5 ویژگی بزرگ اندروید که گوگل در MWC 2024 معرفی شد

38
0
ویژگی بزرگ اندروید

گوگل MWC 2024 را با چندین ویژگی جدید برای دستگاه های اندرویدی آغاز کرد. 

  •   هوش مصنوعی بار دیگر با ویژگی‌هایی مانند هوش مصنوعی Gemini در پیام‌های Google و خلاصه‌های هوش مصنوعی در Android Auto در مرکز قرار می‌گیرد. 
  •   گوگل شروع به عرضه این ویژگی های اندروید در سطح جهانی کرده است. 

گوگل چندین ویژگی جدید اندروید را در MWC 2024 معرفی کرد که توجه ما را به خود جلب کرد. در میان آن‌ها، افزودنی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که راه‌های بیشتری برای تعامل با دستگاه‌های اندرویدی به شما می‌دهند. در اینجا، ما بزرگترین ویژگی‌هایی را که شایسته توجه شما هستند، فهرست کرده‌ایم. 

  1. حاشیه نویسی در Google Docs در Android 

بدون شک، قابل توجه ترین به روز رسانی برای کاربران اندروید، امکان حاشیه نویسی اسناد در Google Docs است. می‌توانید برای افزودن نظرات، یادداشت‌ها، و حتی doodle در Google Docs، هر آنچه که می‌خواهید، خط خطی کرده و خط بکشید. 

در حالی که به نظر می رسد این عمدتا بر روی ساده کردن ویرایش و ایجاد کار سریع اسناد پیچیده متمرکز است، می توانید از آن به عنوان یک ابزار بهره وری مشترک استفاده کنید. 

  1. هوش مصنوعی Gemini در پیام های گوگل 

گوگل رقیب ChatGPT خود، Gemini AI را به برنامه پیام‌رسانی خود می‌آورد تا هنگام ایجاد پیام‌ها، پیام‌ها را به صورت ماشینی هدایت کند. همچنین می‌توانید با جمینی درباره موضوعات مختلف صحبت کنید تا دانش کسب کنید یا از آن برای افزایش بهره‌وری خود با کوتاه کردن زمان برنامه‌ریزی روزتان یا ارائه ایده‌های جدید استفاده کنید. 

  1. TalkBack برای لنز در Google Maps 

گوگل لنز به خودی خود یک ابزار قدرتمند است. از هوش مصنوعی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند تا بتوانید دنیای اطراف خود را به راحتی کشف کنید. در حالی که Google Lens قبلاً در Google Maps ادغام شده است، TalkBack با لنز در Maps می‌تواند اطلاعات مکان‌ها و مکان‌هایی را که از طریق دوربین تلفن هوشمند خود پیدا می‌کنید، بازخوانی کند. 

  1. خلاصه های هوش مصنوعی اندروید اتو 

به لطف ادغام هوش مصنوعی، Android Auto می‌تواند پیام‌های متنی طولانی‌ای را که هنگام رانندگی دریافت می‌کنید خلاصه کند تا بتوانید چشمان خود را به جاده نگاه دارید. همچنین می‌تواند پاسخ‌ها و اقداماتی مانند اشتراک‌گذاری ETA یا شروع یک تماس تلفنی را پیشنهاد کند، بنابراین پاسخ دادن به آنها به سادگی ضربه زدن روی صفحه نمایش است. 

  1. زیرنویس های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای تصاویر 

گوگل دوباره از هوش مصنوعی استفاده می کند تا Lookout for Android را بهتر کند. اکنون می‌تواند به‌طور خودکار تقریباً هر تصویری را توصیف کند و آن‌ها را با صدای بلند بخواند تا به افراد نابینا یا کم بینا کمک کند. 

این حتی تمام ویژگی‌هایی نیست که گوگل در MWC 2024 اعلام کرد. طبق پست وبلاگ Google، این شرکت همچنین مجوزهای Wallet را برای ساعت‌های Wear OS و مسیرهای حمل‌ونقل عمومی را به Google Maps در Wear OS می‌آورد. مهمتر از همه، برنامه Fitbit اکنون می‌تواند آمار برنامه‌ها و دستگاه‌های شخص ثالث را که از پلتفرم Health Connect Android پشتیبانی می‌کنند، نشان دهد. 

در نهایت، هنگام گوش دادن به Spotify، سوئیچر خروجی در صفحه اصلی اندروید دستگاه‌های Spotify Connect را نشان می‌دهد. این به کاربران این امکان را می دهد که در حین جابجایی بین دستگاه ها بدون وقفه به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند. 

تقریباً تمام ویژگی‌هایی که Google اعلام کرده است، هدفشان این است که دستگاه‌های Android را در دسترس‌تر قرار دهند، به شما کمک کنند تا کارآمد باشید و توجه کمتری را از جایی که به آن نیاز دارید منحرف کنند. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس