نقد و بررسی فیلم رویاپرداز آمریکایی | American Dreamer 

54
0
فیلم رویاپرداز آمریکایی

مالکیت خانه برای اکثر آمریکایی ها جزء اصلی ثبات اقتصادی در نظر گرفته می شود. بنابراین، اگر به شما این فرصت داده شود که یک عمارت 5 میلیون دلاری «همانطور که هست» را به قیمت 240000 دلار بخرید، با دانستن اینکه زمان انقضای مالک، می‌توانید جکپات املاک و مستغلات را به دست آورید، آیا این کار را انجام می‌دهید یا نه؟ 

بر اساس داستانی واقعی از این زندگی آمریکایی رادیو عمومی شیکاگو، “American Dreamer” پل دکتور داستان فیل لودر (پیتر دینکلیج) را روایت می کند، یک استاد اقتصاد که دو بار طلاق گرفته و دستمزد کمتری گرفته است، که رویای مالکیت خانه را در سر می پروراند که به نظر می رسد غم انگیز باشد. دور از دسترس بودجه اش با این حال، هنگامی که یک فرصت باورنکردنی و یک بار در زندگی پیش می‌آید، فیل با آسترید فینلی (شرلی مک‌ لین)، یک بیوه بی‌فرزند و نزدیک به مرگ که املاک گسترده‌اش را به مبلغ اسمی پیشنهاد می‌دهد، معامله می‌کند. اما فیل به سرعت متوجه می‌شود که این معامله خیلی خوب است که واقعیت داشته باشد و رویای آمریکایی کاملاً مثل قبل نیست. 

فیلم رویاپرداز آمریکایی
فیلم رویاپرداز آمریکایی

پیتر دینکلیج، برنده جایزه امی، برای شرلی مک ‌لین افسانه‌ای، در مورد دیالوگ‌های مشمعه‌دار یک مسابقه عالی است، در حالی که همزمان به این شخصیت‌ها آنقدر دل و جان می‌دهد که تماشاگران الهام می‌گیرند تا به صفحه نمایش بروند تا آنها را در آغوش بگیرند. آنها یک دوتایی فوق‌العاده هستند، و این مشارکت و شیمی آن‌ها است که فیلم را ثابت می‌کند. 

دینکلیج همراه با چند شیرین کاری بسیار خطرناک و خنده دار، فیل را دوست داشتنی و قابل ارتباط می کند. مک ‌لین آن انرژی کمدی هیجان‌انگیز را از دست نداده است که دوست دارد شاهد زندگی او روی پرده باشد. حتی در گفت و گو با زندگی های گذشته، که او اغلب در طول سال ها درباره آن صحبت کرده و نوشته است، سر کمی وجود دارد. مت دیلون، دنی گلاور، کیم کوین و دنی پودی این فیلم کاملاً بازیگری را تکمیل می‌کنند و هر یک از شخصیت‌ها برای هر صحنه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مقداری طعم و مزه می‌آورند. 

فیلمنامه تئودور ملفی اگرچه فوق‌العاده سرگرم‌کننده است، اما حفره‌های غیرقابل توضیحی در اینجا و آنجا دارد که تماشاگران را مجبور می‌کند هر از گاهی سر خود را بخارند. صرف نظر از این، واضح است که همدلی و قلب کارگردان پل دکتور در جای مناسبی برای داستانی قرار دارد که در نهایت این پرسش را مطرح می کند که فرد برای شاد بودن چه چیزی نیاز دارد، تا کجا حاضریم برای رسیدن به آن پیش برویم، و تنهایی چه نقشی در اینها دارد. تصمیمات تغییر دهنده زندگی؟ 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس