مشخصات خودرو کیا سونت 2024

160
0
مشخصات خودرو کیا سونت 2024

کیا سونت یک کراس‌اور ساب‌کامپکت است ،که هم رده هیوندای ونیو و پایین‌تر از سلتوس قرار می‌گیرد‌. این محصول اولین بار در سال ۲۰۲۰ و برای بازار هند، چین و … معرفی شد و اکنون سونت یک فیس‌لیفت را تجربه کرده است. در این پست به بررسی مشخصات خودرو کیا سونت 2024 می پردازیم.

مشخصات خودرو کیا سونت 2024

قبل از آن که مدل جدید به طور رسمی اواخر سال جاری رونمایی شود، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، تصاویری را از آن نمایش داده است.

سونت جدید، طبق زبان طراحی جدید کیا طراحی شده و جلوپنجره مشبک بزرگ‌تری دارد و جزئیات چراغ‌ها و نورپردازی بیش‌تر شده است. نشان جدید کیا روی این کراس‌اور دیده می‌شود.

در بخش عقب، یک چراغ سرتاسری و پیوسته قرار گرفته که برخلاف چراغ‌های نسخه قبلی، برجسته‌تر و درشت‌تر شده و تا پایین ادامه یافته است. به طور کلی ظاهر جدید سونت مدرن و مینیمال است.

مشخصات خودرو کیا سونت 2024
خودرو کیا سونت 2024

کیا سونت 2024 در بازار چین به پیشرانه G4FL مجهز شده، که از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت است و گیربکس CVT آن را همراهی می‌کند.

سونت جدید احتمالا توجه مشتریان هندی را نیز جلب می‌کند. زیرا بازار هدف اولیه این خودرو هند است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا سه پیشرانه دیگر (۱.۲ لیتری تنفس طبیعی، یک لیتری توربوشارژ و ۱.۵ لیتری توربودیزل) نیز با فیس لیفت ارائه می‌شوند یا خیر.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس