شش موردی که اثبات می‌کند می‌توانید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید

کار کردن برای خود مزایای زیادی دارد، در این مقاله تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق را بررسی خواهیم کرد و مواردی که باید در نظر بگیرد.

31
0

کار کردن برای خود مزایای زیادی دارد، از پیشرفت‌ها و تجربه‌های شخصی گرفته تا آزادی بیشتر را شامل می‌شود. در این مقاله شش موردی که اثبات می‌کند می‌توانید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید را بررسی خواهیم کرد.

این مقاله از تجربه شخصی Desiree Peralta گرداوری شده است.

تجربه من به عنوان یک فریلنسر موفق چیست؟

من یادگرفته بودم به صورت تمام وقت برای شرکت‌ها کار کنم. اما به مرور فهمیدم که چطور می‌توانم از مهارت کاری خود به نفع خودم استفاده کنم.

اینکه بخواهید یک کارآفرین یا یک فریلنسر باشید، در هر صورت نیاز به خلاقیت و تولید هست. دوستان زیادی دارم که به من لقب خوش شانس را داده‌اند؛ به این دلیل که من به راحتی و با زحمت کمتری نسبت به آنها پول درمی‌آورم. خیلی‌ها همیشه به من می‌گویند که می‌خواهند شغل ثابت خود را که از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است را با تمام مزایای بیمه رها کنند تا سایت، اپلیکیشن یا کار خود را راه‌اندازی کنند، و البته به آنها می‌گویم به این راحتی‌ها هم نیست که فکر می‌کنید.

خیلی چالش‌ها پشت کار شخصی است. اگرچه شانس می‌تواند کمک کننده باشد، اما تلاش و پشتکار نقش اصلی را بازی می‌کند. شما باید ثابت قدم باشید و یاد بگیرید چطور در کار خود حرفه‌ای شوید.

۱) خود را به عنوان یک متخصص باز تعریف کنید

یک فریلنسر موفق تبدیل شوید

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق کارهای زیادی هست که باید انجام دهید. زمانی که کار فریلنسری را شروع کردم خودم را به عنوان متخصص توسعه دهنده و نرم افزار معرفی کردم.

اما این تعریف، خیلی عنوان کلی است و واقعیت این است که شما نمی‌توانید به دلیل محدودیت تخصص خود بسیاری از کارها را انجام دهید. مثلا بعضی از من می‌خواستند سیستم تحلیل شبکه‌های اجتماعی طراحی کنم یا بخشی از حمله‌های هکر‌ها را شناسایی کنم که در تخصص من نبود.

به همین دلیل خودم را بازتعریف کردم و تخصصم را دقیقتر شناسایی کردم. تخصص من ترکینگ GPS است. این کار باعث می‌شود مشتریان بدانند دقیقا من چه کاری انجام می‌دهم. اینکه بدانید دقیقا تخصصتان چیست، باعث می‌شود خدمات بهتری هم ارایه دهید.

۲) برنامه ریزی کاری خود را مشخص کنید

یک فریلنسر موفق تبدیل

این موضوع خیلی برای کار فریلنسری شما مهم است. مانند پیگیری پروژه، قیمت گذاری استاندارد، فاکتور نویسی، قراردادها و تهیه پروپوزال از جمله این موارد هستند. چنین برنامه ریزی مشخصی باعث می‌شود در وقت صرفه جویی کنید و بدانید که قرار است چه اتفاقی بیافتد.

در کار تمام وقت ساعت کاری شما مشخص است اما در کار فریلنسری ممکن است آشفتگی تایم بندی کاری ایجاد شود که باید حتما نظم کاری داشته باشید.

شما باید در تایم مشخص شده که خودتان تعیین کرده‌اید، همیشه کار کنید؛ نه کمتر و نه بیشتر. مثلا برنامه کاری من این است: کار از ساعت ۵ صبح تا ۲ بعد از ظهر با در نظر گرفتن استراحت کوتاه در میانه آن، و بقیه طول روز رسیدن به تفریحات و کارهای مورد علاقه خودم. داشتن تفریح و استراحت در طول روز باعث خلاقیت شما می شود. البته دوستانم فقط تایم آزاد عصرم را می‌بینند و فکر می‌کنند من کم کار می‌کنم و درآمد زیاد به دست می‌اورم.

۳) تحمیل‌ها و فشار ها را در کار فریلنسری خود کم کنید

یک فریلنسر موفق پولدار

خیلی اوقات فریلنسرها هر کاری را باقیمت پایین قبول می‌کنند، اما گرفتن یک کار سنگین با قیمت پایین فقط به شما فشار روانی وارد می‌کند و از فریلنسر بودن پشیمان می‌شوید. باید همیشه قیمت واقعی کار خود را بدهید و من تضمین می‌دهم که مشتریان واقعی کیفیت کار شما را درک می‌کنند و حاضرند پول پیشتری بپردازند.

شما می‌توانید مشتریان وفاداری پیدا کنید که مدام سفارش می‌دهند و آنگاه می‌توانید برایشان تخفیف‌هایی در نظر بگیرید.

۴) بازاریابی نکته مهمی در کار فریلنسری است

یک فریلنسر موفق بازاریابی

شما باید با اصول فروش و بازاریابی آشنا شوید. شما باید بستری را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید که مشتریان با شما ارتباط بر‌قرار کنند و شما هم کار بیشتری بگیرید. باید توجه داشته باشید بخشی از تایم کاری شما به بازرایابی اختصاص می‌یابد و گاهی اوقات وقت زیادی می‌گیرد.

البته این قضیه برای من مثل یک چرخه عمل کرده است. مثلا هفته‌هایی که بازاریابی خوبی انجام داده‌ام، مشتریان و کارها، هفته‌های بعد از راه رسیده‌اند و زمانی که وقت برای بازاریابی نداشتم، هفته‌های بعد پروژه‌ای برای انجام کار نداشتم و در نتیجه دوباره برای بازاریابی وقت گذاشته‌ام.

۵) الگوی کار فریلنسری مانند الگوی یک شرکت تجاری عمل می‌کند

یک فریلنسر موفق الگو

خیلی‌ها فکر می‌کنند کار فریلنسری یعنی گرفتن کلی کار از سرتاسر دنیا بگیرید. در حالی که باید مانند الگوی یک شرکت کار کنید. شرکت‌ها می‌دانند که نگهداری مشتریان قدیمی مهم‌تر از گرفتن مشتریان جدید است. گرفتن مشتریان جدید یعنی صرف کلی وقت و انرژی برای ایجاد جلب اعتماد، مذاکره و فهم خواسته‌های آنها. در کار فریلنسری هم باید روی مشتریان ثابت خود بیشتر کار کنید.

من به عنوان یک فریلنسر موفق با چند شرکت کار می‌کنم که مشتریان ثابت من هستند و دقیقا می‌دانم که از من چه می‌خواهند. همین تداوم کار، هم مرا از نظر مالی تضمین می‌کند و هم من درک بهتری در مورد برنامه‌های بلند مدت آنها خواهم داشت و گاهی اوقات پیشنهادات خلاقانه‌ای به آنها ارایه می‌دهم.

۶) سرمایه‌گذاری در تخصص نباید فراموش شود

یک فریلنسر موفق ماهر

طبق بررسی در آمریکا، در سال ۲۰۱۹، حدود ۷۳ درصد فریلنسرها باور داشتند یادیگری مهارت مهمترین بخش کاری آنها می‌باشد. همچنین ۷۱ درصد باور داشتند که به روز نگه داشتن خود باعث می‌شود که در مارکت باقی بمانند.

در شغل ثابت، خیلی اوقات پیشرفتی حاصل نمی‌شود و نیازی هم نیست که مدام مهارت‌ها و اطلاعات خود را به روز کنید. اما در شغل فریلنسری، به روز نشدن معادل از دست دادن شغل می‌باشد.

جمع بندی

فریلنسری اگر چه چالش‌هایی دارد، شما آزادی بیشتری دارید که زندگی خود را آنگونه که دوست دارید برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با فریلنسر شدن، خلاقیت خود را افزایش دهید و تجربیات کاری بیشتری کسب کنید.

حالا که با اصول تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات استارتاپی و کسب و کار سایت اول نیوز هم دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس