بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی در سال 2022

116
0
بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی

با بهترین نمایشگرها برای طراحی گرافیکی، تصاویری با پیکسل کامل بسازید. بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی را در ادامه معرفی کرده ایم.

وقتی صحبت از بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی می شود، اندازه و دقت اهمیت دارد.

همچنین مطلب مانیتور عمودی چیست؟ آیا به یک مانیتور عمودی نیاز دارید؟ را نیز بخوانید.

برای ایجاد موثرترین طرح ها، به صفحه نمایشی با اندازه خوب نیاز دارید که بوم وسیعی را برای کار کردن در اختیار شما قرار دهد و در هنگام اجرای چندین نرم افزار طراحی گرافیکی، ابزارها و برنامه های طراحی، مانع از جریان کار خلاقانه نشود.

مانیتور طراحی گرافیکی شما همچنین باید تصاویری با پیکسل کامل و دقیق با وضوح بالا ارائه دهد. به این ترتیب، هر چیزی که ایجاد می ‌کنید، وفاداری را در طول فرآیند طراحی و فراتر از آن حفظ می ‌کند (بنابراین، هیچ Hands-off و دوباره کاری بی ‌پایانی وجود ندارد).

اگر یک طراح حرفه ای هستید، مانیتورهای 4K برای طراحی گرافیکی، پایه خوبی برای کار کردن است. برای دقت رنگ، به دنبال پوشش حداقل 95 درصدی هر دو گاموت DCI-P3 و AdobeRGB باشید. خوشبختانه، این روزها این به معنای هزینه ی فراتر از تصور شما نیست – شما تعداد زیادی صفحه نمایش را با قیمتی متناسب با بودجه خود خواهید یافت.

برای کمک به شما در یافتن صفحه نمایش مناسب برای خود، بهترین مانیتورها را برای طراحی گرافیکی آزمایش کرده ایم و آنها را در طیف وسیعی از مشخصات، اندازه ها، اتصالات و بودجه مقایسه می کنیم.

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

1. فیلیپس 288E2A

4K مقرون به صرفه

پنل: 28 اینچ IPS | وضوح : 38402160* | روشنایی : 2300cd/m2 | پاسخ پیکسل: 4 میلی ثانیه | پوشش رنگ: 119% sRGB | نرخ تازه سازی: 60 هرتز | ورودی ها: DisplayPort 1.2، HDMI 2.0

+وضوح4K

+اندازه پانل 28 اینچی

+پایه قابل تنظیم

-تصویر روشن نیست

-رنگ محدود

به دنبال یکی از بهترین مانیتورهای سطح ابتدایی برای کارهای طراحی گرافیکی هستید؟ شما می توانید خیلی بدتر از Philips 288E2A انجام دهید. این یک مدل 4K و 28 اینچی با املاک و مستغلات دسکتاپ فراوان است.

تراکم پیکسلی نیز مناسب است، بنابراین فونت ها و منوها خوب و واضح هستند. این صفحه نمایش از یک پنل IPS استفاده می کند که زوایای دید عالی را ایجاد می کند، البته این روشن ترین صفحه نمایش جهان با 300 نیت نیست و مطلقاً هیچ پشتیبانی از HDr وجود ندارد.

شایان ذکر است که اتصال USB-C وجود ندارد، که در این قیمت جای تعجب ندارد. با این حال، طراحی قاب باریک مدرن به نظر می رسد و پایه هم تنظیم ارتفاع و هم شیب را فراهم می کند. مانیتورهای دقیق تری با امکانات بیشتر وجود دارد. اما همه آنها هزینه بسیار بیشتری دارند.

2. AOC U32P2

32 اینچ 4K

پنل: 32 اینچ VA | وضوح :3840 2160* | روشنایی: 350cd/m2 | پاسخ پیکسل: 4 میلی ثانیه | پوشش رنگ: 88% AdobeRGB | نرخ تازه سازی: 60 هرتز | ورودی ها: DisplayPort 1.2، HDMI 2.0 x2

+پایه کاملاً قابل تنظیم

+پانل 4K VA اینچی 32

+نسبتاً مقرون به صرفه

-دقت رنگ متوسط

​​-بدون پشتیبانی از USB-C یا HDR

4K در 32 اینچ مسلما نقطه دلپذیری در مورد متعادل کردن اندازه پانل با تراکم پیکسل است. میخ های AOC U32P2 با پنل VA 32 اینچی با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه میخ می شود.

فناوری VA کنتراست عالی را ارائه می دهد، اما بهترین دقت رنگ را ندارد. با این قیمت، اتصال تک کابل USB-C با شارژ را نیز دریافت نمی کنید.

با این حال، اگر آنچه شما عمدتاً می خواهید یک صفحه نمایش زیبا و بزرگ با اتاق آرنجی دقیق و دسکتاپ است که با رزولوشن 4K در 32 اینچ عرضه می شود، AOC U32P2 ارزش فوق العاده ای دارد.

اگر ارگونومی مهم است، همچنین شایان ذکر است که پایه این AOC از طیف کاملی از تنظیمات از جمله چرخش به حالت عمودی پشتیبانی می کند.

3. Dell UltraSharp U4021QW

هیبت فوق العاده

پنل: 40 اینچ IPS | وضوح : 5120* 2160 | روشنایی : 230cd/m2 | پاسخ پیکسل: 5 میلی ثانیه | پوشش رنگ: 98% DCI-P3 | نرخ تازه سازی: 60 هرتز | ورودی ها: DisplayPort 1.4، HDMI 2.0 x2، USB-C با 90W PD

+پنل حماسی 40 اینچی

+تراکم پیکسلی مناسب

+ پوشش رنگی خوب

– بدون پشتیبانی

HDR- گران

اگر می‌خواهید حداکثر فضای صفحه نمایش را در عین حفظ دقت و تراکم پیکسلی مناسب داشته باشید، به Dell UltraSharp U4021QW نگاه نکنید. یکی از بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی، دارای یک پنل فوق عریض 40 اینچی با کمتر از 5120 در 2160 پیکسل است. این باعث ایجاد فضای کاری بزرگ می شود.

همچنین پوشش رنگی عالی را در 98 درصد وسعت DCI-P3 ارائه می دهد. اتصال USB-C با توان 90 وات، آنچه را که رک و پوست کنده، یک بسته همه جانبه حماسی است، تکمیل می کند.

البته این دسته از نمایشگرها ارزان نیستند. و هیچ پشتیبانی HDR وجود ندارد. اما همانطور که پنل‌های SDR معمولی پیش می‌ روند، این به همان اندازه که برای جریان‌های کاری طراحی گرافیکی خوب است.

4. Viewsonic VP3268a-4K

دقت همه جانبه 4K

پنل: 32 اینچ IPS | وضوح : 3840 2160* | روشنایی : 300cd/m2| پاسخ پیکسل: 5 میلی ثانیه | پوشش رنگ: 113% sRGB | نرخ تازه سازی: 60 هرتز | ورودی ها: DisplayPort 1.4، HDMI 2.0 x2، USB-C با 90W PD

4K precision+

USB-C+ با توان 90 وات

+ دارای گواهی پانتون

– بدون پشتیبانی

HDR- نه خیلی روشن

اگر به دنبال پنل 4K هستید و بودجه دقیق تری دارید، Viewsonic VP3268a-4K باید در لیست نهایی شما باشد.

این یک مدل 32 اینچی با فناوری پنل IPS برای زوایای دید و رنگ ‌های عالی است. این یک کاهش بالاتر از گزینه های IPS بودجه با دقت بهبود یافته و اعتبار سنجی پنتون است، که دومی برای گردش های کاری با هدف محصولات چاپی مفید است.

همچنین برای اتصال سریع و نرم تک کابلی به لپ تاپ، اتصال USB-C با 90 وات توان تحویل دریافت می کنید. مانیتورهای 4K ارزان ‌تری وجود دارد و پشتیبانی از HDR به دلیل نبود آن آشکار است. اما به عنوان یک مانیتور کلی برای طراحی گرافیکی، این پیشنهاد بسیار جذاب است.

5. Huawei MateView

جایگزین بلندتری برای محاسبات با صفحه عریض

پنل: 28.2 اینچی IPS | وضوح : 3840 2560* | روشنایی: 250cd/m2 | پاسخ پیکسل: 5 میلی ثانیه | پوشش رنگ: 98% DCI-P3 | نرخ تازه سازی: 60 هرتز | ورودی ها: HDMI، Mini DisplayPort، USB-C با انتقال برق 90 وات

+نسبت تصویر غیرمعمول

+تعداد زیادی پیکسل

+ با قیمت معقول شگفت انگیز

– نسبت تصویر غیرمعمول

-پشتیبانی از HDR محدود

در دنیای مانیتورهای عریض و فوق عریض، Huawei MateView کارها را متفاوت انجام می دهد. به جای 16:9، 21:9 یا حتی عریض تر، این صفحه نمایش غیرعادی با ابعاد 3:2 ارتفاع است. از نظر پیکسلی، در یک پنل 28.2 اینچی، 3840 در 2560 را دریافت می کنید. بنابراین، آن را به عنوان یک مانیتور 4k با فضای اضافه در بالا و پایین در نظر بگیرید.

بسته به نرم افزار و ابزاری که استفاده می کنید، می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین، رابط USB-C با توان 65 وات برای اتصال آسان تک کابلی می تواند.

روشنایی آن نیز با 500 نیت است و دقت خوبی در پوشش 98 درصدی DCI-P3 ارائه می دهد. با اضافه کردن زواید اضافی مانند آینه نمایش بی سیم، بسته ای چشمگیر با قیمت بسیار مناسب خواهید داشت.

نحوه انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

در حالی که این مانیتورهای 27 و 28 اینچی می توانند ارزش زیادی داشته باشند، برخی از کاربران یک پنل 4K کمی بزرگتر را برای ارائه فضای کاری بیشتر ترجیح می دهند. فرم فاکتور 32 اینچی به طور فزاینده ای محبوب است، و در عین حال تراکم پیکسلی بالایی را حفظ می کند.

با بالا رفتن مقیاس اندازه، حتی مانیتورهای بزرگتر 40 اینچی و 42 اینچی 4K نیز در دسترس هستند که اغلب نسبتاً مقرون به صرفه هستند. توجه داشته باشید، با این حال، چنین صفحه‌هایی معمولاً مبتنی بر پنل‌های تلویزیون هستند و معمولاً دقت ندارند. در آن اندازه پانل، تراکم پیکسل نیز بسیار کمتر است، که از نظر رندر فونت و وضوح قابل توجه است.

به غیر از 4K معمولی، شما می توانید تعداد محدودی از نمایشگرهای 5K و 5K2K را انتخاب کنید. اولی اساساً به یک پنل 27 اینچی با 5120 در 2880 پیکسل خلاصه می شود که یک گام نسبتاً قابل توجه در 3840 در 2160 پیکسل 4K یا UHD است. نتیجه تراکم پیکسلی بسیار بالای 217DPI و فونت های فوق العاده واضح است.

فاکتورهای فرم فوق العاده نیز ارزش در نظر گرفتن دارند. سطح ورودی فوق عریض 34 اینچ و 3440 در 1440 پیکسل خواهد بود. اگر چیزی واقعاً گسترده می خواهید، چند مدل 40 اینچی با وضوح کامل 5120 در 2160 پیکسل وجود دارد. 138DPI به دست آمده تقریباً مشابه یک پنل معمولی 32 اینچی 4K است، اما برای ابزارها و انجام چند کار، عرض بیشتری در هر طرف دریافت می کنید. اگر بتوانید آن را بپردازید، در واقع نمایشگر بسیار شیرینی است.

دقت رنگ می تواند برای کارهای طراحی دیجیتال مهم باشد، بنابراین به نرخ پوشش 95 درصد یا بیشتر برای طیف های AdobeRGB و DCI-P3 توجه کنید. با این حال، بعید است که جدا کردن برای یک صفحه نمایش HDR واقعی برای کار طراحی دیجیتال ارزشمند باشد. در عوض، اولویت دادن به قابلیت استفاده و اتصال منطقی تر است.

برای شروع، یک پایه مانیتور با طیف وسیعی از تنظیم بسیار مهم است. تنظیمات ارتفاع و شیب حداقل است، در حالی که چرخش و چرخش به صورت عمودی اگر موارد اضافی حیاتی نباشد، مطلوب است. سپس اتصال وجود دارد. اکثر مانیتورها دارای اتصال DisplayPort و HDMI هستند، بنابراین اتصال به رایانه رومیزی، ایستگاه کاری یا Mac نباید مشکلی ایجاد کند. با این حال، مراقب باشید که خروجی رایانه شخصی خود را با توجه به وضوح بالاتر در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما به HDMI 2.0 یا DisplayPort 1.2 یا بهتر برای 4K با رفرش 60 هرتز نیاز دارید.

اگر کاربر لپ ‌تاپ هستید، اکیداً توصیه می‌کنیم روی مانیتوری با اتصال USB Type-C تمرکز کنید. این یک حق بیمه قیمت اضافه می کند. اما شما قطعاً، به طور مثبت از آن پشیمان نخواهید شد. USB-C به شما امکان می دهد نمایشگر را درایو کنید، لپ تاپ را شارژ کنید و وسایل جانبی مانند صفحه کلید، ماوس و حافظه خارجی را با یک کابل متصل کنید. سریع‌ تر، بسیار نرم ‌تر و از نظر ارگونومی همه چیز را بسیار مرتب ‌تر می‌ کند. فقط مطمئن شوید که بررسی کنید هر مانیتوری که دارای USB-C است، شامل انتقال برق باشد. کمی در این ویژگی صرفه جویی می شود، و USB-C را بسیار کمتر کاربردی می کند.

بهترین مانیتورهای طراحی گرافیکی: 5 چیزی که باید به دنبال آن باشید

پنج نکته که در یک صفحه نمایش برای طراحی دیجیتال باید به آنها توجه کرد:

  1. پیکسل ها و تعداد زیادی از آنها. پیکسل های بیشتر فضای بیشتری برای کار و وضوح بصری بهتر به شما می دهد. 4K اکنون مقرون به صرفه است، بنابراین می توانید آن را به عنوان یک نیاز اساسی در نظر بگیرید.
  2. 2اتصال USB-C با انتقال برق، زندگی را برای کاربران لپ ‌تاپ بسیار آسان ‌تر و مرتب ‌تر می‌کند. به سادگی با یک کابل به صفحه نمایش متصل شوید.
  3. مانیتور با پایه کاملاً قابل تنظیم برای ارگونومی بسیار مهم است. حداقل، به دنبال تنظیمات ارتفاع و شیب باشید، چرخش و چرخش به حالت عمودی نیز می تواند مفید باشد.
  4. بسته به گردش کار شما، دقت رنگ می تواند مهم باشد. اگر چنین است، حداقل 95 درصد از طیف های AdobeRGB و DCI-P3 را پوشش دهید.
  5. نسبت ابعاد مختلف را در نظر بگیرید. اکثر مانیتورها در حال حاضر دارای ابعاد 16:9 هستند، اما نمایشگرهای فوق عریض یا حتی بسیار بلند می توانند برای گردش کار شما مناسب باشند.

چگونه بهترین مانیتورها را برای طراحی گرافیکی آزمایش می کنیم

ما مانیتورها را بر اساس تعدادی از عوامل از جمله قیمت، طراحی و عملکرد بررسی می کنیم. ما اندازه هر صفحه نمایش را به همراه نوع پنل، وضوح، نرخ تازه سازی، پوشش رنگ و پشتیبانی از HDR در نظر می گیریم. ما همچنین اتصالات، از جمله HDMI، DisplayPort، USB-C و رابط های بی سیم را در نظر می گیریم.

تراکم پیکسل و دقت رنگ به ویژه برای نمایشگرهای طراحی دیجیتال مهم است، اما ارگونومی نیز مهم است، بنابراین ما تنظیم و پایداری پایه را ارزیابی می کنیم. در نهایت، کیفیت ساخت و ارزش برای پول در برابر رقبا در بازار مورد قضاوت قرار می گیرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس