ویژگی های iOS 15.2

30
0
ویژگی های iOS 15.2

اپل iOS 15.2 را همراه با برخی ویژگی های جدید هیجان انگیز، مانند App Privacy Report و Macro Control setting برای کاربران آیفون 13 پرو عرضه کرد. ویژگی های iOS 15.2  چه مواردی است؟

اپل iOS 15.2 را در دسامبر 2021 به عنوان یک آپدیت برای سیستم عامل موبایل خود منتشر کرد. این آپدیت مانند نسخه قبلی خود، iOS 15.1، مجموعه ای از ویژگی های جدید را به آیفون اضافه کرده است. برخی از ویژگی‌های جدید iOS 15.2 شامل App Privacy Report ، Parts and Service history ، و طرح اشتراک جدید Apple Music است. در ادامه، ما به هفت ویژگی هیجان انگیز و جدید iOS 15.2 نگاه خواهیم کرد.

1- App Privacy Report

App Privacy Report
App Privacy Report

این ویژگی یکی از هیجان انگیزترین ویژگی هایی بود که iOS 15.2 با خود به ارمغان آورد. این ویژگی متمرکز بر حریم خصوصی می باشد که نشان می‌دهد برنامه‌های مختلف چقدر به سنسورها و داده‌های دستگاه شما دسترسی پیدا کرده‌اند. داده‌های حساسی مانند موقعیت مکانی، تصاویر، مخاطبین، ومیکروفون شما و سایر موارد…

به عنوان مثال، اگر به برنامه ای اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را داده باشید، می توانید تعداد دفعاتی که در هفت روز گذشته به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی داشته و زمان های خاصی را که این کار را انجام داده است، مشاهده کنید.

ابتدا انتظار می رفت که App Privacy Report همراه با آپدیت اصلی iOS 15 در سپتامبر 2021 عرضه شود، اما این اتفاق نیفتاد. خوشبختانه، همراه با iOS 15.2 عرضه شد و به شما این فرصت را می‌دهد تا نحوه دسترسی برنامه‌ها به داده‌های خود را بررسی کنید.

2. Apple Music Voice Plan

Apple Music Voice Plan
Apple Music Voice Plan

برنامه Apple Music Voice که برای مشترکین Apple Music است و منحصراً با استفاده از Siri قابل دسترسی است. برخلاف برنامه‌های Apple Music موجود، برنامه Voice به شما امکان می‌دهد فقط با استفاده از دستورات صوتی به کل کتابخانه Apple Music گوش دهید.

به عنوان مثال، فرمان صوتی « Play It Again» به سیری اجازه می دهد به تاریخچه پخش موسیقی شما دسترسی داشته باشد. اگر به طور مرتب از HomePod یا Apple CarPlay برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید، این ویژگی فوق العاده است. همچنین اگر فکر میکنید که قیمت اشتراک استاندارد Apple Music کمی گران است، برایتان مناسب است.

برنامه Apple Music Voice تنها 4.99 دلار هزینه دارد، تقریباً نصف قیمت ماهانه 9.99 دلاری اشتراک استاندارد Apple Music، و 1 دلار ارزان تر از طرح دانشجویی.

3. Macro Control Setting برای عکس ها

iOS 15.2 این ویژگی جدید را به برنامه تنظیمات اضافه کرد. که هنگام استفاده از لنز فوق عریض برای گرفتن عکس های ماکرو در برنامه دوربین بسیار مفید است.

همانطور که احتمالا میدانید، این ویژگی به دلیل محدودیت های سخت افزاری، تنها در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس در دسترس بود. می‌توانید با رفتن به Settings > Camera و سپس Macro Control، این ویژگی را فعال کنید.

هنگامی که Macro Control در برنامه تنظیمات فعال شد، می‌توانید وقتی آیفون خود را به یک شی نزدیک می‌کنید، به کلید سمت راست داخل برنامه دوربین در پایین سمت چپ پیش‌نمایش دسترسی پیدا کنید.

4. قطعات و تاریخچه خدمات

قطعات و تاریخچه خدمات
قطعات و تاریخچه خدمات

یکی دیگر از ویژگی های مفید برای آیفون در iOS 15.2 یک بخش اختصاصی در تنظیمات است که به شما می گوید آیا قطعاتی مانند باتری و نمایشگر تا به حال تعویض شده اند یا خیر. اگر برخی از قطعات سخت افزاری در آیفون تعویض شده باشد، بخش Parts and Service History به شما می گوید.

با این حال، این ویژگی در iPhone XR، XS، XS Max، 2020 iPhone SE و نسخه‌های بعدی، اپل فقط به شما می‌گوید که آیا باتری تعویض شده است یا خیر. در آیفون 11، همچنین می‌توانید ببینید که آیا نمایشگر تعویض شده است یا خیر. اما اگر از آیفون 12 یا آیفون 13 استفاده می کنید، این بخش تاریخچه تعویض نمایشگر و دوربین را نیز نشان می دهد.

5. مخفی کردن ایمیل ها به وسیله Mail App

Hide My Email یک ویژگی ارزشمند در جهت حفظ حریم خصوصی است که اپل در iOS 15 معرفی کرده است. اگر یکی از مشترکین iCloud+ هستید که به این ویژگی متکی هستید، احتمالاً می دانید که دسترسی به Hide My Email از طریق برنامه Mail تا قبل از این امکان نداشت. اما به لطف iOS 15.2، دیگر اینطور نیست.

6. Digital Legacy

با Digital Legacy در iOS 15.2، می‌توانید مخاطبین اضطراری انتخاب کنید. اهمیت داشتن Legacy Contacts در این است که آنها می توانند به iCloud و داده های شخصی شما دسترسی داشته باشند و پس از مرگ شما آنها را دانلود کنند.

وقتی Digital Legacy را فعال می‌کنید، Apple یک کلید دسترسی منحصر به فرد ارائه می‌کند. هنگامی که کلید را در اختیار دارید، باید آن را با فردی که به عنوان مخاطب اضطراری خود انتخاب کرده اید به اشتراک بگذارید. سپس فرد می‌تواند از این کلید برای دسترسی به داده‌های شما استفاده کند و این روند را ساده تر می‌کند.

این کار مهم است زیرا اپل امکان دسترسی به iCloud شخصی فرد دیگری را نمی دهد. فارغ از برخی استثنا ها ،این فرآیند مستلزم مداخله قانونی با اسناد مختلف در کشورهای مختلف است.

7. Communication Safety for iMessage

اگر پدر یا مادر هستید، «Communication Safety» قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد هنگام ارسال یا دریافت عکسی که ممکن است حاوی تصاویر برهنگی باشد، هشداری برایتان ارسال می کند.

سایر ویژگی های قابل توجه iOS 15.2

سایر ویژگی های قابل توجه iOS 15.2
سایر ویژگی های قابل توجه iOS 15.2

علاوه بر این هفت مورد، iOS 15.2 همچنین تغییرات دیگری را در بخش های مختلف آیفون اضافه کرده است. به عنوان مثال، اپ Stocks شامل یک نمودار عملکرد از ابتدای سال تا به امروز است. همچنین جزئیات بیشتری مانند خطوط دوچرخه‌سواری و.. در شهرهای منتخب در نقشه‌های اپل نمایش داده خواهد شد.

Find My iPhone نیز بهبود یافته است و امکان یافتن iPhone گم شده را تا پنج ساعت در Power Reserve فراهم می کند. اپtv یک تب فروشگاه جدید اضافه کرده است، مکانی که در آن می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را بررسی، خریداری کنید. iOS 15.2، اپل همچنین قابلیت حذف یا تغییر نام نوت ها را در برنامه یادداشت ها و یادآوری ها اضافه کرد.

برای لذت بردن از ویژگی های جدید، آیفون خود را به آخرین نسخه iOS به روز رسانی کنید

اگر می‌خواهید با آخرین ویژگی‌های iOS به‌روز بمانید، مطمئن شوید که هر زمان که نسخه نرم‌افزار جدیدی در دسترس است، دستگاه خود را به‌روزرسانی می کنید. می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به General > Software Update بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی نرم‌افزار جدیدی وجود دارد یا خیر.

اگر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس است، می‌توانید آن را دانلود و در دستگاه خود نصب کنید. توجه داشته باشید که اندازه دانلود بسته با توجه به مدل آیفون شما و نسخه iOS که در حال حاضر استفاده می کنید متفاوت است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس