نحوه نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT

51
0
نحوه نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT

افزونه‌های ChatGPT عملکرد چت ربات هوش مصنوعی مولد OpenAI را با ارائه دسترسی به اینترنت و لینک مستقیم به خدمات خاص، گسترش می‌دهند. نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT را در ادامه یاد بگیرید.

قبل از دسترسی به وب و افزونه ها، ChatGPT از مجموعه داده ای کار می کرد که در اواخر سال 2021 به پایان می رسید. علی رغم این محدودیت، محبوبیت ChatGPT افزایش یافت. اکنون، افزونه‌های ChatGPT در حال تغییر نحوه عملکرد ChatGPT هستند و آن را با رقبایی مانند Google Bard و Microsoft Bing AI سرعت می‌بخشند.

پلاگین های ChatGPT چیست؟

افزونه‌های ChatGPT افزونه‌های شخص ثالثی هستند که برای گسترش عملکرد ChatGPT طراحی شده‌اند. طبق گفته OpenAI، “افزونه ها ابزارهایی هستند که به طور خاص برای مدل های زبانی طراحی شده اند که ایمنی را به عنوان یک اصل اصلی دارند و به ChatGPT کمک می کنند تا به اطلاعات به روز دسترسی پیدا کند، محاسبات را اجرا کند یا از خدمات شخص ثالث استفاده کند.”

نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT
نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT

عملکرد اصلی یک پلاگین ChatGPT این است که اطلاعات مفید بیشتری را به ChatGPT بیاورد و چت ربات هوش مصنوعی مولد را مفیدتر کند.

برای مثال، زمانی که می‌خواهید از ChatGPT برای ایجاد برنامه سفر استفاده کنید، می‌توانید از پلاگین‌های Kayak و Expedia ChatGPT یا پلاگین Polygon برای دریافت اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای ارزهای دیجیتال، سهام و فارکس استفاده کنید.

چند پلاگین ChatGPT وجود دارد؟

در زمان نگارش این مقاله در می 2023، حدود 85 افزونه ChatGPT در فروشگاه افزونه ChatGPT موجود است. ما انتظار داریم که در ماه‌های آتی با ادغام وب‌سایت‌ها و سرویس‌های موجود در پلتفرم ChatGPT، افزونه‌های ChatGPT بیشتری راه‌اندازی شوند، زیرا توسعه‌دهندگان قوانین توسعه OpenAI و خود پلتفرم را درک می‌کنند.

نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT
نصب و استفاده از افزونه های ChatGPT

و بله، ما اکنون آن را یک پلتفرم می نامیم زیرا از اینجا به بعد، ChatGPT چیزی فراتر از یک ربات چت می شود.

نحوه نصب پلاگین ChatGPT

نصب یک افزونه ChatGPT فقط چند کلیک طول می کشد، اما شما به اشتراک ChatGPT Plus نیاز دارید. افزونه‌های ChatGPT بدون اشتراک ممتاز در دسترس نیستند.

ChatGPT را باز کنید. در گوشه پایین سمت چپ، Settings > Beta Features را انتخاب کنید، سپس تنظیمات Plugins را تغییر دهید.

در ChatGPT، گپ جدید را انتخاب کنید.

مدل ChatGPT را به GPT-4 تغییر دهید.

از منوی کشویی، Plugins > Plugin Store را انتخاب کنید.

اکنون، افزونه ChatGPT را که می خواهید نصب کنید، انتخاب کنید.

نصب فقط باید یک یا دو لحظه طول بکشد. برای حذف، کافی است دوباره افزونه را انتخاب کنید.

با این حال، در حال حاضر هیچ لیست “همه افزونه ها” برای لغو اشتراک آسان وجود ندارد. همچنین، هیچ راهی برای مرتب‌سازی افزونه‌ها وجود ندارد، بنابراین می‌توانید در هر صفحه پیمایش کنید تا آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. قابلیت جستجو با به‌روزرسانی‌های بعدی ارائه می‌شود، اما آماده بودن این ویژگی‌های کاربرپسند UI مفید خواهد بود.

نحوه استفاده از افزونه ChatGPT

نحوه استفاده از افزونه ChatGPT به افزونه ای که نصب می کنید بستگی دارد. اما خلاصه کلی استفاده از افزونه ChatGPT مشابه ChatGPT معمولی است. شما سوال خود را بپرسید و ChatGPT پاسخی ارائه می دهد. دقت پاسخ شما به کیفیت درخواست شما بستگی دارد، اما اکنون به کیفیت افزونه ChatGPT نیز بستگی دارد.

همچنین لازم به یادآوری است که افزونه‌های ChatGPT هنوز یک ویژگی بتا هستند. اکوسیستم افزونه ChatGPT هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است و با وجود تعداد افزونه‌های موجود، همه آن‌ها آنطور که باید کار نمی‌کنند – یا آن‌طور که ممکن است ما بخواهیم.

برنامه ریزی یک سفر

به عنوان مثال، ما پلاگین های Kayak، Expedia و Trip.com را در تلاش برای رزرو سفر به مالتا از بریتانیا برای یک خانواده پنج نفره انتخاب کردیم. متأسفانه، نتایج و زمان صرف شده برای دستیابی به آن نتایج، دست کم چشمگیر نبود.

بخشی از مسئله، عدم وجود جزئیات اولیه در دستور ما بود که بر عهده ما است. با این حال، حتی پس از به‌روزرسانی اطلاعات، افزونه‌ها همچنان برای بازگرداندن اطلاعات دقیق تلاش می‌کردند، مخصوصاً متوجه نشدند که پروازهای مستقیمی از هر یک از فرودگاه‌هایی که ما به مالت پیشنهاد داده‌ایم در طول دوره سفر وجود دارد. جستجوی سریع در Skyscanner پروازهای مستقیم را در عرض یک دقیقه پیدا کرد.

سپس با استفاده از Expedia و Kayak یک روز در کنار یکدیگر، عملکرد روز بعد خاموش شد. بدون دلیل خاصی، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم، اما به احتمال زیاد این دو شرکت رقیب جستجوی سفر نمی‌خواهند نتایج آنها در کنار یکدیگر برای مقایسه آسان ظاهر شود. بسیار برای آسان کردن آن برای مصرف کنندگان.

با این اوصاف، پلاگین های سفر در هنگام انجام یک سفر در ایالات متحده بسیار بهتر عمل کردند. افزونه Kayak به سرعت پروازها و هتلی را برای سفر انفرادی از میامی به نیویورک، اقامت در یک هتل چهار ستاره با سالن بدنسازی و استخر پیدا کرد. در این مورد، درخواست ما خاص تر بود، متغیرهای کمتری داشت و برنامه ریزی برای افزونه آسان تر بود.

در حال حاضر، شاید بهتر باشد خودتان جستجو کنید یا از یک اپ برنامه ریزی سفر با قابلیت GPT استفاده کنید.

برنامه ریزی وعده های غذایی و جستجو برای دستور العمل ها

سایر پلاگین های ChatGPT مشکلات مشابهی دارند. ما ابتدا از پلاگین Tasty ChatGPT درخواست کردیم که “به تهیه یک هفته وعده های غذایی عصرانه سالم برای یک خانواده پنج نفره کمک کند” و تصریح کرد که همه وعده های غذایی باید گیاهی باشند. سه دستور غذا را در کتابخانه وسیع خود از دستور العمل‌ها یافت که متناسب با این لایحه بود. متوجه شد که این به اندازه کافی خوب نیست، سعی کرد دوباره جستجو کند اما موفق نشد – دو بار.

سپس، پرسیدیم که آیا می‌تواند دستور پخت چیزکیک وانیل و تمشک را پیدا کند. از آنجایی که این دستور پخت خاص در پایگاه داده Tasty وجود نداشت، نمی‌توانست دستور پخت دقیقی ارائه دهد، اما پیشنهاد می‌کرد که دستور پخت کیک پنیر برانی (brownie) بدون پخت را تطبیق دهید. اما به جای کمک به تطبیق آن با مشخصات طعم جدید با مراحل خاص، فقط دستور اصلی را ارائه کرد.

در هر دو مورد، یک اعلان معمولی ChatGPT با استفاده از GPT-3.5 و GPT-4، نتایج بسیار بهتری را نشان داد.

ایجاد لیست پخش Spotify

پلاگین PlaylistAI ChatGPT به اکانت Spotify شما متصل می شود و لیست های پخش “بی نظیر” را بر اساس درخواست های شما ایجاد می کند. دو لیست پخش ایجاد شده به اندازه کافی مناسب بودند (پرتاب کردن MC Hammer در لیست پخش هیپ هاپ یک انتخاب عجیب و غریب در مقابل گزینه های بی شمار بهتر بود!)، و این افزونه لیست های پخش را به اکانت شما اضافه می کند و آماده گوش دادن است.

تنها مشکل زمانی به وجود آمد که از افزونه درخواست شد که این دو لیست پخش را در یک لیست ترکیب کند. PlaylistAI پاسخ مثبت داد و نشان داد که این دو را در یک لیست پخش با عنوان “Melodic Techno Meets Hip Hop دهه 90” ترکیب کرده است، اما لیست پخش هنوز فقط هیپ هاپ بود. علاوه بر این، PlaylistAI سه آهنگ هیپ هاپ دیگر را به لیست اصلی اضافه کرد، که مشکلی نیست، اما چیزی نزدیک به آنچه خواسته شده بود، نبود.

همچنین، در حال حاضر، علیرغم اینکه به اینترنت و Spotify متصل است، PlaylistAI نمی تواند لیست پخش موجود را تجزیه و تحلیل کند و آهنگ های مرتبط را پیشنهاد کند، که باز هم خسته کننده است.

پلاگین های ChatGPT به کار بیشتری نیاز دارند

پلاگین های ChatGPT متصل به اینترنت به عنوان گام بزرگ بعدی برای ChatGPT دیده می شوند. هنگامی که پیچیدگی ها برطرف شد و توسعه دهندگان با نحوه عملکرد یک افزونه ChatGPT آشنا شدند تا واقعاً مفید باشد، آن مرحله برداشته خواهد شد. با این حال، دیدن اینکه پلاگین ها چه کاری می توانند انجام دهند، جالب است، حتی اگر آنها هنوز در نسخه بتا هستند و به سرعت کامل نشده اند.

1/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس