نقد و بررسی فیلم You Hurt My Feelings

109
0
فیلم You Hurt My Feelings

نیکول هولوفسنر همچنان گوش بی عیب و نقصی برای گفتگو نشان می‌دهد – چیزهایی که مردم می‌گویند، چیزهایی که آرزو می‌کنیم بگوییم، چیزهایی که دوست داریم پس بگیریم. “شما به احساسات من آسیب می‌زنید”. فیلم You Hurt My Feelings را در ادامه بررسی کرده ایم.

تصویر او، وجود ادبی و هنری شهر نیویورک است، با این حال حقایق انسانی که او آشکار می‌کند جهانی و قابل ارتباط است. مثل همیشه، او از بازیگرانش، به ویژه ستاره اش، جولیا لوئیس دریفوس، بازی های عمیقی می‌گیرد.

تقریباً یک دهه پس از کمدی رمانتیک «Enough Said»، دوباره به نظر می‌رسد که نویسنده/کارگردان و بازیگر واقعاً باهم هماهنگ هستند. هولوفسنر اثری از نظر احساسی خام لوئیس دریفوس را تداعی می‌کند که در هیچ جای دیگری ندیده ایم. تماشای بازیگر «Seinfeld» و «Veep» با کلیتی متفاوت، بدون از دست دادن حس شوخ و غریزه اش، لذت بخش است.

مشکلاتی که در «You Hurt My Feelings» ممکن است از بیرون بی‌اهمیت به نظر برسند، اما وقتی برای شما اتفاق می‌افتند، با اهمیت هستند. به ویژه، او به وضوح ناامنی افراد خلاق را هنگام ارائه چیزی شخصی به جهان تجربه می‌کند. ما خودمان را افشا می‌کنیم و انتقاد می‌کنیم. این موضوعی است که هولوفسنر پس از 30 سال ساختن فیلم به خوبی می‌داند. او همچنین در گرایش ما به خودداری از صداقت وحشیانه برای جلوگیری از آسیب رساندن به احساسات دیگران یا شاید دوری از ناهنجاری های رویارویی، به موضوع گسترده تری هم می‌پردازد. چند بار تا به حال به دوست یا یکی از عزیزانتان گفته اید که مدل موی جدید او را دوست دارید، یا غذایی که درست کرده اند خوشمزه است؟ راحت تر است، بی ضرر هم به نظر می‌رسد.

فیلم You Hurt My Feelings
فیلم You Hurt My Feelings

“You Hurt My Feelings” به بررسی این موضوع می‌پردازد که اگر یاد بگیریم دیگران واقعاً در مورد ما چه فکری می‌کنند چه اتفاقی می افتد – وقتی مردم از مودب بودن دست بردارند و شروع به واقعی شدن کنند. علاوه بر لوئیس دریفوس، یک ردیف از بازیکنانی که کارهای خیره کننده ای انجام می‌دهند، از جمله چندین بازیگر «Succession» را نشان می‌دهد.

بث رمان نویس و استاد نویسندگی در مدرسه جدید است که به تازگی آخرین کتاب خود را به پایان رسانده است. او مشتاقانه منتظر بازخورد نماینده خود است، نگرانی های خود را به همسر درمانگر همیشه حامی خود، دان (توبیاس منزیس دوست داشتنی) محرمانه می‌گوید. اما وقتی او می‌شنود که او به کسی می‌گوید که رمان جدید او وحشتناک است، به طور قابل درک متلاشی می‌شود. لویی-دریفوس در نحوه بازی در این لحظه تعادل دشواری پیدا می‌کند: مطمئناً طنزی در آن وجود دارد، زیرا موقعیت بسیار ناراحت کننده ای است، او همچنین آسیب عمیقی را که بث در درونش احساس می‌کند، منتقل می‌کند. چندین دهه اعتماد با چند کلمه در چند ثانیه از بین می‌رود.

مایکلا واتکینز در بخشی الهام گرفته از بازیگران نقش خواهر کوچکتر بث، سارا را بازی می‌کند. (واتکینز همچنین خط مورد علاقه من را در کل فیلم دارد، پس از خوردن یک بستنی مستر سافتی می‌گوید: “خب، ارزشش را نداشت.”)

او نسبت به بث دلسوز اما عملگرا است: “همه این کار را می‌کنند.” همه ما این دروغ های کوچک را به نام مهربانی می‌گوییم. وقتی شوهر بازیگرش (آرین موید) از آخرین بازیش می‌پرسد، او همیشه به او می‌گوید که فوق العاده بود، چه در واقعیت باشد یا نباشد. سارا، یک طراح داخلی، در یک بازی سرگرم کننده، وسایل روشنایی را برای آخرین مشتری خود پیشنهاد می‌کند، که مودبانه اما قاطعانه نشان می‌دهد که هر بار از آنها متنفر است.

هولوفسنر از طریق مجموعه ای از جلسات درمانی دان با یک زوج متاهل بدبخت، با بازی زن و شوهر واقعی دیوید کراس و امبر تامبلین، مخالفت خود با غریزه مودب بودن را به تصویر می‌کشد. نحوه صحبت بی رحمانه آنها با یکدیگر نیز پاسخ درستی نیست. قضاوت منفعلانه-پرخاشگرانه و نق زدن مادر بث و سارا نیز که توسط جینی برلین بسیار تیزبین بازی می شود، همینطور.

همانطور که او در طول فیلم هایش، از جمله «Lovely & Amazing»، «Friends With Money» و «Please Give» این کار را انجام داده است، هولوفسنر هم طنز و هم حکمت را در پیچیدگی کمدی ترسناک خود می‌یابد و خوراک غنی برای مکالمه های پس از آن فراهم می‌کند. در هر صورت، «You Hurt My Feelings» ممکن است کمی کوتاه باشد. سرعت آن بسیار خوب و جذاب است. اخلاقیات داستان این طور به نظر می‌رسد: صداقت در دراز مدت بهتر است، حتی اگر بلافاصله ناخوشایند باشد. اما در فیلم های هولوفسنر، مانند زندگی واقعی، این کار چندان ساده نیست.

3/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس