استفاده از اسنپدراگون 8cx نسل چهارم در تبلت‌های ۱۰ اینچی

66
0
اسنپدراگون 8cx نسل چهارم

شرکای سخت‌افزاری کوالکام احتمالا از آن‌جایی که اسنپدراگون 8cx نسل سوم فاقد عملکرد لازم بود، از آن استقبال نکردند. ظاهرا اسنپدراگون 8cx نسل چهارم قدرت پردازشی لازم برای استفاده در تبلت‌های ۱۰ اینچی را دارد تا به مشتریان کوالکام امکان عرضه‌ی تبلت‌های رقیب آیپد را بدهد.

اسنپدراگون 8cx نسل چهارم

آزمایش توسعه‌ی نرم‌افزاری روی دستگاه‌ها را از نوامبر ۲۰۲۲ شروع کرده است، اما انتظار می‌رود اسنپدراگون 8cx نسل چهارم در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. ظاهرا کوالکام علاوه بر آزمایش SoC جدید خود روی تبلت‌های ۱۰ اینچی، عملکرد این تراشه را روی لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی نیز بررسی می‌کند.

این بدین معنی است که سازندگان سخت‌افزار می‌توانند از تراشه‌ی جدید کوالکام برای ابزارهای اندرویدی و ویندوزی استفاده کنند. انتظار می‌رود اسنپدراگون 8cx نسل چهارم عملکردی شایسته برای مدیریت هر‌دو پلتفرم از خود نشان دهد. در حالی‌که این SoC نباید مشکلی در اجرای اندروید داشته باشد، ادغام با ویندوز، پاشنه آشیل مایکروسافت و کوالکام بوده است. همه‌ی این ابعاد منفی، از عدم پشتیبانی اپلیکیشن گرفته تا عملکرد بسیار بد، استفاده‌کنندگان را از نگاه به چنین محصولاتی بازداشته است.

"<yoastmark

این‌جا جایی است که اپل پیشرفت کرده است، زیرا تراشه‌های قدیمی خود را دوباره مورد هدف قرار داده و آن‌ها را در مدل‌های مقرون به صرفه‌ی آی‌پاد، به‌کار گرفته است و از این رو، سهم زیادی از بازار را به سمت خود کشیده است. گفته شده که یک نمونه‌ی اولیه از اسنپدراگون 8cx نسل چهارم روی نود ۴ نانومتری TSMC با فرکانس ۳ گیگاهرتزی، تولید شده است، بنابراین فکر می‌کنیم که هنگام اجرا روی یک تبلت ۱۰ اینچی، هیچ مشکل حرارتی‌ای نداشته باشد. گفته می‌شود که بخش CPU در اسنپدراگون 8cx نسل چهارم، ترکیبی از ۸ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف است.

از دیگر ویژگی‌های جالب این سیستم‌-روی-یک-چیپ (SoC) می‌توان به 5G، وای‌فای ۷ و پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال اشاره کرد که احتمالا شرکای سخت‌افزاری کوالکام را هیجان‌زده خواهد کرد. همچنین ممکن است که اسنپدراگون 8cx نسل ۴ در هنگام اجرا روی تبلت‌های کوچک‌تر، با فرکانس‌های کند‌تر کار کند، همانطور که پردازنده‌ی M2 Pro در آی‌پد در مقایسه با همان پردازنده در مک‌بوک پرو و مک‌بوک‌ایر، روی فرکانس پایین‌تری کار می‌کند.

wccftech

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس