آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

دراپ شیپینگ یک مدل تجاری بسیار محبوب برای کارآفرینان نسل جدید است، در ادامه به 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING می‌پردازیم.

247
1
آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

دراپ شیپینگ یک مدل تجاری بسیار محبوب برای کارآفرینان نسل جدید است و به دلیل مهارت‌های بازاریابی اینترنتی بیش‌تر از ظرفیت مالی، این مدل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید بدون نیاز به ذخیره موجودی کالا و مدیریت آن با بودجه محدود، تجارت دراپ شیپینگ خود را شروع کنید و محصولات خود را به فروش برسانید. در ادامه به 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING می‌پردازیم.

یک وب سایت تجارت الکترونیکی که از مدل تجاری دراپ شیپینگ استفاده می‌کند، محصولاتی را که می‌فروشد از یک تامین کننده یا تولید کننده شخص ثالث خریداری می‌کند و سپس فرآیند سفارشات را انجام می‌دهد. استفاده از این مدل نه تنها هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود تمام تلاش خود را بر روی جذب مشتری متمرکز کنید.

5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

اگر آماده شروع کسب و کاری هستید که بتواند با غول‌های خرده فروشی رقابت کند و این کار را با بودجه محدود انجام دهید، شش مرحله زیر را دنبال کنید. گرچه برای راه اندازی یک کسب و کار با مدل دراپ شیپینگ سرمایه زیادی لازم نیست، اما به کار و تلاش زیادی احتیاج دارد.

۱. یک بخش ویژه از بازار را انتخاب کنید

4 آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

بخشی که انتخاب می‌کنید باید بسیار متمرکز باشد و بخشی از بازار باشد که واقعاً به آن علاقه دارید. اگر هدف شما متمرکز نباشد، بازاریابی آن دشوار است و اگر به آن علاقمند نباشید سختی کار شما رو به مرور دلسرد می‌کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب بخش و زمینه خود در نظر بگیرید:

  • به دنبال سوددهی زیاد باشید: هنگامی که شما یک مدل تجاری دراپ شیپینگ را اجرا می‌کنید، تمرکز شما بر روی بازاریابی و جذب مشتری است، بنابراین میزان کار مورد نیاز برای فروش یک کالای ۲۰ دلاری و یک کالای ۱۵۰۰ دلاری با هم برابر است. پس محصولات با قیمت بالاتر انتخاب کنید.

 

  • هزینه حمل و نقل پایین: حتی اگر تأمین کننده یا تولید کننده شما حمل و نقل را انجام دهد، اگر هزینه حمل و نقل بیش از حد بالا باشد، به عنوان یک عامل دافع مشتری عمل می‌کند. پس محصولی را انتخاب کنید که حمل و نقل آن ارزان باشد، و بتوانید گزینه حمل و نقل رایگان را به مشتریان خود ارائه دهید. پس آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در بازاریابی برای فروش بیش‌تر در نظر بگیرید.

 

  • محصولی انتخاب کنید که خریداران دست به نقد را جذب کند: وقتی تمرکز شما بر روی هدایت ترافیک به وب سایت خود است، می‌خواهید بالاترین نرخ تبدیل ممکن را بدست آورید زیرا بیش‌تر بازدیدکنندگان هرگز برنخواهند گشت. محصولی که می‌فروشید باید منحصر به فرد باشد و افرادی را که توانایی مالی خرید را دارند مورد توجه قرار دهد.

 

  • میزان تقاضا محصول را بررسی کنید: برای بررسی برخی از عبارات جستجوی رایج مربوط به بخش مورد نظر خود، از Google Keyword Planner و Trends استفاده کنید. اگر کسی به دنبال محصولی نیست که قصد فروش آن را دارید، بعید است کسب و کار شما عملی شود.

 

  • برند خود را بسازید: کالایی که می‌فروشید اگر با اسم برند خودتان باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند. به دنبال تولیدی و یا کالایی باشید که بتوانید با بسته بندی و تحت عنوان برند خودتون بفروشید.

 

  • چیزی را بفروشید که به صورت محلی در دسترس نیست: چیزی را انتخاب کنید که مشتری به راحتی در خیابان و بازار نمی‌تواند پیدا کند. به این ترتیب محصول شما برای مشتری جذابیت بیشتری پیدا می‌کنید.

۲. درباره رقابت بازار محصول خود تحقیق کنید

3 آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

به یاد داشته باشید که شما با سایر بیزنس‌ها و همچنین غول‌های خرده فروشی مانند Walmart و Amazon وارد رقابت خواهید شد. اینجا جاییست که بسیاری از دراپ شاپینگ‌ها دچار اشتباه بزرگی می‌شوند و سراغ کالایی می‌روند که در بازار آن رقابت خیلی کم است. این یک نشانه است که تقاضای آن محصول خاص در بازار وجود ندارد.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک محصول رقابت زیادی نداشته باشد، از جمله هزینه‌های بالای حمل و نقل، مشکلات تأمین کننده و تولید یا حاشیه سود پایین را می‌توان نام برد. پس به دنبال محصولاتی باشید که دارای رقابت باشند، زیرا این نشانه‌ای از تقاضای زیاد و با ثباتی مدل کسب و کار است.

۳. تامین کننده مطمئن

مشارکت با یک تامین کننده اشتباه می‌تواند تجارت شما را با شکست مواجه کنند، بنابراین بسیار مهم است که در این مرحله عجله نکنید و با دقت انتخاب کنید. اکثر تأمین کنندگان دراپ شیپینگ در خارج از کشور مستقر هستند و پس موضوع ارتباطات و سرعت پاسخگویی و توانایی درک یکدیگر بسیار مهم است. اگر ۱۰۰ درصد به توانایی‌های ارتباطی یک تامین کننده اطمینان ندارید، جستجوی خود را برای یافتن تامین کننده ادامه دهید.

علی بابا به یکی از بزرگ‌ترین منابع آنلاین برای شناسایی و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان تبدیل شده است. هنگام انتخاب تامین کننده سوالات زیادی را بپرسید و اطمینان حاصل کنید که در صورت توسعه کسب و کار شما ظرفیت تولید آن‌ها چقدر است و آن‌ها توانایی مقیاس پذیری با شما را دارند.

سعی کنید از تجربیات سایر کارآفرینانی که در گذشته این مسیر را طی کرده‌اند استفاده کنید و از آن‌ها یاد بگیرید. منابع اطلاعاتی زیادی از وبلاگ‌های تکنولوژی و بیزنس‌های مختلف در مورد دراپ شیپینگ وجود دارد. این یک موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات پرهزینه تأمین کننده جلوگیری کنید.

۴. وب سایت تجارت الکترونیکی خود را بسازید

1 آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

سریع‌ترین راه برای راه اندازی وب سایتی که از مدل تجاری دراپ شیپینگ پشتیبانی می‌کند، استفاده از یک بستر تجارت الکترونیکی ساده مانند شاپیفای (Shopify) است. برای راه اندازی وب سایت خود نیازی به سابقه فنی ندارید و برنامه‌های زیادی برای افزایش فروش به شما کمک خواهد کرد.

حتی اگر بودجه قابل توجه‌ای دارید که به شما امکان استخدام یک شرکت طراحی و توسعه وب را برای ایجاد یک راه حل سفارشی می‌دهد، استفاده از یکی از گزینه‌های plug-and-play، به ویژه در ابتدای کار اقدامی کاملا معقولانه است. پس از رشد کسب و کارتان، می‌توانید سفارشی سازی وب سایت دیگری را جستجو کنید.

۵. برنامه ریزی برای جذب مشتری

داشتن بهترین محصولات و وب سایت بدون مشتریانی که به دنبال خرید هستند، در واقع ارزشی ندارد. روش‌های مختلفی برای جذب مشتری بالقوه وجود دارد، اما موثرترین گزینه شروع یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک یا رسانه‌های اجتماعی دیگر است که باعث می‌شود از همان ابتدا فروش و درآمد داشته باشید و به مقیاس پذیری سریع کمک کند. فیس بوک به شما امکان می‌دهد پیشنهادات فروش خود را مستقیماً در مقابل مشتریان هدف خود قرار دهید و به شما این توانایی را می‌دهد که بلافاصله با بزرگ‌ترین برندها و خرده فروشان رقابت کنید.

شما باید یک دید بلند مدت داشته باشید، بنابراین بهینه سازی موتور جستجو و نکات مربوط به سئو و بازاریابی ایمیلی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. از ابتدا ایمیل‌ها را جمع آوری کرده و گزینه ارسال خودکار تخفیفات و پیشنهادات ویژه را فعال کنید. این روشی آسان برای جذب دوباره‌ی مشتری موجود و ایجاد درآمد بدون هزینه تبلیغات و بازاریابی اضافی است.

۶. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

2 آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

برای رشد تجارت خود باید تمام داده‌ها و معیارهای موجود را ارزیابی کنید. برای بدست آوردن اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان وب سایت و رفتار آن‌ها از جمله زمان بازدید و قسمت‌های محبوب وب سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics و پیکسل فیس بوک استفاده کنید.

با این ابزارها می‌توانید تک تک تبدیل‌ها را ردیابی کنید، بدانید مشتری چگونه وب سایت شما را پیدا کرده و چه مسیری را در وب سایت شما طی کرده است که در نهایت منجر به فروش شده است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که بر روی کدام تبلیغات تمرکز کنید، کدام را حذف شوند و کدامیک از آن‌ها مفید بوده است.

شما باید همیشه از تبلیغات و روش‌های بازاریابی به روز استفاده کنید و دائماً فرصت‌های جدید را امتحان کنید و کمپین‌های تبلیغاتی موجود را اصلاح کنید، این کارها به شما کمک می‌کند تا بدانید چه زمانی هزینه تبلیغات را بهینه یا تغییر دهید.

حال که راه‌های راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING را دریافتید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “آشنایی با 5 مرحله برای راه اندازی دراپ شیپینگ DROPSHIPPING

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس