مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

93
0
مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

نامه استیضاح وزیر کشور با ۱۰۰ امضا

رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده نامه استیضاح وزیر کشور را امضا کردند و بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس هم موافق استیضاح هستند. او گفت: بعد از انقلاب ندیدم هیچ دولتی (وزارت کشور) این قدر بی حرمتی به مجلس کرده باشد آن هم مجلسی که رهبر انقلاب چندبار آن را انقلابی نامیده است.

مخبر: همه به مجوزهای وزارت ارشاد احترام بگذارند

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر لزوم احترام همه دستگاهها به مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم های فرهنگی، تصریح کرد: همه باید به این مجوزها احترام بگذارند و در صورت وجود برخی اشکالات احتمالی، این مسائل را از طریق مرجع صادرکننده مجوز پیگیری کنند.

تایید واگذاری حسینیه تاریخی قزوین به عروس حجت‌الاسلام خاموشی

مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

فرزند متولی خانه-حسینیه تاریخی امینی‌ها گفت: اجاره موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین به عروس حجت‌الاسلام خاموشی صحت دارد و اجاره بهای این اراضی ماهانه حدوداً نهصد هزار تومان است‌ . او گفت: این اتفاق تازه‌ای نیست‌، دست‌کم ۴ الی ۵ سال از آن می‌گذرد‌ و این‌ خانم همچنان به‌عنوان مستاجر اوقاف قرارداد دارد‌. امینی‌ها ادامه داد: من وقتی روی‌ کار آمدم‌ دیدم این خانم مستاجر ماست‌ اما به ما فشار می‌آوردند که صدایش را درنیاوریم.

۱۵ هزار عفو شده تهرانی

علی القاصی‌مهر رییس کل دادگستری استان تهران تعداد افراد عفو شده در استان تهران در قالب عفو گسترده بهمن‌ماه سال قبل را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد. او گفت: ۱۵ هزار نفر از محکومان اعم از محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر در سال گذشته مشمول عفو قرار گرفتند.

تشکیل پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر در تالار وحدت

قوه قضاییه اعلام کرد در رابطه با وقایع اخیر در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد. این پرونده هم‌اکنون از سوی دادستانی تهران در حال بررسی است.

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شد

نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران روز دوشنبه از تابلوی این بورس حذف شد.

اجرای قانون «شفافیت منابع مالی کاندیدا‌ها» برای اولین بار

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: در این جلسه تاکید شد که وزارت کشور سازو‌کار‌های اجرایی سازی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند. این قانون، بهمن‌ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده بود و به علت نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملا فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیش رو انتظار این است با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرا‌ی آن باشیم.

پلمب سالن زیبایی ساره بیات

مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

پلیس امنیت عمومی فراجا از پلمب یک سالن زیبایی به دلیل عدم رعایت مقررات و ضوابط انتظامی عمومی خبر داد.این واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مقررات و ضوابط انتظامی عمومی (کشف حجاب و پخش فیلم های آن در شبکه‌های اجتماعی) توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی با دستور قضائی پلمب و افراد متخلف به مرجع قضائی معرفی شدند. گفتنی است این سالن زیبایی متعلق به ساره بیات بازیگر سینماست.

افزایش شمار مسمومان مصرف متانول در البرز به ۱۷۱ نفر

شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد مسموم شدگان مصرف مشروبات دارای الکل متانول پنج روز گذشته این استان به ۱۷۱ نفر رسید.اعضای بدن ۲ نفر از افرادی که در این موضوع دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده آنها اهدا شد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ نفر از مسمومان مصرف متانول در مراکز درمانی استان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

۵۰ داروخانه پلمب شدند

مهمترین خبرهای ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مورد گزارش کمیسیون بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو گفت: بازرسی از داروخانه ها هم به صورت فعال در حال انجام است و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف پلمب شدند.

«زامبی» هنوز وارد ایران نشده

علیرضا کاظمی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هزار و ۱۲۷ ماده مخدر صنعتی در جهان شناسایی شده است، گفت: ماده مخدر “زامبی” که مصرف آن در آمریکا رو به افزایش است، هنوز در ایران وارد نشده است و هیچ موردی از مصرف آن گزارش نشده است.

4.7/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس