نحوه هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages

81
0
هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages

اگر یک وب سایت ساده دارید، نیازی به پرداخت هزینه برای هاستینگ وب ندارید. می توانید از GitHub Pages به صورت رایگان استفاده کنید! هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages چگونه است؟!

طرح های هاستینگ وب دارای گزینه ها و قیمت های مختلفی هستند. طرح های گران تری وجود دارند که ظرفیت هاستینگ بزرگترین وب سایت های جهان را دارند، اما اگر فقط به یک راه حل هاستینگ ساده برای یک وب سایت ساده نیاز داشته باشید چه؟

برای یک وب سایت استاتیک یا برنامه های وب کوچک، طرح های هاستینگ رایگانی وجود دارد که می تواند کار شما را خیلی سریع و به صورت آنلاین انجام دهد. آنها نسبت به یک هاست پولی نیاز به تنظیمات بیشتری دارند، اما چون به صورت رایگان است ارزشش را دارد.

GitHub Pages یکی از این گزینه ها است و در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک وب سایت ساده را با استفاده از GitHub Pages به صورت رایگان هاست کنید.

GitHub Pages چیست؟

توجه: برای هاست کردن در GitHub Pages، باید به کل کد وب سایت خود دسترسی داشته باشید. در واقع، بهترین حالت این گزینه زمانی است که وب سایت خود را از ابتدا کدنویسی کرده باشید.

هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages
هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages

GitHub Pages سرویسی است که توسط گیت هاب ایجاد شده است که به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت یا برنامه وب را با ذخیره آن در یک مخزن رایگان GitHub منتشر کنید.

شما می توانید یک وب سایت کامل و نامحدود “سایت های پروژه” را هاست کنید که می توانند به عنوان “صفحات” در یک وب سایت در نظر گرفته شوند. کد وب سایت در یک مخزن طراحی شده GitHub ذخیره می شود، که GitHub سپس آن را برای مشاهده در هر کامپیوتر یا تبلتی منتشر می کند.

فرآیند بسیار ساده است، اما کمی کار دارد. بیایید چگونگی انجام این کار را بررسی کنیم.

هاست کردن رایگان یک وب سایت با استفاده از GitHub Pages: مبانی GitHub

GitHub یک سرویس کنترل محبوب برای برنامه نویسان کامپیوتر است که از Git برای ذخیره و کنترل کد استفاده می کند. کد در مخازنی که در واقع یک سری محفظه هایی در یک سرور ابری هستند که به شما این امکان را می دهند تا از تمام کامپیوتر های خود به کد خود دسترسی داشته باشید، ذخیره می شود.

شما می توانید با استفاده از وب سایت GitHub یا از طریق خط فرمانی زمانی که Git را نصب کرده اید، مخازن جدیدی ایجاد کنید. مخازن می توانند عمومی یا خصوصی باشند و می توانند کد را به هر زبانی ذخیره کنند. هنگامی که مخزن خود را ایجاد کردید، با Git می توانید کد خود را از سرور بیرون بکشید تا تغییرات ایجاد کنید و سپس دوباره در GitHub آپلود کنید.

نصب Git بر روی کامپیوترهای PC و Mac با مراجعه به وب سایت Git و انجام مراحل نصب آن بسیار آسان است. Git چیزهای زیادی دارد، اما می توانید اصول اولیه Git را یاد بگیرید و خیلی سریع از آن استفاده کنید.

GitHub در حال حاضر یک نام آشنا در برنامه نویسی است، و GitHub Pages زمانی بسیار مفید می شود که از قبل نحوه استفاده از آن را بدانید.

راه اندازی وب سایت خود در GitHub Pages

فرآیند هاستینگ وب سایت با استفاده از GitHub Pages را می توان در سه مرحله ساده کرد:

  • یک حساب GitHub ایجاد کنید
  • یک مخزن جدید با چند قانون ایجاد کنید
  • کد خود را ویرایش کنید و در GitHub آپلود کنید تا وب سایت خود را راه اندازی کنید

بیایید جزئیات بیشتری را در مورد نحوه انتشار مستقیم وب سایت استاتیک خود در GitHub Pages توضیح دهیم. شما به دانش HTML نیاز دارید، بنابراین اکنون بهترین زمان است که یک سری از اصول اولیه HTML را بررسی کنید.

ایجاد حساب GitHub شما

شما باید Git را تا اینجا نصب کرده باشید، اگر نه، به اصول اولیه GitHub بروید و مطمئن شوید که آن را به طور کامل نصب کرده اید. برای کنترل کد خود از طریق GitHub به Git نیاز دارید. برای ثبت نام به وب سایت GitHub بروید.

شما باید یک نام کاربری انتخاب کنید و با آدرس ایمیل و رمز عبور خود ثبت نام کنید. نام کاربری برای راه اندازی وب سایت شما بسیار مهم خواهد بود. پس از ثبت نام، وارد صفحه اصلی شوید تا وب سایت خود را راه اندازی کنید.

ایجاد مخزن GitHub شما

از صفحه اصلی GitHub، بخش ” repositories” را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. در این قسمت لیستی از تمام مخازن شما و همچنین دکمه ” New” وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا یک مخزن جدید ایجاد کنید.

روی ” New” کلیک کنید، سپس به صفحه جدیدی هدایت می شوید تا بتوانید اطلاعات مخزن را وارد کنید. ابتدا باید نام مخزن را وارد کنید. نام مخزن باید به صورت زیر باشد، که در آن [USERNAME] نام کاربری مورد نظر شما است:

The specified language : markup does not exist’

Code generation failed!!

به عنوان مثال، اگر نام کاربری شما Jake است، نام مخزن شما Jake.github.io خواهد بود. این مرحله خیلی مهمی است. به این صورت است که GitHub Pages این مخزن را به عنوان یک وب سایت فعال در مقایسه با یک مخزن خالی که می خواهید در آن کد وارد کنید، شناسایی می کند.

هنگامی که نام کاربری را وارد کردید، می توانید یک توضیح اختیاری برای اضافه کردن جزئیات به مخزن خود وارد کنید (به عنوان مثال “وب سایت ورزشی من”).

برای کنترل اینکه آیا سایر کاربران می توانند مخزن شما را تغییر دهند یا خیر، ” public” یا ” private” را انتخاب کنید. public یا عمومی یعنی هر کسی می تواند تغییرات ایجاد کند، private یا خصوصی یعنی فقط شما می توانید آن را تغییر دهید.

در نهایت، می توانید یک فایل README برای مخزن خود ایجاد کنید، که فقط برای نگهداری اسناد پروژه ها است. این کار کاملا اختیاری است.

حال که این بخش را تکمیل کردید، برای اتمام و ایجاد مخزن روی ” Create repository” کلیک کنید!

ویرایش و آپلود وب سایت شما

اکنون که مخزن خود را به صورت فعال در GitHub ایجاد کردید، به ترمینال خط فرمان خود بروید. به مکانی که می خواهید پروژه خود را ذخیره کنید بروید و دستور زیر را اجرا کنید و مطمئن شوید که نام کاربری واقعی خود را جایگزین [USERNAME] کنید:

git clone https://github.com/[USERNAME]/[USERNAME].github.io

عملکرد ” clone” در git فقط یک کپی از مخزن شما در کامپیوتر شما ایجاد می کند تا بتوانید کد را ویرایش کنید. هر تغییری که در این کد ایجاد می کنید می تواند از طریق خط فرمان در مخزن اصلی ذخیره شود.

اکنون که مخزن در یک پوشه ذخیره شده است، با استفاده از ترمینال یا فقط با کلیک بر روی پوشه در دستگاه خود، به آن پوشه بروید. یک فایل index.html در داخل این پوشه ایجاد کنید. این فایل HTML کد شما را در خود جای می دهد.

فایل HTML را در ویرایشگر متن خود باز کنید و یک خط

اضافه کنید و “Hello” را تایپ کنید. این کار ساده برای نمایش متن و اطمینان از کارکرد وب سایت است.

به پوشه ای که کد شما را با استفاده از ترمینال ذخیره می کند، برگردید. اکنون می توانید با اجرای این کد git تغییرات خود را در مخزن ذخیره کنید.

git add –all

git commit -m “Save changes”

git push -u origin master

اگر قبلاً از Git استفاده نکرده اید، ممکن است کمی گیج کننده به نظر بیاید، اما بسیار ساده است. git add –all تمام تغییراتی را که انجام داده اید به یک صف اضافه می کند تا ذخیره شوند. git commit تغییرات را با پرچم اختیاری -m آماده می کند که توضیحی برای آنچه در این commit تغییر کرده است اضافه می کند. (“ذخیره تغییرات” یک مثال است. می توانید هر چیزی را درست کنید.) در نهایت، git push تغییرات را نهایی می کند و کد جدید را در مخزن شما بارگذاری می کند.

مشاهده وب سایت GitHub Pages شما

موارد بسیار بیشتری نیز وجود دارد، اما به هر حال اکنون شما آماده هستید تا نتیجه نهایی را ببینید. به سراغ مرورگر وب مورد علاقه خود بروید و به https://[USERNAME].github.io بروید، و در آنجا دوباره لازم است در قسمت [USERNAME] نام مخزن خود را جایگزین کنید.

وب سایت خود را به صورت فعال منتشر خواهید کرد! می توان آن را در هر مرورگری در هر کامپیوتر، تبلت یا تلفنی مشاهده کرد. این یک وب سایت کاملاً کارآمد و فعال است.

گزینه های بیشتر برای هاستینگ وب رایگان

اکنون که می دانید چگونه یک وب سایت هاست شده را به صورت رایگان در GitHub Pages ایجاد کنید، می توانید تقریباً هر نوع وب سایت استاتیکی را که می خواهید بسازید. این یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان و افرادی است که فقط به یک راه حل کوچک نیاز دارند.

به چیزی قدرتمندتر از GitHub Pages نیاز دارید؟ این سرویس های هاستینگ وب رایگان عالی را بررسی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس