سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده چقدر است؟

استخراج رمز ارز یکی از مهمترین دلایل فروش کارت گرافیک بوده است. در ادامه به سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده می‌پردازیم.

23
0
سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده چقدر است؟

استخراج رمز ارزها یکی از مهمترین دلایل فروش کارت گرافیک در سال ۲۰۲۰ بوده است و این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه دارد. گزارش جدیدی از Jon Peddie Research (JPR) می‌گوید که در سه ماهه اول سال ماینرها حدود ۷۰۰۰۰۰ کارت رده بالا و میان رده ​​خریداری کرده‌اند، ارزش کل بازار در حدود نیم میلیارد دلار است. در ادامه به سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده و امار آن می‌پردازیم.

سهم بازار ماینر ها از کارت‌های گرافیک فروخته شده چقدر است؟

2 سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده چقدر است؟

JPR تعداد کارت‌های فروخته شده را با استفاده از نرخ پیوست تراز کارت گرافیک و نرخ پیوست واقعی کارت گرافیک محاسبه کرد. با توجه به داده‌هایی که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هنگامی که افزایش قیمت قبلی رمزارزها اتفاق افتاد، یک جهش مشخص وجود دارد، این مدل می‌تواند تخمین نسبتاً دقیقی از میزان خرید کارت گرافیک توسط ماینرها بزند. در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، نرخ پیوست روند در حدود ۳۰٪ بود، در حالی که نرخ پیوست واقعی بالاتر از ۴۵٪ بود. با توجه به این مدل، JPR پیش بینی می‌کند حدود ۲۵٪ از کل GPU‌های فروخته شده در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ به ماینرها اختصاص یابد.

مهم است که بیان کنیم این مدل ماینرها “casual” را در نظر نمی‌گیرند. طبق JPR، این مدل شامل گیمرها یا سایر کاربرانی نیست که ممکن است از یک کارت گرافیک برای استخراج در کنار آن استفاده کنند. در عوض‌، روش ضمیمه نرخ، تعداد فروش کارت گرافیک را بررسی می‌کند که داخل یک رایانه سنتی نبوده و در عوض به عنوان بخشی از یک دکل استخراج اختصاصی استفاده شده است.

چالش شرکت‌های تولید کننده کارت گرافیک

1 سهم بازار ماینر ها از کارت های گرافیک فروخته شده چقدر است؟

JPR به کارت‌های استخراج اختصاصی رمزارز CMP انویدیا و GPU Lite Hash Rate (LHR) که در کارت‌های گرافیک سری جدید RTX 30 ارائه می‌شود، به عنوان راهی برای کاهش تقاضا و محافظت از شرکت در برابر “سقوط دیگری به سبک ۲۰۱۸” اشاره می‌کند. هفته گذشته، JPR گزارشی منتشر کرد که رشد فروش GPU را در Q1 ۲۰۲۱ نشان می‌دهد و به تولید کنندگان تراشه در مورد سقوط احتمالی بازار هشدار داد. تلاش‌های انویدیا می‌تواند به جلوگیری از سقوط سهام مشابه آنچه در سال ۲۰۱۸ این شرکت تجربه کرده است، کمک کند.

این گزارش رویکرد انویدیا را با AMD مقایسه می‌کند، زیرا هیچ اقدام خاصی برای مقابله با تقاضای استخراج رمزارز انجام نشده است. اگرچه سهام AMD در سال ۲۰۱۸ سقوط کرد، اما مانند انویدیا سقوط نکرد. یک تجارت پر رونق پردازنده، جدا از استخراج رمزارز نیست، به نظر نمی‌رسد AMD در صورت خرابی بازار، به فکر قیمت سهام خود باشد.

صرف نظر از این، واضح است که استخراج کنندگان رمزارزها هنوز هم نیروی محرکه اصلی فروش و تقاضای GPU هستند. انویدیا به تازگی تولید کارت‌های سری ۳۰ RTX را تقویت کرده است، احتمالاً در واکنش به کاهش قیمت سکه‌های معروف مانند بیت کوین و اتریوم بوده است. با این حال، باید دید که آیا تقاضا از ماینرها در بقیه سال کاهش می‌یابد.

حال که سهم بازار ماینر ها از کارت‌های گرافیک فروخته شده را دریافتید پیشنهاد می‌شود دقیق‌ترین قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را در صفحه اول نیوز دنبال کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس