نقد و بررسی فیلم از یک سن | Of An Age

131
0
فیلم از یک سن

درام استرالیایی «Of an Age» در دنیای غم انگیز غیرممکنی رخ می‌دهد: آن فضای اثیری که در آن با شخصی فوق العاده ملاقات می‌کنید و از وقایع خارق العاده دنیای دیگر متحیر می‌شوید.  بررسی فیلم از یک سن را در ادامه بخوانید.

Goran Stolevsky، نویسنده و کارگردان، با دومین فیلم بلند خود، داستانی را روایت می‌کند که شباهت هایی با دیگر فیلم های عاشقانه دارد – یعنی فیلم های عالی «Weekend» و «Call Me Your Name» – به این ترتیب که نمایی سریع را ارائه می‌کنند.

«Of an Age» فضایی پر از خلق و خو و مالیخولیایی ارائه می‌کند، فاقد آن نوع شخصیت پردازی است که این داستان را واقعاً ویران کننده کند. بینندگانی که خودشان این نوع ماجراهای زودگذر را تجربه کرده‌اند، ممکن است آن را جذاب‌تر بدانند. با این حال، دیگران ممکن است آن را قانع کننده ندانند.

«Of a Age» به‌گونه‌ای شروع می‌شود که می‌خواهد ما را از خود دور کند، اما بر روی دختر نوجوانی به نام Ebony (Hattie Hook) تمرکز می‌کند که در سپیده دم، به حالت خماری از خواب بیدار می‌شود. سال 1999 است، بنابراین او نمی‌تواند موقعیت مکانی خود را با گوشی هوشمند تعیین کند (تنظیمات در زمان کلیدی برای ارائه داستان رازآلود است، به خصوص که در فصل دوم آن به جلو می‌پرد). او در تلفن با کسی تماس می‌گیرد که می‌داند بدون قضاوت به او کمک می‌کند: Kol (Elias Anton)، شریک رقص سالن اوست.

این جوان 17 ساله یک مهاجر صرب خوش قلب و صبور است. اینکه او را به یک رقصنده رقابتی در سالن رقص تبدیل کنید، به نظر می‌رسد یک فکر بعدی است، بهانه ای برای طنز ناخوشایند دویدن او در خیابان های حومه ملبورن با لباسی درخشان. چرا این فعالیت برای او اهمیت دارد، به طوری که او نگران از دست دادن احتمالی فینال است. این مشخصه ای است که مورد توجه قرار گرفته و به سختی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فیلم از یک سن
فیلم از یک سن

ماموریت Kol جستجوی برادر Ebony، Adam (Thom Green) است که ماشین دارد و می‌تواند به او کمک کند. بنابراین، این دو پسر در طول یک سفر جاده ای یک ساعته با هم صحبت طولانی دارند. Adam چندین سال بزرگتر است، که به او اجازه می‌دهد چیزی را که در کل تشخیص می‌دهد ببیند. Stolevsky، که به عنوان ویراستار نیز فعالیت می‌کند، در حین گفتگو، مسخره کردن و تحریک یکدیگر، تنش ملایمی ایجاد می‌کند. این شخصیت های بسیار متفاوت لحظات شیرین و سرگرم کننده ای را هنگام آزمایش یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و سعی می‌کنند یکدیگر را با کتاب هایی که خوانده‌اند و فیلم هایی که دیده‌اند تحت تأثیر قرار دهند. Stolevsky در کار با Matthew Chuang ، فیلمبردار، بی سر و صدا، خاموشی سرکوب شده را مشاهده می‌کند. گنگ بودن تصاویر نشان می‌دهد که این دو چهره به جای مسابقه با زمان، در زمان معلق هستند.

وقتی Adam به طور اتفاقی فاش می‌کند که دچار بیماری جنسی همجنس‌گرایی است، شوک به دیگران وارد می‌کند و چیزی را در اعماق درونش لمس می‌کند که حاضر نیست خودش را تصدیق کند. تقریباً می‌توانید لامپ را ببینید که روی سر روشن می‌شود، اما او کاملاً آماده نیست تا از درخشندگی آن غرق شود. اما این افراد چه کسانی هستند؟ آدم روحیاتی سریع و شوخ طبق دارد. اما در نهایت، این شخصیت ها ایده هایی هستند که به طور غیرقابل توسعه گسترش یافته‌اند.

Adam قرار است روز بعد کشور را ترک کند تا دکترای خود را در آرژانتین دنبال کند (همانطور که معلوم است محل «Happy Together»). اما چرا Adam می‌خواهد در خارج از کشور تحصیل کند، آیا داستان نیاز به ضرب الاجل دارد؟ ما می‌دانیم که بر اساس روابطش با افراد دیگر چه چیزی برایش مهم است: خواهرش، دوست پسر سابقش و حالا این علاقه جدید.

2/5 - (6 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس