بررسی گوشی وان‌پلاس 11R‌

44
0
گوشی وان‌پلاس 11R‌

براساس گزارشی تازه، گوشی وان‌پلاس 11R‌ به نسخه‌ی ضعیف‌شده‌‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام مجهز خواهد شد.

گوشی وان‌پلاس 11R‌

در مقطعی از سال هستیم که پرچم‌داران جدید شرکت‌ها در آستانه‌‌ی رونمایی محصولات جدیدشان قرار دارند. گفته می‌شود سامسونگ و اوپو و دیگر برندها، دستگاه‌های پریمیوم جدیدشان را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کنند؛ اما پیش‌از‌آن، نوبت به رونمایی وان پلاس ۱۱ می‌رسد که قرار است ۴ ژانویه (۱۴ دی ۱۴۰۱) با برگزاری رویدادی در چین رونمایی شود.

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود این برند به‌زودی وان پلاس 11R را رونمایی کند. مشخصات کامل این گوشی هوشمند منتشر شده است. افشاگری به‌ نام پرایس‌بابا با همکاری یوگش‌برار، اسکرین‌شات‌هایی از اپلیکیشن Device Info HW OnePlus 11R را به‌اشتراک گذاشته‌اند که مشخصات دقیق گوشی هوشمند را فاش می‌کند.

گوشی وان‌پلاس 11R‌
گوشی وان‌پلاس 11R‌

طبق این گزارش، وان پلاس ۱۱ آر از نسخه ضعیف‌تر Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام قدرت خواهد گرفت. افزون‌براین، تراشه‌ی مذکور در گوشی‌های دیگری مانند اوپو رنو ۹ پرو پلاس و آنر ۸۰ پرو و آنر ۸۰ جی‌تی استفاده شده است.

نسخه‌ی ضعیف‌شده از هسته‌ی اصلی Cortex-X2 برخوردار است که به‌جای فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، با فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند. همچنین، سه هسته‌ی Cortex-A710 Gold فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز در‌مقایسه‌با ۲٫۷۵ گیگاهرتز در نسخه‌ی معمولی دارند.

گوشی وان‌پلاس 11R‌
گوشی وان‌پلاس 11R‌

اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهد که وان‌پلاس ۱۱ آر به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ پیکسل مجهز خواهد بود. می‌توان‌ دید که نمونه‌ی اولیه گوشی از حسگرهای IMX890 سونی و IMX766 سونی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. این یعنی یکی از دو حسگر دوربین در محصول نهایی استفاده خواهد شد.
افزون‌براین، گزارش یادشده نشان می‌دهد که وان‌پلاس 11R در پنل پشتی احتمالاً از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. در پنل جلویی آن نیز احتمالاً دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد. این گوشی ظاهراً با OxygenOS 13.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد.
گفته می‌شود وان پلاس ۱۱ آر با ۸ یا ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود. انرژی لازم برای این گوشی را نیز احتمالاً باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ واتی تأمین خواهد کرد.

gizmochina

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس