14 بهترین افزونه کروم ساخته شده توسط گوگل

82
0
بهترین افزونه کروم

چه کسی بهتر از گوگل افزونه های کروم را ارائه می کند؟ با یک منبع قابل اعتماد آن را ایمن بازی کنید. در اینجا بهترین افزونه های خانگی مرورگر کروم آورده شده است. بهترین افزونه کروم را در ادامه بررسی میکنیم.

با وجود تمام برنامه‌های افزودنی موجود برای Google Chrome، تصمیم‌گیری برای نصب آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. و با وجود تعداد زیادی از اشخاص ثالث ناشناس، ممکن است بیش از حد محتاط باشید. اگر می‌خواهید ایمن بازی کنید، مستقیماً به منبع بروید—و چه کسی بهتر از Google افزونه‌های Chrome را ارائه می‌کند؟

از مفید تا منحصربه‌فرد، در اینجا بهترین افزونه‌های کروم مستقیماً از Google هستند که شما به آن نیاز دارید.

1. بهترین افزونه کروم: Google Mail Checker

اگر مراقب صندوق ورودی جیمیل خود باشید، Google Mail Checker افزونه ای برای شماست.

این دکمه اصلی به سادگی تعداد ایمیل های خوانده نشده را در صندوق ورودی شما در نوار ابزار شما نشان می دهد. همچنین می توانید روی دکمه برای باز کردن جیمیل خود کلیک کنید.

2. Send From Gmail (by Google) ارسال از جیمیل (توسط گوگل)

برای سریع‌ترین راه برای ایمیل کردن لینک به صفحه‌ای که بازدید می‌کنید، «ارسال از Gmail» را بررسی کنید. وقتی دکمه را فشار دهید، یک پنجره پاپ آپ برای اکانت جیمیل شما نمایش داده می شود. این پنجره حاوی یک ایمیل ترکیبی است که موضوع آن به عنوان نام صفحه و URL داخل بدنه است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخاطب خود را اضافه کنید و روی Send کلیک کنید.

3. ویرایش آفیس برای اسناد، برگه‌ها و اسلایدها

اگر مایکروسافت آفیس را روی رایانه خود نصب نکرده اید، اما باید یک فایل را باز کنید، به پسوند Office Editing for Docs, Sheets & Slides نیاز دارید. فقط فایل را روی پنجره مرورگر خود بکشید و در یک برنامه مرتبط باز می شود.

به عنوان مثال، یک فایل اکسل در Google Sheets برای مشاهده و ویرایش شما باز می شود. سپس می توانید فایل را به فرمت جدید یا اصلی آن ذخیره کنید.

4.بهترین افزونه کروم: در Google Drive ذخیره کنید

ذخیره در Google Drive به شما امکان می دهد تا به سرعت صفحه فعلی، یک داکیومنت یا یک تصویر را در اکانت Google Drive خود ذخیره کنید.

برای ذخیره یک صفحه، کافیست در حین بازدید، روی دکمه موجود در نوار ابزار خود کلیک کنید. برای موارد دیگر، منوی زمینه (context) خود را با کلیک راست باز کنید و سپس گزینه Save to Google Drive را انتخاب کنید.

 5. برنامه افزودنی Google Keep Chrome

Google Keep یک برنامه افزودنی ساده است که به شما امکان می دهد هنگام مرور، یادداشت ایجاد کنید. با استفاده از آن، می توانید متن، صفحات وب و تصاویر را در Google Keep ذخیره کنید.

برای ذخیره متن، آن را انتخاب کنید و از منوی زمینه (context) کلیک راست، Save Selection to Keep را انتخاب کنید. به طور مشابه، می توانید تصاویر را در یک یادداشت جدید ذخیره کنید. ذخیره یک صفحه وب حتی ساده تر است. فقط روی آیکون برنامه افزودنی Google Keep کلیک کنید و گزینه ای برای ذخیره صفحه فعلی نشان داده می شود.

با هر یادداشت، می توانید متن و برچسب های اضافی را مستقیماً از مرورگر خود اضافه کنید. ساخته شده توسط خود گوگل، یکی از بهترین افزونه های مرورگر برای Google Keep است.

6. صفحات مشابه گوگل

شاید در حال مرور یک فروشگاه آنلاین، خواندن یک وبلاگ یا تحقیق هستید و گزینه های قابل مقایسه را می خواهید. Google Similar Pages فهرستی از صفحاتی مانند صفحه‌ای که بازدید می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد.

روی دکمه کلیک کنید، لیست را مشاهده کنید و سپس یکی را برای رفتن به سایت انتخاب کنید.

7. گوگل ترنسلیت

گاهی اوقات شما نیاز به ترجمه سریع دارید، بنابراین افزونه Google Translate ابزار مفیدی است. برای ترجمه کل یک صفحه وب، فقط کافیست دکمه را در نوار ابزار خود فشار دهید و روی Translate This Page کلیک کنید. سپس زبان صفحه به طور خودکار به گویش پیش فرض شما تغییر می کند.

برای کلمات و عبارات جداگانه، از موس خود برای برجسته کردن آنها استفاده کنید، کلیک راست کرده و Google Translate را از منوی زمینه (context) انتخاب کنید. همچنین می توانید روی دکمه نوار ابزار کلیک کنید تا مواردی را که برجسته می کنید ترجمه کنید.

8. ابزار ورودی گوگل

وقتی چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید این است که به زبان دیگری تایپ کنید، ابزار ورودی Google عالی است. پس از نصب برنامه افزودنی، روی دکمه موجود در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه های افزونه را انتخاب کنید. سپس، زبان‌ها و ابزارهای ورودی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

حالا وقتی از جایی که می‌خواهید به زبان انتخابی تایپ کنید بازدید می‌کنید، روی دکمه نوار ابزار کلیک کنید تا ابزار فعال شود و تمام. علاوه بر تایپ کردن، می توانید از ورودی دست خط برای وارد کردن متن استفاده کنید.

9.بهترین افزونه کروم: تقویت کننده رنگ

برای کسانی که کور رنگ هستند، آنچه در صفحات وب می بینند می تواند دردسرساز باشد. گوگل این مشکل را با افزونه Color Enhancer حل می کند.

هنگامی که از یک سایت بازدید می کنید، روی دکمه کلیک کنید و طرح رنگی را که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید. تم را از بین سه گزینه انتخاب کنید و با استفاده از لغزنده (sliders) آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

10. دکمه Google Scholar

اگر دانشجو هستید، ممکن است قبلاً با Google Scholar آشنایی داشته باشید و این افزونه یک میانبر برای آن در اختیار شما قرار می دهد. برای جستجو در مجلات دانشگاهی، کتاب‌ها، گزارش‌های فنی و موارد دیگر، کافیست دکمه موجود در نوار ابزار خود را فشار دهید. کادر جستجوی Google Scholar در یک پنجره کوچک ظاهر می شود، بنابراین فقط کلمه یا عبارت خود را وارد کنید و در راه هستید.

وقتی در حال انجام تحقیق هستید، این یک صرفه جویی در زمان واقعی است زیرا دیگر نیازی به باز کردن سایت Google Scholar برای کمک ندارید. دکمه Google Scholar همچنین می تواند به شما در قالب بندی استنادها(citations نقل قول ها) کمک کند، بنابراین یک ابزار آنلاین مفید برای محققان و دانشجویان است.

11. Google Tone

برای کارمندان اداری، کلاس‌های مدرسه، دانش‌آموزان یا خانواده‌هایی که می‌خواهند در همان صفحه قرار بگیرند، Google Tone ایده‌آل است. این ابزار جالب به شما امکان می‌دهد صفحه‌ای را که بازدید می‌کنید در رایانه‌های نزدیک پخش کنید.

هنگامی که همه افزونه را نصب کردند، فقط وقتی می خواهید صفحه فعلی خود را برای آنها ارسال کنید، روی دکمه کلیک کنید. در حین ارسال لینک، صدای بیپ را می شنوید و سپس سایرین نوتیفیکیشن دریافت می کنند.

سپس، فقط برای باز کردن آن کلیک کنید، و همه می‌توانید بدون ایمیل یا پیام فوری از صفحه بازدید کنید.

12.بهترین افزونه کروم: نمای زمین از Google Earth

اگر از طرفداران Google Earth هستید، پس چرا هر بار که یک تب را باز می کنید، یک تصویر جدید و دیدنی را مشاهده نمی کنید؟ این دقیقاً همان کاری است که برنامه افزودنی Earth View از Google Earth انجام می دهد.

می‌توانید تصاویری از تب‌های قبلی را مشاهده کنید، عکسی را به‌عنوان کاغذدیواری (wallpaper) دانلود کنید، یا برای گرفتن عکس‌های عالی‌تر، گالری را باز کنید.

13. Google Arts & Culture

عکس‌های شگفت‌انگیز آثار هنری در تب‌های جدیدتان را به عکس‌های زمین ترجیح می‌دهید؟ Google Arts & Culture هر روز یک قطعه هنری را با توضیح مختصری، نام هنرمند و گالری مربوطه در تب جدید شما قرار می‌دهد. در حالی که تصویر با هر تب جدیدی که باز می کنید یکسان است، هر روز یک تب متفاوت خواهید دید.

14.بهترین افزونه کروم: Mindful Break استراحت ذهنی

چیزی منحصر به فرد از Google افزونه Mindful Break است. می‌توانید این ابزار را طوری پیکربندی کنید که به شما یادآوری کند در زمان انتخابی خود استراحت کنید. آن را برای چند ساعت، یک زمان خاص در هر روز تنظیم کنید یا از یادآوری تصادفی استفاده کنید. همچنین می‌توانید نحوه دریافت یادآوری را با آیکون نشان، نوتیفیکیشن مرورگر یا صدای زنگ تصمیم بگیرید.

افزونه گزینه ای برای شروع تمرین تنفسی و رفتن به حالت تمام صفحه برای فوکوس کامل دارد. فقط روی دکمه کلیک کنید و استراحت کنید.

برنامه های افزودنی را از توسعه دهندگان مورد اعتماد نصب کنید

گوگل چند افزونه عالی کروم را توسعه داده است. اما متأسفانه، گوگل نمی تواند برای هر قابلیت خود یک افزونه ایجاد کند.

این برای شما چاره ای جز توسل به افزونه های مرورگر شخص ثالث باقی نمی گذارد. و در حین نصب این افزونه‌ها، همیشه بررسی کنید که آیا آنها ایمن هستند یا خیر. به یاد داشته باشید که تعداد زیادی افزونه کروم مشکوک وجود دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس