معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

پسوردها همچنان در راس روش‌های احراز هویت فعلی هستند. در ادامه به معرفی ۱۰ اپلیکیشن مدیریت پسورد در سال ۲۰۲۱ برای Android و iOS می‌پردازیم.

95
0
معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

پسوردها همچنان در راس روش‌های احراز هویت فعلی هستند. اگرچه فناوری‌های بدون پسورد مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و فعال سازی با صدا در حال ظهور هستند، اما همچنان پیاده سازی آنها با محدودیت‌هایی همراه است. وب‌ها و اپلیکیشن‌های بومی همچنان از پسورد به عنوان ابزار اصلی احراز هویت استفاده می‌کنند. موبایل‌ها درصد زیادی از فعالیت‌های آنلاین ما را تشکیل می‌دهند. از سرگرمی گرفته تا اخبار، ورزش، خدمات پرداخت، ذخیره فایل‌ها، پیام‌های فوری، رسانه‌های اجتماعی و سایر خدمات گسترده موجود در موبایل. همه این خدمات داده‌ها و اطلاعات شخصی ما را در اختیار دارند. بنابراین، نیاز به احراز هویت احساس می‌شود. در ادامه به معرفی ۱۰ اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS می‌پردازیم.

چگونه از پسوردها استفاده می‌کنید؟

05 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

بر اساس نظرسنجی LastPass، تقریباً ۳۵ درصد از مردم تمایل به استفاده از پسوردهای تکراری دارند زیرا نمی‌خواهند پسوردی را فراموش کنند و ۴۵ درصد نیز از پسوردهای تکراری استفاده می‌کنند، زیرا معتقدند حساب‌های آنها برای هیچ هکری ارزشمند نیست.

طبق نظرسنجی گوگل بر روی ۳۰۰۰ بزرگسال آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، ۵۲ درصد از افراد همچنان از یک پسورد برای چندین حساب استفاده می‌کنند، ۱۳ درصد از افراد از یک پسورد برای همه حساب‌های خود استفاده می‌کنند و ۳۵ درصد از افراد برای همه حساب‌های خود از پسوردهای متفاوتی استفاده می‌کنند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد، هنگامی که یکی از حساب‌های آنها به خطر می‌افتد، بقیه حساب‌هایشان نیز در معرض خطر قرار دارند.

با این حال، طبق نظرسنجی، ۶۹ درصد از افراد در مورد توانایی خود برای محافظت از حساب‌های آنلاینشان، نمره “A” یا “B” (نشان دهنده سطح تشخیص) را به خودشان می‌دهند. این تفاوت بین دانش و عمل را نشان می‌دهد.

به طور کلی کارشناسان امنیتی استفاده از پسوردهای امن را توصیه می‌کنند. به این ترتیب برای هکرها امکان محاسبه سریع ترکیبات احتمالی پسورد شما یا حدس زدن پسورد با استفاده از یک حمله لغت نامه‌ای ساده را دشوار می‌کند. همچنین، باید پسوردهای متفاوتی برای هر یک از حساب‌های آنلاین خود داشته باشید. اینگونه می‌توانید از دسترسی مهاجم به همه حساب‌های خود تنها با دسترسی به یک حسابتان، جلوگیری کنید.

معرفی ۱۰ اپلیکیشن مدیریت پسورد

اکثر مردم در نگه داشتن لیستی از پسوردهای قوی مختلف که برای حساب‌های مختلف آنلاین خود در طول زمان ایجاد کرده‌اند، مشکل دارند. بنابراین، استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت پسورد موثر است.

۱. Keeper

1 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Keeper یک اپلیکیشن بسیار امن برای مدیریت پسورد در موبایل شما است. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است. این اپلیکیشن بیش از ۸۴۰۰۰ نظر و نقد و بررسی داشته است، دارای امتیاز ۴/۶ در Google play store و بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود است. برخی از امکانات و ویژگی‌های آن در ادامه آورده شده است.

  • ثبت اطلاعات وارد شده و تکمیل خودکار

Keeper به شما امکان می‌دهد برای پسوردهای خود را ذخیره کرده و این اطلاعات ثبت شده را به صورت خودکار در جایی ذخیره داشته باشید. این اطلاعات بعداً برای تکمیل خودکار فرم‌های ورود به سیستم در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، در سایر موارد نیز تکمیل خودکار برای شما مفید است، مانند آدرس‌ها و مخاطبان. همچنین شامل گزینه ای برای ذخیره اطلاعات کارت پرداخت شما مانند کردیت کارتها یا دبیت کارتها برای پر کردن سریع فرم‌های آنلاین است.

  • وارد کردن اطلاعات ثبت شده موجود

Keeper به شما امکان می‌دهد پسورد ذخیره شده موجود را در رایانه خود وارد کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا یک مکان مرکزی برای همه پسوردهای ذخیره شده خود داشته باشید.

  • BreachWatch

این اپلیکیشن در حال حاضر شامل ویژگی جدیدی است که به نام BreachWatch شناخته می‌شود و بر اینترنت نظارت می‌کند تا بررسی کند که اطلاعات ورود به سیستم دزدیده شده با اطلاعات شما مطابقت دارد یا خیر و برای شما هشداری ارسال می‌کند تا بتوانید بهتر از خود محافظت کنید.

  • به اشتراک گذاری داده‌ها

Keeper همچنین دارای ویژگی اشتراک گذاری پوشه‌ها است، به این ترتیب که شما می‌توانید داده‌های دستگاه خود را به صورت ایمن با کاربر دیگری به اشتراک بگذارید.

۲. 1Password

2 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

1Password یک اپلیکیشن مدیریت پسورد شناخته شده است. این نرم افزار برای iOS ۱۲ یا Android ۵ یا دستگاه‌های جدیدتر موجود است. استفاده از آن آسان است و دارای اپلیکیشن‌های استفاده خانوادگی است که باعث می‌شود ارزان‌تر شود.

این اپلیکیشن دارای یک فایل امن AES ۲۵۶ بیتی است، که در آن می‌توانید فایل‌های خود را با خیال راحت ذخیره کنید. همچنین برای احراز هویت با Dropbox ادغام شده است. همچنین یک ویژگی معروف به برج مراقبت 1Password دارد که به طور مرتب شما را از وضعیت فعلی آسیب پذیری مربوط به وب سایت‌ها و پسوردهای آسیب پذیر مطلع می‌کند.

1Password همچنین به شما امکان می‌دهد برای هر وب سایتی که بازدید می‌کنید پسوردهای قوی و منحصر به فردی ایجاد کنید و این امکان را دارد که هنگام انجام معاملات آنلاین اطلاعات کارت اعتباری را به طور ایمن ذخیره کنید.

۳. Tenorshare 4uKey

3 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Tenorshare 4uKey یک نرم افزار مدیریت پسورد برای دستگاه‌های iOS است.

برای iPhone SE (دوم) و iOS/iPad ۱۳/۵ یا جدیدتر در دسترس است. این نرم افزار مدیریت پسورد بیشتر به خاطر قابلیت‌های ریکاوری خود مشهور است. Tenorshare 4uKey می‌تواند آیفون‌هایی را که رمز آنها را فراموش کرده‌اید باز کند. این امر به ویژه در مواردی که نیاز به انتقال مالکیت دستگاه قدیمی iPhone خود دارید، مفید است. ریکاوری، تمام داده‌های دستگاه را پاک می کند و تلفن را از نو راه اندازی می‌کند.

همچنین دارای قابلیت ادغام با 1Password است که به شما امکان می‌دهد تمام پسوردهای ذخیره شده در Tenorshare را به آن منتقل کنید.

۴. LastPass

4 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

LastPass یک نرم افزار مدیریت پسورد درجه یک است. این اپلیکیشن برای دستگاه‌های Android و iOS موجود است. این اپلیکیشن می‌تواند پسوردها، و اطلاعات کارت اعتباری را در همه وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید ذخیره کند. قابلیت “خانواده‌ها”، ذخیره حساب‌های همه اعضای خانواده را برای ردیابی پسوردهای هر فرد در همه وب سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کند، سازماندهی کرده است. همچنین می‌تواند هنگام تکمیل خودکار اطلاعات ورود به سایت هنگام بازدید از وب سایت‌هایی با اطلاعات ذخیره شده، کمک کند.

با بیش از ۵ میلیون بار دانلود در Playstore، مشخص است که از آن بسیار استفاده می‌شود.

همچنین برای iPad و Apple Watch نیز در دسترس است.

۵. Google Password Manager

5 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

این یک نرم افزار مدیریت پسورد است که توسط Google ارائه شده است.

این اپلیکیشن روی همه دستگاه‌هایی که از Google Chrome استفاده می‌کنند، کار می‌کند. و به صورت یک بک آپ ابری برای همه پسوردهای مرورگر کروم شما عمل می‌کند. وقتی از passwords.google.com دیدن می‌کنید و با حساب Google خود وارد سیستم می‌شوید، می‌توانید پسوردها را در هر مرورگری بازیابی کنید. همچنین به تکمیل خودکار اطلاعات ورود به سیستم کمک می‌کند.

همچنین، هنگام ایجاد حساب‌های آنلاین، به ایجاد پسوردهای امن کمک می‌کند.

۶. Samsung Pass

6 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Samsung Pass یک پلتفرم مدیریت هویت برای دستگاه‌های سامسونگ است. این یک پلتفرم مدیریت اعتبار مجزا است که اساساً بدون پسورد است و از تشخیص بیومتریک مانند اثر انگشت، عنبیه و تشخیص چهره برای احراز هویت کاربر استفاده می‌کند.

بیومتریک کاربر برای جلوگیری از سرقت هویت Man-in-the-Middle (هکر در این نوع از حملات خود را در بین ارتباط دو طرفه قرار می‌دهد و به گونه‌ای رفتار می‌کند که هر دو طرف ارتباط، معمولا سرور و کاربر، احساس می‌کنند که‌ مستقیم با هم ارتباط دارند) رمزگذاری شده است. و به شما این اطمینان را می‌دهد که برای ورود به اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود نیازی به یادآوری پسوردتان ندارید.

۷. Dashlane

7 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Dashlane یک نرم افزار مدیریت پسورد است که استفاده آن بسیار آسان است. این نرم افزار برای دستگاه‌های Android و iOS موجود است. دارای قابلیت ذخیره پسورد برای همه اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنید و حتی آنهایی که در وب هستند، می‌باشد. مانند اکثر نرم افزارهای مدیریت پسورد، شما فقط باید پسورد خود اپلیکیشن را به خاطر بسپارید.

همچنین می‌‌تواند سایر اطلاعات شخصی، پرداخت‌ها و شناسه‌ها را ذخیره کند. شما همچنین به یک «داشبورد هویت» دسترسی دارید که وضعیت پسوردهای شما را به شما نشان می‌دهد. همچنین، دارای قابلیت نظارت بر دارک وب است و هنگامی که اطلاعات شما به صورت آنلاین فاش شد به شما هشدار می‌دهد.

۸. Enpass

8 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Enpass یک نرم افزار مدیریت اطلاعات دیجیتال است. این اپلیکیشن در درجه اول برای ذخیره پسوردها استفاده می‌شود اما همچنین می تواند برای ذخیره کارت‌های اعتباری، حساب‌های بانکی، مجوزها و شناسه‌ها نیز استفاده شود. و روی دستگاه‌های Android و iOS کار می‌کند.

Enpass پسوردهای ذخیره شده را بصورت محلی در دستگاه نگه می‌دارد و همچنین با ارائه دهندگان سرویس‌های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive ،Dropbox ،One Drive و غیره ادغام شده است تا اطلاعات شما را با فضای ذخیره ابری همگام سازی کند. بنابراین، Enpass اطلاعات کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

همچنین دارای گزینه باز کردن قفل اپلیکیشن با استفاده از بیومتریک شما، به جای پسورد اصلی است.

۹. MSecure

9 معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت پسورد برای دستگاه‌های Android و iOS

Msecure بر سادگی و راحتی تاکید دارد و دارای یک مرکز امنیتی برای گزارش پسوردهای ضعیف، تکراری یا قدیمی است.

۱۰. Password Safe

این اپلیکیشن در PlayStore به عنوان Password Safe Secure Password Manager و در iOS به عنوان Password Safe and Manager شناخته می‌شود. این یک نرم افزار مدیریت پسورد کاملاً آفلاین است و تمام پسوردها را بر روی دستگاه کاربران ذخیره می‌کند، با این حال، دارای قابلیت بیرون بردن اطلاعات از اپلیکیشن است یعنی می‌تواند برای همگام سازی اطلاعات شما با ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری مانند dropbox استفاده شود.

نتیجه گیری

بسیاری از کاربران معتقدند که حساب آنها آنقدری ارزش ندارد که مورد هک قرار گیرد یا اطلاعات آنها سرقت شود. به همین دلیل آنها با استفاده از پسورد‌های ضعیف و تکراری برای همه حساب‌های آنلاین خود، حساب‌های خود را آسیب پذیر می‌کنند. این یک طرز فکر غلط است و باید تغییر کند. مهاجمان، هویت افراد را برای انجام فعالیت‌های کلاهبرداری به صورت آنلاین می‌دزدند. از این رو، محافظت از خود و امنیت خود را در اولویت اصلی قرار دهید.

از انتخاب پسوردهای امن و منحصر به فرد برای هر یک از حساب‌های آنلاین خود اطمینان حاصل کنید و از یک نرم افزار مدیریت پسورد برای ایمن و در دسترس بودن همه پسوردهای خود استفاده کنید.

حال که با ۱۰ اپلیکیشن مدیریت پسورد آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس