5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد

168
0
5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد

در نیمه‌ی پایانی دهه 2000، ژانر زامبی یکی از محبوب‌ترین‌ها در تمام هنرصنعت بازی بود. از دنباله‌های Resident Evil گرفته تا IP‌های جدید و خلاقانه مانند Dead Rising، هنرصنعت بازی شاهد هجوم عناوین مبتنی بر زامبی بود، اما در حالی که برخی از آن‌ها توانسته‌اند در تمام این سال‌های پس از آن دوره همچنان روی بورس باقی بمانند، اکثر آن‌ها در گمنامی محو شده‌اند. این موضوع قطعاً در مورد Dead Island 2 نیز صدق می‌کرد، البته تا چند هفته پیش. فهرست 5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد را از اول نیوز بخوانید.

بازی Dead Island 2 که در سال 2014 معرفی شد، تقریباً برای یک دهه ناپدید شد و تنها تعداد انگشت شماری از شایعات گاه به گاه گیر افتادن بازی در جهنم توسعه را در پشت صحنه توصیف می‌کرد. اما همین چند هفته پیش، بازی Dead Island 2 دوباره ظاهر شد و اولین نگاه بازی به گیم پلی واقعی را به نمایش گذاشت. بر اساس تریلر، به نظر می‌رسد که جزیره مرده 2 در مسیر درستی قرار دارد، اما رقبای آن در حال حاضر زیاد هستند، زیرا Dying Light 2 در حال حاضر بیشتر جاهای باقی مانده از غیبت جزیره مرده را پر کرده است. همانطور که گفته شد، چند کار وجود دارد که Dead Island 2 می‌تواند انجام دهد تا بالاتر از رقیب خود قرار بگیرد.

5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد

بازی Dead Island 2 نیاز به تاکید بر سلاح‌های ترکیبی دارد

در زمان هجوم اولیه بازی‌های زامبی، Dead Rising با دادن آزادی بی‌سابقه‌ای به بازیکنان در انتخاب سلاح‌ها، توانست در این بازار اشباع شده متمایز باشد. در حالی که در Dead Rising شمشیرها، اسلحه‌ها و سلاح‌های melee وجود داشتند، نکته اصلی این بود که بازیکنان می‌توانستند سلاح‌های خود را با هم ترکیب کنند تا سلاح‌های خلاقانه‌ای درست کنند. از اسلحه‌های رعد و برق گرفته تا شمشیرهای لیزری، سلاح‌های ترکیبی Dead Rising با هر عنوان عجیب‌تر می‌شدند. با این حال، فرنچایز Dead Rising برای مدتی غیرفعال بوده است و هیچ چیز دیگری واقعاً این خلأ را پر نمی‌کند.

اگرچه نسخه اصلی Dead Island واقعاً هیچ سلاح ترکیبی خاصی نداشت، اما دنباله آن مطمئناً می‌تواند این ویژگی را از Dead Rising قرض بگیرد. توانایی ترکیب سلاح‌های مختلف با هم بلافاصله Dead Island 2 را از Dying Light 2 متمایز می‌کند، زیرا در حالی که دومی تعداد انگشت شماری از سلاح‌های melee منحصربه‌فرد دارد، اما معمولاً کاملاً ضعیف هستند.

5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد

یک سیستم مبارزه پیچیده‌تر به نسبت Dead Island 1

بازی Dead Island اصلی یک سیستم مبارزه تنومند و قوی داشت، اما این موضوع در مقایسه با سایر نسخه‌های سال 2011 بود. ژانر melee اول شخص در دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده است و سیستم هک اند اسلش ساده Dead Island برای دنباله خیلی جواب نمی‌دهد. برای متمایز شدن از دیگران، و به طور خاص Dying Light 2، بازی Dead Island 2 باید طیفی از مکانیک‌های melee پیچیده‌تر را معرفی کند. چند نمونه از این می‌تواند شامل یک مکانیک جاخالی و یک سیستم ضدحمله باشد، اما باید خلاقیت سازندگان دو برابر شود و علاوه بر آن واقعاً منحصر به فرد باشند.

5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد

سلاح های دور برد در Dead Island 2

جزء کلیدی که در حال حاضر Dead Island 2 را از Dying Light 2 متمایز کرده است، گنجاندن سلاح‌های دور برد در بازی است. اگرچه Dying Light 2 تعداد زیادی کمان و تفنگ دستی دارد، اما استفاده از آن‌ها حس خوبی ندارد و واضح است که بازی مبارزه‌های melee را در محدوده‌های مختلف تشویق می‌کند. به نظر می‌رسد که بازی Dead Island 2 دارای سلاح‌های دوربرد زیادی خواهد بود و یک تفنگ شاتگان نقشی اساسی در تریلر معرفی اخیر Gamescom ایفا می‌کند. Dead Island 2 باید سلاح‌های دوربرد خود را دوچندان کند و روی ایجاد احساس منحصر به فرد و ارزشمند بودن هر کدام از آن‌ها تمرکز کند.

دد ایلند

درخت مهارت‌های متنوع‌تر برای Dead Island 2

درخت مهارت Dying Light 2 به دو بخش پارکور و مبارزه تقسیم می‌شود. همه توانایی‌های بازی تحت یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند، و در حالی که برخی محدودیت‌های تعریف دسته را پشت سر می‌گذارند، تمایل دارند از همان روند کلی پیروی کنند، که می‌تواند کمی یکسان شود. اولین عنوان Dead Island دارای یک درخت مهارت نسبتاً چشمگیر بود، با تعداد زیادی مسیرهای انشعابی و تواناییشهای متنوع برای انتخاب. عاقبت باید این را بیشتر گسترش دهد و از سیستم کلاس‌های خود برای آوردن مهارت‌ها و توانایی‌های متنوع‌تر به بازی استفاده کند. طبق گفته‌ها بازی ۶ شخصیت قابل بازی مختلف خواهد داشت. بنابراین سازندگان باید از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند.

دد ایلند

فضاسازی شوخ‌طبعانه برای Dead Island 2

به نظر می‌رسد بزرگترین تفاوت بین Dead Island 2 و Dying Light 2 لحن آن‌ها باشد. اگرچه Dying Light 2 از گنجاندن برخی از ایستر اگ‌ها در محیط ترسی ندارد، اما لحن کلی بازی نسبتاً جدی است، با دیالوگ شخصیت‌ها، نکات داستانی و طراحی کلی محیطی و فنی که بیشتر به سمت یک رویکرد واقعی و واقع گرایانه متمایل است. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد Dead Island 2 به دنبال لحن ملایم و شوخ‌تر است و بازی ذات عجیب و غریب خود را پذیرفته است، که روشی هوشمندانه برای جدا کردن این دو فرنچایز است.

بازی Dead Island 2 در تاریخ 3 فوریه 2023 برابر با ۱۴ بهمن برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و گوگل استادیا عرضه خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست  5 ویژگی مورد نیاز Dead Island 2 که Dying Light 2 آن‌ها را ندارد را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ویژگی مورد نظر شما کدام است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس