پلتفرم Viva مایکروسافت معرفی شد | تجربه‌ی کارمندان را بهبود ببخشید

Viva پلتفرمی جدیدی از طرف مایکروسافت است که هدف آن بهبود تجربه کارمندان است. اواخر امسال Viva به صورت یک اپلیکیشن منتشر خواهد شد.

89
0
1 پلتفرم Viva مایکروسافت معرفی شد

Viva پلتفرمی جدیدی از طرف مایکروسافت است که هدف آن بهبود تجربه کارمندان است. مایکروسافت امروز Viva را معرفی کرد و نحوه کارکرد آن را در مجموعه‌ای از ویدیوها و بیانیه‌های مطبوعاتی توضیح می‌دهد. Viva از طریق چهار راه به مردم کمک می‌کند. ارتباطات، بینش‌ها، یادگیری و موضوعات. Viva به طور مستقیم با Microsoft Teams ادغام می‌شود و همچنین در اواخر امسال Viva به صورت یک اپلیکیشن برای تلفن‌های اندرویدی و iOS منتشر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا می‌گوید: “ما در بزرگ‌ترین آزمایش کار از راه دور در جهان شرکت کرده‌ایم و تأثیر چشمگیری بر تجربه کارمندان داشته است.” حتی نادلا می‌گوید که گاهی او نمی‌داند که از خانه کار می‌کند یا در محل کارش می‌خوابد.

ویژگی‌های پلتفرم Viva

3 پلتفرم Viva مایکروسافت معرفی شد

۱. Viva Connections: دروازه شخصی شده‌ای برای محل کار دیجیتالی شما فراهم می‌کند که در آن کارمندان می‌توانند به ارتباطات داخلی و منابع شرکت مانند خط مشی‌ها و مزایا دسترسی داشته باشند, در اجتماعات مانند گروه‌های منابع کارمندان شرکت کنند. برنامه Viva Connections برای Microsoft Teams در نیمه اول سال ۲۰۲۱ با یک برنامه موبایل که در اواخر سال جاری ارائه می‌شود، در دسترس قرار خواهد گرفت.

۲. Viva Insights: بینش شخصی و عملیاتی را به افراد، مدیران و رهبران می‌دهد که به پیشرفت در هر سازمان کمک می‌کند. تجربیات و بینش‌های شخصی، که فقط برای کارمند قابل مشاهده است، به افراد کمک می‌کند تا از وقت برای وقفه‌های منظم، کار متمرکز و یادگیری محافظت کنند و همچنین روابط خود را با همکاران تقویت کنند. مدیران و رهبران می‌توانند روندها را در سطح تیمی و سازمانی و همچنین توصیه‌هایی برای تعادل بهتر بهره وری و رفاه مشاهده کنند. بینش‌ها به صورت پیش فرض جمع می‌شوند و برای حفظ حریم شخصی شخصی شناسایی می‌شوند. علاوه بر این، یک داشبورد جدید به سازمان‌ها امکان می‌دهد که بازخورد کارکنان از LinkedIn’s Glint را با داده‌های همکاری Viva Insights ترکیب کنند، به رهبران این امکان را می‌دهد تا با دقت بیش‌تری مکان‌های تیم را تشخیص دهند، هنجارهای کاری را بطور فعالانه تنظیم کنند و سپس تأثیر این تغییرات را در طول زمان اندازه گیری کنند. همچنین مشتریان می‌توانند داده‌های سرویس‌های شخص ثالث مانند: Workday و SAP SuccessFactors را در اختیار شما قرار دهند. برنامه Viva Insights در Microsoft Teams و داشبورد جدید Glint و Viva Insights هم اکنون در پیش نمایش عمومی در دسترس هستند.

۳. Viva Learning: باعث می‌شود فرصت‌های آموزش و توسعه حرفه‌ای در جریان کار بیش‌تر قابل دسترسی باشد. Viva Learning منابع یادگیری موجود برای یک سازمان را در یک مکان جمع می‌کند، از جمله محتوای آموزش LinkedIn، مایکروسافت Learning و ارائه دهندگان شخص ثالث از جمله Skillsoft ،Coursera ،Pluralsight و edX؛ کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از یادگیری را به عنوان بخشی طبیعی از روز کاری، کشف، به اشتراک بگذارند، اختصاص دهند و پیگیری کنند. برنامه Viva Learning اکنون به صورت Demo در دسترس است و از اواخر امسال Viva Learning ادغام با سیستم‌های پیشرو مدیریت یادگیری، از جمله Cornerstone OnDemand ،Saba و SAP SuccessFactors را تجربه می‌کند.

۴. Viva Topics: تجربه کشف دانش را ارائه می‌دهد که به افراد کمک می‌کند تا با اطلاعات و کارشناسان در سراسر شرکت ارتباط برقرار کنند. Viva Topics با استفاده از هوش مصنوعی برای استدلال بر داده‌های مشتری و توانایی ادغام دانش انواع خدمات شخص ثالث مانند ServiceNow و Salesforce، کارت‌های موضوعی (topic cards) را به صورت خودکار در مکالمات و اسناد موجود در Microsoft 365 و Teams ظاهر می‌کند. با کلیک بر روی کارت، یک صفحه موضوع با اسناد، مکالمات، فیلم‌ها و افراد مرتبط باز می‌شود. Viva Topics اکنون به طور کلی به عنوان افزونه برنامه‌های Microsoft 365 در دسترس است.

حال که با پلتفرم Viva آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس