مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ

76
0
مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ

تبلت پیکسل و گلکسی تب اس 9 دو تا از بهترین تبلت های اندرویدی هستند که می توانید بخرید. مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ را در ادامه بخوانید.

. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 9 و تبلت پیکسل گوگل ابعاد و طراحی مشابهی دارند، اما تبلت پیکسل دارای طراحی مینیمالیست و چشم نوازتر با رنگ های ظریف است.

. دوربین تبلت Google Pixel با لنز واید 8 مگاپیکسلی مناسب است، در حالی که Samsung Galaxy Tab S9 دارای تنظیمات دوربین چشمگیرتری با لنز عریض 13 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است که برای تماس های ویدیویی گروهی و سلفی مناسب است.

. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 9 از نظر کیفیت نمایشگر از تبلت پیکسل گوگل پیشی گرفته است، با نمایشگر OLED، نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر و نرخ به روز رسانی 120 هرتز، تجربه مرور و بازی روان تری را ارائه می دهد.

سری طولانی گلکسی تب سامسونگ به ارائه برخی از بهترین تبلت های اندرویدی موجود در بازار ادامه می دهد. اما ورود مجدد گوگل به بازار به معنای وجود یک رقیب جدید قدرتمند برای تبلت های گلکسی سامسونگ است. تبلت گلکسی تب اس 9 و تبلت گوگل پیکسل گزینه‌های خوبی برای بهترین تبلت اندرویدی هستند اما با تفاوت‌های جزئی.

در این مقایسه سر به سر گلکسی تب اس 9 و تبلت پیکسل، ما این دو را با هم مقایسه می کنیم تا مشخص کنیم که تبلت پیکسل به اندازه ای محکم است که تضمین کند آن را از گلکسی تب اس 9 دریافت می کند یا بالعکس.

1.مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ: ابعاد و طراحی

. تبلت گوگل پیکسل: x 6.7 x 0.310.2 اینچ. 17.39 اونس

Samsung Galaxy Tab S9: 10.01×6.53×0.23اینچ. 17.57 اونس

از نظر ابعاد تفاوت زیادی بین S9 و Pixel Tablet وجود ندارد. S9 جمع و جور با مشخصات کوچکتر در همه ابعاد و با وجود نمایشگر بزرگتر قابل حمل است. اما با وجود ردپای نسبتا بزرگتر، تبلت پیکسل دارای طراحی مینیمالیست و چشم نواز با رنگ های ظریف است.

هر دو دارای لبه‌های منحنی هستند، با یک لنز دوربین در جلو که در مرکز بالای قاب و یک لنز دوربین در پشت قرار گرفته است. در زیر نشان‌واره گوگل در پشت تبلت پیکسل یک رابط مخصوص برای اتصال به پایه شارژ بلندگوی همراه تبلت وجود دارد. به طور مشابه، S9 دارای یک اتصال مغناطیسی منحصر به فرد در پشت است که برای شارژ قلم S Pen طراحی شده است.

دکمه پاور و پورت USB-C در طرفین هر دو قرار دارند. S9 در رنگ‌های بژ و گرافیتی عرضه می‌شود، در حالی که تبلت پیکسل در رنگ‌های چینی، هازل و رز موجود است.

2. دوربین

. تبلت گوگل پیکسل: لنز اصلی 8 مگاپیکسلی f/2.0 عریض، فیلمبرداری p1080 با سرعت 30 فریم در ثانیه. جلو: دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عریض f/2.0، فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

. Samsung Galaxy Tab S9: لنز اصلی 13 مگاپیکسلی f/2.0 عریض، K4 با سرعت 30 فریم بر ثانیه؛ جلو: دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی f/2.4 فوق عریض، K4 با سرعت 30 فریم در ثانیه

تبلت پیکسل از یک لنز 8 مگاپیکسلی واید در جلو و پشت استفاده می‌کند. لنز دوربین هیجان انگیز نیست، اما می تواند کار را انجام دهد، مانند دوربین سلفی که در پیکسل 6 و A6 خواهید یافت. این دوربین می‌تواند تا p1080 فیلمبرداری کند، که ممکن است برای بعضی‌ها ضعیف به نظر برسد، اما یک لنز محکم برای تماس‌های ویدیویی است.

علاوه بر این، موتور پردازش تصویر ستاره‌ای گوگل تضمین می‌کند که تصاویر گرفته شده به همان اندازه واضح و با جزئیات عالی هستند. و مانند گوشی‌های سری پیکسل گوگل، این تبلت دارای ویژگی‌های انحصاری دوربین پیکسل است که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. در مقایسه سامسونگ و گوگل، ویژگی‌های دوربین انحصاری دومی آن را متمایز می‌کند.

از طرف دیگر تب اس 9 سامسونگ دارای یک لنز واید 13 مگاپیکسلی در پشت است که مشابه لنز بقیه سری گلکسی تب اس 9 است. لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی برخلاف لنز سلفی عریض 8 مگاپیکسلی تبلت پیکسل، برای تماس‌های ویدیویی و سلفی‌های گروهی مناسب است. علاوه بر این، S9 می تواند ویدیوهای K4 فیلمبرداری کند.

3.مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ: نمایش

. تبلت گوگل پیکسل: IPS، 10.95 اینچ، 79.7% نسبت صفحه نمایش به بدنه، وضوح 2560x 1600، ppi276، 60 هرتز

: Samsung Galaxy Tab S9 OLED ،11 اینچ، نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.2 درصد، رزولوشن x 16002560، ppi274، 120Hz

در بین این دو، صفحه نمایش زیادی وجود دارد – صفحه نمایش تبلت پیکسل 10.95 اینچ است که فقط 0.05 اینچ از پنل S9 فاصله دارد. جدا از اندازه، صفحه نمایش S9 از جنبه های دیگر نیز بهتر است.

اول، از فناوری صفحه نمایش OLED استفاده می کند که سیاهی عمیق تر، رنگ های زنده تر، نسبت کنتراست بالاتر و مصرف انرژی کارآمدتر را ارائه می دهد. دوم، صفحه نمایش دارای نرخ رفرش 120 هرتز برای تجربه ای روان در هنگام مرور و اجرای بازی است.

در صورت نیاز، S9 می‌تواند نرخ تازه‌سازی بالا را تا 60 هرتز کاهش دهد تا زمان صفحه نمایش را افزایش دهد. S9 همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دارد و Corning Gorilla Glass در بالای صفحه نمایش برای محافظت وجود دارد.

در مورد شباهت‌ها، این دو وضوح‌های یکسانی دارند و می‌توانید از ورودی قلم روی هر دو استفاده کنید، بنابراین نیازی به تهیه یکی از بهترین تبلت‌های طراحی برای این کار نخواهید داشت.

4. پردازنده

. تبلت گوگل پیکسل: Google Tensor G2 8 هسته ای 5 نانومتری؛ پردازنده گرافیکی Mali-G710 MP7

. Samsung Galaxy Tab S9: 8هسته ای 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی. پردازنده گرافیکی Adreno 740

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهترین چیزی است که می توانید در یک دستگاه اندرویدی در سال 2023 دریافت کنید. اما سامسونگ یک مایل جلوتر رفت و با همکاری کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای گلکسی عرضه کرد که سرعت کلاک بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد.

Tensor G2 گوگل نیز یک تراشه 8 هسته ای است اما در عملکرد خام کوتاهی می کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی با فرآیند ساخت 4 نانومتری خود، بهره وری انرژی بهتری را ارائه می دهد.

اما از آنجایی که تراشه‌های پیشرفته مدرن برای تقریباً هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید به اندازه کافی قدرتمند هستند، Tensor G2 یک تراشه جامد است. احتمالاً تفاوت جزئی عملکرد در زندگی واقعی را متوجه نخواهید شد.

5.مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ: RAM & Storage

. تبلت گوگل پیکسل: 8 گیگابایت رم; 256/128 گیگابایت؛ بدون شکاف توسعه

. سامسونگ گلکسی تب اس 9: 8 گیگابایت/12 گیگابایت رم؛ 256 /128گیگابایت؛ قابل ارتقا از طریق اسلات اختصاصی microSD (تا 1 ترابایت)

هر دو دستگاه با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شوند. با این حال، S9 سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی را از طریق یک اسلات اختصاصی microSD (تا 1 ترابایت) افزایش دهید، بنابراین می‌توانید بسته به مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود، همیشه فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید. اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، سریع‌ترین کارت microSD را برای عملکرد بهتر انتخاب کنید.

این باعث می‌شود S9 بر تبلت پیکسل برتری پیدا کند، به خصوص در سال 2023، جایی که اکثر دستگاه‌ها دیگر اجازه گسترش فضای ذخیره‌سازی را نمی‌دهند. حتی بهتر است، در نظر گرفتن تبلت چیزی نیست که اغلب آن را ارتقا دهید

تبلت پیکسل در 128/8 گیگابایت یا 25/8 گیگابایت در دسترس است، در حالی که S9 در پیکربندی 128/8 گیگابایت یا 256/12 گیگابایت عرضه می شود.

6. باتری و شارژ

. تبلت گوگل پیکسل: 7020 میلی آمپر ساعت; شارژ سیمی 15 وات

. سامسونگ گلکسی تب اس 9: 8400 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سیمی 45 وات

S9 از نظر ظرفیت باتری و سرعت شارژ بهتر از پیکسل است. یک باتری 7020 میلی آمپر ساعتی به تبلت پیکسل انرژی می دهد و شما فقط می توانید آن را با حداکثر 15 وات شارژ کنید. 15 وات مشکلی ندارد، اما برای یک باتری بزرگ، مدتی طول می کشد تا از صفر تا 100٪ آبگیری شود.

S9 دارای باتری بزرگتر 8400 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع تا 45 وات از طریق USB-C پشتیبانی می کند. عمر باتری در S9 نه تنها به دلیل ظرفیت باتری بیشتر آن، بلکه به لطف پردازنده کم مصرف تر آن بهتر خواهد بود.

S9 با قلم S و کابل USB Type-C عرضه می شود، اما آداپتور شارژی وجود ندارد. در مقابل، تبلت پیکسل شامل یک داک اسپیکر شارژ (یک داک مفید که می‌تواند به عنوان یک بلندگوی خارجی برای تبلت عمل کند و به عنوان شارژر نیز عمل می‌کند) همراه با آداپتور برق و کابل آن است.

مقایسه تبلت گوگل پیکسل با گلکسی تب اس 9 سامسونگ: تبلت مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید

تبلت اس 9 و پیکسل تفاوت های جزئی دارند، اما واضح است که دستگاه سامسونگ مشخصات بهتری دارد. اما، با قیمت بالاتر آن که از 799 دلار شروع می شود (در مقابل 499 دلار برای تبلت پیکسل)، باید.

تبلت پیکسل از نظر ارزش پولی عالی است. اگر بودجه کمی دارید، تبلت پیکسل انتخاب خوبی است، اما اگر به قدرت و عملکرد بهتری نیاز دارید و آماده هستید تا کمی بیشتر هدر بدهید، به سراغ Galaxy Tab S9 بروید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس