را در آن تجربه کنید. مکان دیدنی ایران را در ادامه بیشتر بشناسید.

ما صادقانه معتقدیم ایران کشوری است که همه در جهان باید از آن بازدید کنند. این می تواند تحول آفرین ترین تجربه سفر زندگی شما باشد. این شما را شگفت زده خواهد کرد که چقدر ایران با آنچه مردمی که هرگز به ایران نرفته اند، درباره ایران فکر می کنند و رسانه ها چگونه ایران را به تصویر می کشند، متفاوت است.

در این راهنما، واقعیت ایران را به شما نشان خواهیم داد. ایران کشور بسیار زیبایی است و ده ها مکان زیبا در ایران وجود دارد.

ما زیباترین مکان‌های ایران و بهترین کارهایی را که می‌توان در ایران انجام داد، از جمله اطلاعات سفر کاربردی، انبوهی از نکات داخلی و مخاطبین را جمع‌آوری کردیم. برخی از این مکان‌ها مکان‌های توریستی محبوبی هستند و برخی از آن‌ها کمتر از مقاصد مسافرتی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

سفر در ایران به لطف زیرساخت ها و مردم ایرانی که با نهایت دقت و احترام با مهمانان خود رفتار می کنند بسیار آسان است.

آیا برای ماجراجویی بعدی خود در خاورمیانه آماده هستید؟ بیایید بهترین جاهای دیدنی ایران را ببینیم!

راهنمای سفر به زیباترین مکان های ایران

برای سفر خود به ایران زیبا برنامه ریزی کنید

. مقایسه و رزرو بهترین معاملات برای پرواز با Skyscanner

. ویزای خود را از 1stQuest دریافت کنید. از کد تخفیف من، Globetrotting، برای دریافت 5٪ تخفیف برای همه خدمات 1stQuest استفاده کنید.

. کارت بانکی ایرانی را به عنوان افزودنی بخرید تا پول نقد زیادی به همراه نداشته باشید.

. بیمه مسافرتی را از 1stQuest (بودجه) یا HanseMerkur (آلمان) دریافت کنید

. با استفاده از کارت اعتباری بین المللی خود از طریق 1stQuest، اتوبوس، قطار، و پروازهای داخلی را از قبل رزرو کنید

. هاستل ها و هتل ها را در HostelWorld پیدا کنید

. هتل های بیشتر در وب سایت 1stQuest

. با استفاده از Intrepid و 1stQuest از تورهای اطراف ایران زیبا لذت ببرید

. سریع ترین VPN (شبکه خصوصی مجازی)، Express VPN را برای دسترسی به وبلاگ ها، فیس بوک، یوتیوب، توییتر، Couchsurfing و Tinder دانلود کنید.

. برای رزرو تاکسی سواری ارزان اسنپ را دانلود کنید

چرا باید از ایران زیبا دیدن کرد؟

سفر در ایران تجربه ای است که زندگی را تغییر می دهد. سفر در ایران قدرت بسیار زیادی در تغییر ذهن شما دارد. این پیش داوری ها و پیش داوری های ما در مورد سایر کشورها را زیر سوال می برد و ما را وادار می کند تا آنها را دوباره ارزیابی کنیم.

هنگامی که در ایران هستید، مقصد سفری بسیار امن و آرام را خواهید یافت که کاملاً برعکس آن چیزی است که رسانه ها می خواهند ما در مورد ایران باور کنیم.

در ایران احساس می کنید که در خانه هستید. خود را غرق در سخاوت و مهربانی مردم ایران خواهید دید.

مهمان نوازی در رگ های مردم ایران جریان دارد. آنها با قلبی باز از بازدیدکنندگان خود استقبال می کنند، با احترام بالا و مهربانی بی نهایت با آنها رفتار می کنند و مانند جواهری گرانبها از آنها مراقبت می کنند. مردم ایران به سادگی زیبا هستند.

علاوه بر این، در ایران، هزاران مکان نفس گیر و زیبا برای بازدید وجود دارد. ایران خانه بی شماری از شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه های رنگارنگ و سواحل با ماسه های قرمز است.

اما نه تنها مناظر زیبای ایران، بلکه شاهکارهای معماری آن نیز نفس شما را بند می آورد.

هنر و معماری ایرانی اسلامی بسیار بی عیب و نقص است. مساجد ایرانی باستانی که مسلمانان در آن قرن ها است نماز می خوانند و کاخ هایی که توسط پادشاهی ها و سلسله های معروف ایرانی ساخته شده است، دلیل بر این امر است.

همه اینها را در تصاویر زیبای سفر ما خواهید دید.

ما هنوز تمام نشده ایم. در ایران، نه تنها مساجد و کاخ ها به طرز شگفت انگیزی زیبا هستند، بلکه گزینه های اقامتی و رستوران ها نیز زیبا هستند.

اقامت در هتل‌های سنتی و صرف غذا در رستوران‌های سنتی که می‌توانید از غذاهای سنتی ایرانی بهشتی با چای ایرانی لذت ببرید، تجربه سفر شما را کامل می‌کند.

چرا ایران را دوست داریم

محل اقامت در ایران

برای رزرو هتل با 1stQuest از کد تخفیف Globetrotting استفاده کنید تا 5% تخفیف بگیرید.

. تهران: شما را در ایران می بینیم (هاستل) هتل ایران مرکزی (بودجه)، هتل پرشین پلازا (لوکس)

. کاشان: خوابگاه تاریخی ثنا (خوابگاه)، خانه سنتی آمیرزا (با بودجه)، هتل سنتی خادمی (میان رده)، هتل فلاحتی (لوکس)

. اصفهان: خوابگاه محبیبی (خوابگاه)، خانه سنتی هاتف (بودجه)، هتل عباسی (لوکس)

. یزد: خوابگاه قشقایی (خوابگاه)، هتل سنتی اورینت (بودجه)، خانه سنتی نارنجستان (میان رده)، هتل سنتی ملک التجار (لوکس)

. کرمان: هتل اخوان (بودجه)، خانه سنتی شهباز (میان رده)

. جزیره هرمز: هاستل کوتوک (هاستل)، هاستل گرین هیل (هاستل)، هتل ساحل قرمز (میان رده)

. جزیره قشم: کلودنگ دهخدا (خانه نشین)، بوتیک هتل ایران (میان رده)،

. شیراز: خوابگاه هفت (خوابگاه)، هتل نیایش (میان رده)

نکته اصلی: خوابگاه ها و هاستل ها از پیام های واتساپ برای ارتباط استفاده می کنند.

42 زیباترین مکان در ایران

نقشه زیباترین مکان های ایران

در این نقشه، ما 42 جالب ترین و بهترین مقصد سفر در ایران را سنجاق کردیم.

روز 1 – 2: تهران: پایتخت ایران

تهران شهری است که مانند هیچ شهر دیگری در جهان نیست و یکی از مکان های دیدنی خاورمیانه است. بسیاری از مسافران فقط یک روز را در آنجا سپری می کنند. اما توصیه می کنیم وقت بگذارید و ببینید زندگی در تهران چگونه است.

1. کاخ گلستان

کاخ گلستان که به آن «کاخ گل‌ها» نیز می‌گویند، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین آثار تاریخی تهران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این نه تنها یک قصر بلکه یک مجموعه قصر باشکوه است. 17 سازه از جمله کاخ ها، تالارها، گالری ها و موزه ها را در خود جای داده است. بیشتر ساختمان ها توسط سلسله قاجار که از سال 1789 تا 1925 بر آن حکومت می کردند ساخته شده است.

برای دیدن همه چیز به ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارید.

کاخ گلستان درست در کنار بازار بزرگ تهران است که می توانید به راحتی چند ساعتی را صرف خرید و امتحان غذاها و نوشیدنی های ایرانی کنید و روح تهران را حس کنید.

طراحی داخلی رنگارنگ کاخ گلستان یکی از بهترین مکان های دیدنی ایران است

ساعات کاری: روزانه 9:30 تا 18:30 (بهار و تابستان) / 9:00 تا 18:30 همه روزه (پاییز و زمستان)

هزینه ورودی: 300000 ریال (~ 1.70 € / 1.80 USD) و برای هر سالن و موزه 200000 ریال (~ 1.20 € / 1.30 USD). در کل 16 عدد وجود دارد.

نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو پانزده خرداد (خط قرمز)

2. برج آزادی

برج آزادی یکی از بناهای دیدنی پایتخت ایران است. این بنا به مناسبت تأسیس امپراتوری ایران و سالگرد 2500 ساله ی آن ساخته شده است.

می توانید تا بالای برج پیاده روی کنید و منظره ای عالی از تهران داشته باشید.

برج آزادی در تابستان تهران یکی از بهترین مکان‌های دیدنی ایران است

ساعات کاری: یکشنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 17:00 / جمعه ها: 10:00 تا 17:00

هزینه ورودی: 150000 ریال (~ 0.90 € / 1 USD)

نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه میدان آزادی در مترو (خط 4)

3. حرم امامزاده صالح

بقعه امامزاده صالح که به آن مسجد تجریش نیز می گویند در شمال شهر تهران قرار دارد. با قدم زدن در بازار تجریش می توانید به مسجد برسید. این بازار مخصوصا بیرون بسیار جالب است. با بازار بزرگ مرکز تهران کاملاً متفاوت است.

این قسمت از تهران مانند یک شهر کوچک در کوهستان است. در ارتفاع 11612 متری قرار دارد. بنابراین، هوا بسیار سردتر از جنوب تهران است.

حرم خود یک شاهکار معماری است. هر دو نمای بیرونی و داخلی نفس گیر هستند. کاشی کاری های رنگارنگ و دقیق بیرون و آینه کاری داخل مسجد این مکان را فراموش نشدنی کرده است.

وقتی به در ورودی حیاط مسجد رسیدید، باید چادر را بپوش

ید. در ورودی می توانید چادر تهیه کنید.

پوشیدن چادر تقریباً در تمام مساجد و امامزاده های ایران مرسوم است. چادر یک تکه پارچه بزرگ است که باید دور سر و بدن خود بپیچید.

روبروی حرم امامزاده صالح تهران

ساعات کاری: یکشنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 17:00 / جمعه ها: 10:00 تا 17:00

هزینه ورودی: ندارد

نحوه رسیدن: از ایستگاه حرم مطهر تا ایستگاه مترو تجریش 1 ساعت و 20 دقیقه زمان نیاز داشتم.

برای آشنایی بیشتر با تهران، یعنی بهترین کارهایی که در دو روز در تهران انجام می شود، تورهای تهران، محل اقامت، نحوه رفت و آمد، نحوه رسیدن از فرودگاه به شهر تهران و مهم ترین چیزهایی که نیاز دارید. وقتی به تهران رسیدید انجام دهید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

تمام اطلاعات مربوط به سفر در مورد تهران و نحوه گذراندن 2 روز در تهران

روز سوم تا پنجم: کاشان – یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران

می توانید یک روز و نیم را به جاذبه های گردشگری کاشان اختصاص دهید. سپس می توان یک روز و نیم را به سفرهای یک روزه اختصاص داد.

باید به شما بگوییم که ما عاشق کاشان هستیم. راستش ما عاشق همه شهرهای ایرانیم… 🙂 ولی یه جورایی حس کردیم کاشان خیلی جادویی بود.

همه چیز در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارد. در اینجا نقشه ای از تمام نقاط برجسته کاشان آمده است.

قدم زدن در خیابان های کاشان یکی از بهترین مکان های دیدنی ایران است

4. خانه های تاریخی کاشان

کاشان خانه‌های سنتی پیچیده و بزرگ با باغ‌ها و حیاط‌های دیدنی مربوط به قرن هجدهم و نوزدهم است. آنها اساساً خانه های ایرانی باستانی هستند که خانواده های ثروتمند در آن زندگی می کردند. امروزه خانه های تاریخی محسوب می شوند.

از معروف ترین خانه های تاریخی کاشان می توان به خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه مهینستان راهب، خانه عامری ها، خانه منوچهری و خانه عباسی اشاره کرد.

هر خانه سنتی شاهکاری باشکوه از معماری ایرانی است. خانه ها چه در داخل و چه در بیرون به طرز استادانه ای تزیین شده اند. به خصوص پنجره های رنگارنگ ، آینه کاری های قابل توجه، و نقاشی های دیواری خیره کننده فوق العاده زیبا هستند.

انعکاس آینه در خانه تاریخی طباطبایی ها

نقطه عکس در خانه تاریخی طباطبایی ها

ساعات کاری: خانه تاریخی طباطبایی، خانه تاریخی عباسی: همه روزه از ساعت 8 الی 18 / خانه تاریخی بروجردی: همه روزه از ساعت 9 الی 17

هزینه های ورودی: ما یک بلیط مشترک برای چهار جاذبه فوق خریداری کردیم و 350,000 IRR (~ 2 € / 2.20 USD) پرداخت کردیم. به طور جداگانه، هر بلیط برای هزینه ورودی 150,000 IRR (~ 0.90 € / 1 USD) هزینه دارد. طبق برخی منابع آنلاین، هزینه ورودی امروز برای هر یک از خانه های سنتی 300000 ریال (~ 1.70 € / 1.80 USD) است.

نحوه دسترسی: در قلب شهر کاشان واقع شده است. بیشتر جاذبه های گردشگری کاشان از جمله حمام سلطان امیر احمد، مسجد آقا بزرگ و بازار کاشان بسیار به هم نزدیک هستند. حتما باید در هتلی در این محله اقامت داشته باشید.

5. حمام سلطان امیر احمد کاشان

حمام سلطان امیر احمد یک حمام عمومی سنتی ایرانی است که در قرن شانزدهم ساخته شده است. حمام عمومی یکی از ویژگی های برجسته کشورهای خاورمیانه از زمان های قدیم است.

حمام‌ها نه تنها مکان‌هایی بودند که مردم می‌توانستند خود را بشویند، بلکه راه فراری از استرس زندگی روزمره را نیز فراهم می‌کردند. آنها همچنین مکانی بودند که محلی ها می توانستند استراحت کنند و معاشرت کنند.

سقف حمام، که در واقع می توانید از آن بالا بروید، از گنبدهایی با شیشه های محدب ساخته شده است که نور از طریق آن به حمام می رسد. فضای داخلی با کاشی کاری های فیروزه ای و طلایی، موزاییک های رنگارنگ و نقاشی های جذاب تزئین شده است.

حمام سلطان امیر احمد از بالا – کاشان را باید دید

حمام سلطان امیر احمد داخل – کاشان را حتما ببینید

ساعت کاری: 9:00 الی 17:00

هزینه ورودی: 200000 ریال (~ 1.20 € / 1.30 USD)

نحوه دسترسی: در قلب شهر کاشان نزدیک به خانه های تاریخی کاشان، مسجد آقا بزرگ و بازار کاشان واقع شده است.

6. مسجد آقا بزرگ کاشان

این مسجد قرن هجدهمی با تمام مساجد معروف رنگارنگ و پرآذین ایران تفاوت زیادی دارد. جذابیت مسجد آقا بزرگ در سادگی آن است.

مسجد آقابزرگ – مسجد دیدنی کاشان

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9:30 الی 18:00

هزینه ورودی: 300000 ریال (~ 1.70 € / 1.80 USD)

نحوه دسترسی: در قلب شهر کاشان و نزدیک به خانه های تاریخی، حمام سلطان امیر احمد و بازار کاشان واقع شده است.

7. بازار کاشان

بازار زیبای قدیمی که در مرکز شهر کاشان قرار دارد، از زمان ساخت آن در قرن دوازدهم توسط امپراتوری سلجوقیان، یک مرکز تجاری بوده است.

در بازار می‌توانید پیراهن‌های بلند و روسری‌های رنگارنگ بخرید، در صورتی که لباس‌های منطبق با کد لباس ایرانی کافی ندارید. آنها حدود 3 تا 4 یورو در هر قطعه هستند. آب میوه های تازه و شیرینی های ایرانی را نیز امتحان کنید.

آنچه در تصویر زیر می بینید، کاروانسرای امین الدوله (که خان امین الدوله تیمچه نیز نامیده می شود) متعلق به قرن نوزدهم است که زیباترین حیاط این بازار سنتی جذاب است. آنچه این کاروانسرا را واقعاً قابل توجه می کند سقف گنبدی آن با تزئینات و نقش های زیبای کلیدوسکوپی است.

خان امین الدوله تیمچه – کاشان را حتما ببینید

ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه: 9:30 الی 12:00 و 17:00 الی 20:30 / جمعه ها تعطیل

نحوه دسترسی: در قلب شهر کاشان و نزدیک به خانه های تاریخی، مسجد آقا بزرگ و حمام سلطان امیر احمد واقع شده است.

8. باغ فین ، کاشان

باغ زیبای فین قدیمی ترین باغ ایرانی ایران است که در قرن شانزدهم ساخته شده است. نه باغ ایرانی وجود دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است که باغ فین یکی از آنهاست.

در آنجا شاهکارهای معماری با تزئینات باشکوه، فواره های پیچیده، استخرها، درختان زیبا و گل ها را خواهید دید. آنها تلفیقی از تکنیک های معماری سلسله های معروف ایرانی، یعنی سلسله های صفوی، زند و قاجار را به نمایش می گذارند.

دکوراسیون سقف رنگارنگ در باغ فین در شهر کاشان ایران

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9:30 الی 18:00

هزینه ورودی: 300000 ریال (~ 1.70 € / 1.80 USD)

چگونه به آنجا برویم: با تاکسی از بازار کاشان 20 دقیقه طول می کشد.

کجا در کاشان غذا بخوریم

در بازار کاشان، در کافه ها و رستوران های زیبا، تنقلات و نوشیدنی های خوشمزه فراوانی وجود دارد. وقت بگذارید و تا جایی که می توانید تلاش کنید.

در بازار، می توانید کافی شاپ بهمن خان را نیز بیابید که مکان مناسبی برای صرف ناهار، چای و شیرینی است. این یک سالن غذاخوری سنتی با سروهای سنتی است.

انتخاب کردیم روی یک فرش زیبای ایرانی بنشینیم و در حالی که صدها سلفی گرفتیم از چای لذت بردیم. خیلی زود فهمیدیم که ساعت ها سلفی گرفتن رایج‌ترین چیز در ایران است.

چای و شیرینی به سبک ایرانی

رستوران و چایخانه سنتی عباسی در شهر قدیمی یک رستوران سنتی کاملا خیره کننده است. در اینجا یک وعده غذایی به نام مسما بادمجان با گوشت شتر (بادمجان با گوشت شتر)، نانی به نام لواش، گلاب و یک نوشیدنی بسیار شیرین زعفران را امتحان کردیم که به شدت توصیه می کنیم.

چیزی که ما اینجا نشسته ایم تخت سنتی نام دارد. نوعی تخت چوبی است که با فرش ایرانی پوشیده شده و کناره های آن با کوسن تزئین شده است. این چیدمان معمول در رستوران های سنتی است.

ناهار به سبک ایرانی

9. حرم مطهر آران و بیدگل

بیایید برای یک سفر یک روزه فراموش نشدنی آماده شویم!

در حدود 12 کیلومتری کاشان، زیارتگاه آران و بیدگل را می‌بینید که به زیارتگاه محمد هلال یا حرم هلال بن علی (ع) نیز معروف است. این مسجد نفس گیر به خوبی نمایانگر زیبایی معماری اسلامی و ایرانی است. گنبد و مناره های کاشی کاری شده با شکوه و درخشان آن که با کاشی های معرق پیچیده پوشانده شده است، می تواند شما را ناامید کند.

آران و بیدگل نیز نام شهری است که زیارتگاه در آن یافت می شود. این شهر کویری باستانی است که توسط کویر آران و بیدگل احاطه شده است.

خود مسجد مکان گردشگری نیست. این مسجد زیبا بیشتر مورد بازدید مردم محلی است.

زنان در اینجا باید دوپوش باشند. قبل از ورود به حیاط یک چادر می گیرید.

حرم مطهر آران و بیدگل – کاشان را باید دید

دیوارهای حرم مطهر آران و بیدگل در داخل و خارج – کاشان را باید دید

10. دریاچه نمک

دریاچه نمک یک دریاچه نمک در ایران است. در 60 کیلومتری کاشان قرار دارد. خود دریاچه بزرگ است اما بیشترش خشک است. اگر در زمستان از دریاچه بازدید کنید، خشکی کمتری خواهد داشت زیرا مقداری آب به سطح نمک می آید.

دریاچه و اطراف آن بسیار شگفت انگیز است. به خصوص غروب خورشید از دریاچه نمک فراموش نشدنی است.

غروب خورشید بر فراز دریاچه نمک – نکات سفر به ایران

چگونه به آنجا برویم: بهترین راه برای رسیدن به آنجا، شرکت در یک تور شامل بازدید از حرم مطهر آران و بیگل، شهر زیرزمینی نوش آباد، دریاچه نمک، تپه های شنی کویر مرنجاب است. مطمئن شوید که این روز حماسی را با یک غذای سنتی ایرانی و چای ایرانی در یک کاروانسرا به پایان می رسانید.

هزینه ورودی شهر زیرزمینی نوش آباد: 200000 ریال (~ 1.20 € / 1.30 USD)

ورود به بقیه این مکان های زیبا رایگان است.

11. ابیانه

ابیانه یکی از حیرت انگیزترین روستاها و مکان های دیدنی ایران است. این روستا به عنوان دهکده سفالی قرمز نیز شناخته می شود زیرا خانه های آن از خشت قرمز ساخته شده است.

خاک روستای ابیانه به دلیل سطح بالای اکسید آهن به نوعی مایل به قرمز است که این روستا را بسیار زیبا کرده است.

یکی از قدیمی ترین روستاهای ایران است که زمان در آن متوقف شده است. مردم محلی فرهنگ، زبان، معماری، لباس و آیین های سنتی خود را حفظ کردند. این یک مقصد سفر واقعا شگفت انگیز در ایران زیبا است.

ابیانه، روستای خشت سرخ، یکی از زیباترین نقاط ایران است.

نمایی خیره کننده از دهکده سفالی سرخ یکی از زیباترین نقاط ایران

نحوه رسیدن به آنجا: برای رسیدن به آنجا یا باید از تاکسی استفاده کنید یا به یک تور ملحق شوید.

رسیدن به کاشان از تهران

از تهران به کاشان که در استان اصفهان است با اتوبوس رفتیم. هر ساعت یک اتوبوس وجود دارد. بعد از صبحانه فقط با مترو به ایستگاه اتوبوس رفتیم.

ایستگاه اتوبوس ترمینال جنوب است. وقتی به ایستگاه می‌رسید، بچه‌هایی که برای شرکت‌های اتوبوس کار می‌کنند می‌پرسند کجا می‌خواهید بروید. در نتیجه شما فقط به آنها بگویید کاشان و به سمت اتوبوس هدایت می شوید. ما عاشق اینیم.

این سیستم زندگی را بسیار آسان می کند. 🙂 ما از قبل بلیط رزرو کردیم یا خریداری نکردیم. چند دقیقه بعد از ورودمان به ایستگاه قطار، در اتوبوسی بودیم که به سمت کاشان می رفت و با کارت بانکی ایران بلیطمان را خریدیم.

اتوبوس تهران به کاشان

~ 243 کیلومتر (150 مایل)

~ ساعت 2:40

~ 210,000 ریال (~ 1.40 € / 1.50 USD)

اما اگر می خواهید برای سفر به کاشان از تهران برنامه ریزی کنید، از 1stQuest برای رزرو صندلی خود استفاده کنید.

برای رزرو اتوبوس یا رزرو از کد تخفیف Globetrotting استفاده کنید تا 5% تخفیف بگیرید.

روز 6 – 7: اصفهان – یکی از بهترین مکان های ایران

اصفهان خانه برخی از معروف ترین و محبوب ترین نقاط گردشگری ایران است.

زیباترین جاذبه های گردشگری اصفهان با رنگ آبی، توصیه رستوران و کافه با قرمز و توصیه هتل با رنگ سبز در نقشه اصفهان ما مشخص شده است.

12. میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ایران ثبت شده است، یک فضای عمومی عظیم در مرکز شهر اصفهان است. یکی از زیباترین نقاط ایران است.

این میدان میزبان بازار بزرگ جذاب است که هزارتوی عظیم متعلق به قرن یازدهم با ده ها صنایع دستی رنگارنگ، فرش، لباس، ادویه جات و موارد دیگر است.

همچنین می توانید مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، مسجد شاه، دروازه قیصریه را در اینجا بیابید. دروازه قیصریه ورودی اصلی بازار اصفهان است. وقت خود را به اینجا اختصاص دهید و خود را در زیبایی های ایران غرق کنید.

اصفهان، ایران – نمایی زیبا از مسجد شاه (مسجد امام) در میدان نقش جهان. مکان مسلمانان یکی از جاذبه های گردشگری محبوب خاورمیانه است. معماری ایرانی.

یکی از رویایی ترین مکان های ایران، میدان نقش جهان اصفهان است

خرید در بازار بزرگ اصفهان، یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران

بررسی فرش ابریشمی و نرم ایرانی – نکات سفر به ایران

اگر می خواهید فرش های زیبا را ببینید و بخرید به دوست ما حمید میرزایی در فروشگاه راه ابریشم سر بزنید.

ساعات کاری: 7/24

هزینه ورودی: ندارد

چگونه به آنجا برویم: در مرکز تاریخی اصفهان است. حتما در هتلی نزدیک میدان نقش جهان اقامت کنید. به این ترتیب به اکثر جاذبه های گردشگری اصفهان نزدیک خواهید شد.

13. مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله واقع در یکی از عجایب هفتگانه ایران، میدان نقش جهان، یک شاهکار معماری باشکوه و جادویی از قرن هفدهم میلادی است که توسط سلسله صفویه ساخته شده است. زیباترین و خیره کننده ترین بنای اصفهان است.

برای شاه عباس به عنوان یک مسجد سلطنتی خصوصی ساخته شد. از آنجایی که این مسجد خصوصی بود که فقط برای پادشاه و بانوان حرمسرا ساخته شده بود، از مساجد دیگر بسیار کوچکتر است و حتی مناره هم ندارد، اما کاشی کاری آن بسیار برتر از کاشی کاری است که مساجد دیگر را می پوشاند. میدان نقش جهان.

شاه عباس حتی تونلی ساخت که کاخ عالی قاپو را به مسجد شخصی خود متصل می کرد. با استفاده از تونل، او و بانوان حرم سرایش می‌توانستند بین این دو مکان راه بروند بدون اینکه دیده شوند.

روبروی مسجد شیخ لطف الله – جاذبه های گردشگری ایران

ساعت کاری: همه روزه از 9:00 الی 12:30 / 14:00 الی 18:00

هزینه ورودی: 500000 ریال (~2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: در میدان نقش جهان واقع شده است.

14. کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو اصفهان یکی دیگر از میراث مهم ایران است. این بنا نیز توسط سلسله صفویه ساخته شده است.

این کاخ زیبا به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

محل اقامت شاهان صفوی بوده و برای جلسات رسمی سلطنتی نیز از آن استفاده می کردند.

یکی از خیره کننده ترین قسمت های کاخ، تراس طبقه چهارم است که از آن منظره ای باورنکردنی بر میدان نقش جهان و دو تا از زیباترین مساجد ایران یعنی شیخ لطف الله و مسجد شاه خواهید داشت.

چیزی که بیش از همه ما را شگفت زده کرد این است که هر طبقه دارای تزئینات و آذین های متمایز خود است مانند کاشی کاری زرد و آبی ایرانی روی راه پله ها، نقوش پیچیده گل و یا گچ کاری های نفیس.

تالار موسیقی در کاخ عالی قاپو در شهر اصفهان، ایران

ساعات کاری: دوشنبه تا شنبه: 9:00 الی 18:00 / یکشنبه ها: 9:00 تا 17:00

هزینه ورودی: 500000 ریال (~2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: در میدان نقش جهان واقع شده است.

15. مسجد شاه اصفهان

مسجد شاه یکی از عجایب هفتگانه ایران و یکی از مشهورترین شاهکارهای معماری ایرانی در دوران اسلامی است. جای تعجب نیست که چرا حتی به همراه میدان نقش جهان به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این مسجد را حتی می توانید روی اسکناس 20000 ریالی ایران نیز پیدا کنید.

این بنا توسط سلسله صفویه در قرن هفدهم ساخته شده است. دیوارها و سقف ها به طرز شگفت انگیزی با کاشی های دیواری هفت رنگ تزیین شده است که نقوش موزاییکی و خوشنویسی زیبایی را ایجاد می کند.

شکوه و زیبایی مسجد شاه باعث می شود ساعت ها در آنجا بمانید.

مسجد شاه – اصفهان را حتما ببینید

ساعات کاری: همه روزه از 9:00 الی 17:00

هزینه ورودی: 500000 ریال (~2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: در میدان نقش جهان واقع شده است.

16. مسجد جامع اصفهان

این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ساخت مسجد جامع در قرن هشتم توسط امویان آغاز شد و از آن زمان تاکنون بارها توسط سلسله های مختلف مرمت و بازسازی شده است.

این بنا به سبک معماری چهار ایوانی ساخته شده است. ایوان نوعی دروازه با فضایی مستطیل شکل است که از سه طرف دیوار کشیده شده است. سبک چهار ایوان به داشتن چهار دروازه در رو در رو اشاره دارد.

یکی از باشکوه ترین عناصری که صفویان به آن اضافه کردند مانند مقرنس های پیچیده ( حجره های طاقچه مانند)، کاشی کاری های لعابدار رنگارنگ و مناره ها.

مسجد جامع با حیاطش

دیوار مسجد جامع بیرون

یکی از ایوان های مسجد جامع با مقرنس های تزئینی ظریف و رسم الخط اسلامی

ساعات کاری: همه روزه از 6:00 الی 20:00

هزینه ورودی: 500000 ریال (~2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: 20-25 دقیقه پیاده تا دروازه قیصریه میدان نقش جهان

17. کاخ چهل ستون اصفهان

در دومین روز اقامت در اصفهان باید این مکان و مکان های زیبای زیر را کشف کنید.

کاخ چهل ستون نیز جزو میراث جهانی یونسکو و همچنین یکی از میراث جهانی ایران است.

این کوشک ایرانی در پارکی زیبا در انتهای یک حوض طولانی توسط پادشاه صفوی، شاه عباس دوم، در قرن هفدهم ساخته شد. از آن برای تفریح، تشریفات و پذیرایی از سفیران خارجی استفاده می شد.

هم نمای بیرونی و هم داخلی کاخ جذاب است.

به دلیل بسیار جالبی به آن کاخ چهل ستون نیز می گویند. ایوان جلوی کاخ دارای 20 ستون چوبی است و 20 ستون در آب حوض جلو منعکس شده است. این تصور را ایجاد می کند که در واقع 40 ستون وجود دارد که ساختمان را نگه می دارند.

عظمت آن؛ با این حال، در درجه اول به دلیل نقاشی های دیواری زیبا و نقاشی های دیواری روی سرامیک است. این نقاشی ها صحنه های تاریخی معروفی را به تصویر می کشد که در آن مبارزان برجسته و شجاع امپراتوری صفوی به نمایش درآمده اند.

آخرین اما نه کم اهمیت، تزئینات گل و حیوانات در سقف ها و روی دیوار بین نقاشی ها، فضای داخلی کاخ را به یک شاهکار خیره کننده و کامل تبدیل کرده است.

نقاشی های دیواری شگفت انگیز در کاخ چهل ستون اصفهان، ایران

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه: 9:30 الی 15:45 / پنجشنبه، جمعه: تعطیل

هزینه ورودی: 500000 ریال (~2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: تا میدان نقش جهان 10 دقیقه پیاده روی است

18. کلیسای جامع وانک، اصفهان

کلیسای وانک، سایت دیگری که در فهرست عجایب هفتگانه ایران قرار دارد، یک کلیسای ارمنی است که به آن کلیسای جامع منجی نیز می‌گویند که در محله ارامنه‌نشین اصفهان به نام جلفای نو واقع شده است.

این بنا در اوایل قرن هفدهم در زمان صفویه به همراه 12 کلیسا دیگر توسط مهاجران ارمنی ساخته شد. این مهاجران ارمنی در واقع توسط شاه عباس اول در جریان جنگ عثمانی 1603-1618 مجبور به اسکان مجدد در اصفهان شدند.

کلیسای جامع ترکیبی باشکوه از معماری ارمنی و ایرانی است. فضای داخلی خیره کننده با نقاشی های دیواری رنگارنگ که داستان های کتاب مقدس را به تصویر می کشد، کنده کاری های طلاکاری شده و کاشی کاری های غنی به سبک ایرانی نفس شما را بند می آورد.

کلیسای جامع وانک نه تنها خانه این کلیسای زیبا است، بلکه موزه و کتابخانه ای نیز میزبان نسخه های خطی کتاب مقدس و اسناد تاریخی است.

اسناد تاریخی عمدتاً در مورد تاریخ جامعه ارامنه در اصفهان و نسل کشی ارامنه (پاکسازی سیستماتیک حدود 1 میلیون ارمنی به دستور امپراتوری عثمانی) است. به همین دلیل کلیسای وانک یکی از شناخته شده ترین مراکز ارامنه در جهان است.

کلیسای وانک اصفهان یکی از زیباترین مکان های ایران است.

نمای داخلی کلیسای جامع ارامنه ناجی مقدس در اصفهان، ایران

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:30

هزینه ورودی: 200000 ریال (~1.20 € / ~ 1.30 USD)

نحوه دسترسی: از میدان نقش جهان با تاکسی 20-25 دقیقه فاصله دارید

19. خانه ملاباشی اصفهان

خانه ملاباشی که به خانه معتمدی نیز معروف است، یکی از شگفت انگیزترین شاهکارهای معماری در طراحی داخلی نه تنها در ایران بلکه در جهان است.

این خانه تاریخی جذاب در دوره زندیه (دوران حکومت زندیه بین 1751 – 1779) ساخته و طراحی شده است. در عصر قاجار (1789-1925)، یک ستاره شناس مشهور در زمان ناصرالدین شاه، خانه را خریداری کرد، اتاق های بیشتری را اضافه کرد و این عمارت زیبا را بیشتر طراحی کرد. در این دوران به عنوان یک نهاد فرهنگی و مذهبی نیز خدمت می کرد.

بعدها در سال 1380 خانواده معتمدی ساختمان و حیاط آن را خریداری و بازسازی کردند.

امروزه می‌توانید خانه‌ای خیره‌کننده با اتاق‌های زیبا که با پنجره‌های رنگارنگ ، دیوارهای آینه‌کاری شده، گچ‌کاری‌های چشمگیر و سقف‌های تزئینی با کاشی‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند، ببینید.

اگر می خواهید تمام روز را در آنجا بگذرانید و در بسیاری از اتاق های با شکوه طراحی شده این عمارت گم شوید، تعجب نکنید.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9:30 الی 20:00

هزینه ورودی: 150000 ریال (~ 0.90 € / 1 USD)

نحوه دسترسی: 20-25 دقیقه پیاده از میدان نقش جهان

20. پل خواجو، اصفهان

پل خواجو در اصفهان یک پل تاریخی زیبا بر روی رودخانه زاینده رود است که یکی از بزرگترین رودخانه های ایران است. در فصول خشک، آب یا اندکی آب در رودخانه وجود ندارد، اما پل همچنان با شکوه است. فقط برای چند هفته در فصل زمستان، آب را در رودخانه خواهید یافت.

این پل با طراحی منحصر به فرد در اواخر قرن هفدهم توسط شاه عباس دوم در دوره صفویه ساخته شد. خود پل با کاشی کاری و نقاشی های جذاب تزئین شده است. در مرکز یک پل، آلاچیق هشت ضلعی زیبایی وجود دارد که در آن زیباترین کاشی کاری های پل به نمایش گذاشته شده است.

جادویی ترین قسمت روز در پل خواجو، شبی است که روشن است و پل در تاریکی به طرز شگفت انگیزی می درخشد. در این زمان، جوانان و خانواده های زیادی را خواهید دید که در اطراف پل مشغول معاشرت هستند.

در تابستان، مردم محلی نیز در زیر پل آهنگ های سنتی می خوانند و می رقصند. مطمئناً در آنجا دوستان محلی زیادی پیدا خواهید کرد. این قطعا یکی از خاطره انگیزترین تجربیات شما در ایران خواهد بود.

پل خواجو در غروب زمستان در اصفهان، ایران – یکی از بهترین مکان‌های دیدنی ایران

ساعات کاری: 7/24

هزینه ورودی: رایگان

نحوه دسترسی: ۸ تا ۱۰ دقیقه با تاکسی از میدان نقش جهان

کجا در اصفهان غذا بخوریم

گشت و گذار در کافه و رستوران در اصفهان ارزش وقت گذاشتن را دارد زیرا به تنهایی یک تجربه فرهنگی است. تالار پذیرایی سنتی، عمارت نمکدان و چایخانه سنتی عباسی در هتل عباسی مورد علاقه ما بود. روی نقشه اصفهان با رنگ قرمز مشخص شده اند.

در چایخانه عباسی باید بستنی زعفرانی را با فالوده و گلاب امتحان کنید. خود بهشت ​​است ما سه بار آنجا بوده‌ایم و می‌توانیم بارها و بارها به آنجا برویم. در آنجا احساس می کردیم که یک شاهزاده خانم کوچک از دوران امپراتوری ایران هستیم.

وقتی آنجا هستید، در این هتل جذاب به اطراف نگاه کنید. مثل یک قصر است آنها همچنین یک رستوران واقعاً شیک در داخل دارند. این مجموعه 400 سال پیش توسط پادشاهی به نام سلطان حسین صفوی ساخته شد.

در هتل عباسی با بستنی زعفرانی – نکات سفر به ایران

تالار ضیافت سنتی جایی در میدان نقش جهان است. ما نتوانستیم آن را همانطور که در Google Maps هست روی نقشه پین ​​کنیم. اما اگر در محل راهنمایی بخواهید، آن را پیدا خواهید کرد.

داشتیم کباب بریانی با ماست ایرانی و دوغ و سبزی میل میکردیم. و از آنجایی که ما بسیار عاشق چنین رستوران های سنتی زیبا هستیم، برای صرف چای و همچنین تغییر مکان خود در رستوران ماندیم.

ضیافت ایرانی در اصفهان – نکات سفر به ایران

سلفی گرفتن در رستوران

وقت چای در اصفهان

عمارت نمکدان به میدان نقش جهان بسیار نزدیک است. ما آنجا شام خوردیم که کاملاً عالی بود. ما اینجا یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای ایرانی قورمه سبزی که یک خورش سبزی ایرانی است را خوردیم. با برنج زعفرانی، سبزی و سالاد تازه و نان ایرانی سرو می شد. آب زعفران خوردیم که خود بهشت ​​بود.

این رستوران همچنین یک موزه واقعا زیبا در طبقه بالا دارد.

آماده برای قرمه سبزی ما

توصیه های بیشتر شامل ملک سلطان جارچی باشی و کافه آزادگان است

به میدان نقش جهان نیز نزدیک هستند.

کافه بهار نارنج

این رستوران درست در کنار کلیسای جامع وانک در محله ارمنی ها قرار دارد. در اینجا، شما گیج خواهید شد. تعجب خواهید کرد که آیا در یک رستوران هستید یا در یک موزه.

اینجا آش رشته را امتحان کنید. آش رشته ایرانی است که با مواد منحصر به فرد ایرانی مانند رشته و کشک درست می شود. اولی رشته ایرانی و دومی نوعی ماست آبکش شده. مواد اصلی دیگر گیاهان و لوبیا هستند.

نان ارمنی شیرین آنها را نیز امتحان کنید و این ماجراجویی فوق العاده آشپزی را با یک چای ایرانی مخلوط با نبات، یک چوب قند زعفران تکمیل کنید. نبات شبیه آب نبات سنگی است.

رسیدن به اصفهان از کاشان

اصفهان تا تهران 448 کیلومتر (278 مایل) و تا کاشان فقط 215 کیلومتر (134 مایل) فاصله دارد.

جزئیات اتوبوس سواری از کاشان:

~ 218 کیلومتر (135 مایل)

~ ساعت 2:20

~ 210,000 IRR (~ 1.20 € / ~ 1.30 USD)

با رزرو بلیط اتوبوس در وبسایت 1stQuest، سفر خود از کاشان به اصفهان را برنامه ریزی کنید.

هم برای رزرو هتل های فوق الذکر و هم برای بلیط اتوبوس، از کد تخفیف Globetrotting استفاده کنید تا 5% تخفیف بگیرید.

تورهای اصفهان

اگر بیش از 2 روز در اصفهان هستید، ما چند تجربه زیبا در اینجا به دست آورده ایم:

دو روز اقامت با عشایر

در دومین کوه مرتفع ایران، در رشته کوه های زاگرس، می توانید به مدت دو روز بخشی از زندگی عشایر بختیاری باشید. بدیهی است که برای این کار باید روزهای اضافی را برنامه ریزی کنید.

اگر یک روز اضافی در آنجا داشته باشید، تور زیر مکمل کاملی برای اصفهان خواهد بود.

حمام و شب ایرانی با خانواده ایرانی

می توانید با تاریخچه حمام های ایرانی آشنا شوید، اوقات خوشی را در حمام قاضی سپری کنید و در نهایت طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی و امتحان لباس های سنتی را یاد بگیرید.

عکس

روز 8 – 9: یزد – یکی از مقاصد برتر ایران

از اصفهان شما را به شهر کویری یزد، مرکز استان یزد راهنمایی می کنیم. مانند قبل، بهترین مکان ها برای دیدن، توصیه های رستوران و هتل در نقشه یزد نیز سنجاق شده است. قطعا یکی از بهترین و زیباترین مکان های دیدنی ایران است.

اگر در هتلی نزدیک به شهر قدیمی اقامت داشته باشید، می توانید در همه جا پیاده روی کنید که ما به شدت توصیه می کنیم.

21. شهر قدیم یزد

شهر قدیمی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ما این مکان را خیلی دوست داشتیم. قدم زدن در اطراف این شهر باستانی بسیار سورئال بود. این مکان دخمه پرپیچ و خم مانندی است که ساختمان هایی از خشت و گل زرد مایل به قهوه ای دارد. وقت بگذارید و در اینجا عجله نکنید.

زن محلی با چادر به سمت خانه راه می‌رود

نمایی از کافه ناردون: مسجدی از خشت با گنبدی رنگارنگ

22. مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد یکی از زیباترین مساجد ایرانی و یکی از برجسته ترین شاهکارهای معماری ایرانی است. این مسجد باشکوه را حتی روی اسکناس 200000 ریالی ایران نیز می توانید پیدا کنید.

در قرن 12 ساخته شد. سردر مسجد جامع دارای یک ایوان بزرگ و یک جفت مناره است که در دوره صفویه ساخته شده است. این مناره ها با ارتفاع 52 متر (170 فوت) مرتفع ترین مناره ها در میان مساجد ایرانی هستند.

هنگامی که از ایوان ورودی اصلی عبور کنید، خود را در یک حیاط طاقدار خواهید دید. سپس می‌توانید وارد مسجد واقعی شوید که دارای یک ورودی بسیار زیبا با تزئینات موزاییک‌های رنگارنگ و پیچیده از کاشی است.

به محراب کاشی کاری شده بلند داخل مسجد توجه کنید. محراب بخش بسیار مهمی از مسجد است زیرا نشان دهنده قبله است که جهت کعبه در شهر مقدس مکه است. می دانید، مسلمانان هنگام نماز باید رو به قبله باشند.

سردر اصلی مسجد جامع یزد با یک جفت مناره تاج گذاری شده است

طاق سردر ورودی مسجد جامع با کاشی کاری های زیبا و ظریف پوشیده شده است

مقرنس های زیبای محراب داخل مسجد جامع یزد

آثار هنری سقف در مسجد جامع. این همان چیزی است که ما به آن آثار هنری دقیق و ظریف می گوییم

دختر زیبای ایرانی. آیا ما ایرانی به نظر می رسیم؟

تحسین زیبایی های ایران

ساعات کاری: 8:00 الی 19:00 به جز 5 وقت نماز

هزینه ورودی: 200000 IRR (~1.20 € / ~ 1.30 USD)

نحوه دسترسی: در مرکز شهر قدیمی یزد واقع شده است.

23. مجتمع امیر چخماق

مجتمع امیر چخماق از جمله میزبان مسجد امیر چخماق، تکیه (محل نماز مسلمانان شیعه)، حمام و کاروانسرا (محل استراحت مسافران) با رستوران و کافه است. شما همچنین می توانید در اینجا استراحت کنید و تصور کنید که مسافری از دوران باستان هستید.

به دنبال رستورانی بگردید که در آن جگر بره کبابی سنتی (جیگر) را با نوشیدنی ماست ایرانی و دوغ میل کنید. بعد از این غذای لذیذ، ممکن است بخواهید از شیرینی های سنتی محلی مانند قطاب، سوهان یا پشمک نیز از قنادی حاج خلیفه علی رهبر استفاده کنید.

خود مسجد امیر چخماق به عنوان یکی از برجسته ترین آثار این مجموعه متعلق به دوران تیموریان است و در قرن پانزدهم تکمیل شده است. جذاب ترین قسمت این مسجد نمای سه طبقه با طاقچه های قوسی متقارن فرو رفته است.

این یک تجربه فوق العاده است هم در روز و هم در شب. میدان شامل مسجد و فواره ها به طرز فوق العاده ای روشن شده و حال و هوای جادویی به کل مجموعه می دهد.

عکس دختر زیبای ایرانی در عبا از مجتمع امیر چخماق یزد

ساعات کاری: 7/24

هزینه ورودی: 300000 IRR (~ 1.70 € / 1.80 USD)

نحوه دسترسی: در شهر قدیمی یزد واقع شده است.

24. برج های زرتشتی سکوت

برج سکوت که به دخمه نیز معروف است، میراث مهم دین زرتشتی باستان است. آیا از دین باستانی ایرانیان زرتشتی اطلاع داشتید؟ قبل از استیلای مسلمانان، دین اصلی ایران زرتشتی بود.

زرتشتیان از برج سکوت برای تپه‌برداری استفاده می‌کردند، یعنی عمل بیرون آوردن گوشت و اعضای مرده و باقی گذاشتن استخوان‌ها قبل از دفن. قدمت این سنت به بیش از 3000 سال می رسد.

این یکی از جذاب ترین سنت هایی بود که در ایران با آن آشنا شدیم.

زرتشتیان به طور سنتی مرده را نجس می دانند. آنها معتقد بودند که جن جسد به داخل بدن مرده خزیده و آن و هر چیزی را که بدن با آن تماس پیدا می کند آلوده می کند.

برای جلوگیری از آلودگی عناصر مقدس یعنی خاک، آتش و آب و تطهیر میت، اجساد را در بالای برج قرار می دادند و در معرض لاشخورهایی مانند کرکس های صحرایی قرار می دادند که گوشت را می خوردند. خورشید تا زمانی که استخوان ها را کاملا سفید کرد.

بدن ها به شکلی بسیار جالب در سه دایره چیده شده بودند. مردان در دایره بیرونی، زنان در وسط و کودکان در دایره داخلی قرار داشتند.

این سنت تنها در اوایل قرن بیستم متوقف شد و آنها به خاکسپاری و سوزاندن جسد روی آوردند. در نهایت پس از انقلاب اسلامی به دلیل غیرقانونی بودن آن در ایران به طور کامل متوقف شد.

برج های سکوت در غروب خورشید در یزد، یکی از مکان های تاریخی باشکوه ایران باستان

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 الی 18

هزینه ورودی: 200000 ریال (~1.20 € / ~ 1.30 USD)

نحوه دسترسی: تا شهر قدیمی یزد 15 کیلومتر فاصله دارد. تاکسی بگیرید یا به یک تور بپیوندید.

کجا در یزد غذا بخوریم

کافه ناردون یک رستوران روی پشت بام با بهترین منظره شهر یزد در شهر قدیمی است. از غروب آفتاب لذت بردیم و یکی از لذیذترین غذاها را خوردیم: برگ انگور پر شده (دلمه) با شربت انگور و آب انار. بدون امتحان این مکان نمی توانید یزد را ترک کنید.

شام سرو شده: برگ انگور پر شده با آب انار

هنگام غروب آفتاب برای شام آماده است

رستوران مارکوپولو یکی دیگر از رستوران های پشت بام شهر قدیمی است که از آن منظره ای دیدنی از شهر باستانی یزد را نیز می توانید مشاهده کنید.

رسیدن به یزد از اصفهان

زمانی که به صورت تصادفی با یک شرکت اتوبوسرانی ارزان رزرو کردیم، اتوبوس سواری به این شکل بود.

~ 320 کیلومتر (199 مایل)

~ ساعت 3:50

~ 210,000 IRR (~ 1.20 € / ~ 1.30 USD)

اگر می‌خواهید از قبل برنامه‌ریزی کنید، صندلی خود را در یزد در وب‌سایت ۱stQuest رزرو کنید.

تورهای یزد

برای روز دوم به عنوان یک گزینه جایگزین، می توانید با مردم محلی به فرهنگ و غذای ایرانی عمیق تر شیرجه بزنید.

اگر می‌خواهید با یک راهنمای تور حرفه‌ای انگلیسی‌زبان به تورها بپیوندید، برخی از تورها را با 1stQuest امتحان کنید.

به عنوان خواننده ما، با کد کوپن: Globetrotting 5٪ تخفیف دریافت می کنید.

اسرار آشپزی یزد

با این تور نیم روزه، نه تنها با مکان های تاریخی این شهر باستانی آشنا می شوید، بلکه با غذای باشکوه آن آشنا می شوید.

آشپزی با زرتشتیان

بازدید از روستای تفت و آشپزی با اعضای جامعه زرتشتی چطور است؟

روز 10 – 12: کرمان

با خروج از استان یزد به استان کرمان می رسیم و به مرکز آن کرمان می رویم. ما حداقل 3 روز اینجا را توصیه می کنیم. ما در واقع تا حدودی بیش از 4 روز را صرف کردیم و هر دقیقه آن را دوست داشتیم.

25. بازار محلی کرمان

بازار محلی اصلاً جای توریستی نیست. زیبایی آن در سادگی آن نهفته است. این یک بازار محلی بدون توریست است. اگر می خواهید تجربه کنید که مردم محلی چگونه زندگی روزمره خود را در یک شهر کوچک انجام می دهند، این مکان شماست.

اگر اوقات فراغتی دارید، از مکان‌های گردشگری مانند مسجد مشتری مشتاق علی‌شاه، مجموعه گنجعلی‌خان، حمام گنجعلی‌خان، مسجد جامع و بازار وکیل نیز دیدن کنید. همه آنها مکان های شگفت انگیزی هستند و همه آنها در مرکز قدیمی کرمان قرار دارند. در اینجا نقشه تمام جاذبه های کرمان آمده است.

بازار اصلی کرمان

عکاسی در مسجد جامع

پیاده روی در مجتمع گنجعلی خان

کجا در کرمان غذا بخوریم

چایخانه وکیل

یکی از بناهای فرهنگی و تاریخی کرمان است. به آن حمام وکیل نیز می گویند. در اصل حمام بود. اما امروزه اینجا یک چایخانه سنتی ایرانی است. ما مکان را برای ناهار یا شام توصیه می کنیم.

داخل چایخانه وکیل

سقف چایخانه وکیل

آنچه در اینجا باید امتحان کنید دیزی است که به آن آبگوشت نیز می گویند. مواد اصلی شامل گوشت بره، نخود، سیب زمینی، لوبیا سفید، گوجه فرنگی، پیاز، لیموترش خشک و زردچوبه است. و ببینید، در یک گلدان سفالی خنک سرو می شود. خیلی خوشمزه بود! سنگک، نان سبوس دار ایرانی را نیز تهیه می کنید که در ایران بسیار سالم به حساب می آید.

به عنوان نوشیدنی، دوغ آنها (نوشیدنی ماست ایرانی با سبزی) را امتحان کردیم که خیلی هم دوست داشتیم.

بعد از شام، نمی‌توانستیم چند دسر ایرانی را از دست بدهیم. فالوده/فالوده (رشته برنج در ردیف و گلاب) با بستنی سنتی (بستنی ایرانی) خوردیم. مثل هتل عباسی شیراز خوشمزه نبود ولی خوب بود. دلیلش هم اینه که بستنی اینجا مثل هتل عباسی خانگی نبود.

در اینجا می توانید قلیون ایرانی (قلیان) نیز بکشید.

زمان آرایه

وقت چای خوری

26. کلوت ها (کویر دشت لوت)

کویر کلوت در بخش شهداد استان کرمان قرار دارد. این منطقه به عنوان گرم ترین بیابان جهان و گرم ترین منطقه در جهان در نظر گرفته می شود. بالاترین دمای اندازه گیری شده 70.7 درجه سانتیگراد (159.26 فارنهایت) در سایه بود.

این کویر دیدنی به دلایلی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در اینجا صخره‌های غول‌پیکر، تپه‌های شنی فوق‌العاده بلند، دشت‌های نمکی و قلعه‌های متروکه‌ای را خواهید دید که در سراسر صحرا پراکنده شده‌اند.

پیشنهاد می کنیم یک سفر 2 روزه شامل کلوت های کویر لوت (یا دشت لوت)، ماهان از جمله حرم شاه نعمت الله ولی و باغ شازده ماهان، قلعه خشتی، ارگ راین، قنات شفیع آباد، شور. رودخانه، یک شب در کمپ کویری، شام، تماشای ستارگان، و کاوش مجدد در کویر لوت با سافاری کویر که قبل از طلوع آفتاب از روز بعد شروع می شود، صبحانه و بزرگترین سازه خشتی جهان ارگ بام (ارگ بم).

در مورد رودخانه شور، بدانید که حتی در ماه اکتبر، کاملاً خشک است. حدس می زنیم فقط در زمستان در آنجا آب پیدا کنید. در ماه اکتبر، تنها زمانی می توانید آب را ببینید که کمی در زمین حفاری کنید.

این سفر مطمئناً بیش از 1000 کیلومتر (821 مایل) بود. ما مکان دقیق همه چیزهایی که بازدید کردیم را نمی دانیم، اما در اینجا نقشه ای وجود دارد که می تواند یک ایده تقریبی در مورد مکان ها، مسیرها و فواصل به شما بدهد.

اگر چهار نفر در ماشین هستید، یک تور می تواند از 25 یورو (~ 27 دلار آمریکا) برای هر نفر شروع شود. این به این معنی است که شما یک راننده تاکسی دارید که انگلیسی صحبت نمی کند.

وقتی در نیمه دوم اکتبر آنجا بودیم، هوا کاملاً عالی بود. بهترین زمان برای رفتن به آنجا از اواسط اکتبر تا پایان نوامبر و از اوایل آوریل تا پایان اردیبهشت است.

صحرا بزرگ است و چهره های متفاوتی دارد. اگر به یک تور ملحق شوید، بسیاری از صخره‌های مختلف ایجاد شده توسط کویر در طول روز، غروب و طلوع خورشید را نیز خواهید دید.

مشاهده در Kalouts

پس از طلوع خورشید سفر به صحرا، به کمپ بومگردی خود برگشتیم و تنها پس از آن تمام نور روز روستا را دیدیم. روستای بسیار کوچکی در نزدیکی شهر شهداد که مرکز استان شهداد است، بود.

خانه هایی در یک روستای کویری بسیار دور افتاده

ما هم به سمت یک شهر کویری کوچک حرکت کردیم. این یک تجربه ی فراموش نشدنی بود. ما به آنجا رفتیم تا قلعه ای را ببینیم که چندان برایمان جالب نبود. بنابراین، تصمیم گرفتیم خود شهر را کشف کنیم. قطعاً جایی نیست که خارجی های زیادی در آن ظاهر شوند.

مردم محلی از دیدن ما بسیار خوشحال شدند. در بعضی مغازه ها یا سالن های زیبایی، خانم ها همگی با لبخند و دست زدن به ما سلام می کردند.

مسجد یک روستای کوچک

هزینه ورودی آستان شاه نعمت الله ولی مهام: 500000 ریال. (~ 2.90 € / 3.10 USD)

هزینه ورودی باغ شازده ماهان: 500000 ریال (~ 2.90 € / 3.10 USD)

هزینه ورودی قلعه راین: 300000 ریال (~ 1.70 € / 1.80 USD)

هزینه ورودی ارگ بم: 500000 ریال (~ 2.90 € / 3.10 USD)

26. کوه های رنگارنگ کرمان

اسم این مکان را کوه های رنگارنگ گذاشتیم. ما به تازگی هنگام رانندگی به کویر لوت متوجه این پدیده طبیعی شگفت انگیز شدیم. این مکان یکی از زیباترین مناظری است که در ایران دیدیم.

رنگ ها آنقدر باورنکردنی هستند که باعث شد احساس کنیم کوه ها همه رنگ شده اند.

ساعت‌ها در اطراف کوه‌های رنگارنگ پرسه می‌زنیم که نتیجه فشرده شدن و اکسید شدن مواد معدنی و ماسه‌سنگ به حساب می‌آیند.

اگر می خواهید آن را ببینید، مطمئن شوید که از راهنمای خود بخواهید که آن را در تور شما قرار دهد. ما فکر می کنیم این چیزی نیست که آنها معمولا انجام می دهند. برای تماشای این خلاقیت های جذاب مادر طبیعت می توانید در مکان های مختلفی در مسیر توقف کنید.

پرسه زدن در اطراف رشته کوه های به ظاهر بی پایان

مثل سرزمین هیچ کس بود: تنها روح های زنده آنجا ما و چند مگس بودیم. شما می توانید تقریباً در تمام روز این منطقه را در اطراف کوه ها جستجو کنید. ما معتقدیم، کوه های رنگارنگ کاملاً سزاوار یک سفر یک روزه هستند.

کوه نوردی

به سادگی استراحت کنید و زیبایی های ایران را تحسین کنید

کوه های رنگارنگ در مسیر کویر دشت لوت

مسیر پیاده روی مسحور کننده

تورهای کلوتس از کرمان

1st Quest یک تور ارائه می دهد، یک سفر 2 روزه در Kalouts، که شما را تقریباً به همان مکانی می برد که ما انجام دادیم. اما اگر با 1stQuest رزرو کنید، یک راهنمای انگلیسی زبان نیز دریافت خواهید کرد. همچنین در صورت استفاده از کد کوپن ما، Globetrotting، 5 درصد تخفیف دریافت خواهید کرد. آن را بررسی کنید!

جیپ مناسب برای تور کویر لوت شما

رسیدن به کرمان از یزد

قطار سواری:

~ 370 کیلومتر (229 مایل)

~ ساعت 7:00

~ 380,000 ریال (~ 2.50 € / 2.70 USD)

سوار قطار شب شدیم. در ایران اتاق خواب ها مختلط است. شما می توانید با زن و مرد در یک محفظه باشید. 30 دقیقه قبل از رسیدن به مقصد، مدیر قطار شما را از خواب بیدار می کند.

روز 13 تا 14: جزیره قشم – یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در ایران

27. دره ستارگان

دره ستارگان مهمترین نقطه برجسته ژئوپارک جهانی یونسکو واقع در جزیره قشم است. دره ستاره ها یک پدیده طبیعی با قدمت 2 میلیون سال است که دارای دره ها و دره های باشکوهی است که صخره های فوق العاده زیبا را در خود جای داده است.

مردم محلی به ما گفتند که روزی روزگاری یک شهاب سنگ از آسمان سقوط کرد و صخره های عجیب و غریب خود را ایجاد کرد. به همین دلیل است که آن را دره ستاره ها می نامند. برخلاف افسانه‌های محلی، تحقیقات علمی بیان می‌کنند که صخره‌های عجیب در اثر فرسایش باد و آب طی هزاران سال شکل گرفته‌اند.

پرسه زدن در میان صخره‌های مرموز و سر به فلک کشیده دره، تجربه‌ای واقعاً الهام‌بخش است. همچنین می توانید تا بالای دره بالا بروید. بهترین و جادویی ترین زمان برای انجام این کار، عصر است که رنگ ها و رنگ های دره با غروب خورشید مدام تغییر می کند.

شب ها هم می توانید آنجا بمانید. اما در این صورت برای ملاقات با ارواح و جن آماده باشید. آنها در دره صداهای عجیب و هولناکی در می آورند. 😉 باید خیلی ترسناک باشه!

کوه های ژئوپارک قشم در تنگه هرمز

دره ستارگان در جزیره قشم در ایران

ساعات کاری: همه روزه به جز شنبه

هزینه ورودی: 20000 ریال (~0.30 تومان)

نحوه دسترسی: تا شهر قشم حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. بهترین راه برای رسیدن به آنجا استفاده از تاکسی یا شرکت در یک تور است.

28. تنگه (کانیون) چاهکوه

تنگه چاهکوه همچنین یکی از شگفتی های جغرافیایی خیره کننده ژئوپارک یونسکو جزیره قشم است.

در اینجا، دو دره را خواهید دید که به صورت عمودی در یکدیگر فرو رفته اند. به نظر می رسد این شاهکار ساخته یک هنرمند است اما در واقع توسط عناصر طبیعی مانند امواج دریا، باد و باران در طول هزاران سال خلق شده است.

در گذشته مکان بسیار مهمی برای مردم محلی بوده است. مردم محلی برای حفظ و استفاده از آب جاری دره، برای خود چاه حفر می کردند. به همین دلیل به تنگه چاهکوه می گویند که به معنی چاه کوه است.

تنگه چاهکوه در جزیره قشم در ایران

ساعت کاری: هر روز از ساعت 8:00 الی 19:00

هزینه ورودی: 200000 ریال (~ 1.20 € / 1.30 USD)

نحوه دسترسی: کنار روستای چاهوی خاوری است. برای رسیدن به آنجا از تاکسی استفاده کنید یا به یک تور بپیوندید.

چگونه به جزیره قشم برویم

کشتی از بندرعباس به جزیره قشم

برنامه کشتی: 6:00 الی 23:00، هر 30 دقیقه یک بار از بندر حقانی بندرعباس.

مدت زمان: 30 تا 40 دقیقه

قیمت بلیط تکی: 200000 ریال (~1.20 € / 1.30 USD)

از جزیره هرمز تا جزیره قشم

برنامه کشتی: فقط دو بار در روز در ساعت 8:00 و 16:00

مدت زمان: 30 تا 40 دقیقه

قیمت بلیط تکی: 150000 ریال (~ 0.90 € / 1 USD)

روز 15 – 16: جزیره هرمز

از جزیره قشم به جزیره دیگری در استان هرمزگان ایران برویم. ما این جزیره را خیلی دوست داریم و عکس های شگفت انگیز زیادی از اینجا داریم. هیچ راهی برای رفتن به ایران ندارید و از این مکان می گذرید.

در جزیره هرمز که به آن جزیره رنگین کمان ایران نیز می گویند، آب های رنگارنگ، کوه های رنگارنگ، غارهای رنگارنگ و حتی نان های رنگارنگ را خواهید دید. این مکان فراتر از زیبایی است. پرسه زدن در اطراف جزیره هرمز مانند کشف سیاره دیگری است.

29. ساحل قرمز جزیره هرمز

ساحل سرخ جزیره هرمز یکی از غیرمعمول ترین سواحل جهان است. این به دلیل شن های قرمز آن است که نه تنها ساحل، بلکه آب را نیز قرمز می کند.

ممکن است بپرسید: چرا ماسه و آب قرمز هستند؟ ما به شما می گوییم. غلظت بالای اکسید آهن در خاک باعث قرمز شدن ماسه می شود. و ماسه قرمز در دریا رنگ آب نیز صورتی است.

جزیره رنگین کمان ایران: ساحل قرمز جزیره هرمز، ایران. #iran #irantravel #middleeasttravel #qeshmisland #gulfersigulf کشورهای مسلمان دوست I خیره کننده ترین مقاصد سفر در جهان I بهترین مکان های دیدنی ایران I بهترین کارهایی که در جزیره هرمز باید انجام داد

ساحل سرخ در جزیره هرمز در ایران

30. کوه های رنگین کمان، جزیره هرمز

کوه های رنگارنگ جزیره هرمز به اندازه کوه های رنگارنگ استان کرمان در مسیر کویر لوت چشمگیر است. در اینجا، هزاران تن از سایه ها و رنگ های مختلف مواد معدنی را خواهید دید.

جزیره رنگین کمان ایران: انبوهی از رنگ ها در طبیعت جزیره هرمز، ایران.

کوه های رنگین کمان در جزیره هرمز در ایران

31. دره مجسمه ها، جزیره هرمز

در دره مجسمه ها می توانید صخره های خیره کننده با شکل پرنده، اژدها و انواع اشکال اسطوره ای را ببینید. عناصر طبیعت، صخره های بلند دره را به این شکل های عجیب و غریب تراشیده اند. و به همین دلیل است که این مکان را دره مجسمه ها می نامند.

از صخره های دره، یکی از فوق العاده ترین مناظر بر فراز خلیج فارس را دارید.

دره مجسمه ها در جزیره هرمز در ایران

32. دره سکوت، جزیره هرمز

دره سکوت یکی دیگر از جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبا در سرزمین رنگ ها، جزیره هرمز است. سرگردانی در میان کوه‌ها و صخره‌های رنگارنگ دره سکوت کاملاً ذهن شما را متحیر می‌کند و قطعاً تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی خواهد بود.

کوه های سرخ و شگفت انگیز جزیره هرمز در ایران.

دره سکوت در جزیره هرمز در ایران

چگونه به جزیره هرمز می رسید؟

از جزیره قشم تا جزیره هرمز

مدت زمان سفر: 50-60 دقیقه

ساعت حرکت: 7:00 و 14:00

قیمت بلیط تک: 150000 ریال (~ 0.90 € / ~ 1 USD)

از بندرعباس تا جزیره هرمز

محل حرکت: بندر مسافری شهید حقانی.

مدت زمان سفر: 45 دقیقه

ساعت حرکت: 6:15، 9:00، 12:00، 14:00، 15:00، 21:30

قیمت بلیط تک: 150000 ریال (~ 0.90 € / ~ 1 USD)

آیا دوست دارید مکان های زیباتری در جزیره رنگین کمان ایران ببینید؟

راهنمای دقیق ما را بررسی کنید: جزیره هرمز، جزیره رنگین کمان ایران

روز 17 – 20: شیراز – شهری با معروف ترین جاذبه های گردشگری ایران

از استان هرمزگان به استان فارس سفر می کنیم، به شیراز که زیباترین شهر ایران و یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه است.

حداقل 48 ساعت در شیراز و یک روز اضافه برای سفر یک روزه به تخت جمشید را توصیه می کنیم. این منطقه درست مثل همه جا، پر از مکان های تاریخی است و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. بنابراین، آن را آهسته انجام دهید.

آماده باش شیراز تعریف زنده از زیبایی است. شیراز یکی از بهترین مکان ها برای تجربه زیبایی های ایران است.

نقاط برجسته شیراز در این نقشه نشان داده شده است: نقشه های برجسته شیراز

33. مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیر اول یکی از مساجد زیبای سنتی جهان و محبوب ترین جاذبه گردشگری ایران است.

این مسجد خیره کننده که یکی از عجایب هفتگانه ایران نیز می باشد، توسط سلسله قاجار در نیمه دوم قرن نوزدهم مشابه با هزاران شاهکار معماری دیگر در ایران ساخته شده است. به آن مسجد صورتی شیراز، مسجد رنگین کمان، مسجد کالیدوسکوپ یا مسجد رنگ ها نیز می گویند. به زودی، دلیل آن را خواهید فهمید.

این مسجد به دلیل استفاده از تعداد زیادی کاشی صورتی رنگ هم برای طراحی داخلی خود مسجد و هم برای کاشی کاری حیاط آن بسیار معروف است.

داخل مسجد دارای پنجره‌های رنگارنگ و چندین عنصر سنتی مانند پنج مقعر است که جلوه‌ای دیدنی از فضای داخلی ایجاد می‌کند که گویی در یک کالیدوسکوپ ایستاده‌اید.

هنگامی که نور خورشید به شیشه های رنگی برخورد می کند، تمام سالن مسجد توسط رنگین کمان درخشانی از رنگ ها غرق می شود. این دقیقاً همان چیزی است که آن را به یکی از زیباترین مکان های ایران تبدیل کرده است.

جادویی ترین زمان برای تجربه این مسجد رنگارنگ، زمانی است که خورشید طلوع می کند. با طلوع خورشید، مسجد زنده می شود و رنگ ها شروع به رقصیدن می کنند که گویی صدها پروانه رنگارنگ در مسجد در حال پرواز هستند.

در این زمان، فرش‌های ایرانی مسجد نیز نورانی می‌شوند، زیرا خورشید نقش‌های شیشه‌های رنگی روی آن‌ها را منعکس می‌کند. مطمئن شوید که قبل از باز شدن درها به روی بازدیدکنندگان به آنجا رسیده اید تا بتوانید جزو اولین کسانی باشید که این جادو را تجربه می کنید.

مقرنس کاری های زیبای مسجد نصیرالملک شیراز

با لباس زیبا در مسجد زیبای نصیرالملک شیراز

تطبیق روسری با کاشی کاری مسجد نصیرالملک شیراز

ساعات کار: 07:30 الی 19:00

هزینه ورودی: 200000 IRR (~1.20 € / ~ 1.30 USD)

نحوه دسترسی: تا مسجد شاه چراغ، بازار وکیل، باغ نارنجستان و خانه قوام پیاده راه است.

34. باغ نارنجستان و خانه قوام

باغ نارنجستان و خانه قوام در دوره قاجار (قرن نوزدهم) ساخته شده و در کنار هم عمارتی باشکوه را تشکیل می دهند.

باغ نارنجستان باغ ایرانی دوست‌داشتنی است با مسیرهای بسیار زیبا، نهرها، فواره‌ها و حوض‌هایی که اطراف آن را گل‌ها و درختان زیبایی مانند نخل خرما و درختان نارنج ترش احاطه کرده‌اند.

نام نارنجستان به این مکان زیبا داده شده است زیرا پر از درختان پرتقال است.

وقتی وارد باغ می شوید، بنای زیبای نارنجستان که به آن خانه قوام نیز می گویند، بلافاصله چشمان شما را جلب می کند. دیوارهای بقعه در داخل و خارج با نقاشی های ایرانی باشکوه، گچ بری، کاشی کاری، آینه کاری، معرق، سنگ و کنده کاری های چوبی تزیین شده است.

این بنای سنتی و تاریخی به دلیل ساخت و سکونت خانواده قوام به خانه قوام نیز معروف است.

داخل خانه قوام در باغ نارنجستان شیراز، ایران

ساعات کاری: 8:00 الی 12:00 و 14:00 الی 17:00

هزینه ورودی: 200000 IRR (~1.20 € / ~ 1.30 USD)

چگونه به آنجا برویم: تا مسجد نصیرالملک 5 دقیقه پیاده روی است.

35. زیارتگاه شاهچراغ شیراز

مسجد شاهچراغ به نظر ما زیباترین و باشکوه ترین مسجد ایران است. در واقع، این نه تنها یک مسجد یا مقبره است، بلکه یک مجموعه بزرگ است که یک حیاط بزرگ، یک مسجد و مقبره های شخصیت های مهم مسلمان را در خود جای داده است.

شاهچراغ در زبان فارسی به معنای نورانی ترین چراغ است. چرا مسجد را ملک الأنوار نامیده اند؟ در واقع داستان ها و روایات زیادی در مورد همنام وجود دارد. طبق یکی از روایات، آیت‌الله ی در شیراز قبری نورانی را کشف کرد که معلوم شد مقبره یک شخصیت مهم تاریخی بوده است.

برای ادای احترام به او، بنای یادبودی در اطراف آرامگاه آن ساخته شد. بعدها در قرن چهاردهم مسجد زیبایی نیز در آنجا ساختند. بنابراین، این مکان به یک مقصد زیارتی محبوب برای مسلمانان شیعه تبدیل شد.

در داخل شاهچراغ، تالار شیشه ای و بخش های زنانه از همه خیره کننده است. دیوارها و سقف های درخشان و پر زرق و برق آنها که با آینه کاری های خیره کننده پوشانده شده اند، بسیار چشمگیر هستند.

نمای زیبای شاهچراغ در شیراز، ایران

نمای زیبا از طرف دیگر

نگاهی دقیق به مقرنس های نمای شاهچراغ

ورودی اصلی مسجد شاهچراغ از حیاط

کاشی کاری های نفیس روی دیوار مسجد شاهچراغ با خط عربی

خوشنویسی عربی

کاشی کاری به سبک ایرانی

در حرم زائرین زن ها باید بدن و سر را با چادر بپوشانند. اگه میتونید چادر آستین دار بگیرید معمولی ها چندان راحت نیستند.

به طور معمول، شما نمی توانید به تنهایی در آنجا به عنوان یک بازدیدکننده غیر مسلمان وقت گذرانی کنید و قرار است به یک گروه بپیوندید.

برای بار دوم که از آن مکان بازدید کردیم، آنقدر شلوغ نبود و خوب بود که به تنهایی قدم بزنیم.

در مسجد راهنماهایی هستند که کارشان توضیح درباره مسجد است. رایگان است. در قسمت زنانه مسجد داخل هم نگهبانانی هستند که به ما گفتند اگر سوالی داشتیم به آنها اطلاع بدهیم.

پوشیدن چادر روی روسری اینگونه است

عکاسی با روسری و چادر در مسجد شاهچراغ شیراز

ساعت کاری: 9:00 الی 22:00

هزینه ورودی: رایگان

چگونه به آنجا برویم: تا مسجد نصیرالملک 20 دقیقه پیاده روی است.

37. مسجد وکیل

مسجد وکیل را می‌توانید درست در کنار ورودی غربی بازار تاریخی وکیل پیدا کنید که دارای حیاط‌های زیبا، مغازه‌های قدیمی و حمام است.

مسجد وکیل یکی از عجایب هفتگانه ایران است که توسط خاندان زند در قرن هجدهم ساخته شد و بعدها در قرن نوزدهم در دوره قاجاریه مرمت شد. چیزی که این مسجد را منحصر به فرد می کند، 48 ستون آن است که به صورت مارپیچی حک شده و برگ های آکانتوس که ستون ها را تزئین می کند.

عبور زن محجبه از نمازخانه (شبستان) مسجد وکیل شیراز

ساعت کاری: 8:00 الی 20:00

هزینه ورودی: 200000 ریال (~ 1.20 € / ~ 1.30 USD)

چگونه به آنجا برویم: تا حرم شاه چراغ 20 دقیقه پیاده روی است.

38. حرم سید علاءالدین حسین، شیراز

حرم سید علاءالدین حسین که در دوران صفویه (1501-1736) ساخته شده است، ممکن است از بیرون شبیه یک مسجد معمولی ایرانی به نظر برسد، اما فضای داخلی فوق العاده دیدنی آن قطعاً ذهن شما را متحیر خواهد کرد.

در داخل مسجد طاق‌ها، دیوارها و گنبد پیازی که با موزاییک‌های آینه‌ای و شیشه‌های رنگارنگ پوشانده شده‌اند، در سایه‌ها و رنگ‌های مختلف آبی، زرد، سبز و سفید درخشان و می‌درخشند که ترکیبی بی‌نظیر از نور و زیبایی‌شناسی را ایجاد می‌کنند.

همانند سایر زیارتگاه های ایران، بانوان نیز باید از چادر استفاده کنند.

کاشی کاری های پیچیده و رنگارنگ آینه کاری مزار سید علاءالدین حسین در شیراز، ایران

38.باغ ارم

باغ ارم یکی از معروف‌ ترین و زیباترین باغ‌های ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اولین طرح این باغ بهشت ​​ایرانی به احتمال زیاد در قرن یازدهم توسط سلسله سلجوقیان ساخته شده است. این باغ از آن زمان تاکنون توسط سلسله های مختلف از جمله زندیه، صفویه و قاجاریه بازسازی و اصلاح شده است.

ارم در زبان فارسی به معنای بهشت ​​است. بله، مکان در واقع قطعه کوچکی از بهشت ​​است. به همین دلیل است که رسما یکی از عجایب هفتگانه ایران است.

در باغ ارم، برکه ای زیبا در مرکز باغ، کاخی خیره کننده و انبوهی از گل ها و درختان زیبا که حوض و کاخ را احاطه کرده اند، خواهید دید.

درختان سرو با شکوه فوق العاده بلند در باغ و همچنین درختان پرتقال، کاج، سرو و خرمالو وجود دارد. گل های موجود در باغ مانند گل یاس، گل هلو، شکوفه های ژاپنی یا گل طاووس و گونه های مختلف گل رز جذاب تر هستند.

هزینه ورودی: رایگان

چگونه به آنجا برویم: تا حرم شاهچراغ 10 دقیقه پیاده راه است.

ورود به باغ زیبای ارم شیراز

ساعات کاری: سه شنبه تا یکشنبه: 8:00 الی 20:30 / دوشنبه ها: 9:00 تا 20:30

هزینه ورودی: 200000 ریال (~ 1.20 € / ~ 1.30 USD)

نحوه رسیدن به آنجا: با تاکسی حدود 8 تا 10 دقیقه راه است. همچنین می توانید با مترو به ایستگاه نمازی بروید.

40. مقبره حافظ

زیارت آرامگاه حافظ یکی از بهترین کارهای شیراز است.

در داخل باغ پر زرق و برق ایرانی مصلی واقع در شمال شیراز، کوشکی روباز و زیبا قرار دارد و در مرکز آن بنای یادبودی به افتخار حافظ (1390-1315) شاعر و ادیب پرآوازه ایرانی قرار دارد.

مقبره حافظ دارای 8 ستون است که نماد قرن زندگی و خلق شاهکارهای اوست. 8 ستون توسط گنبدی باشکوه تاج گذاری شده است. وقتی زیر گنبد هستید، به بالا نگاه کنید و می توانید کاشی های موزاییک رنگارنگ و دقیق گنبد را تحسین کنید.

ایرانیان شعر و نوشته حافظ را بسیار دوست دارند . او را پیامبر عشق و مظهر زیبایی می دانند.

در جشن ها و اعیاد مهم فرهنگ ایرانی مانند نوروز و شب یلدا، خانواده ها دور هم جمع می شوند و اشعاری از حافظ می خوانند.

آرامگاه حافظ (آرامگاه حافظ) در شیراز، ایران

ساعات کاری: دوشنبه، سه شنبه، جمعه، شنبه: 8:30 تا 10:00 / چهارشنبه، پنجشنبه، یکشنبه: 8:30 تا 23:30

هزینه ورودی: 500000 ریال (~ 2.90 € / 3.10 USD)

چگونه به آنجا برویم: تا مسجد وکیل 8 تا 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

کجا در شیراز غذا بخوریم

اقامتگاه و کافه رستوران سلطنتی بانو: نام مکان را نمی دانیم، اما به فارسی اینگونه نوشته شده است. این نزدیکترین رستوران به مسجد صورتی است. محیط فوق العاده ای دارد و غذاهای سنتی ایرانی فوق العاده خوشمزه سرو می کنند.

اینجا پلو استامبولی، گوجه فرنگی برنج داشتیم. مواد اصلی شامل برنج، گوشت گاو، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی است. با ماست خیار (دیپ ماست و خیار) و مقداری سس سبزیجات سرو شد.

Estamboli Polow نسخه محبوب دیگری به نام Loobia Polow نیز دارد. این یکی با لوبیا سبز به جای سیب زمینی درست می شود.

ناهار سفارش داد

استانبول پولو

جایی در شیراز که با دوستانمان در جاده بودیم، این غذاها را امتحان کردیم. همه آنها غذاهای سنتی و فوق العاده خوشمزه هستند. در هر کجای شیراز که می خورید، مطمئناً می توانید این غذاهای فوق العاده خوشمزه را انتخاب کنید.

زرشک پلو با مرغ: برنج زعفرانی با مرغ است.

تهچین: شکل مربعی آن برنج ترد است که با زعفران و ماست و تخم مرغ درست می شود.

ماهیچه پولو: این ساق بره است. همچنین می توانید باقالی پولو با ماهیچه را که ساق بره با برنج و لوبیا است سفارش دهید.

خیارشور، سالاد تازه و ماست ایرانی به عنوان مخلفات تهیه کردیم.

ترکیبی از غذاهای ایرانی – نکات سفر به ایران

41. پرسپولیس

سفر یک روزه شیراز به تخت جمشید یکی از بهترین کارهای ایران است.

تخت جمشید بدون شک مشهورترین مکان تاریخی ایران است. این شهر پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشیان در حدود 550 تا 330 قبل از میلاد بوده است. این بنا به دلیل اهمیت تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از عجایب هفتگانه ایران به ثبت رسیده است.

اعتقاد بر این است که تخت جمشید در زمان حکومت داریوش بزرگ در حدود 530 قبل از میلاد ساخته شده است. این بنا در زمان حکومت سایر پادشاهان هخامنشی 120 سال دیگر ادامه یافت. با این حال، هرگز تکمیل نشده است و در نهایت توسط اسکندر مقدونی، پادشاه پادشاهی یونان باستان مقدونیه، در 330 قبل از میلاد مورد حمله قرار گرفت و ویران شد.

امروزه در تخت جمشید ویرانه‌های چند کاخ قدیمی را می‌بینید: کاخ تخت جمشید، کاخ شکوه پارس، کاخ آپادانا و کاخ هدیش. پیاده روی در اطراف تخت جمشید حدود دو ساعت زمان می برد.

اگر وقت دارید، می توانید از باشکوه ترین گورستان ایران باستان، نقش رستم، «شهر مردگان» نیز دیدن کنید. این تنها یک فاصله کوتاه (12 کیلومتر / 7.5 مایلی) از تخت جمشید باشکوه است و برای نگاه کردن به اطراف به حدود یک ساعت زمان نیاز دارید. این مکان باستانی خیره کننده خانه چهار مقبره عظیم است که در یک صخره بزرگ حک شده است.

مجسمه های گریفین در تخت جمشید باستان

ساعات کاری: زمستان ها 8:00 الی 18:00 / تابستان ها 8:00 الی 20:00

هزینه ورودی: 500000 ریال (~ 2.90 € / 3.10 USD)

نحوه دسترسی: تخت جمشید در 60 کیلومتری شیراز واقع شده است. رسیدن به آنجا به طور مستقل امکان پذیر است اما زمان و دردسر زیادی را می طلبد. می توانید تاکسی هم بگیرید. اما ما سفر به تخت جمشید را با آژانس های گردشگری توصیه می کنیم. رانندگی در آنجا با تاکسی یا اپراتور تور 1 ساعت طول می کشد.

42. دریاچه مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو یکی از زیباترین عجایب طبیعی ایران است. این یک دریاچه نمک فصلی فوق العاده خیره کننده است.

شاید از خود بپرسید… چرا دریاچه مهارلو صورتی است؟ این دریاچه سرشار از نمک های مختلف است. تا اواسط تابستان به دلیل نرخ تبخیر بالا و غلظت نمک، جلبک‌های دریاچه تکثیر می‌شوند و این باعث می‌شود که آب دریاچه صورتی مایل به قرمز شود. این پدیده جزر و مد قرمز نامیده می شود.

اگر می خواهید این دریاچه را مانند تصویر زیر صورتی ببینید، باید در فصل خشک، بین جولای و سپتامبر به آنجا سفر کنید. در بقیه ایام سال، دریاچه مهارلو رنگ صورتی کمتری دارد.

دریاچه مهارلو ایران در مرداد ماه

نحوه رسیدن به آنجا: می توانید با تاکسی به آنجا بروید. باید حدود 2 میلیون ریال (~ 12 € /~ 13 USD) هزینه داشته باشد.

تورهای شیراز

تور پرسپولیس

1stQuest توری به تخت جمشید شامل نه تنها تخت جمشید بلکه نقش رستم ، نقش رجب و پاسارگاد را ارائه می دهد. بنابراین، مطمئناً برای پول خود سود زیادی خواهید برد.

اینجا را بررسی کن.

با عشایر زندگی کنید

اگر هنوز از مسیرهای پرتغالی ایران خارج نشده اید یا در کنار عشایر در کوه های زاگرس نمانده اید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. گذراندن وقت با عشایر در ایران فرصتی بی نظیر برای شماست تا ببینید زندگی بدون برق چگونه است و می توانید غذاهای سنتی را در محیطی طبیعی بپزید و بخورید.

رزرو تور، اینجا.

چگونه به شیراز برسیم

از جزیره هرمز تا شیراز

1.) کشتی از هرمز به بندرعباس (بندر مسافری شهید حقانی)

ساعت حرکت: 7:00، 10:00، 13:30، 15:30، 19:00

مسافت: 30 کیلومتر (~ 19 مایل)

قیمت بلیط تکی: 150000 ریال (~ 0.90 € / ~ 1 USD)

یا از جزیره قشم به بندرعباس

ساعت حرکت: هر 30 دقیقه از بندر شاهیس ذاکری جزیره قشم از ساعت 6 الی 22

مسافت: 30 کیلومتر (~ 19 مایل)

قیمت بلیط تک: 200000 ریال (~ 1.20 € /~ 1.30 USD)

بلیط کشتی ها را باید در محل خریداری کنید.

2.) اتوبوس یا پرواز از بندرعباس به شیراز

مسافت: 590 کیلومتر (366 مایل)

قیمت اتوبوس:

اتوبوس معمولی در ایستگاه: 350000 تا 400000 IRR (~ 2.30 € /~ 2.90 USD)

اتوبوس VIP در ایستگاه: 650000 IRR (~ 4.30 € / ~ 5.20 USD)

اتوبوس VIP از 1stQuest: 6.50 € / ~ 7.90 USD)

پروازهای شیراز:

در مورد اتوبوس یا پروازها، می توانید از اینجا رزرو کنید. بلیط های شیراز واقعاً ارزان است.

قیمت در شیراز

قیمت هایی که در وبلاگ ما در مورد تهران ذکر شده است، تخمین تقریبی از قیمت ها را به طور کلی در ایران ارائه می دهد.

قیمت چند چیز را هم در شیراز جمع کرده ایم. قیمت ها از دسامبر 2019 می باشد.

غذای خیابانی

ذرت: 100000 IRR (~ 0.60 € / ~ 0.70 USD)

نخود: 50000 IRR (~ 0.30 € / USD)

پیتزا کوچک: 50000 IRR (~ 0.30 € / USD)

قیمت های بازار

شیره خرما: 60000 IRR (~ 0.40 € / ~ 0.50 USD)

100 گرم گردو: 200000 IRR (~ 1.20 € / ~ 1.30 USD)

5 عدد لیمو: 30000 IRR (~ 0.20 € / USD)

3 انار: 50000 ریال (~ 0.30 € / USD)

300 گرم عسل: 300000 IRR (~ 1.70 € / ~ 1.80 USD)

چگونه از شیراز به تهران برویم

هنگامی که در شیراز هستید، ممکن است بخواهید بهترین راه برای بازگشت به تهران را بدانید. بین این دو شهر بزرگ، شما گزینه های زیادی دارید.

تاکسی به فرودگاه شیراز: 200000 ریال (~ 1.20 € /~ 1.30 USD)

به وسیله هواپیما

برای برگشت به تهران از شیراز پرواز کردیم. پرواز را در آژانس مسافرتی جنب هتل نیایش یک روز قبل از حرکت رزرو کردیم. برای ما 20 یورو / 24 دلار با هواپیمایی ساها هزینه کرد. پروازهای داخلی در ایران واقعاً ارزان است.

شاهزاده آنلاین: ~ 20 €

مدت زمان پرواز: 1:30 ساعت تا 2 ساعت

اینجا رزرو کنید و از کد Globetrotting استفاده کنید تا 5 درصد تخفیف دریافت کنید.

فرودگاه شیراز کاملا جدید و مدرن است. ما واقعا آن را دوست داشتیم!

با اتوبوس

همچنین گزینه خوبی است.

یک بلیط اتوبوس برای ما 970000 ریال (5.50 یورو / 6.70 دلار آمریکا) هزینه دارد.

محدوده قیمت آنلاین: 5.70 € – 9.80 €، بسته به شرکت اتوبوس و اینکه آیا اتوبوس کلاسیک یا VIP را انتخاب می کنید.

مدت زمان: 12:45 ساعت

اینجا رزرو کنید و از کد تخفیف Globetrotting استفاده کنید تا 5 درصد تخفیف دریافت کنید.

با قطار

تا جایی که ما می دانیم، فقط یک قطار شبانه وجود دارد.

زمانبندی: 17:25 الی 08:10

مدت زمان: 14:45 ساعت

قیمت: 1,193,000 IRR (6.8 € / 7.40 USD)

می توانید اینجا را دوباره چک کنید. این یک نوع صفحه اصلی غیر رسمی راه آهن ایران است. یا اطلاعات به روزی در مورد Omio نیز وجود دارد.

عکس

برنامه سفر ایران – برای دیدن زیباترین مکان های ایران برای بازدید

برنامه سفر 3 هفته ای ایران

برای بازدید از بهترین مکان های ایران

زمان عاقلانه

برنامه سفر 20 روزه شامل روز ورود و خروج

اگر وقت ندارید می توانید در زمان کمتری از همه این مقاصد دیدن کنید. اما به فاصله بین مکان ها توجه کنید. بیشتر در مورد آن بعدا.

. روز 1-2: حرکت به سمت تهران و در تهران

. روز 3-5: کاشان

. روزهای 6-7: اصفهان

. روزهای 8-9: یزد

. روز 10-12: کرمان شامل کویر لوت

. روزهای 13 تا 14: جزیره قشم

. روزهای 15 تا 16: جزیره هرمز

. روزهای 17-19: شیراز + دریاچه مهارلو

. روز بیستم: سفر یک روزه به تخت جمشید و نقش رستم

. روز بیست و یکم: بازگشت به تهران

از نظر مسافت

تهران – کاشان: 243 کیلومتر (150 مایل)

کاشان – اصفهان: 218 کیلومتر (135 مایل)

اصفهان – یزد: 320 کیلومتر (198 مایل)

یزد – کرمان: 370 کیلومتر (229 مایل)

کرمان – بندرعباس: 490 کیلومتر (304 مایل)

بندرعباس – قشم: 30 کیلومتر (18 مایل)

قشم – جزیره هرمز: 30 کیلومتر (18 مایل)

جزیره هرمز – بندرعباس: 30 کیلومتر (18 مایل)

بندرعباس – شیراز: 590 کیلومتر (366 مایل)

شیراز – تهران: 930 کیلومتر (577 مایل)

در مجموع: 3251 کیلومتر (2013 مایل)

اینها فقط فاصله بین مقاصد اصلی سفر هستند. علاوه بر این، شما باید مسافت سفرهای یک روزه مانند دریاچه نمک، کویر لوت، تخت جمشید و دریاچه مهارلو را محاسبه کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید همه این مکان‌ها را انجام دهید، نباید سعی کنید آن را در کمتر از 21 روز انجام دهید.

برنامه سفر 2 هفته ای ایران

. روزهای 1-2: تهران

. روز 3-4: کاشان

. روزهای 5-7: اصفهان

. روزهای 8-9: یزد

. روز 10-11: صحرای کلوت

. روزهای 12 تا 13: شیراز

. روز چهاردهم: تخت جمشید و قبرستان

برنامه سفر 10 روزه ایران

. روزهای 1-2: تهران

. روز 3-4: کاشان

. روزهای 5-6: اصفهان

. روز هفتم: یزد

. روزهای 8-9: شیراز

. روز دهم: تخت جمشید و قبرستان

برنامه سفر ایران 1 هفته

. روز اول: تهران

. روزهای 2-3: کاشان

. روزهای 4-5: اصفهان

. روز ششم: یزد

. روز هفتم: شیراز

هزینه سفر به ایران چقدر است؟

بودجه ما

کل بودجه ما برای هر نفر 20 روز حدود 380 € / 414 USD بود. ما 400 € / 436 دلار داشتیم و هنوز مقداری پول در پایان سفرمان باقی مانده بود. با توجه به اینکه ما بیشتر در رستوران‌های خوب غذا می‌خوردیم، در هاستل‌ها یا هتل‌های مقرون به صرفه می‌ماندیم، از تورهای بدون راهنمای تور انگلیسی‌زبان استفاده می‌کردیم، روسری، پیراهن و در واقع سوغاتی‌های زیادی خریدیم، این بودجه یک کوله‌پشتی است.

هزینه های ورودی

هزینه ورودی جاذبه های گردشگری از آن زمان به بعد بسیار افزایش یافته است. بنابراین، این باعث می شود پول بیشتری خرج کنید. قبلاً تقریباً در همه جا 200000 IRR (~ 1.20 € / 1.30 USD) بود و امروز همانطور که در بالا نشان داده شد قیمت آنها کمی بیشتر است.

وعده های غذایی رستوران

غذاهای خوشمزه ای که در تصاویر زیبای ما می بینید حدود 400000 ریال (~ 2.30 € / ~ 2.90 دلار آمریکا) قیمت دارند. حداکثر مبلغی که ما پرداخت کردیم 600 IRR (~ 3.5 € / 3.8 USD) با نوشیدنی بود. در شیراز جنب مسجد صورتی بود.

لباس و روسری

قیمت پیراهن هایی که ما در ایران می پوشیدیم بین 250000 ریال (~ 1.40 € / 1.50 USD) تا 600000 IRR (~ 3.5 € / 3.8 USD) است.

روسری هایی که ما از ایران خریدیم بین 200000 (~ 1.20 € / 1.30 USD) تا 500000 IRR (~ 2.90 € / 3.10 USD) بود.

البته چیزهای بسیار شیک‌ تر و باکیفیت ‌تری وجود دارد که هزینه بیشتری دارد.

بودجه شما برای ایران

بودجه شما در ایران نیز می تواند 3000 یورو باشد، مشروط بر اینکه بخواهید در هتل های زیبا اقامت کنید، از پروازهای بیشتری استفاده کنید و به تورهای حرفه ای انگلیسی زبان بپیوندید.

بستگی به ترجیحات سفر شما دارد، اینکه چقدر هزینه خواهید کرد.

عکس

آیا سفر به ایران امن است؟

ما مطمئن هستیم که اگر به دوستان یا خانواده خود بگویید، کمی ابروها را بالا می برید. فقط آنچه را که در اخبار شنیده اید فراموش کرده اید و بیایید واقعی شویم!

نحوه نمایش رسانه های غربی از ایران بسیار دور از واقعیت است.

ایران کشوری فوق العاده امن است و در واقع دارای زیرساخت های گردشگری عالی است. ما قبلاً دو بار به تنهایی به ایران رفته بودیم. تجربه شخصی ما این است که سفر در ایران واقعا امن است. واقعاً فرقی نمی کند که زنی باشید که به تنهایی سفر می کند یا خانواده ای که با نوزاد یا مادربزرگ خود سفر می کند. در هر شرایطی، ایران در امنیت کامل است.

ایرانی ها همانطور که قبلا هم اشاره کردیم یکی از دوستانه ترین و مهربان ترین مردم دنیا هستند و واقعا خارجی ها را دوست دارند.

یکی دو جا در ایران وجود دارد که مسافران قرار نیست در آنجا سفر کنند، مانند مرز ایران و عراق (به استثنای مرز ایران و کردستان عراق)، کوه های اطراف مرز ایران و افغانستان. همچنین به مسافران توصیه نمی شود به سیستان و بلوچستان سفر کنند. اما در واقع دوستانی داریم که به آنجا سفر کرده اند و سیستان بلوچستان را بسیار امن می دانند.

میزان جرم و جنایت در ایران، بسیار پایین است. ما دوبار گوشی هوشمندمان را در سوپرمارکت‌ها جا گذاشته‌ایم و همیشه جایی را که آن را گذاشته‌ایم پیدا کرده‌ایم.

عکس

آیا آمریکایی ها می توانند به ایران سفر کنند

بله، شهروندان آمریکایی اجازه سفر به ایران را دارند.

در پست وبلاگمان در مورد نحوه دریافت ویزای توریستی ایران، مواردی را که اگر می خواهید به عنوان یک شهروند آمریکایی به ایران سفر کنید، باید انجام دهید را فهرست می کنیم. همین امر در مورد شهروندان کانادایی و بریتانیایی نیز صدق می کند.

یکی از الزامات این است که حتما یک راهنمای تور همراه داشته باشید.

بنابراین، اگر شهروند آمریکایی، کانادایی یا بریتانیایی هستید، بهترین راه برای سفر به ایران، شرکت در یک تور با راهنما است. ما می خواهیم Intrepid Travel را توصیه کنیم که یک آژانس مسافرتی ماجراجویی است که سفرهایی را برای گروه های کوچک سازماندهی می کند. این شرکت دو پکیج تعطیلات حماسی ایران را ارائه می دهد تا بهترین مکان های دیدنی ایران را به شما نشان دهد.

ماجراجویی ایران: این یک ماجراجویی 14 روزه عالی است. این بسته تعطیلات شامل تمام سایت ها و جاذبه های زیبایی است که در این وبلاگ سفر توضیح داده شده است.

ایران اکسپرس: سفر 9 روزه است. این تور کوتاه تر است اما نکات برجسته زیباترین شهرهای ایران را پوشش می دهد.

ما کاملاً اولین بسته سفر را توصیه می کنیم. ما شخصاً احساس می کنیم که هر چه تعطیلات شما در ایران طولانی تر باشد، بهتر است.

عکس

نکات سفر برای بازدید از زیباترین مکان های ایران

ما یک پست وبلاگ طولانی درباره ضروری ترین چیزهایی که باید قبل از سفر به ایران بدانید، نوشته ایم.

در این راهنما به شما می‌گوییم بهترین زمان برای سفر، چرا باید از VPN (شبکه خصوصی مجازی) در ایران استفاده کنید، چرا باید از کارت بانکی ایرانی استفاده کنید و موارد دیگر.

یکی از مهم ترین مواردی که باید قبل از سفر به ایران آماده کنید، ویزای توریستی ایران است. از آنجایی که ما قبلاً دو بار به ایران رفته بودیم، تجربه ای در زمینه درخواست ویزا داشتیم. علاوه بر این، ما داستان های زیادی در رسانه های اجتماعی در مورد مسائل ویزا خوانده ایم. ما تمام اطلاعات رسمی در مورد نحوه دریافت ویزای ایران از جمله سایر مسافران و تجربه خودمان را با شما به اشتراک می گذاریم. شما خواهید فهمید که بهترین راه برای دریافت ویزای ایران چیست.

ما رویه های مربوط به شهروندان آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی را نیز درج کردیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس