مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

82
0
مهمترین-خبرهای-6-تیر-۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

بازگشت ساعات کاری ادارات به حالت سابق

سخنگوی کمیسیون اجتماعی از موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد رئیس مجلس برای محاسبه ۴۴ ساعت مابه‌التفاوت تغییر ساعت کارمندان در قالب دورکاری و بازگشت ساعت کاری به روال عادی در جلسه سران قوا خبر داد. وی افزود: با این تصمیم که به زودی از طرف هیات دولت ابلاغ خواهد شد ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ تغییر کرده بود به روال عادی باز می‌گردد، اما پایان کار کارمندان همان ساعت ۱۴:۴۵ خواهد بود و ۴۴ ساعت مابه التفاوت در قالب دورکاری محاسبه خواهد شد.

معصومه آباد، سفیر ایران در فنلاند شد

مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

معصومه آباد رئیس سابق بخش زایمان بیمارستان نجمیه و عضو سابق شورای شهر تهران، به عنوان سفیر ایران در فنلاند منصوب شد.وی قرار است، در آینده نزدیک به عنوان جایگزین «فروزنده ودیعتی » راهی هلسینکی شود و مسئولیت سفارت ایران در فنلاند را بر عهده بگیرد. معصومه آباد دارای سابقه عضویت در شورای شهر تهران است .

چین فرش ایرانی را با “برند ایرانی” به ایران صادر می‌کند

یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه فرش و تابلوفرش سنندج می‌گوید: کشور‌هایی مانند چین، افغانستان و هندوستان فرش‌های ایرانی را با برند ایرانی به ایران صادر می‌کنند و کسی هم جلوی این کار را نمی‌گیرد.

ابطال ممنوعیت واردات خودروی بالای ۴۰ هزار دلار

مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

بر اعلام دفتر و اردات گمرک، بخشنامه ممنوعیت واردات خودرو‌های بالای ۴۰ هزار دلار به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حکم دیوان عدالت اداری باطل شد.

بغداد: انتقال بدهی گازی به ایران با مشکل مواجه است

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: «وزارت برق تمام بدهی‌های عراق به ایران برای واردات گاز را پرداخت کرده است».وی افزود: این بدهی‌ها در یک صندوق اعتباری به بانک تجارت عراق پرداخت شده است، اما این بانک به دلیل تحریم‌های آمریکا در انتقال آن به دولت ایران با مشکل مواجه است.

بیش از ۲۰ هزار پرونده در حوادث سال گذشته

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به دلیل اغتشاشات سال گذشته که با برنامه دشمن پایه ریزش شده بود، ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود گفت: قضات ما به بیش از ۲۰ هزار پرونده در زمینه اغتشاشات علاوه بر پرونده‌های دیگر رسیدگی کردند.

سرلشکر سلامی: دشمنان، ایران را مانند شهرهای سوریه می‌خواهند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهرهای سوریه نمونه‌ای از آن چیزی است که دشمن برای مردم ایران می‌خواهد؛ آن‌ها “فقر، از بین رفتن تجارت و امنیت، بیوه کردن زنان و یتیمی فرزندان” را می‌خواهند؛ این ذهنیت شوم دشمنان در کشورهای اسلامی است که البته تاکنون ناکام بوده‌اند.

سفر وزیر آموزش و پرورش به حج در روز‌های پرتلاطم وزارتخانه

مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

خبرگزاری تسنیم نوشت: طبق اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی وزیر جدید این وزارتخانه به سفر حج رفته است، اما در غیاب او، ساماندهی امور این وزارتخانه که در ماه‌های اخیر با چالش‌های بسیاری همراه بود، بر عهده چه کسی قرار گرفته است؟

وزير ارشاد: بر فیلم‌هایی که در گوشی‌ها همه می‌بینند نظارتی نیست؛ نمی‌دانیم چه کار کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هوش مصنوعی در تمام حوزه‌های بشری خود را به عنوان تحولی مهم نشان می دهد و به عنوان انقلاب جدید همچون انقلاب صنعتی و ارتباطی، مقوله‌ای با تاثیرات و دامنه بالای تأثیرگذاری در تمام حوزه‌های بشری است. اسماعیلی ادامه داد: بر سر فیلمی که در سالن‌ها نمایش داده می‌شود نظارت سفت و سخت اعمال می‌کنیم، ولی فیلم‌هایی که در گوشی‌ها همه می‌بینند هیچ نظارتی نیست. نمی‌دانیم چه کار باید کنیم؟

علی مطهری: ماجرای واگنر هشداری است به روس گراها در ایران

علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: ماجرای ‎گروه واگنر در روسیه هشداری است به روس‌گرا‌های درون نظام جمهوری اسلامی که بیش از این منافع مردم ایران را به منافع روسیه گره نزنند و خود را از ماجرای اوکراین کنار بکشند؛ بدانند که روسیه تکیه گاه محکمی نیست و به سیاست «نه شرقی نه غربی» باز گردند.

اولین سخنان پریگوژین پس از ماجرا‌های روز‌های گذشته

مهمترین خبرهای 6 تیر ۱۴۰۲

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر روز دوشنبه گفت که نیروهای ما با وجود آنکه هیچ اقدام خصمانه‌ای انجام نداده بودند،هدف موشک و شلیک بالگرد قرار گرفتند. پریگوژین اضافه کرد: «زمانی که فهمیدیم خون روس‌ها ریخته خواهد شد، تصمیم گرفتیم که به عقب بازگردیم». رئیس گروه واگنر گفت که تمامی نیروهای این گروه از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه خودداری کرده‌اند و شورش دو روز پیش آنها به دلیل ظلمی بوده که علیه آنها انجام شده است. پریگوژین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تمامی فعالیت‌های گروه واگنر از روز نخست جولای (10 تیرماه) متوقف خواهد شد.

اتحادیه تهیه کنندگان سینما: تهیه‌کنندگان مسئولیتی درمورد فعالیت بازیگران بی‌حجاب ندارند

موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان گفت: اگر قرار است کسی به دلیل حجاب نداشتن کار نکند باید دادگاه آن را تعیین کند و وزارت ارشاد هم حکم آن را به تهیه کنندگان ابلاغ‌کند. موسوی تصریح کرد: مثال زده بودند با فردی که حجاب را برداشته کار نکنیم درصورتیکه ما در این مورد نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و تصمیم گیرنده اصلی دادگاه صالحه است البته بنده نظرات هیئت مدیره را به معاون ارزشیابی انعکاس دادم و اعلام کردم که تهیه کنندگان فقط در مکان و زمان مربوط به تولید فیلم مسئولیت دارند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس