7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد

48
0
7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد

با توجه به نزدیک شدن به موعد عرضه نسخه ششم بازی بسیار مورد انتظار از فرنچایز Grand Theft Auto، برخی تغییرات به نسبت RDR2 لازم و مورد نیاز است. 7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

همانطور که Grand Theft Auto 5 به دهمین سالگرد خود نزدیکتر می‌شود، انتظارات و خواسته‌ها در میان طرفداران همچنان در آستانه انتشار نهایی Grand Theft Auto 6 افزایش می‌یابد. آخرین بازی Rockstar، یعنی نسخه‌ی دوم Red Dead Redemption، شامل سطحی از گیم پلی و داستانی بود که قبلاً به ندرت دیده شده بود، این بازی سطوح بالاتری از واقع گرایی و داستانی پایه را ارائه می‌کرد.

البته با توجه به جهش بین قابلیت‌های سخت‌افزاری سال 2013 و 2018، منطقی بود که بازی دارای چنین پیشرفت عظیمی باشد. با توجه به اینکه GTA 6 احتمالاً در چند سال آینده منتشر خواهد شد، بسیاری از طرفداران همچنان انتظارات بالایی دارند و امیدوارند جهشی در کیفیت مشابه آنچه بین نسخه قبلی و Red Dead Redemption 2 شاهد بودیم، را نظاره کنیم.

7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد

7. خط روایی کند

کسانی که Red Dead Redemption 2 را بازی کرده‌اند، مراحل متعددی را در بازی تجربه کرده‌اند که آرتور یا جان را مجبور می‌کرد با همان سرعتی که یاران حرکت می‌کنند راه بروند. این اتفاق هنگام سوار شدن روی اسب در شهرها، راه رفتن در میان یک ماموریت یا حتی قدم زدن در اردوگاه باند داچ ون در لینده رخ می‌داد.

اگر Rockstar می‌خواهد یک بازی سریع، اکشن و سرگرم‌کننده را هدف قرار دهد، حذف این مکانیک و لحظات یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام ساخت GTA 6 در نظر گرفته شود. با اینکه این یک ویژگی مهم برای کمک به شکل دادن به شخصیت‌ها و خطوط داستانی است، اما صحنه‌های سریع و قابلیت جابه‌جایی بهتر به کاهش نارضایتی بازیکنان منجر می‌شود. و دیگر شاهد این انتقاد نیستیم که بازی بیش از حد کسل کننده و واقعی شده است.

7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد

6. رئالیسم افراطی

شرکت Rockstar توانست بسیاری از عناصر واقع گرایانه را در RDR2 معرفی کند که بازیکنان در GTA 5 به خواب هم ندیده بودند و این موضوع Red Dead Redemption را وارد مرحله جدیدی کرد. با وجود این، طرفداران می‌دانند که بخش‌های خسته‌کننده‌ای از نظر نحوه ترکیب واقع‌گرایی و گیم‌پلی وجود دارد.

این شامل نیاز به تمیز کردن اسلحه‌ها برای حفظ اثربخشی آن‌ها، ناتوانی در فراخوانی اسب از فواصل دورتر و فقدان گزینه‌ای برای غارت (لوت) سریع دشمنان است. برای مطابقت با خواسته‌های همه بازیکنان، اگر Rockstar به آن‌ها اجازه دهد که چنین ویژگی‌هایی را روشن یا خاموش کنند، برای کسانی که به آن‌ها علاقه دارند یا نه، قطعاً سودمند خواهد بود. برخی از این واقعگرایی فوق‌العاده لذت بردند (از جمله شخص نویسنده) منتهی بسیاری هم بودند که این مکانیک‌ها را خسته کننده می‌دانستند. راکستار با دادن حق انتخاب به بازیکنان می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

7 تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد

5. پیش درآمد یا فصل افتتاحیه طولانی

یکی از معدود انتقاداتی که RDR2 دریافت کرد، طول سکانس آغازین بازی بود که شامل چندین برخورد قبل از ورود به Act 1 بود. افتتاحیه نه تنها خیلی طولانی بود، بلکه مملو از همان سکانس‌های حوصله سر بر هم می‌شد. همان‌هایی که بازیکنان در آن‌ها برای دویدن، راه رفتن یا سوار شدن بر اسب خود با همان سرعت همراهان خود باید پیشروی می‌کردند.

طرفدارانی که با افتتاحیه GTA 5 آشنا هستند، در قسمت بعدی سری Grand Theft Auto به چیزی مشابه آن امیدوار خواهند بود. افتتاحیه تأثیر گذاری که به طور بالقوه برای بازیکنان دلچسب و ماندگار خواهد بود. البته خط روایی و افتتاحیه کند می‌تواند برای داستان خیلی خوب و مفید باشد، اما قطعاََ بهترین راه برای شروع یک بازی اکشن محور نیست.

4. سیستم قدرت را حذف کنید

هر دو بازی Red Dead Redemption به بازیکنان توانایی موسوم به “dead eye” را می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد زمان را کاهش دهند و هدف خود را پیاپی مورد شلیک قرار دهند، درست شبیه به توانایی مایکل د سانتا در بین سه شخصیت قابل بازی در GTA 5. بسته به اینکه بازیکن چه شخصیتی را کنترل می‌کند، هر یک از آنها توانایی منحصر به فردی را به عنوان کمک برای رویارویی با دشمنان دارند.

چه مقدمه‌ای بر یک درجه سختی یا دیفیکالیتی باشد یا گزینه‌ای برای حفظ یا حذف این توانایی‌ها، این یک عامل اساسی در جنبه واقعی دادن به GTA 6 خواهد بود، بدون اینکه سطح واقع‌گرایی در RDR2 را شامل شود. گرافیک زیبا و واقع گرایی مهم هستند، اما سرگرم کننده بازی نیز حائز اهمیت است.

رد دد ردمپشن 2

3. سیستم تحت تعقیب

سیستم تحت تعقیب در RDR2 دارای نقص‌هایی در مورد قانون و مکانیک خود بود. وقتی بازیکنان دور از شهرهای پرجمعیت اقداماتی را انجام می‌دهند و یک شاهد NPC وجود دارد، افسران می‌توانند با وجود اینکه مایل‌ها از تمدن فاصله دارند، کاملاً به بازیکن نزدیک شوند.

این موضوع واقع گرایی بازی را خدشه دار می‌کرد. چرا که با توجه به دوره زمانی رخدادهای بازی، چنین چیزی ممکن‌ نبود. اما Rockstar این فرصت را دارد که این بخش از گیم پلی را اصلاح کند. طرفداران انتظار دارند که GTA 6 در یک دوره زمانی مدرن تعریف شود، زیرا شایعات نشان می‌دهند که این مکان، مکانی آشنا و احتمالاً Vice City باشد. اگر چنین شد، این موضوع می‌تواند به معنای تغییر عمده‌ای در نحوه عملکرد پلیس باشد. این سیستم باید اصلاح و واقع‌گرایانه شود.

رد دد ردمپشن 2

2. تغییر دکمه‌های تعامل و هدف‌گیری

بازی جذاب رد دد ردمپشن 2 یک مکانیک جدید را به بازی معرفی کرد. به واسطه این مکانیک شما می‌توانستید هنگام گشت زدن در شهر و جهان بازی با NPCها تعامل کنید، به آن‌ها سلام کنید، احوالپرسی کنید و یا حتی آن‌ها را مورد تمسخر قرار دهید. اما در کمال تعجب دکمه تعامل با شخصیت‌ها مشترک بود با دکمه هدفگیری و تیراندازی! در نتیجه این موضوع کار را خیلی سخت کرده بود.

برای برخی از بازیکنان، این موضوع ممکن است گاهی اوقات منجر به رخداد تصادفی شود. یعنی شما می‌خواهید به یک شخصیت سلام کنید ولی سهواً به او شلیک می‌کنید و همه چیز خراب می‌شود. در نتیجه بازسازی این کنترل‌ها می‌تواند امکان تعاملات سیال بیشتری را در GTA 6 فراهم کند.

رد دد ردمپشن 2

1. افزایش جمعیت

در حالی که بازیکنان در جهان باز و پهناور RDR2 پرسه می‌زنند، برخورد با NPC و انواع خاصی از تعاملات وجود دارند. این می‌تواند به طور تصادفی اتفاق بیفتد، چه بازیکن را به عنوان سوژه سرقت رها کند، چه برای کسی که اسب خود را گم کرده است، یا کسی که می‌خواهد به خانه سفر کند. این یکی از ویژگی‌هایی است که به بازی دلیلی می‌دهد تا از ستایش بالایی که اکنون دارد برخوردار باشد.

صرف نظر از این، برخی شرایط وجود دارد که در آن طرفداران می‌دانند که نیاز به تعداد بیشتری NPC وجود دارد و مطمئناً این امکان برای Rockstar در بازی‌های آینده وجود خواهد داشت. از آنجایی که GTA 6 ظاهراً از سال 2014 در حال توسعه بوده است، یعنی درست یک سال پس از انتشار GTA 5، طرفداران انتظار دارند زمانی که بازی در نهایت برای عرضه آماده می‌شود، سطح تولید و محصول نهایی در استاندارد فوق العاده بالایی قرار داشته باشد.

نظر شما در خصوص GTA 6 چیست؟ با فهرست 7  تغییری که GTA 6 باید نسبت به Red Dead Redemption 2 داشته باشد موافقید؟ تغییر مورد نظر شما چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس