خودروی هیبریدی چیست؟ در اینجا چیزی است که قبل از خرید باید بدانید

42
0
خودروی هیبریدی چیست

با وجود افزایش خودروهای الکتریکی، هیبریدی های سوخت مایع همچنان در دسترس هستند. اما خودروی هیبریدی چیست و آیا باید برای خودروی بعدی خود یکی بخرید؟

صنعت خودروسازی با خودروهای جدید و سبزتر، مانند افزایش تعداد جایگزین های هیبریدی، شلوغ است. اگر مطمئن نیستید که یک خودروی هیبریدی برای شما خوب است یا نه، این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

خودروی هیبریدی چیست؟

هیبریدی نوعی خودرو است که دارای موتور بنزینی، موتور الکتریکی و باتری هیبریدی است. بسته به وضعیت رانندگی، خودروهای هیبریدی می توانند بین موتور بنزینی و موتور الکتریکی جابجا شوند یا هر دو منبع نیرو را با هم ترکیب کنند.

خودروهای هیبریدی در درجه اول از موتور الکتریکی خود برای رانندگی با سرعت کم، ساحل (coasting)و کاهش سرعت استفاده می کنند که به وضعیت شارژ باتری بستگی دارد. هنگامی که موتور در حال استفاده نیست، مانند زمانی که در یک سیگنال متوقف می شوید، به طور کامل خاموش می شود. از آنجایی که هیبریدی ها فقط از موتور برای شتاب گیری، بالا رفتن از تپه ها یا زمانی که نیروی اضافی مورد نیاز است استفاده می کنند، مصرف سوخت آنها بسیار مقرون به صرفه است.

رانندگی با خودروی هیبریدی از نظر کارایی مشابه رانندگی با خودروهای معمولی است. هیبریدی ها به طور خودکار باتری هیبریدی خود را شارژ می کنند و نیاز به ایستگاه شارژ خارجی یا نگرانی در مورد مسافت رانندگی را از بین می برند.

خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند؟

خودروی هیبریدی چیست
خودروی هیبریدی چیست

سه نوع هیبرید وجود دارد که عملکرد هر کدام متفاوت است.

خودروهای هیبریدی موازی (Parallel)

اینها محبوب ترین خودروهای هیبریدی هستند. چرخ های خودرو را می توان از سه جنبه تولید کرد: مستقیماً توسط موتور، موتور الکتریکی به تنهایی یا با ترکیبی از هر دو سیستم قدرت. این موتور فقط از موتور الکتریکی برای راندن (نیروی محرکه) استفاده می کند در حالی که با سرعت حداکثر 15 مایل در ساعت دور می شود، که آن را به ویژه برای سفرهای شهری با توقف (استپ)-شروع(استارت) کارآمد می کند. با افزایش سرعت، موتور بنزینی شروع به کار می کند و در هنگام شتاب گیری شدید بیشترین استفاده را می برد.

هنگامی که سرعت را کاهش می دهید یا ترمز را فشار می دهید، فناوری ترمز احیاکننده برق تولید می کند و آن را برای استفاده بعدی در باتری ذخیره می کند و برد (محدوده ranges) خودرو را افزایش می دهد.

Range Extender اتومبیل های هیبریدی

این خودروهای هیبریدی به سادگی از موتور استاندارد خود برای تولید برق برای یک ژنراتور برای شارژ مجدد باتری ها استفاده می کنند. موتور هرگز برای به حرکت درآوردن وسیله نقلیه استفاده نمی شود. در عوض انرژی موتور الکتریکی را تامین می کند. هیبریدها را نیز می توان بسته به میزان قدرت باتری آنها به دو دسته قوی یا متوسط ​​طبقه بندی کرد. هیبریدهای قوی به دلیل ظرفیت باتری بزرگ تر می توانند تنها با نیروی الکتریکی بیشتر حرکت کنند.

پلاگین هیبرید

همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع هیبریدی ممکن است با وصل کردن آن به پریز برق و همچنین شارژ آن در جاده شارژ شود. آنها در واقع راه میانی بین خودروهای هیبریدی سنتی و خودروهای تمام الکتریکی هستند. آنها یک موتور معمولی دارند اما باتری‌های بزرگ‌ تری نسبت به هیبریدی‌های معمولی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مسافت‌های بیشتری را با نیروی الکتریکی به تنهایی طی کنند، در برخی شرایط تا 30 مایل.

مزایای خودروهای هیبریدی چیست؟

در اینجا چند مورد از مهمترین مزایای داشتن یک خودروی هیبریدی آورده شده است:

سازگار با محیط زیست

یکی از بزرگ ترین مزایای خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای سوخت مایع این است که کارکرد آن سبزتر است و مسافت پیموده شده بنزین بهتری دارد، که باعث می شود بسیار دوستدار محیط زیست باشد. یک خودروی هیبریدی دارای دو موتور است: یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی که در نتیجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی کمتری دارد.

خودروی هیبریدی چیست؟ مزایای مالی

مشوق ها و تخفیف های متعددی برای دسترسی بیشتر خودروهای هیبریدی ارائه می شود. استفاده از پول کمتر برای سوخت منجر به معافیت کمتر و هزینه های مالیاتی سالانه از قیمت گذاری تراکم می شود.

سیستم ترمز احیا کننده

هر بار که پدال ترمز را روی یک خودروی هیبریدی پمپ می کنید (فشار می دهید)، به شارژ مجدد باتری کمک می کند. یک سیستم داخلی وارد می شود، انرژی تولید شده را جذب می کند و از آن برای شارژ مجدد باتری استفاده می کند، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری را کاهش می دهد و نیاز به انجام مکرر این کار را کاهش می دهد.

کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی

یک خودروی هیبریدی آلایندگی کمتری تولید می‌کند و انرژی کمتری مصرف می‌کند، در نتیجه آلودگی کمتر و وابستگی کمتری به سوخت‌های فسیلی دارد. در نتیجه اقتصاد داخلی از کاهش قیمت بنزین سود می برد.

شروع (استارت) و توقف (استپ)خودکار

در خودروهای هیبریدی، موتور به طور خودکار با توقف خودرو خاموش می شود و با اعمال پدال گاز دوباره راه اندازی می شود. وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEV) می توانند مسافت های طولانی تری را با سرعت های سریع تر از خودروهای هیبریدی معمولی برانند. خودروهای پیل سوختی هیدروژنی فقط هوای گرم و بخار آب تولید می کنند و در نتیجه انتشار انرژی کمتری دارند.

تعمیر و نگهداری خودروهای هیبریدی

در مقایسه با خودروهای معمولی فقط سوخت فسیلی، خودروهای هیبریدی، مانند هر چیزی که دارای موتور و باتری است، به کمی توجه بیشتر نیاز دارد. سخت ترین جزء برای نگهداری باتری است که تعویض آن نسبتاً پرهزینه است. اگرچه ممکن است این کار دشواری به نظر برسد، اما اگر تعمیر و نگهداری مناسب انجام شود، میزان خرابی نسبتاً پایین است.

قبل از جشن گرفتن برای ماشین “جدید” خود، ایده خوبی است که وضعیت باتری را بررسی کنید. اگر هیچ مشکلی نمی خواهید، به سادگی پول اضافی را محاسبه کنید و همزمان با خودروی هیبریدی، یک باتری جدید خریداری کنید. با این حال، حتی اگر به نظر می رسد باتری در شرایط خوبی است، باید به طور منظم نگهداری شود تا از خرابی جلوگیری شود.

فیلتر فن مهمترین تعمیر و نگهداری است که می توانید روی باتری ولتاژ بالا انجام دهید زیرا تضمین می کند که گرما به طور موثر دفع می شود و از مرگ سلول های (cells) باتری جلوگیری می کند.

خودروهای هیبریدی، مانند هر وسیله نقلیه دیگری، مجموعه ای از مشکلات خاص خود را دارند، اما این نباید کسی را از داشتن وسیله نقلیه رویاهای خود منصرف کند. از سوی دیگر، هزینه کمتری برای کار کردن دارند. جدا از صرفه جویی در سوخت، خودروهای هیبریدی استارت یا دینام ندارند، که به این معنی است که تعمیر و نگهداری معمول هزینه کمتری دارد.

آیا باید یک ماشین هیبریدی بخرم؟

اگر بیشتر رانندگی خود را در شهر و اطراف آن انجام دهید، یک خودروی هیبریدی برای شما مناسب خواهد بود، زیرا بیشترین مزیت را با استفاده از نیروی برقی تنها خواهید برد، که عملاً سفری رایگان است. اگر سفرهای کوتاه زیادی انجام می‌دهید و به انعطاف‌ پذیری بیشتر هیبریدی نیاز ندارید، یک ماشین الکتریکی می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد، زیرا حمل‌ونقل شهری ارزان و بدون آلودگی اگزوز را برای شما فراهم می‌کند.

بنابراین، اگر شما آن را می خواهید و می دانید چگونه از آن مراقبت کنید، توصیه ما این است که دنبال آن بروید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس