بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S22 Ultra: بهترین گوشی اندرویدی که می توان خرید

197
0
بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra دارای قلم S Pen داخلی، صفحه نمایشی روشن تر و ارتقاء های بسیار زیاد در دوربین و طراحی شیک است. با بررسی بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S22 Ultra با ما همراه باشید.

Samsung Galaxy S22 Ultra یک گلکسی نوت با قلم S Pen سریعتر، بهبودهای زیاد دوربین، صفحه نمایش روشن تر و شارژ سریع تر است. به طور کلی این یک گوشی فوق العاده است، اما بسیار گران است و عمر باتری آن نیز می تواند بیشتر باشد.

مزایا:

  • قلم S Pen داخلی سریعتر
  • صفحه نمایش فوق العاده روشن
  • عملکرد بهتر دوربین ها در نور کم
  • طراحی شیک
  • شارژ سریعتر 45 واتی

معایب:

  • گران قیمت
  • رم کمتر نسبت به مدل قبلی
  • عمر باتری کوتاه تر از S21 Ultra

این بررسی Galaxy S22 Ultra نشان می دهد که سامسونگ دقیقا می داند چگونه یک تلفن پرچمدار برای کاربران قدرتمند خود بسازد، زیرا بهترین ویژگی گلکسی نوت را اضافه کرده و در عین حال تعداد زیادی ارتقاء دیگر را نیز ارائه می دهد.

در این گوشی پرچمدار یک قلم S Pen تعبیه شده است، و علاوه بر این چیزهای بیشتری نیز ارائه کرده است، و سامسونگ سعی دارد در لیست بهترین گوشی های ما قرار بگیرد.

بهتر است از قلم S Pen شروع کنیم، زیرا سامسونگ توانسته آن را 70٪ سریعتر و با تأخیری کمتر عرضه کند. صفحه نمایش این گوشی روشن تر و رنگارنگ تر از هر چیزی است که تاکنون تست کرده ایم، و برای این گوشی شارژ سریع 45 واتی دریافت خواهید کرد.

بزرگترین ارتقاء Galaxy S22 Ultra در دوربین های آن است، زیرا سامسونگ در تلاش است تا با کمک مجموعه ای از ارتقاها، iPhone 13 Pro Max و Google Pixel 6 Pro را که بهترین دوربین ها را دارند، پشت سر بگذارد. ارتقاهای دوربین این گوشی شامل سنسور اصلی بزرگتر برای عکس های بهتر در نور کم، حالت پرتره تقویت شده با هوش مصنوعی و لنز جدید Super Clear است.

از سوی دیگر، این گوشی با قیمت 1199 دلار عرضه می شود. و سامسونگ برای این گوشی که نسبت به قبل با رم کمتری هم عرضه می شود، نسبت به رقبای خود 100 تا 300 دلار هزینه بیشتری دریافت می کند..

بر اساس آزمایش من، Galaxy S22 Ultra اگر به طور کلی بهترین نباشد اما بهترین گوشی اندرویدی است که اکنون می توان خرید.

خلاصه ای از امکانات Samsung Galaxy S22 Ultra

خلاصه ای از امکانات Samsung Galaxy S22 Ultra
خلاصه ای از امکانات Samsung Galaxy S22 Ultra

بهترین نمایشگر گوشی تاکنون: پنل AMOLED گلکسی اس 22 اولترا نه تنها روشن تر از رقبای خود است، و آن را برای فضای باز ایده آل می کند، بلکه اشباع رنگ بهتری را نیز ارائه می دهد.

قلم S Pen بهتر است: با کاهش تأخیر تا 70 درصد، نوشتن و طراحی روی Galaxy S22 Ultra مانند قلم و کاغذ صاف است. و یک جا قلمی در داخل آن تعبیه شده است.

عکس های بهتر (مخصوصاً در نور کم): به لطف سنسور اصلی بزرگتر، Galaxy S22 Ultra تصاویر روشن تری نسبت به S21 Ultra ارائه می کند و حالت شبی حتی بهتر از iPhone 13 Pro Max در موقعیت های خاص ارائه می دهد.

پشتیبانی طولانی تر: سامسونگ وعده پنج سال پشتیبانی آپدیت و چهار سال آپدیت های اصلی سیستم عامل را داده است، بنابراین این پرچمدار باید برای مدت طولانی برای شما دوام بیاورد.

عمر باتری می توانست بهتر باشد: ما برای تست باتری هنگام وب گردی های خود کمی بیش از 10 ساعت استقامت باتری را مشاهده کردیم. این مقدار خوبی است اما بعد از iPhone 13 Pro Max با بیش از 12 ساعت نگه داری شارژ باتری، قرار می گیرد.

طراحی شیک و بادوام: Galaxy S22 Ultra فریم آلومینیومی دارد و صفحه پشت این گوشی با Gorilla Glass Victus+ محافظت می شود و در عین حال سبکتر از iPhone 13 Pro Max است. اگرچه برخی ممکن است صفحه نمایش منحنی را دوست نداشته باشند.

تاریخ عرضه و قیمت Samsung Galaxy S22

Samsung Galaxy S22 Ultra هم اکنون برای پیش خرید در دسترس است و تاریخ عرضه آن 25 فوریه است.

قیمت پایه Galaxy S22 Ultra 1199 دلار است. برای افزایش حافظه تا 256 گیگابایت 1299 دلار، 512 گیگابایت 1399 دلار و برای 1 ترابایت 1599 دلار هزینه دارد.

متأسفانه، این بار برای شروع فقط 8 گیگابایت رم دریافت می کنید، زیرا Galaxy S21 Ultra قبلی با 12 گیگابایت با پیکربندی سطح ابتدایی عرضه شد. اما اگر فضای ذخیره سازی بیش از 128 گیگابایت را انتخاب کنید، 12 گیگابایت رم در Ultra امسال خواهید داشت.

همچنین در مقایسه Samsung Galaxy S22 Ultra با Galaxy S20 Ultra به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا دارندگان تلفن های قدیمی سامسونگ لازم است ارتقاء دهند یا خیر. و طرفداران Note نیز بهتر است به مقایسه Samsung Galaxy S22 Ultra با Galaxy Note 20 Ultra ما نگاهی بیندازند.

اگر Galaxy S22 Ultra را تا 24 فوریه سفارش دهید، مزایای پیش سفارش زیادی دریافت خواهید کرد. این مزایا شامل ارتقاء به سطح بعدی فضای ذخیره سازی به صورت رایگان (اگر مدل 128 یا 256 گیگابایتی بخرید) می باشد.

همچنین می توانید 200 دلار اعتبار سامسونگ برای Galaxy Watch 4 یا پروژکتور Freestyle سامسونگ دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید تا 25 درصد تخفیف از هر تبلت Galaxy Tab S8 صرفه جویی کنید.

ما همچنین برای صرفه جویی در هزینه هایتان، حواسمان به بهترین خرید و فروش های Galaxy S22 نیز هست. قبل از اینکه گوشی خود را سفارش دهید، حتما بررسی کنید که کدام اپراتورها و خرده فروشان تخفیف ارائه می دهند.

مشخصات Samsung Galaxy S22 Ultra

  • قیمت
  • $1,199
  • نسخه اندروید
  • 12, One UI 4
  • نمایشگر
  • 6.8-inch Dynamic AMOLED QHD+
  • نرخ رفرش
  • 1-120Hz
  • CPU
  • Snapdragon 8 Gen 1
  • RAM
  • 8GB, 12GB
  • فضای ذخیره
  • 128GB, 256GB, 512GB, 1TB
  • دوربین های عقب
  • 108MP (f/2.2) main, 12MP (f/2.2) ultrawide, 10MP (f/2.4) 10x telephoto, 10MP (f/2.4) 3x telephoto
  • دوربین جلو
  • 40MP (f/2.2)
  • ویدیو
  • Up to 8K 24 fps
  • باتری
  • 5,000 mAh
  • شارژ کردن
  • 45W wired, 15W wireless
  • اندازه
  • 3.1 x 6.4 x 0.4 inches
  • وزن
  • 8.1 ounces
  • اتصالات
  • Wi-Fi 6E, UWB, 5G (mmWave/sub6)
  • رنگ
  • Black, White, Green, Burgundy

طراحی Samsung Galaxy S22 Ultra

طراحی Samsung Galaxy S22 Ultra
طراحی Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra ساده اما در عین حال خیره کننده و جذاب است. من زوایای تیز و مربعی را دوست دارم، و همچنین دوست دارم که دوربین ها روی یک سطح دیگر برجسته قرار ندارند و با پشت گوشی هم ترازتر هستند. ظاهر کلی این گوشی مینیمال است.

یک مزیت دیگر: صفحه نمایش 6.8 اینچی آن کمی خمیده است، بنابراین بدون اینکه منجر به فشار تصادفی صفحه نمایش شود، جذابیت ظاهری به این گوشی اضافه می کند. تنها مشکل من این است که گاهی اوقات تایپ کلمات یا حرکت کرسر به سمت چپ یا راست صفحه نمایش می تواند چالش برانگیز باشد. علیرغم داشتن صفحه نمایش کمی بزرگتر از iPhone 13 Pro Max 6.7 اینچی، S22 Ultra با وزن 8.07 اونس در مقایسه با گوشی اپل 8.5 اونسی، سبک تر است.

طراحی Samsung Galaxy S22 Ultra
طراحی Samsung Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra محکم و بادوام به نظر می رسد، زیرا با قاب آلومینیومی و پشت گوشی با Gorilla Glass Victus+ محافظت شده است. با این حال، باید ببینیم که این گوشی تا چه اندازه در تست های سقوط از ارتفاع مقاومت می کند.

رنگ های Galaxy S22 Ultra شامل مشکی فانتوم، سفید فانتومی، سبز و شرابی است. من معمولا دوست دارم که از قاب استفاده نکنم، بنابراین احتمالاً رنگ سفیدش را انتخاب می کنم.

 صفحه نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra

صفحه نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra
صفحه نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra

سامسونگ با مدل Galaxy S22 Ultra کیفیت نمایشگر خود را ارتقا داده است. مانند قبل، نرخ تازه سازی دینامیک 120 هرتزی را دریافت می کنید که باعث می شود اسکرول کردن روانی داشته باشید. و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز وجود دارد که گیمرها خیلی از آن استقبال خواهند کرد.

اما دو ارتقای قابل توجه در نمایشگر وجود دارد. اولین مورد این است که صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 1750 نیت است که می تواند روشن ترین سطح روشنایی باشد که تا به حال دیده ایم. (سطح روشنایی استاندارد 1250 نیت است که همین هم مقدار بسیار بالایی است.)

مزیت دیگر صفحه نمایش آن ویژگی جدید Vision Booster است که می تواند روشنایی صفحه را در طول روز تنظیم کند. این به این معنی است که با استفاده از S22 Ultra در فضای باز، حتی در نور بسیار شدید آفتاب، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

من Galaxy S22 Ultra را با iPhone 13 Pro Max و Google Pixel 6 Pro به پارک برایانت بردم و نمایشگر Galaxy S22 Ultra زمانی که تریلر Reacher را پخش کردم به طرز چشمگیری روشن تر از دو گوشی رقیب بود.

هنگام تماشای تریلر Dr. Strange و Multiverse of Madness، پنل Galaxy S22 Ultra رنگ های غنی تر و زوایای دید وسیع تری را همراه با حرکاتی بدون تاخیر و نرم روانی در طول صحنه های اکشن ارائه می دهد.

نتایج تست نمایشگر Samsung Galaxy S22 Ultra

پنل Galaxy S22 Ultra در تست های آزمایشگاهی ما نیز خودش را نشان داد، و به حداکثر روشنایی بسیار بالای 1359 نیت رسید، در مقایسه با 1038 نیت برای iPhone 13 Pro Max و 842 نیت برای Google Pixel 6 Pro عدد بسیار بالایی است.

صفحه نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra
صفحه نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra

علاوه بر این، Galaxy S22 Ultra در بازتولید رنگ نیز رقبای خود را شکست داد، زیرا در تست های sRGB و DCI-P3 امتیازهای 137.5% و 97.4% را کسب کرد، در مقایسه با 109.3%/77.4% و 104.2%/73.8% برای iPhone 13 Pro Max و Pixel 6 Pro به ترتیب امتیاز بسیار خوبی است.

تنها چیزی که S22 Ultra را از آیفون عقب انداخت دقت رنگش بود، زیرا امتیاز Delta-E 0.25 را به دست آورد (که 0 امتیاز عالی است). و iPhone 13 Pro Max امتیاز 0.21 را کسب کرد.

 قلم S Pen سامسونگ Galaxy S22 Ultra

قلم S Pen سامسونگ Galaxy S22 Ultra
قلم S Pen سامسونگ Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra نرم ترین قلم S Pen را دارد که تا به حال تجربه کرده ام، و به این دلیل است که سامسونگ تأخیرش را از 9 میلی ثانیه به فقط 2.8 میلی‌ثانیه کاهش داده است. بنابراین شما در این بخش 70 درصد پیشرفت خواهید داشت.

بهترین قسمتش این است که مانند Galaxy S21 Ultra مجبور نیستید از یک قاب برای نگهداری قلم S Pen خود استفاده کنید. و یک نگهدارنده قلم S Pen روی گوشی تعبیه شده است.

علاوه بر این، Galaxy S22 Ultra از هوش مصنوعی برای پیش بینی حرکات دست شما و ارائه حس قلم و کاغذ به شما استفاده می کند. هنگام یادداشت برداری، نوشتن نه تنها نرم و روان به نظر می رسد، بلکه صدایی نیز پخش می شود و به شما این حس را می دهد که در حال نوشتن روی کاغذ هستید.

من S22 Ultra و S21 Ultra را با هم مقایسه کردم و تفاوت قابل توجهی در زمان واکنش نشان دادن هنگام نوشتن روی نمایشگر مشاهده کردم. به عنوان مثال، وقتی می نوشتم «این سامسونگ Galaxy S22 Ultra است»، احساس می کردم که کلمات بی وقفه و همان لحظه در S22 Ultra ظاهر می شوند، در حالی که حس می کردم S21 Ultra نیم قدم عقب مانده است و سعی می کند به سختی با قلم S Pen همراه شود.

سامسونگ چند بهبود قابل توجه دیگر نیز در قلم S Pen انجام داده است، از جمله تبدیل دقیق تر دست نوشته با قلم به متن، و همچنین توانایی ذخیره سریع یادداشت های شما در اسناد و ایمیل های Microsoft Office.

دوربین های Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra در لیست بهترین دوربین گوشی های ما قرار گرفته است و قصد دارد اپل و گوگل را شکست دهد. آزمایشات ما نشان می دهد که S22 Ultra دوربین بسیار خوبی دارد.

Galaxy S22 Ultra دارای سنسور پیکسلی بزرگتر 2.4um برای گرفتن نور و دیتای بیشتر و همچنین لنز Super Clear Glass برای فیلمبرداری در شب بدون نقاط درخشان است. همچنین یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، به علاوه دوربین های تله فوتو دوگانه 10 مگاپیکسلی دریافت می کنید که با هم ترکیب می شوند تا زوم اپتیکال 10 برابر و زوم فضایی 100 برابری را ارائه دهند.

سامسونگ همچنین با سیستم دوربین خود بر عکاسی محاسباتی تاکید بیشتری کرده است. در این گوشی فناوری پیکسل تطبیقی ​​وجود دارد که 9 پیکسل را در یک پیکسل برای گرفتن تصاویر بهتر در تاریکی، پردازش با وضوح بالا با هوش مصنوعی و پردازش چند فریمی 4 برابر سریع تر ترکیب می کند.

در حالی که حالت شب S22 Ultra بهبود یافته است، من بیشتر تحت تأثیر عملکرد دوربین در نور کم بدون استفاده از حالت شب قرار گرفتم. این عکس را از چند مجسمه جنگ ستارگان با نور محیطی بسیار کم گرفتم. با S21 Ultra شما به سختی سمت چپ کلاه خود دارث ویدر یا چکمه ها یا موهای هان سولو را می توانید با جزییات مشخص کنید. ولی با S22 Ultra همه جزییات قابل مشاهده و واضح تر هستند.

علاوه بر این، در همین عکس گلدان گیاه مصنوعی و برگ های سبز آن در عکس S22 Ultra بیشتر مشخص می شوند.

دوربین های Samsung Galaxy S22 Ultra
دوربین های Samsung Galaxy S22 Ultra

زوم 10 برابری در Galaxy S22 Ultra یکی از بهترین‌ زوم هایی است که من تاکنون تست کرده ام، که این موضوع را در این تصویر از غازی که گرفته ام می توانید ببینید. زوم 30 برابری تا حدودی جزئیات را از دست می دهد و بیشتر شبیه نقاشی های آبرنگ به نظر می رسد، اما هنوز هم جالب است که می توانید تا این حد به آن نزدیک شوید.

Galaxy S22 Ultra با این عکس از گل های داوودی که در داخل خانه گرفته شده است، مغلوب دو رقیب خود شده است. گوشی سامسونگ رنگ های غنی از بنفش، قهوه ای و زرد را ارائه می دهد.

با این حال، iPhone 13 Pro Max عکسی روشن تر و جزئیات بسیار بهتری در گلبرگ ها ارائه می دهد. Pixel 6 Pro همچنین بهتر از S22 Ultra عمل می کند، زیرا وضوح بیشتری در عکس وجود دارد.

S22 Ultra سامسونگ در این تصویر از درختان از دو رقیب دیگر خود جلو افتاد. در این تصویر روشن تر، رنگ های سبز زنده تری نسبت به iPhone 13 Pro Max ارائه می کند. و به دلیل این هایلایت ها، تصویر واضح تر به نظر می رسد، به خصوص وقتی که به پوسته درخت نگاه می کنید. کنتراست بهتری نیز دارد.

Galaxy S22 Ultra از Stereo Depth Maps هوش مصنوعی برای پرتره های بهبود یافته خود استفاده می کند. در پرتره بالا پیراهن و شلوار جین من واضح به نظر می رسند و پس زمینه به طرز هنرمندانه ای تار شده است. و خیلی مهم است که رنگ پوست من در نور خورشید اواخر بعد از ظهر هم طبیعی به نظر می رسد. گوشی های قبلی سامسونگ صورت ها را در خارج از منزل در زیر نور خورشید خسته تر نشان می دادند.

با این حال، من در اینجا برگ برنده را به iPhone 13 Pro Max می دهم، زیرا عکسی روشن تر و زنده تر ارائه می دهد. آبی، فیروزه ای، نارنجی و سفید در پیراهن من خودشان را بیشتر نشان می دهند. اما پرتره S22 Ultra بهتر از Pixel 6 Pro است.

سپس با دوربین جلوی 40 مگاپیکسلی S22 Ultra یک عکس سلفی گرفتم و عکسی که ایجاد شد نوری یکنواخت و جزئیاتی خوب به خصوص در موهای من داشت. عکس iPhone 13 Pro Max کمی روشن تر بود و نور و سایه ها را به طور واقعی تری به تصویر می کشید. همچنین می توانید دوخت های کت من را نیز ببینید. اما نمی توانم بگویم که یکی از این دو گوشی به طور واضحی بهتر است.

سلفی Pixel 6 Pro را نسبت به S22 Ultra بهتر می بینم، زیرا درخشش خورشید کمی دلپذیرتر به نظر می رسد. اما هر دو خیلی به هم نزدیک هستند.

Galaxy S22 Ultra با حالت شب خود در این عکس از نیمکتی که در بیرون در تاریکی گرفته شده، عالی عمل کرده است. همه چیز از نیمکت خاکستری و بوته های سبز گرفته تا کودهای گیاهی و آجرهای اطراف در عکس S22 Ultra در مقایسه با iPhone 13 Pro Max بیشتر قابل مشاهده و روشن تر هستند

Pixel 6 Pro در نورپردازی بوته ها در پیش زمینه بهتر عمل کرده است، پرده ها و نوری که از پنجره می آید به چیزی که با چشم غیرمسلح دیدم نزدیک تر است. اما من هنوز هم عکس S22 Ultra را در اینجا ترجیح می دهم.

با روشن شدن حالت شب، من یک بار دیگر از این مجسمه های جنگ ستارگان عکس گرفتم و در اینجا از S22 Ultra راضی تر هستم. عکس iPhone 13 Pro Max روشن تر اما مبهم تر است. دقت تصویر بیشتری در برگ ها و دارث ویدر در S22 Ultra وجود دارد.

Pixel 6 Pro یک تصویر نسبتاً روشن تولید می کند اما به نظر می رسد که یک لایه روی کل عکس وجود دارد و کنتراست بسیار کمتری دارد.

حالت شب Galaxy S22 Ultra در این تصویر میزی که در تاریکی گرفته شده بود، عملکرد بسیار خوبی داشت. در این عکس، S22 Ultra نسبت به iPhone 13 Pro Max ، بهتر عمل می کند و تزئینات درون ظرف شیشه ای سمت راست قاب را با جزییات نشان می دهد. با این حال، شیشه و بطری در سمت چپ در عکس آیفون کمی واضح تر به نظر می رسند.

تصویر Pixel 6 Pro روشن تر است، اما برخی از جزئیات کمی مبهم تر به نظر می رسند. انتخاب بین این دو کمی سخت است.

دوربین های سامسونگ گاهی اوقات تمایل به اشباع بیش از حد رنگها دارند، و این موضوع را می توانیم در عکس S22 Ultra از محصولات یک میوه فروشی ببینیم. گلابی ها بیشتر زرد به نظر می رسند تا سبز، و iPhone 13 Pro Max رنگهای واقعی تری را به تصویر می کشد و در عین حال بافت بیشتری را در پرتقال ها نشان می دهد. Pixel 6 Pro همچنین ظاهر واقعی تری دارد، اما تصویر آن کمی بی رنگ و رو به نظر می رسد.

Galaxy S22 Ultra در این عکس از میدان تایمز در یک روز آفتابی کمی مشکل داشت. آسمان بی رنگ و رو است. نوردهی کمی کم به نظر می رسد، در حالی که iPhone 13 Pro Max رنگ آبی عمیق تری را در آسمان بدون از دست دادن ابرها ارائه می دهد و تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای The Counter هر دو راحت تر قابل تشخیص هستند. در مورد Pixel 6 Pro نیز همین مزایای مشابه را در عکس خود ارائه می دهد، اما تصویر در کل صاف تر و کم عمق تر به نظر می رسد.

از دیگر ویژگی های برجسته دوربین می توان به ویژگی قاب بندی خودکار که می تواند یکباره حداکثر 10 سوژه را تشخیص دهد و یک برنامه اختصاصی Expert RAW که می تواند فایل هایRAW 16بیتی را برای کسانی که می خواهند خلاقانه تر عکس هایشان را کنترل کنند، ذخیره کند.

ویدیوی Samsung Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra ویدیویی واضح تا 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه می گیرد و با حالت Super Steady بهبود یافته خود می تواند صحنه های ویدیوی شما را فوق العاده ثابت نگه دارد. و تعداد زیادی ویژگی های اضافی دارد که می توانید با آنها کار کنید، مانند حالت فیلم پرتره.

برای آزمایش کیفیت ویدیوی S22 Ultra، من این ویدیو را از یک فواره در پارک برایانت ضبط کردم، و این گوشی با زوم کردن، جزئیات را در آب و فواره به خوبی ثبت می کند – البته خود عمل زوم کردن آن کمی پرش و تکان دارد.

همانطور که به سمت بالا حرکت می کنم، خواهید دید که S22 Ultra آسمان آبی شفاف و ابرهای سفید را به تصویر می کشد، و ساختمان شیشه ای در پس زمینه جزئیات زیادی دارد. قابلیت میکروفون در هنگام زوم کردن نیز به خوبی کار می کند، زیرا می بینید که همزمان با زوم کردن صدای فواره هم بلندتر می شود.

حالت Super Steady، که با کیفیت فول اچ دی و 60 فریم در ثانیه انجام می شود، حتی زمانی که من به سرعت از مسیر پیاده روی به سمت رودخانه ماناسکوان بالا می رفتم، صحنه های فیلم روان و آرامی را ارائه می کرد. با این حال، خود ویدیو آنطور که در هنگام فیلمبرداری از جنگل های اطراف انتظار داشتم، رنگارنگ و غنی نبود.

عملکرد و معیارهای Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra یکی از اولین گوشی هایی است که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 بهره می برد، یک تراشه 4 نانومتری که نوید عملکرد CPU و گرافیک بهتر را در عین کارایی بهتر ارائه می دهد. سامسونگ تراشه 4 نانومتری Exynos 2200 خود را در بازارهای بین المللی عرضه خواهد کرد.

با وجود داشتن تنها 8 گیگابایت رم، Galaxy S22 Ultra هنگام باز و بسته کردن برنامه ها فوق العاده نرم و روان است. در واقع، همانطور که در ویدیوی TikTok بالا می بینید، S22 Ultra هنگام عوض کردن یا بستن برنامه ها سریعتر از iPhone 13 Pro Max عمل می کند.

S22 Ultra همچنین گیم پلی همه جانبه ای را ارائه می دهد و در بازی Drive Club بسیار عالی عمل کرده است. در مورد Call of Duty Mobile هم همینطور است. من متوجه هیچ مشکل خاصی نشدم.

  • Galaxy S22 Ultra
  • Pixel 6 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • Geekbench 5 (single / multicore)
  • 1240/3392
  • 1027 / 2760
  • 1720 / 4549
  • Geekbench ML TensorFlow Lite (CPU / GPU / NPU)
  • 434/ 2039 / 3132
  • 300 / 1376 / 1745
  • 915 / 1587 / 2663
  • Adobe Premiere Rush (Mins:Secs)
  • 0:47
  • 0:48
  • 0:25
  • 3DMark Wild Life Unlimited (Score / FPS)
  • 9984 / 59.8 fps
  • 6682 / 40 fps
  • 11,418 / 68 fps
  • 3DMark Wild Life Extreme (Score / FPS)
  • 2346 / 14
  • 1832 / 11
  • 3075 / 18

نتیجه Geekbench نهایی نیست زیرا Geekbench مشکلات مربوط به تست خود را حل می کند.

در Geekbench 5 که عملکرد کلی را اندازه گیری می کند، Galaxy S22 Ultra امتیاز تک هسته ای 1240 و امتیاز چند هسته ای 3392 را کسب کرد. Galaxy S21 Ultra امتیاز تک هسته ای کمتر 1123 را داشت اما به طور عجیبی امتیاز چند هسته ای بالاتر 3440 را داشت.

Geekbench به ما گفت که ممکن است مشکلی در مورد پردازنده S22 Ultra وجود داشته باشد و در تست وقفه ای ایجاد شود، بنابراین پس از حل شدن این مشکل، گزارش خواهیم داد.

برای مقایسه بهتر، iPhone 13 Pro Max در Geekbench به 1.720 و 4549 رسید و Google Pixel 6 Pro به 1027/2760 رسید.

اوضاع در تست گرافیکی 3DMark Wild Life Unlimited به طرز چشمگیری بهبود یافت. Galaxy S22 Ultra به امتیاز 9984 و نرخ فریم 59.84 فریم بر ثانیه رسید. که می توانید آن را با 5739/34.4 فریم بر ثانیه در S21 Ultra مقایسه کنید. با این حال، iPhone 13 Pro Max امتیاز بالاتر 11418/68.4 فریم بر ثانیه را کسب کرد. Pixel 6 Pro تنها 6682/40 فریم بر ثانیه داشت.

ما یک تست رمزگذاری ویدیو را با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush انجام دادیم، یک فایل ویدیویی 4K را برداشتیم و آن را به 1080p تبدیل کردیم. Galaxy S22 Ultra 47 ثانیه طول کشید تا این کار را انجام دهد که به طور قابل توجهی بهتر از Galaxy S21 Ultra با 1:02 است. iPhone 13 Pro Max تنها 25 ثانیه زمان نیاز داشت، در حالی که Pixel 6 Pro با زمان 48 ثانیه مانند Galaxy S22 Ultra بود.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی معیارهای Galaxy S22 Ultra ما را ببینید، که شامل نتایج معیار یادگیری ماشین نیز می شود.

Galaxy S22 Ultra با 128 گیگابایت رم شروع می شود، اما من ترجیح می دهم 256 گیگابایت را به عنوان فضای ذخیره سازی پایه با قیمت اولیه 1199 دلار در نظر بگیرم. هنگام خرید می توانید آن را به 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت ارتقا دهید، اما حافظه قابل ارتقا از طریق microSD وجود ندارد.

خوب است بدانید Galaxy S22 Ultra دارای اتصال Wi-Fi 6E است که به گفته سامسونگ دو برابر سریعتر از Wi-Fi 6 است.

 باتری و شارژ Samsung Galaxy S22 Ultra

باتری و شارژ Samsung Galaxy S22 Ultra
باتری و شارژ Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که به گفته سامسونگ برای استفاده معمولی بیش از یک روز دوام می آورد. ما تست باتری Tom’s Guide را چند بار انجام داده‌ایم که این تست شامل وب گردی مداوم از طریق شبکه 5G با روشنایی صفحه نمایش 150 نیت است.

بهترین نتیجه عمر باتری برای S22 Ultra تاکنون 10 ساعت و 18 دقیقه از طریق شبکه T-Mobile با روشن بودن حالت 60 هرتز است. این میزان خوبی است و بسیار جلوتر از مدت زمان 7:55 گوشی Google Pixel 6 Pro است، اما این زمان از 11 ساعت و 25 دقیقه ای که از S21 Ultra شاهد بودیم و iPhone 13 Pro Max که 12:16 طول کشید، خیلی عقب تر است.

با روشن شدن حالت تطبیقی ​​برای نمایشگر (که تا 120 هرتز افزایش می دهد)، S22 Ultra 8:50 دوام آورد که کمتر از حد انتظار ما است.

برای شارژ مجدد Galaxy S22 Ultra شارژ 45 واتی را ارائه می دهد که نسبت به شارژ 25 واتی در Galaxy S21 Ultra ارتقا یافته است. سامسونگ قول داده است که در عرض 20 دقیقه به شارژ 50 درصد می رسید که حدوداً 10 دقیقه سریعتر از S21 Ultra خواهد بود.

ما شارژر 45 نداشتیم، اما S22 Ultra در عرض 30 دقیقه با یک شارژر 25 واتی به 58 درصد شارژ رسید که بسیار خوب است. فقط به خاطر داشته باشید که برای شارژر 45 واتی باید به صورت جداگانه هزینه کنید، زیرا سامسونگ شارژری در جعبه ندارد.

 نرم افزار Samsung Galaxy S22 Ultra

نرم افزار Samsung Galaxy S22 Ultra
نرم افزار Samsung Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra از نرم افزار OneUI 4.1 سامسونگ پشتیبانی می کند که روی اندروید 12 اجرا می شود. سامسونگ می گوید این رابط، ملموس تر و مفیدتر از نسخه های قبلی است و بخش حریم خصوصی جدیدی برای آرامش خاطر کاربران ارائه می دهد.

سامسونگ همچنین کیف پول سامسونگ را نیز تبلیغ می کند که می تواند اطلاعات پرداخت دیجیتال، شناسه و موارد دیگر را در یک ابزار ترکیب کند. برنامه جدید Google Duo به شما این امکان را می دهد تا فیلم ها و اسناد را در حین تماس های ویدیویی به اشتراک بگذارید، مشابه SharePlay در نرم افزار iOS 15 اپل.

 نظر نهایی

بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S22 Ultra: نظر نهایی
بررسی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S22 Ultra: نظر نهایی

Samsung Galaxy S22 Ultra قدرتمندترین و همه کاره ترین گوشی اندرویدی است. نمایشگر این گوشی، بهترین نمایشگری است که ما در یک گوشی تست کرده ایم و دوربین های سامسونگ به خصوص در نور کم بسیار بهبود یافته اند. به علاوه، زوم قدرتمند آن که قابل چشم پوشی نیست.

آیا Galaxy S22 Ultra 300 دلار بیشتر از Google Pixel 6 Pro ارزش دارد؟ این انتخاب آسانی نیست. Ultra S22 صفحه نمایشی روشن تر، عمر باتری طولانی تر و تراشه سریع تری ارائه می دهد، در عین حال که قلم S Pen سریع تر و روان تری نسبت به قبل دارد، اما بازهم همه از این مزیت ها استقبال نمی کنند. و کیفیت دوربین Pixel 6 Pro در برخی موارد بهتر است.

سپس iPhone 13 Pro Max است که سریعتر از S22 Ultra است، شارژ بیشتری را نگه می دارد و کیفیت عکس بهتری ارائه می دهد (به جز عکس های کم نور). با این حال، من طراحی شیک تر Galaxy S22 Ultra و زوم قدرتمندتر آن را ترجیح می دهم.

به طور کلی، Galaxy S22 Ultra بهترین گوشی اندرویدی پریمیوم است و به بهترین گوشی این عصر بسیار نزدیک است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس