اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها بیش از گذشته پر رنگ شده است که چندین دلیل وجود دارد.

38
0
فضای ابری برای استارتاپ ها

سال‌ها است اخیر و با بهبود فضای اینترنت، کسب ‌و کارهای دیجیتال زیادی در این فضا ایجاد و رشد کرده‌اند. به طور کلی هر کسب و کار دیجیتال به زیر ساخت‌های IT و هاستینگ وابسته است. به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها بیش از گذشته پر رنگ شده است.

فناوری رایانش ابری (Cloud computing) چیست؟

 

اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها

در یک تعریف عمومی، دیتاسنترهای سخت ‌افزاری و نرم ‌افزارهای تامین ‌کننده‌ی سرویس پردازشی را رایانش ابری می‌نامند.

محوریت این مدل، سرویس ‌دهی به کاربر بر اساس تقاضا می‌باشد، بدون آن که کاربر نیازی به تجهیزات خاصی برای پردازش داشته یا از محل انجام این پردازش آگاه باشد.

انواع رایانش ابری به صورت زیر است:

  • نرم‌افزار به عنوان خدمت (SaaS)
  • بستر به عنوان خدمت (PaaS)
  • زیر ساخت به عنوان خدمت (IaaS)

اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها

فضای ابری برای استارتاپ ها هزینه

اطلاعات و نرم‌افزارهای هر کسب‌وکار دیجیتال روی زیرساخت‌هایی پیاده می‌شوند که به آن‌ها زیر ساخت فناوری اطلاعات می‌گویند. از آنجایی که تجهیزات فناوری اطلاعات تأثیر مستقیمی روی کسب ‌و کارهای دیجیتال دارند، بنابراین انتخاب درست این زیرساخت‌ها و تجهیزات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

فضای ابری باعث می‌شود برخی از مشکلات سنتی از بین بروند، مانند:

حذف فضای فیزیکی:

کسب‌ و کار دیجیتال برای تأمین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود مجبور بودند تجهیزات مختلفی را خریداری کنند، و فضای فیزیکی مشخصی را برای آن‌ها در نظر بگیرد.

حذف نیروی متخصص:

شرکت‌ها مجبور بودند نیروی انسانی متخصص را برای مدیریت و نگه‌داری تجهیزات فیزیکی استخدام کنند.

حذف آسیب ناشی از تغییرات در طی زمان:

کسب و کار های قدیمی در مقابل تغییرات ناگهانی یا افزایش کاربران و دیگر ساختار‌ها، آسیب پذیر بودند و نمی‌توانستند خود را به سرعت سازگار کنند.

حذف تحمیل هزینه بالای تعویض قطعات:

کسب و کارهای دیجیتالی مجبور بودند، برای ارتقا جزیی برخی زیر ساخت‌ها، قطعات کلی و گران قیمت را تعویض کنند و چالش تامین قطعات همیشه وجود داشت.

تا حد زیادی مشخص است که خرید تجهیزات فناوری اطلاعات IT و مدیریت آن‌ها توسط خود شرکت، نیازمند صرف هزینه زیادی است. بخش مالی شرکت‌ها معمولاً محافظه‌کارتر از سایر بخش‌ها هستند و طبق آمار ۷۵٪ مدیران مالی در دنیا در سال ۲۰۲۰ به دنبال این هستند که اطلاعات سازمان خود را به فضای ابری انتقال دهند.

حالا که با اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس