نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra رونمایی شد ( درحال بروز رسانی)

43
0
نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra

شگفتی های اپل در رویداد WWDC23 ادامه دارد و این شرکت با افزودن تراشه M2 Ultra، مک استودیو را به‌روزرسانی کرد. نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra رونمایی شد.

نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra

رویداد WWDC23 در حال برگزاری است و اهالی کوپرتینو با دستی پر به‌این رویداد آمده‌اند و با به‌راه انداختن طوفانی از محصولات جدید، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال‌های اخیر را رقم زده‌اند.

در خلال رویداد پس از معرفی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی نوبت به مک‌استودیو رسید که با به‌روزرسانی جدید، تراشه M2 Ultra را باخود به‌همراه دارد.
مک استودیو جدید از طراحی مشابه سال گذشته استفاده می‌کند تغییرات آن تنها به تراشه M2 Ultra و M2 Max محدود می‌شود که صدالبته قدرت به‌مراتب بیشتری را درمقایسه با نسل پیشین باخود به‌همراه دارند.

درحقیقت ستاره اصلی دراین‌بین نه مک استودیو بلکه تراشه M2 Ultra است؛ تراشه‌ای که اهالی کوپرتینو آن را «هیولای دنیای تراشه‌ها» خطاب می‌کنند. همانند نسل پیشین M2 Ultra از دو تراشه M2 Max تشکیل شده است که از طریف فناوری Ultra Fusion اپل به‌یکدیگر متصل شده‌اند.
تراشه جدید اپل در قدرتمندترین نسخه خود از ۲۴ هسته پردازشی به‌همراه ۷۶ هسته گرافیکی بهره می‌برد که بنا به‌ادعای اپل ۳۰ درصد از نسل پیشین قوی‌تر خواهد بود. این شرکت همچنین ادعا می‌کند حداکثر حجم وظایفی که می‌تواندگرافیک M2 Ultra پردازش کند توسط هیچ گرافیک مجزای دیگری قابل پردازش نخواهد بود!

علت چنین قدرتی را باید در حجم رمِ یکپارچه در M2 Ultra دانست. این تراشه از حداکثر رم ۱۹۲ گیگابایتی بهره می‌برد که درمقایسه با نسل پیشین ۵۰ درصد افزایش یافته است. پهنای باند حافظه بدون تغییر همچنان برابر با ۸۰۰ گیگابایت‌برثانیه است.

از دیگر اطلاعات منتشر شده از تراشه M2 Ultra باید به واحد عصبی ۳۲ هسته‌ای و ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور اشاره کرد. درحال‌حاضر صحبتی از قیمت این دستگاه به‌میان نیامده است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس