پاسخ به سوالات کدنویسی با قدرت هوش مصنوعی

22
0
پاسخ به سوالات کدنویسی با قدرت هوش مصنوعی

Phind یک دستیار برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان است که پاسخ های قابل اعتمادی را به سوالات برنامه نویسی به موقع ارائه می دهد. 

  •   Phind متن، عبارات مبهم و حتی اشتباهات تایپی را درک می کند و آن را به ابزاری ارزشمند برای مبتدیان و برنامه نویسان با تجربه تبدیل می کند. 
  •   با پاسخ‌های دقیق، اطلاعات مفید و نمونه‌های کد ساختاریافته، Phind ثابت می‌کند که افزوده‌ای ارزشمند به مجموعه ابزار هر برنامه‌نویسی است. 

چیزهای کمی برای یک برنامه نویس به اندازه یک مجموعه ابزار خوب مهم هستند: ویرایشگرها، مجموعه های ساخت و کنترل نسخه برای هنر ما حیاتی هستند. دستیار برنامه نویسی مانند Phind می تواند آخرین افزوده ارزشمند شما باشد. 

Phind چیست؟ 

Phind را به عنوان جایگزینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای Stack Overflow در نظر بگیرید. Phind به جای یک پنل متخصص کوچک یا یک گروه بزرگتر از داوطلبان مشتاق، از قدرت هوش مصنوعی استفاده می کند. 

Phind یک موتور جستجو است که مطابق با نیازهای توسعه دهندگان تنظیم شده است. مانند سایر برنامه‌های چت هوش مصنوعی، برای برنامه‌های پیشرفته هزینه دریافت می‌کند، اما می‌توانید بدون نیاز به پرداخت از عملکرد اصلی آن استفاده کنید. این طرح رایگان پیش فرض از مدلی به نام Phind-34B استفاده می کند که نتایج امیدوارکننده ای را ارائه می دهد. 

چطور به کارش می بری؟ 

به برنامه وب Phind بروید و یک رابط موتور جستجوی مینیمالیستی را خواهید دید که یادآور صفحه اصلی گوگل است. یک پرس و جو مربوط به کدنویسی را وارد کنید، Enter را بزنید، سپس از نتایج شگفت زده شوید: 

می توانید سؤالات بعدی را بپرسید که Phind به آنها پاسخ خواهد داد. شما حتی می توانید در جمله بندی خود کاملا مبهم باشید و Phind معنای شما را درک خواهد کرد. به عنوان مثال، من سوالی پرسیدم که ممکن است برای هر کسی که تازه کار برنامه نویسی می کند تعجب کند: 

و فیند پاسخ مفیدی به من داد: 

در ادامه پرسیدم: 

و پاسخ به وضوح نشان می دهد که چگونه Phind دقیقاً منظور من را تشخیص می دهد: 

نکته 

اصلا لازم نیست نگران قالب بندی کامل سوال خود باشید. علائم نگارشی را رها کنید، حروف بزرگ را نادیده بگیرید، کلمات را غلط املایی کنید. Phind به این قراردادها اهمیت نمی دهد! 

پاسخ های Phind چقدر خوب هستند؟ 

همه چیز خوب است، اما Phind در واقع چگونه عمل می کند؟ من آن را با طیف وسیعی از چالش ها آزمایش کردم تا ببینم آیا می تواند به طور منطقی به عنوان یک دستیار برنامه نویسی مفید عمل کند. 

یک سوال کد نویسی بسیار ابتدایی 

به عنوان پایه، می‌خواستم ببینم آیا Phind می‌تواند به یک سوال بسیار ساده در مورد نحو زبان پاسخ دهد. این سوالی است که یک برنامه نویس ممکن است بپرسد اگر از زبانی ناآشنا استفاده می کند یا سعی می کند در مورد ویژگی مبهم تری بیابد. 

از فیند پرسیدم: 

من عمداً ترجیح دادم اصطلاح “اپراتور” را درج نکنم، تا کار را کمی چالش برانگیزتر کنم، و یک سناریوی واقعی را منعکس کنم. مطمئناً، Phind مشکلی برای پاسخ دادن به این سؤال در چند ثانیه نداشت: 

پاسخ شامل: 

  • توضیحی در مورد نحو. 
  • نمونه ای از استفاده 
  • یک نمونه کد طولانی فرم معادل. 

این همه اطلاعات صحیحی است که برای یادگیری یا مرجع ارزشمند است. توجه داشته باشید که نمونه‌های کد به Replit، یک ویرایشگر کد رایگان، پیوند دارند. لینک را دنبال کنید و می توانید نمونه کد را اجرا کنید تا اثرات آن را در عمل ببینید. 

یک مثال کد عمیق تر 

می خواستم ببینم Phind می تواند نمونه کد سنگین تری ارائه دهد یا خیر. من پرسیدم: 

لیست پیوندی یک ساختار داده کلاسیک است که هر برنامه نویسی باید بداند. مطمئناً این چیزی است که ابزاری مانند Phind باید آن را درک کند و بتواند به سؤالات پاسخ دهد. 

خوشبختانه نتایج خوب بود: 

این فقط یک گزیده کوچک از نمونه کد کامل است. در مجموع، Phind به من 60 خط کد C با نظر و ساختار زیبا داد. من به طور خاص برای کد در C درخواست نکردم، اما این زبان یک پیش‌فرض معقول است زیرا بسیاری دیگر از قبل یک ساختار لیست پیوندی را در کتابخانه استاندارد خود دارند. 

کد کامپایل شد – بدون خطا یا هشدار – و همانطور که انتظار می رفت اجرا شد. 

یک سوال نظری 

بعد، می‌خواستم ببینم Phind در یک امتحان پایه علوم کامپیوتر چقدر خوب عمل می‌کند. این امر مستلزم یک موضوع تئوریک تر، دور شدن از کد و انحراف به سمت عقاید بود. Phind با این مشکلی نداشت. من پرسیدم: 

به عنوان یک سوال ذهنی، این ممکن است کمی ناعادلانه باشد. بازگشت مفهومی چالش برانگیز است که می توانید از آن برای تأثیرگذاری عالی استفاده کنید، اما هیچ کدام از این رویکردها همیشه بهتر نیستند. Phind با دقت از مخالفت مطلق با هر دو روش اجتناب کرد: 

این پاسخ متوازن است، با دلایل روشن موافق و مخالف هر رویکرد. یک بار دیگر، برای تحقیق در مورد یک موضوع خاص، Phind یک شرط عالی به نظر می رسد. 

رفع اشکال 

تعمیر کد شکسته یک کار دشوار است که نه تنها شامل یک راه حل، بلکه یک تشخیص اولیه نیز می شود. 

البته، اشکالی است که من عمداً برای آزمایش Phind معرفی کرده ام. اما این یک اشتباه رایج است که از اشتباه تایپی ناشی می شود و هر برنامه نویسی بدون توجه به تجربه می تواند مرتکب آن شود. 

Phind کار بسیار خوبی در شناسایی علت باگ و پیشنهاد راه حل انجام داد: 

Phind چقدر مفید است؟ 

من بزرگترین طرفدار هوش مصنوعی نیستم، بنابراین با احتیاط به این ابزار نزدیک شدم. من هنوز فکر می کنم که به عنوان یک برنامه نویس، باید مراقب باشید و برای درک این پاسخ ها وقت بگذارید. 

Phind کامل نیست. در پاسخ به اولین سوال کدنویسی من، پیشنهاد شد که “a=a*2” “یک مختصر برای a = a * 2” است که واقعاً درست نیست، مگر اینکه حذف فاصله ها را به عنوان یک مختصر حساب کنید! 

با این حال، Phind در کل من را تحت تاثیر قرار داد. سطح رایگان نه تنها از سرعت معقولی برخوردار است، بلکه به نظر می رسد که به خوبی از پس انواع سؤالات بر می آید. پاسخ‌های Phind عمدتاً دقیق بودند و معمولاً حاوی اطلاعات مفیدی بودند که می‌توانست به برنامه‌نویسی که با مشکل دست و پنجه نرم می‌کند کمک کند. 

به‌عنوان جایگزینی برای Google، Stack Overflow یا Reddit، به نظر می‌رسد که Phind بتواند در زمان کمتری و با تلاش کمتر به اکثر سؤالات من پاسخ دهد. من مطمئناً آن را به جعبه ابزار خود اضافه خواهم کرد تا برنامه نویسی آینده کمی دردناک تر شود. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس